{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

ang. rygestop {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
En veninde og jeg er blevet enige om at stoppe det med rygningen og vil meget gerne stoppe.

Vi har snakket om alt lige fra at gå til et rygestop kursus, plastre, tyggegummi og hypnose, men vil gerne være sikker på at det ikke bliver spild af tid.

Jeg personligt vil gerne stoppe men har virkelig svært ved det, da trangen virkelig er der, og jeg ikke har "modet" til at gøre det. jeg ryger ca. en pakke om dagen, hvilket i mit eget hoved er alt for mange, og nu skal det stoppe. har prøvet både at tappe ned stille og roligt og stoppe helt fra den ene dag til den anden. men er hver gang røget i igen.

Nu vil jeg hører om i har prøvet noget der har hjulpet på jer. eller om i har nogle gode ideer som kan hjælpe?

- Marianne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. rygestop
  • #1   27. nov 2011 Køb sprayen, kom ud af vanerne, hav rygrad og lad være med at drikke.

Jeg bruger ikke sprayen, men har ikke nikotintrang, men trang til at inhalere, men køber ikke de der el smøger, da jeg vil stoppe naturligt. Og faldt i efter 14 dage, da jeg drak øl i fredags, men har ikke røget siden.

Vanerne er de sværeste at slippe af med.

• #2   27. nov 2011 det er lige præcis vanen der er det væreste...

• kristian m
    kristian m Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 14
    #3   28. nov 2011 vil råde til akupunktur, virkede for mig...... og var uden brug af plaster eller noget andet. virkelig stor effekt for både mig og min kæreste... begge været røgfri i over 6 måneder nu

• #4   28. nov 2011 Har hørt noget om en bog, som skulle være ret god hvis man skulle stoppe med at ryge. noget med at efter man har læst kan man ikke finde nogle undskyldninger for at ryge, og man ikke havde lyst. ?
    Kan ikke huske hvad den hedder.

• kristian m
    kristian m Tilmeldt:
    sep 2010

#5   28. nov 2011 og skal så siges jeg var ikke oplagt på at stoppe på daværende tidspunkt

• #6   28. nov 2011 Piller tsk! Hvorfor betale, når det er vanerne som er de sværeste? Allerede efter 4-5 dage er trangen til nikotin halveret.

Du skal ændre på dine vaner, spis evt alm tyggegummi.

Endelig ikke ryger af Allen Carr hedder bogen.

Læs evt noget om NLP. Google det, da det er alt for besværligt at forklare, men det skulle være ret effektivt. Bruges ikke kun til rygestop. Har ikke selv sat mig ind i det endnu, men det skal prøves.

• #7   28. nov 2011 Her er et råd til dig, jeg har røget i godt og vel 13 år nu, og startede sidste måned med denne:
    (link fjernet)

Jeg bruger 18mg nikotin i disse ampuller, første måned er gået nu og jeg har spare 500kr ud af 1000kr ca. dvs halveret mit forbrug.

Denne ecig. er det nye med væske som man fylder op, køb dem ikke her i DK da de koster ca 3 gange så meget her hjemme og i Norge/Sverige/England er de noget billigere..
    Jeg har lige bestilt til 5 mdr forbrug af dette væske.

Jeg gør det på denne måde, hvis din vane ligger som min hvor min morgensmøg og smøgen efter aftensmad er det vigtigste. Så drop smøgen der og sug i den ecig. Totaly Wicked E-Lequid VIRKER! man skal bare huske at ryge på den som man ville ryge en smøg og ikke sidde med den hele tiden!!!

Som jeg skrev før har jeg halveret mit forbrug på en måned!! FRA DAG 1 JEG PRØVEDE..

prøv det, det er 500kr man ligger ud på det, men igen de 500kr er hurtigt sparet væk da man ikke ryger smøgerne..

hvis man vælger ikke at ryge smøger og erstatter med dette væske system kan man med den lille som jeg har linket til tømme ca 2 af de ampuller dagligt.. Det svare ca til 25 smøger..
    jeg har så også kommet til at bruge den lidt for meget, og ikke kun nøjes med det når jeg var trængende men kommet til at sidde med den i længere tid..

Min første dag jeg prøvede den røg jeg 2 smøger, hvor jeg normalt ryger en 15-20stk pr dag..

go for it, og bare erstat dine smøger, det er kun nikotin og damp + smag som er i disse væske smøger fra totaly wicked. OG DET VIRKER HVIS MAN VIL...

vil du have en demo af hvordan den ryger så skriv det så kan jeg da lige smide en video op.. OG LAD ENDELIG VÆR MED AT KØBE MED ANDET END TOBAK SMAGEN DA ALT ANDET VIL DANNE EN NY VANE OG DU VIL FÅ LYSTEN TILA T SUGE I NOGET DER SMAGER AF JORDBÆR...

• #8   28. nov 2011 Forresten har jeg set mange med tyggegummi som ikke kan slippe det gnaske pis bagefter.. med væsken kan man få fra 32mg helt ned til 6mg nikotin i væsken..

Jeg er i gang med at stoppe stille og roligt, jeg har lige bestilt nyt væske så håber på inden fro 5 månede er jeg røgfri hvis ikke så har jeg sparet godt og vel 2500kr.

• #10   28. nov 2011 Michelle V: e-cig. er en god metode, for man få jo aldrig taget sig ordenligt sammen, så det en start indtil man kan mærke at nu er trængen ikke så stor mere så man kan klare sig uden og 500kr er ingenting at ligge ud når de er sparet på smøger efter første måned..
    MEN du har ret, man kan altid erstatte det ene med det andet men det er ikke meningen, det er et hjælpemiddel til nedskæring og en skide god vanebryder..

