{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.309 visninger | Oprettet:

amstaff. bolig. hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hey der..
så idag lå der et brev i postkassen om at vi ikke må have musklehund./ kamphund .og at vi havde 2 uger til at få den væk.. eller fremsende race dokumentation .ellers vil vi blive opsagt.

Så vil da lige høre om hvilken hund der kunne ligne en amstaff.?

For vores hund betyder virkelig meget for hele familien. og ingen af os vil af med hende,.,. og vi kan jo ikke engang give hende vider. for så skal hun jo aflives. pga de nye regler

nogen gode råd.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amstaff. bolig. hjælp.
  • #1   14. dec 2011 Er sku så latterligt sådan noget. At de har fået sådan et omdømme

    Håber i finde ud af noget smiley


  • #2   14. dec 2011 Hvorfor lyve?

    Ja er godt klar over at hunden betyder meget, men at lyve kommer man ingen steder med og giver derimod større chance for at andre hunde bliver ulovlige..

    Jeg har INTET imod Amstaff's eller andre muskelhunde.. Men at lyve, ja det fatter jeg ikke at man vil gøre..


  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #3   14. dec 2011 carina>> alternativet er jo at de skal flytte....?

    hej martin

    øv smiley men nu ved jeg jo ikke hvordan I bor og om I har kontrakt på boligen.....for hvis det ikke direkte står anført i kontrakt eller lejebetingelser kan de IKKE smide jer ud pga. hunden alene

    Mvh. Anders


  • #4   14. dec 2011 Rottweiler
    Mastiff
    Engelsk staffordshire
    Boxer
    Labrador
    Grand danois


  • #5   14. dec 2011 Martin :
    Du spørger simpelthen hvordan du kan lave dokumentforfalskning?


  • #6   14. dec 2011 syntes loven er helt hen i vejret og virkelig latterlig ! men en anden ting er jeg syntes det er synd for hunden, og uden at virke som en idiot så er det jo jer der er skyld i hvis i skal af med hende, der er regler når man bor til leje og hvis i godt ved i ikke må, jamen så måtte i jo have fundet et andet sted at bo. syntes det er respektløst overfor hunden.
    håber i finder ud af det smiley


  • #7   14. dec 2011 Min venindes dyrlæge forfalskede nogen papire mod at hun betalte et dyrlægetjek. Hun bad ikke om det men da dyrlægen spurgte om racen sagde hun engelsk staff/rottweiler så det står i hundens sundhedsbog. Prøv det samme. Bare sig at du ikke har en sundhedsbog. De 500,- er vel det værd smiley

  • #8   14. dec 2011 Gå til lejernes LO ! Er ret sikker på at de ikke kan opsige jer hvis man godt måtte have hunden der dengang i flyttede ind.. Men det kræver selvfølgelig at i fik lov til at have den på det tidspunkt... Men ret sikker på at sådan en regel ikke kan laves med tilbagevirkende kraft...

  • #9   14. dec 2011 awe p - garndanois ??? hvad mener du med den slags hund og labrador

  • #10   14. dec 2011 hvis der står i ljekontrakten at i må ha hund så må i ha den hvis udlejeren vil ha jer ud pga racen så er det jo ham der opsiger jer og så det jo bare følge lejekontrakten det jo ikk udlejerens problem men hvis jeg var jer ville jeg bare sige fair nok vi flytter også finde et sted hvor der ikk er det problem

  • #11   14. dec 2011 tror også du skal kontakte llo

  • #12   14. dec 2011 Isaa *Prinsessernes mutter* .

    Kunne man gøre, gjorde jeg også med min, men dyrlægen sagde det var mit eget ansvar hvis den blev mistænkt for at have "ulovlige hundegener" i sig.

    Muskelhundeloven er den eneste danske lov med tilbagevirkende kraft, det er ejeren der skal modbevise at der er muskelhund i den, ved at kunne vise en stamtavle - Det er ikke dem der mistænker hunden for det, der skal bevise det.


  • #13   14. dec 2011 Anders - Ja så må man jo flytte eller gå af med hunden.. Det havde jeg gjort..

    Awe - Rotten ligner ikke en AmStaff.. Den er for høj og alt for bred.. Den er desuden på OBS listen
    Mastiff - Slet ikke i nærheden af at ligne en AmStaff..
    Engelsk staffordshire - Det hedder en Staffordshire Bull Terrier (SBT) og den er ALT for lav og meget bred til at løgnen kunne gå. Den er desuden på OBS listen.
    Boxer - ALt for høj, slank og hovedet er alt for fladt til at kunne ligne en AmStaff..
    Labrador - Well, den er slet ikke i nærheden af at ligne en AmStaff..
    Grand Danois - OMG men har du nogensinde set en AmStaff være omkring 80cm over skuldrene?

    Tænk at du i det hele taget foreslår så dejlige racer som han kan bruge til at lyve med.. Husk at desto mere man lyver omkring racerne desto mere ødelægger man det for alle andre..


  • #14   14. dec 2011 BTW.. Så er DNA-test slet ikke nok til at bevise at hunden ikke er ulovlig.. Det eneste der kan bevise det er en stamtavle som er 210% ægte..

  • Toreellen H
    Toreellen H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #15   14. dec 2011 Skyd køteren, før den æder et barn. simpelt...

  • #16   14. dec 2011 tommy - det der er så at gå over stregen.. De æder jo ikke bare børn.. Vil næsten mene at min hund er mere farlig end en AmStaff..

  • #17   14. dec 2011 må give carina ret!! en grandanois kan iik samlinges med en amstaff eller noget andet,efter dom det er en meget meget stor hund,og ved hvad jeg snakker om da jeg selv har 2 smiley

  • #18   14. dec 2011 tommy man kan da godt høre du iik har en hund ! tror du at fordi det er en amstaff,så æder den bare et barn eller hvad...? hvad med små hunde som også bider børn osv...! det har noget med opdragelse at gøre hvordan en hund den bliver....! smiley

  • #19   14. dec 2011 hja det har jeg også hvis man kan sætte en anden race på der så det satme en ordenlig krabat da min vejer omkring de 90kg

  • #20   14. dec 2011 dom = som

  • #21   14. dec 2011 vil gerne se en amstaff veje så meget som asland smiley & balou

  • #22   14. dec 2011 Martin : er det første gang du her hører fra bolig selskabet og din er vel også fra før forbudet, så må du jo prøve at tale din sag men at lyve ville jeg ikke,
    det må vel også havde stået i din lejekontrakt hvad regler der gælder med hunde, for det er vel ikke først i dag de har besluttet at de ikke vil have liste hunde boende


  • #23   14. dec 2011 Sandra - Præcis.. Jeg har både haft AmStaff og GD.. Vores AmStaff han som var højere end standart virkede mikroskopisk i forhold til min GD tæve som var 89cm over skuldrene.. smiley

  • #24   14. dec 2011 tommy v har du hund. det der burde man beholde for sig selv da enhver ordenlig hundeejer der holder af sin hund ikk vil høre sådan noget hvis jeg høre sådan noget fra en person lige op i mit åbne ansigt får personen en på hovedet det et barn for mange og jeg tror der mange hundeejer man ikk lige skal sige det der til

  • #25   14. dec 2011 men er din hund ikke registeret/mærket?
    Hvilket så stiller spørgsmålet at du vil have nogle papirer på en anden lign race, end det der så registret til dig? . hmm, tænker.


  • #26   14. dec 2011 det var sku en ordenlig tæve carina


  • #27   14. dec 2011 * Carina aka Pitbullen *
    Det er jo heller ikke direkte det ligner.
    Men ved et mix kunne det godt komme derhen af.
    Rottweileren har kæberne/hovedet, boxeren har farverne, labradoren har højden, mastiff har farverne og er en robust hund, jeg synes nu godt mastiff-kroppen kunne ligne lidt, bare en del større. Du ved hvad jeg mener med engelsk staffordshire, staffordshire bulterrier, stb, kært barn har mange navne.

    Han spurgte, jeg svarede, ganske enkelt.
    Ud over det er jeg selv meget imod hundeloven, og jo flere hunderacer der bliver ulovlige, jo flere vil protestere og klage over den i forvejen latterlige lov, så der forhåbentlig vil blive gjort noget ved det.
    Alle hunde over 40 cm vil jo blive ulovlige på et eller andet tidspunkt, hvis den her galskab fortsætter.
    Det ender med det kun er politiet der har ret til at rende rundt med deres store psykopatshæfere.


  • #29   14. dec 2011 okay smiley har alligevel aldrig hørt en tæve kunne være så stor,det er normalt kun hannerene smiley men det har da været en ordenlig tøs så:) det er verdens bedste familihund,synes jeg

  • #30   14. dec 2011 lars J - Jeps hun var enorm.. Hendes mor var 83 og hendes far var 95.. Kæmpe dejlige bamser.. smiley

    Awe - Ja hundeloven er noget lort, men uanset hvor meget man er imod den syntes jeg at den skal overholdes.. Det ville jeg gøre hvis jeg stadig havde muskelhund..


  • #31   14. dec 2011 Sandra - Ja hun var kæmpe.. Som jeg skrev til lars, med en mor på 83cm og en far på 95cm, så bliver man stor.. smiley
    Hun var mors Chihuahua i forklædning.. smiley Ville ønske jeg kunne have sådan en stor vaps igen, men med en lejlighed på 1 sal og kun 52kvm, så er det desværre ikke optimalt for sådan en gigant.. smiley


  • #32   14. dec 2011 Men væk med den hundelov. og se på personerne der vil have hunden i stedet!

  • #33   14. dec 2011 nej det er det iik,det vil jeg give dig ret i smiley var de avlet efter str så??