Det er mit forslag til alle, da jeg kan se det virker bare på første dag man tager den i brug.. Kvit smøgerne og sug i ecig..

Forresten alle de billige modeller her hjemme virker ikke til en meter.. Totaly Wicked koster ca 1000kr her hjemme i norgen koster den 266kr

• #11   28. nov 2011 Jeg har det lidt som dig. Jeg vil gerne stoppe det, men kan ikke. Begge mine forældre og søs ryger. Og når jeg til mig selv har sagt, at jeg ikke vil ryge så vare det ikke længe, før jeg kan se at de ryger eller de tilbyder mig en smøg... og ja, så ryger jeg igen.

Jeg har prøvet at finde ud af hvor meget, jeg ryger og har samlet alle de tomme cigarette æsker. På ca. 1,5 måned fik jeg samlet 55 stykker LA pakker af 31 kr smiley det er sgu over 1000 kr som jeg kunne bruge på en masse andet sjovt. Jeg ryger ca. 7-10 smøger om dagen.

Men nu har jeg bestemt mig for at stoppe. Jeg får en træng til at spise konstant, når jeg ikke ryger. Så jeg har været ude, og købe frugt og det spiser, jeg hver gang eg får træng til at ryge. Det hjælper på mig faktisk. Men jeg hopper hurtigt i igen, da der hele tiden er folk rundt omkring mig som også ryger. Men jeg vil stoppe...

Jeg har også fundet en sparegris, så jeg lægger 31 kr i den hver gang, jeg har bestemt mig for at komme ud og købe smøger. Men tit er det sket, at jeg bare har stoppet 31 kr i sparegrisen og alligevel, når jeg kommer forbi tankstationen har jeg købt smøger smiley

Meningen, med sparegrisen er at jeg på et tidspunkt i takt med at jeg stopper, med at ryge kan spare op til en ordentlig cykel, så jeg kan komme ud og får noget motion.

• #13   28. nov 2011 Michelle V

Jep. Rød kort LA smiley mmmh

Jeg er arbejdsløs, så har heller ikke selv den store økonomi. Men jeg fik et chok, da jeg fandt ud af hvor, meget jeg brugte på smøger. 55 X 31 = 1705,- Det penge, kunne jeg f.eks. nu bruge på at købe julegaver, og drikke mig fuld til nytår for smiley men det er jo altid smart, at være bagklog. For sådan tænker man ikke, når man står og siger " En pakke kort rød LA, tak"

Det med frugt.. Min økonomi tillader ikke det store mad indkøb. Jeg har et fast budget til mad. Men 10 stykker frugt koster 25 kr, og man kan selv blande det frugt man vil have. Det er jo helt klart bedre, end at ryge og så spare man 6 kr som ryger i sparegrisen, og så er frugt jo sundt og man bliver ikke fed af det...

• #14   28. nov 2011 Det sure er så bare, at jeg ikke kan lade være med at ryge når andre ryger lige foran mig...aaargh!

• #15   28. nov 2011 Hvis man ikke vil det 100% kan man lige så godt lade være med at prøve, man bliver bare skuffet. Det handler ikke om alle mulige præparater men om vilje og hvor god ens vilje er. Det er udholdende og fandens hårdt, selv efter mange måneder. Man skal gøre op med sig selv inden om man kan klare det ellers ender man tilbage hvor man startede.
    En god idé er at ligge penge fra som du tidligere ville have brugt på smøger også en gang om måneden, eller hvad du nu syntes passer så bruge dem på nogle ting du har ønsket dig.
    Og pas på med ikke at erstatte det med slik osv. Jeg byttede smøgerne for slik osv. og på et halvt år tog jeg 10 kg på. Det var ikke noget der gjorde noget hos mig og sikkert heller ikke hos dig, men det er stadigvæk ikke sundt. Løb en tur når du føler trængen, eller lav noget der får tankerne væk fra trangen.

Håber det hjælper bare en smule smiley held og lykke.

• #16   28. nov 2011 Jeg vil anbefale dig at bruge nikotintyggegummi! - Jeg stopp ede for 2 år siden ved hjælp det, og det var utrolig nemt, i forhold til hvad jeg havde forventet.

Jeg troede ikke det ville lykkedes, netop fordi det var vanen der var værst hos mig, men det hjalp lidt at jeg når jeg skulle "ryge" så skulle jeg stadig foretage mig noget (putte tyggegummi i munden)

Brugte tyggegummi 1½ mdr. så glemte jeg det - og så var der jo ingen grund til at bruge det mere så smiley

• #17   28. nov 2011 Jeg har aldrig været ryger.. Det er så dejligt skal i vide

• #18   28. nov 2011 Laser behandling, det holder 100% stoppede fra den ene dag til den anden. Uden trang til smøger.

• kristian m
    kristian m Tilmeldt:
    sep 2010

#19   28. nov 2011 prøv akupunktur , kender en del det har virket på og er stoppet på grund af det. en billig og effektiv kur og billig

• #20   28. nov 2011 Susi smiley R: Det samme her smiley Nu har jeg ikke røget i 3-4 dage smiley Jeg får desuden også først rygetrang når jeg får tilbudt smøger af venner smiley Men jeg har ikke købt en pakke i 5-6 dage smiley det skønt :)!

• #21   28. nov 2011 tak for alle svarene.
    Jeg har røget siden 7 klasse, og går i 2. HF nu.
    Jeg vil gerne men har svært ved at finde modet til det som jeg skrev. vil prøve ikke at skulle blive afhængig af noget andet. så det er svært...

Kommentér på:
ang. rygestop

Annonce