  • #36   14. dec 2011 Sandra - Nej forældrene var blevet valgt ud fra temperament, hofter osv.. smiley

  • #37   14. dec 2011 carina - okay smiley var der stamtavle på?

  • #38   14. dec 2011 Sandra - Jeps.. smiley

  • #39   14. dec 2011 carina - okay smiley du havde den iik på hundegalleri så..? hvad vejede hun?

  • #40   14. dec 2011 Nu er reglerne så dejlige at du smutter op i lejernes landsorganisation, også siger du det.. De kan ikke sige i skal skaffe jer af med hundene da de ikke har haft nævnt noget før smiley

  • #41   14. dec 2011 Sandra - Joh det havde jeg.. Men da jeg solgte hende pga. personlige omstændigheder valgte jeg at slette hende derinde samme dag.. smiley
    Uhhh, mener hund vejede et sted mellem 55 og 65kg.. Høj, slank og med masser af muller.. smiley


  • #42   14. dec 2011 Det virker underligt..
    Kan det tænkes at der ingen papirer er på hunden.. Virkelig latterligt mht. at forfalske papirene på en hund.. og de dyrlæger der gør det, skulle fratages autoritationen (staves)..


  • #43   14. dec 2011 Fede P E D E - +1

  • #44   14. dec 2011 carina - okay smiley

  • #45   14. dec 2011 smiley

  • #46   14. dec 2011 Du kan jo ikke lyve om at det er en anden race. Den er vel registreret?

  • #47   14. dec 2011 smiley

  • #48   14. dec 2011 Vi søger osse på live løs nu. aner virkelig ik hvad vi gør i nu.

    Der står i min kontankt at man ikke må have slanger. og andre krypdyr. samt hunde racer der kan bruges til kamp. andet står der ikke i min kontrant. men da vi flytte ind tjekket vi deres hjemme side og så at den ikke stod på listen der.. men det gør det nu.

    David S. .
    hvis det er det der skal til. og vi ikke kan få noget andet. så gør vi det.

    tommy V.

    Du er da for dum at høre på.. min hund er den beste familie hund vi kunne ønske os. så spar for dit lort. og udviden overfor denne race hunden..

    vi kontankter os llo i morgen så håber vi at de kan hjælpe.


  • #49   14. dec 2011 syns i skulle tage den i retten for hvis hunden ikke stod på listen da i flyttede ind kan de vidst ikke bare gøre sådan,,,

    de må vidst ikke lave sådan en regel med tilbageværende kræft


  • . .
    . . Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #50   14. dec 2011 Lad mig gætte......I er garanteret lige flyttet ind og enten taget chancen for at det ikke ville blive opdaget, eller ikke undersøgt det grundigt nok for at være sikker og nu får i så en opsigelse som jo i given fald er god nok.
    Hvis i har boet der længe og forbuddet først kom bagefter kan de ikke bede folk om at flytte men de kan forhindre dem i at skaffe flere.
    Så hvis der er forklaring nummer 1, ja så er i groft sagt selv ude om det og må se at finde jer et andet sted at bo hvor i lader være med at tage chancen eller undersøger det grundigt.
    Hvis det er nummer to, hvilket jeg tvivler på, så går man til LLo.

    At folk lyver om racen, især hvis det er tilfældet at i viste det ikke var tilladt, ja så er det svineri, og de dyrlæger der går med til at trække andre racer med ned i sølet skulle have fjernet deres tilladelse.


  • #51   14. dec 2011 . . helt enig det lyder til i har taget chancen ved ikke at spørger ind til netop jeres race, samt fået det på skrift at i måtte have den

  • #52   14. dec 2011 Hvis du kan bevise at den regel først er lavet efter i er flyttet ind med hunden, så har i vundet den sag.

  • #53   14. dec 2011 No problemo der.

  • #54   15. dec 2011 Man er sgu dum i hovedet når man vælger at sige at sin race er en anden.

    HVORFOR skal andre racer også ødelægges ????
    Jeg fatter det virkelig ikke.

    Det ender jo med at alle de racer som muskelhunde er blevet til også kommer på den trælse liste.
    Stå nu ved jeres ansvar og vær ærlig overfor hvad det er for en hund i SELV HAR VALGT AT FÅ.

    Det er sgu ikke noget vi andre skal bøde for.
    Men det kommer vi sgu til hvis man bliver ved med at lave dem om.

    Jeg brækker mig virkelig over sådan nogle mennesker.


  • #55   15. dec 2011 Og kan læse at du skriver at i din kontrakt står der at man ikke må have hunde der kan bruges til kamp.

    Jamen hvorfor så skrive udner på den når du har en kamphund.
    Jeg ved nok godt at den ikke bliver brugt til kamp MEN brug nu hovedet ikke. Det er altså tilladt.


  • #56   15. dec 2011 dette er fundet af en meget grundig hundeejer på hg - syns lige i skulle læse det igennem alle jer der mener han godt må smides ud med 14 dages varsel hvis hunden er skaffet før loven...

    OG martin håber denne kan hjælpe dig lidt

    undskylder på forhånd men her har i al info. fra charlotte fabis.
    Hundeloven, Lejeloven og Boligforeninger



    Der har været mange spørgsmål, og en del sager omkring det at bo til leje og hold af hund enten i en boligforening eller i et privat lejemål.



    Hundeloven giver ikke hjemmel til, at en udlejer kan ophæve lejemålet udelukkende på grund af hundens race, eller fordi den er på listen. Hvis man har boet i lejemålet og haft hunden før d 17 Marts 2010 og der ikke har været problemer med hunden, kan udlejer ikke "pludselig" sige at man ikke længere overholder reglerne og derpå opsige lejemålet.



    Vi har efterhånden set en del husordensregler fra boligforeninger hvor der står at man ikke må holde muskel/kamphunde. Disse er begreber og ikke hunderacer. Kamphunde er jf. loven ulovlige at eje/besidde i Danmark og har været det siden 2005. En kamphund er en hund, uanset race som er blevet misbrugt og trænet til hundekampe, at træne eller misbruge sin hund til hundekampe er også en overtrædelse af dyreværnsloven.



    Vi har også set at boligforeninger skriver at de ulovlige hunderacer ikke er tilladt i deres beboelser – Vi gør her opmærksom på, at hunde som er en af de racer på forbudslisten eller blanding heraf født FØR 17 Marts 2010 er fuldt ud lovlige, at en boligforening gør sig til dommer over hvad der er lovlig og ikke lovligt er i sig selv ulovligt. Det er kun den dømmende magt som har ret til at dømme noget ulovligt ikke en boligforening eller ansatte i boligforeningen.

    Grundloven deler magten i tre: den lovgivende, den udøvende og den dømmende magt. De tre magter er uafhængige af hinanden og kontrollerer samtidig hinanden.



    Boligforeningerne skriver ligeledes at disse hunde ikke tillades at komme på besøg hos beboerne eller færdes på boligforeningens områder.

    Der er igen ikke hjemmel i hundeloven til at en boligforening må bestemme hvad og hvem som må komme på besøg i sit private hjem. Boligen er ved lov ukrænkelig jf. Grundloven og i

    Verdenserklæringen om Menneskerettighederne beskyttes boligens ukrænkelighed i artikel 12:

    “Ingen må være genstand for vilkårlig indblanding i private forhold, familie, hjem eller korrespondance, ej heller for angreb på ære og omdømme. Enhver har ret til lovens beskyttelse mod sådan indblanding eller angreb.”



    Boligforeninger kan heller ikke bestemme hvem eller hvad der må færdes på offentlig tilgængelige områder, så længe man overholder loven.



    Derudover er der Lejeloven.

    Lejeloven er sådan bygget op at den beskytter lejeren, der er dog kommet en del tilføjelser de seneste år, således at boligselskaber hurtigere kan sætte folk ud hvis de er til gene, er voldelige eller andet kriminelt. Men det betyder ikke at boligselskaberne kan bruge den tilføjelse til at sætte lejere ud som har en hund de ikke lige bryder sig om.



    Hvis der ved lejekontraktens indgåelse står at lejeren har hund, eller at det er tilladt at have hund, og der ikke er skrevet specifikke bestemmelser ind i den forbindelse kan udlejer ikke senere kræve at lejere skiller sig af med sin hund, med mindre lejeren har overtrådt lejelovens § 79a eller §93 stk 1 litra a-f .



    § 79 a. En lejer kan pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren i følgende tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:

    1) Når lejeren udøver eller truer med fysisk vold over for de pågældende personer.

    2) Når lejerens adfærd kan være til fare for ejendommen eller de pågældende personer, herunder på grund af anvendelse af våben eller opbevaring af farefremkaldende materialer i det lejede.

    3) Når lejerens adfærd medfører gener for de pågældende personer som generel utryghed, forråelse af ejendommens miljø eller sundhedsmæssig risiko.

    4) Når lejeren, uden at der er tale om fysisk vold, udøver chikane over for de pågældende personer.

    5) Når lejeren udøver uacceptabel støj til væsentlig gene for de pågældende personer i form af uacceptabelt støjende menneskelig adfærd, stærk musikstøj eller stærk maskinstøj.

    6) Når lejeren ødelægger ejendommen eller løsøre på ejendommen eller på fællesarealer.

    7) Når lejeren vanrøgter det lejede.

    8) Når lejerens husdyr er til væsentlig gene for de pågældende personer på grund af støj, lugt, uhumskhed eller fare- eller frygtfremkaldelse.

    9) Når lejeren, uden at der er tale om de i nr. 5 nævnte tilfælde, udøver støjende adfærd til gene for de pågældende personer.

    10) Når lejerens husdyrhold, uden at der er tale om de i nr. 8 nævnte tilfælde, er til gene for de pågældende personer.

    11) Når lejeren i øvrigt udøver adfærd, som er til gene for ejendommen eller de pågældende personer.

    Stk. 2. En lejer kan desuden pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren holder husdyr i strid med lejeaftale eller husorden, uanset om husdyrholdet er til gene for ejendommen eller de i stk. 1 nævnte personer.

    Stk. 3. Lejeren kan pålægges retsfølger, uanset om den i stk. 1 og 2 beskrevne adfærd udøves af lejeren selv, lejerens husstand eller andre, som lejeren har givet adgang til det lejede.

    Udlejerens ret til at hæve lejeaftalen

    § 93. Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:

    a) Når leje eller anden pligtig pengeydelse ikke er betalt rettidigt, jf. stk. 2.

    b) Når det lejede benyttes til andet end aftalt og lejeren ikke trods udlejerens indsigelse er ophørt hermed.

    c) Når lejeren modsætter sig, at udlejeren eller andre får adgang til det lejede, hvor de har ret hertil efter §§ 54, 62 og 97.

    d) Når lejeren fraflytter det lejede i utide uden aftale med udlejeren.

    e) Når lejeren vanrøgter det lejede og ikke uden ophold efter udlejerens påkrav bringer det lejede i stand.

    f) Når lejeren helt eller delvis overlader brugen af det lejede til en anden i tilfælde, hvor han ikke er berettiget hertil, og trods udlejers indsigelse ikke bringer forholdet til ophør.

    g) Når lejeren har tilsidesat god skik og orden, jf. § 79 a, stk. 1, nr.1-8 eller 11, jf. § 79 b, stk. 2, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.

    h) Når lejeren har tilsidesat betingelserne i et betinget lejeforhold, jf. § 79 b, stk. 1, nr. 1, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.

    i) Når nogen er straffet i medfør af § 4 i lov om forbud mod besøgende i bestemte lokaler for at have modtaget besøgende i eller ved det lejede i strid med et forbud nedlagt i medfør af loven.

    j) Når lejeren af en butik eller beværtning trods udlejerens indsigelse ikke opfylder pligten til at holde forretningen åben og i forsvarlig drift.

    k) Når en lejer, der helt eller delvis skal betale lejen ved at udføre arbejde, groft forsømmer sine pligter ved arbejdets udførelse og arbejdsforholdet som følge heraf bringes til ophør.

    l) Når lejeren i øvrigt misligholder sine forpligtelser på en sådan måde, at hans fjernelse er påkrævet

    § 94. Skønnes det forhold, der lægges lejeren til last, at være af uvæsentlig betydning, kan udlejeren ikke hæve lejeaftalen.

    Stk. 2. Udlejeren kan ikke påberåbe sig de i § 93, stk. 1, litra a-f, nævnte forhold, hvis de er rettet, inden udlejeren hæver lejeaftalen.

    § 96. Reglerne i dette kapitel kan ikke fraviges således, at udlejeren skal kunne ophæve aftalen af andre grunde end de i § 93, jf. § 94, nævnte, eller at disse skal have videregående følger for lejeren end fastsat i § 95.



    Hvad er en husorden

    De gamle lejekontrakter havde en husorden vedhæftet. Det har de nye ikke. Og det er meget lidt man kan læse om husorden i boliglovene.

    En husorden er de fælles regler for ejendommen, som beboerne selv kan være med til at udforme. De skal følges af alle, hvis fællesskabet skal fungere godt.

    Man kunne også kalde dem for ejendommens leveregler. Mange betragter derfor en husorden som et rimeligt grundlag for et godt socialt liv i bebyggelsen.



    Reglerne

    Der står i lejeloven, at udlejer skal sørge for, at der hersker god orden i ejendommen. Der står også, at lejeren skal overholde de almindelige ordensregler, som gælder for ejendommen. Lejeren skal også sørge for, at reglerne overholdes af resten af husstanden og andre som får adgang til lejligheden. Det er altså lejerens ansvar, at børn, logerende, gæster og andre som er på besøg, overholder reglerne og ikke generer de øvrige beboere.



    Hvad sker der, hvis reglerne ikke overholdes

    Bliver reglerne overtrådt, er det lejeren der har risikoen for, at lejemålet bliver sagt op eller hævet.

    Bliver reglerne overtrådt, sker der ofte det, at øvrige lejere i opgangen eller bebyggelsen klager over, at reglerne ikke overholdes. Udlejer eller hans administrator skal sende en klage og bede lejeren om at overholde husordenen. Sker dette ikke, kommer der en ny påmindelse og med den en trussel om opsigelse eller ophævelse af lejemålet.



    Der er regler i lejeloven, som fortæller at lejemålet kan opsiges, når ordensreglerne bliver overtrådt. I lejelovens § 83 fastlægges det, at opsigelse kan ske," når det må antages, at der trods udlejers påmindelse ved det lejedes benyttelse ikke er iagttaget god skik og orden, eller når lejeren i øvrigt herved ved støjende adfærd, fysisk vold eller trusler herom har været til ulempe for ejendommen eller de øvrige beboere, uden at forholdet er af en sådan art, at udlejer kan ophæve lejeforholdet uden varsel". Varslet er 3 måneder, og hvis lejeren inden 6 uger protesterer, skal udlejer indbringe sagen til afgørelse ved boligretten.



    At et lejemål bliver hævet er straks meget alvorligere. Det betyder, at kontrakten ophører med at eksistere, og lejeren skal fraflytte straks. En ophævelse kan ske ved for sen indbetaling af husleje, grov forsømmelse af lejerens forpligtelser, ulovlig brug af lejligheden, ulovlig fremleje eller fremlån eller grov eller gentagen tilsidesættelse af god orden i ejendommen.



    Det skal altså være grove ting, når et lejemål hæves i stedet for en opsigelse. Det man også skal bemærke sig er, at en hævelse af lejemålet ikke fritager for huslejeindbetaling. Der kan kræves husleje i den normale opsigelsesperiode, som normalt er på 3 måneder. Desuden kan der kræves eventuelle ekstra omkostninger som følge at ophævelsen.



    En husorden kan ændres af beboerne, hvis de slår sig sammen og danner en beboerrepræsentation i det private byggeri og et beboermøde i det almene byggeri kan stille ændringsforslag til husordenreglerne.



    Udlejers opsigelse

    Som lejer er man beskyttet mod opsigelse. Dette indebærer, at der kun kan ske opsigelse af en lejer af en beboelseslejlighed eller et klubværelse i særlige tilfælde. Bor du til leje i et tofamilieshus, hvor udlejeren selv bebor den anden bolig, kan du opsiges uden begrundelse, dog har du krav på et opsigelsesvarsel på mindst 1 år.

    For lejere, hvor lejemålet er indgået uden tidsbegrænsning, er der principielt uopsigelighed i boperioden. Det vil sige, at en lejer normalt kun kan opsiges med den begrundelse, at udlejeren selv ønsker at bo i lejemålet. I sådanne situationer har lejeren krav på et opsigelsesvarsel på mindst 1 år, og det er som sagt en betingelse, at ens udlejer selv personligt flytter ind i lejemålet.

    Opsigelsen skal være rimelig ud fra en vurdering af begge parters forhold. Såfremt lejeren gør indsigelse, skal boligretten bl.a. tage hensyn til, hvor længe udlejeren har ejet ejendommen, og lejerens mulighed for at finde anden passende bolig.

    Er man opsagt efter denne bestemmelse, og der inden for opsigelsesfristen eller 3 måneder efter lejerens fraflytning bliver en anden lejlighed ledig i ejendommen, skal udlejeren tilbyde lejeren at overtage denne.

    Ud over ovennævnte tilfælde kan man opsiges, hvis udlejeren dokumenterer, at ejendommen skal nedrives eller der skal ske en så væsentlig ombygning, at det er nødvendigt, at lejemålet fraflyttes. Opsigelsesvarslet er 3 måneder. Sker der efter ombygning udlejning af beboelseslejligheder, skal de opsagte lejere tilbydes at overtage en af disse.

    Opsiges du, fordi ejendommen skal byfornys, har du krav på genhusning efter særlige regler.

    Endelig kan udlejeren opsige lejemålet, hvis du trods udlejerens påmindelse ikke iagttager god skik og orden og overholder de regler, der er i husordenen. Her er opsigelsesvarslet ligeledes 3 måneders varsel.

    En opsigelse fra udlejers side skal altid være skriftlig og indeholde oplysning om grunden til opsigelsen. Endvidere skal det fremgå, at du har ret til at gøre skriftlig indsigelse mod opsigelsen senest 6 uger efter, du har modtaget denne. Hvis opsigelsen ikke opfylder disse betingelser, er den ugyldig.

    Når lejeren har gjort indsigelse skal udlejeren indbringe sagen for boligretten, hvis udlejer ønsker at fastholde opsigelsen.



    Udlejers ophævelse

    Udlejeren har i visse situationer, hvor lejeren ikke overholder sine forpligtelser, ret til at hæve lejemålet. En ophævelse af lejemålet sker med øjeblikkelig varsel i modsætning til opsigelser.

    Udlejeren kan bl.a. hæve lejeaftalen, hvis ikke man har betalt husleje, acontovarmebidrag, antennebidrag eller andre pligtige pengeydelser rettidig.

    Udlejeren kan kun hæve lejeaftalen som følge af for sen betaling af pligtig pengeydelse, hvis lejeren ikke har berigtiget restancen senest 14 dage efter et skriftligt påkrav herom. Som gebyr for påkravet kan udlejer kræve 255 kr. (2010-niveau) . Gebyret er også pligtig pengeydelse i lejeforholdet.

    Lejemålet kan også ophæves, hvis lejeren misligholder dette eller i øvrigt ikke overholder til pligter til at iagttage god skik og orden på ejendommen, hvis man overlader lejemålet til andre personer end ens husstand eller benytter det til andet end det, der er aftalt.



    Vi anbefaler at man som lejer melder sig ind i Lejernes Landsorganisation så du kan få juridisk hjælp.

    llodk@llodk.dk Lejernes Landsorganisation - Reventlowsgade 14, 4. - 1651 København V. - Tlf.: 33 86 09 10 - Fax: 33 86 09 20



    Foreningen Fair Dog


  • #57   15. dec 2011 nana O - nej det er korrekt smiley

    så må man få afvide hvor gammel hunden er?


  • #58   15. dec 2011 hunden er lidt over 3 år.

  • #59   15. dec 2011 Martin : så må de da have ment den var ulovlig hele tiden for ellers kan de ikke smide jer ud, har i fået advarsler før nu

  • #60   15. dec 2011 nej har aldrig fået nogen før nu her. og vi har bode her i 2 ½ år..

  • #61   15. dec 2011 og den stod ikke på deres liste da vi flyttet ind.. men det gør den nu..
    har forsøgt at forklare dem det. men det mener de ikke.. og de er totalt kolde i røven.
    vi har lige betalt for indmeldning i LLO. så håber der sker noget meget snart. ellers er vi nød til at flytte,. for vil fanme ikke aflive vores hund.. den er en stor del af denne familie.


  • #62   16. dec 2011 syns du skulle fortælle boligselskabet som verden ligger at du nu får hjælp af llo og agter at gå i retten og så ville jeg printe den lange del ud som en harfundet fra hg og vise LLO og dit boligselskab

  • #63   16. dec 2011 En Staffordshire Bull Terrier (SBT)
    (link fjernet)


  • #64   16. dec 2011 Jeg har altså ikke læst hele tråden, men at sammenligne en amsaff med en DG er da sygt. Jeg har 2 Gder og hvis du nogensinde har set en amstaff på 95 cm og en vægt på 80 kg, så vi jeg gerne se den!!

  • #65   17. dec 2011 Ina B

    Griner jaman man kan da aldrig vide om de kommer til at være så høje smiley

    Jeg kunne heller ikke lade være med at grine lidt over den.

    Men så bagefter blev jeg sgu tosset.


  • #66   17. dec 2011 Pinky, ja og det kan jeg godt følge di i hvorfor du gjorde, for hvorfor skal vores lækre hunderace nu hænges ud for at være nogen den så absolut ikke er.. Føj!

  • #67   6. jan 2012 Aldrig mix en amstaff i en anden race..

    Står I , i den situation hvor panserne kommer , og i ikke kan fremskaffe papir (dokumentation) på forældre er den og den race (blanding) som jeres hund står registreret som (siger vi) , får de en af deres egne dyrlæger til at tjekke op på jeres hund og ud af 99% bliver hunden taget og dokumentation falsk, stor bøde..


    Så det bedste for jer ville være at finde noget privat, og snakke med udlejeren hvor i må have husdyr..

    Spørger de ikke ind til racen så er det bare et + ..


    Håber i får tingene til at lykkes..
    Vil være en skam at gå af med hende

    Og til dem der siger at De ikke kan give hende videre og hun skal aflives..
    Passer overhovedet ikke!!!!!! De hunde der er født før loven må gerne få nye ejer, som alle andre hunde..

    Loven er ikke 100% inden for at aflive ulovlige hunde efter loven trådte i kræft. Da det kun er en lov der er på obs, og ikke helt gjort fast før 2013, hvor de vil tage snak omkring hunde loven igen..


  • #68   7. jan 2012 Miss S det er lige meget om racen er født før eller efter loven trådte i kraft, den må stadig ikke skifte ejer, og det kan da ikke blive aktuelt for dem der er født efter loven trådte i kraft for de har jo været ulovlige hele tiden, altså reglen blev lavet for de hunde der var der, da loven blev lavet

  • #69   7. jan 2012 her tænke jeg kun på de 13 hunde der er omfattet af forbud

  • #70   7. jan 2012 Jeg er uenig med dig Jan.. hunden må skifte ejer. som beskrevet er loven der kun lige nu som en (advarsel) dette betyder at loven om de 13 forbuds hunde KAN blive 100% ulovlige.. Det vil sige i 2013, Loven er kun på OBS!! listen, hvilket gør at reglerne ikke er helt omfattet vores hunde.. (ergo) Udover pitbull og tosa der har været forbudt i mange år...

  • #71   7. jan 2012 loven er vedtaget og gælder for alle 13 og blaninger der af, den skal revideres i 2013 det er rigtig, men det har intet at gøre med obs, der er en obs liste hvor bla. hunde som den du har (Staffordshire bull terrier ) er med på og den liste vil komme med op til revurdering i 2013, sammen med den eksiterende lov
    tror du har misforstået begreberne lidt


  • #72   7. jan 2012 Jeg har slet ikke misforstået noget. Jeg ved da godt staff, er på obs listen, og nej de kommer ikke på forbuds listen, for så kan de ligeså godt smide deres schæfer med oveni da de bider flere mennesker end andre folks hunde.. Men jeg gider ikke sidde og diskuterer dit og dat med dig kammerat.

    Dette er et forum om nogen der er i et bolig nød, og som ikke vil gå af med deres hund! FORSTÅLIGT! Så lad vær med at tror du ved meget mere end alle os andre..

    Hr. danmark ^.^


  • #73   7. jan 2012 Miss S fald dog lige ned, det var dig der startede med at rette på andre i indlæg (Skrevet: 06-01-2012 23:21:54)
    men du kan jo prøve at læse paragraferne i gennem, for det har jeg, så er helt sikker på at det jeg har skrevet er rigtigt


  • #74   7. jan 2012 Tror du skal have dine facts i orden, miss S.. du må ikke formidle en listehund videre.. hverken sælge eller give væk. Heller ikke dem der er født før forbudet..

  • #75   7. jan 2012 Men typisk reaktionsmønster for en "kamphunde ejer".
    Trist at man skal reagere sådan og svine folk til, fordi man ikke får sin vilje.. trods det bare var facts Jan kom med..



  • #76   7. jan 2012 Det har intet med at få min vilje. Jeg bliver irretereret overfor nogen folk ikke forstår de små detaljer. Jo du må gerne give en hund væk. Min forlovede arbejder inden for speciale ved hunde hos politiet i midt/Vestjylland.. Hvilket betyder at står man i siutation hvor man skal finde nyt sted at bo , eller afskaffe sin hund kan man få lov At give den videre til nye ejere. Man skal blot få politiet der arbejder indenfor speciale i hunde bede dem om at komme og vurdere hundens tilstand, sind og adfærd med deres egne dyrlæger.. er der Intet galt med hunden må den gives videre og ejeren fra før og de nye skal udfylde papire. Er der noget galt med hunde må den selvfølgelig ikke gives videre. Og FEDE : jeg ejer ikke kamphunde, men muskelhund. Så lad vær med at uddyb dig i noget du åbenbart ikke har forstand på

  • #77   7. jan 2012 Miss S så må du bede din forlovede om at læse op på lovgivningen for det han gør er ulovligt, man må aldrig give en liste hund vidre

  • #78   7. jan 2012 Jan , læs venligst efter hvad jeg skriver ang. Hunde godkendt eller afvist.. Jeg tror godt han selv ved hvad han må og ikke må. Jeg siger bare kommer man så langt ud kan dette lade sig gøre

  • Bente A
    Bente A Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 10
  • Bente A
    Bente A Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 10
    #80   7. jan 2012 (link fjernet)

  • Bente A
    Bente A Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 10
    #81   7. jan 2012 3.2. Må jeg beholde min hund?



    Hvis man senest den 17. marts 2010 har erhvervet en hund, som er omfattet af forbuddet, må man beholde den.



    Man skal dog overholde følgende krav:


    •Når hunden befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, skal hunden altid føres i en fast line/snor med en maksimal længde på 2 meter.
    •Hunden skal være forsynet med en forsvarlig, lukket mundkurv.
    •Hunden må ikke overdrages, dvs. den må ikke sælges, gives bort mv.


  • #82   7. jan 2012 Bente, der står intet om mulighederne der står kun den ikke må som den så godt må hvis den overhovedet ikke fejler noget..

  • #83   7. jan 2012 Miss S enten blander du dine ting sammen eller også kender din forlovede jo så ikke lovgivningen og det kunne være du skulle under rette ham om den korrekte brug af hunde loven,
    håber da vikeligt det er dig der blander det hele lidt sammen, for ellers er det flovt for din forlovede inde ved politiet ikke at kende loven og direkte at handle i mod den


  • #84   7. jan 2012 der findes ikke omstændigheder der gør det lovligt på nogen måde at give en liste hund vidre uanset hvor sund den er

  • Bente A
    Bente A Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 10
    #85   7. jan 2012 Hunden må ikke overdrages, dvs. den må ikke sælges, gives bort mv.
    Der står ret tydeligt den ikke må overdrages, sælges eller gives væk.
    Dermed er der heller ingen muligheder ud over og beholde hunden selv eller dyrlægen.


  • Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 191
    #86   7. jan 2012 Hvis i havde hunden inden forbudet kom , må i gerne beholde den. Er den ulovlig i jeres boligforening har i lov til at beholde den, hvis i havde den før loven i boligforeningen blev lavet.

    Dette er undersøgt i vores bebuggelse og der fik man den besked fra LLO at vi godt må beholde den , men skal følge reglerne for listehunde, altså kort line og mundkurv.

    Men man må ikke videre give eller sælge listehunde


  • #87   7. jan 2012 .

Kommentér på:
amstaff. bolig. hjælp.

Annonce