{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konge boa
  • #1   21. sep 2007 Jeg ved for eksempel at det er en slange.

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 60
    #2   21. sep 2007 Det hjælper jo ikke voldsomt meget.

• #3   21. sep 2007 Hvis du nu gik og troede at det var en slags gnaver, så var du jo blevet slemt forskrækket, hvis jeg ikke havde advaret dig smiley

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

#4   21. sep 2007 hehe det er rigtigt.
    Men jeg regner ikke rigtig med at min slange begynder at bygge dæmninger

• #5   21. sep 2007 Den er ikke vegetar.

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

#6   21. sep 2007 Nu er det jeg søger ikke lige det i skriver.
    Men små særheder ved lige den slags slange.
    Bare så man ved hvad man kan gøre for at den får de optimale forehold

• #7   21. sep 2007 Hvis den skal have et forhold, så skal den jo have en kæreste.

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

#8   21. sep 2007 Alle har jo brug for sex
    Det behøver du ikke fortælle mig hehe

• #9   21. sep 2007 Dansk navn: Kongeboa
    Latinsk navn: Boa constrictor constrictor

Oprindelse og udbredelse: Mellem- og Sydamerika samt det nordlige Mexico.
    Særlige kendetegn: Kongeboaen har et stort antal underarter – og antallet diskuteres stadig. De har alle forskellige grundfarver og længden, selv temperamentet kan variere.

Fodring
    Foder: Optøede gnavere og daggamle kyllinger, alt sammen i en passende størrelse 1-2 gange om måneded. Undgå fodring med marsvin, da dette kan give fordøjelsesproblemer og forstoppelse.

Tilskud: Der skal ved hver fodring gives et tilskud af Nekton REP, og i perioder Nekton MSA. Vitaminerne blandes op med en smule vand og sprøjtes ind i det optøede foderdyr med sprøjte og kanyle.

Terrarium
    Størrelse: 180 x 100 x 100 til et par. Terrariet skal have god ventilation. Kongeboaen ynder høj luftfugtighed, men miljøet må aldrig blive vådt og emmende.

Tilbehør: 50 watt Projekt terrarievarmer, Arcadia armaturboks, Repti-bark og JBL Terrabasis som bundlag, stor vandskål – evt. kattebakke, True-lite (UV-lys), varmelampe – evt. Elstein keramik pære (husk porcelænsfatning og varmeisoleret ledning – slangen må ikke kunne komme i direkte kontakt med pæren), kraftige grene til at klatre på, korkbark til skjul.

Indretning: Terrariet indrettes med kraftige grene, så dyrene kan klatre. Varmelampen skal placeres oppe, så dyret skal klatre for at få nytte af den. Bemærk at store kongeboaer ikke er så trælevende som ungdyr, og derfor opholder de sig hovedsageligt på bunden, så her skal lampen selvfølgelig placeres dernede. Arcadia armaturboks installeres med True-lite neonrør i umiddelbar nærhed af varmelampen. Her kan kongeboaen drage nytte af UV-stråler samtidig med at den får varmen. Vandskålen skal placeres så den er let tilgængelig for slagen. Terrarievarmeren placeres under bundlaget.

Temperatur og evt. lys: Dagslængden skal være 14 timer. Det varmeste sted må gerne nå 35° C, og det køligste 28° C.

Luftfugtighed: Kongeboaer trives bedst ved en luftfugtighed på ca. 70%

Bundlag: Bundlaget må gerne være fugtigt, men aldrig vådt. Terrariet skal douches dagligt. Repti-bark og JBL Terrabasis blandes for at give en god stabil luftfugtighed. Rengør terrariet ofte og skift bundlaget med jævne mellemrum, da kongeboaer er store tunge slanger, som let får skælbetændelse, hvis de skal kravle over beskidt bundlag.

Opdræt
    Forberedelse: En vinterhvile er som oftest nødvendig, hvis man har opdræt for øje. Sluk lys og varme i 4-5 uger. Terrariet skal have en temperatur på ca. 20-25° C, og skal tørres helt ud (dog skal der være drikkevand i terrariet). Efter vinterhvilen skal terrariet douches kraftig over, lyset skal tændes, og varmen sættes til. Efter en-to fodringer vil slangerne parre sig hyppigt.

Parring og æg/unger: Parringen finder som sagt sted umiddelbart efter vinterhvilen. Drægtighedsperioden og antallet af unger og varierer fra hun til hun. Der fødes mellem 10 og 50 levende unger efter en drægtighed på 7-8½ måneder.

Opfodring: Ungerne holdes særskilt i bokse med god ventilation – evt. faunabokse. Der fodres med optøede museunger 1- 2 gange ugentligt det første års tid. Størrelsen på foderemnerne øges så snart ungerne kan gabe over det. Foderdyrene skal indsprøjtes med vitaminer og mineraler.

Kommentar
    Kongeboaen har et behageligt og blidt temperament. Unger kan dog optræde aggressivt, men det aftager hurtigt med alderen og omfanget af menneskelig kontakt. Hvis man ønsker at opdrætte kongeboaer, kan det betale sig at holde hannen for sig selv. Han kan optræde voldsomt overfor en hun, som endnu ikke er i parringsstemning. For at ophidse en evt. sløv han til parring kan lugten af en konkurrent implementeres i terrariet. Dette gøres lettest ved at hænge en ham fra en fremmet han op i terrariet. Luk aldrig to parrings-lystne hanner ind til hinanden, da det kan føre til voldsomme kampe. Kongeboaer varierer meget i længden, alt efter hvilken underart det drejer sig om, fra 180 – 250 cm. Rekorden er dog ca. 400 cm. Hvis en Kongeboa bider, skal man vente på at slangen slipper igen. På denne måde minimerer man størrelsen af såret og sikrer sig at tænderne bliver i slangens gab, hvor de hører til!

• #10   21. sep 2007 det var sådan lige det jeg kunne huske...

• #11   21. sep 2007 Det du lige kunne huske? lol

Du glemte copyrighten, mester..haha

(link fjernet)

• #12   21. sep 2007 Men hvor var det pænt af dig, at fiske noget frem som manden selv kan google sig frem til. Du er virkelig en tids-sparer..fnis

• #13   21. sep 2007 Pis... Min hjerne virker ikke mellem kl.14 og kl.11...

Det var bare en indirekte hentydning til google,,,,

• Danie M
    Danie M Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 146
    #14   21. sep 2007 Længe leve wiki
    http://en.wikipedia.org/wiki/Boa
    Du må selv finde ud af hvilken af dem det er.

• #15   21. sep 2007 Jeg tror altså mere manden er interesseret i personlige erfaringer med kræene. Ikke en opvisning i jeres google evner. Men i er da dygtige, det er i. Såå dygtige.

• Danie M
    Danie M Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 146
    #16   21. sep 2007 ''så man ved hvad man kan gøre for at den får de optimale forehold''

Så skal han vide hvordan dens naturlige habitat er.
    Men ja find et slangeforum. Du får ikke meget ud af Baboom medmindre du enten er heldig eller det er et latterlighedsemne

• #17   21. sep 2007 TanjaMarie jamen hvor er du da flittig til at kritisere andres forsøg på at hjælpe, mens du bare sidder og gør nar.
    Sikken' guttermand du er.

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

#18   21. sep 2007 Det vil jeg tage til mig smiley

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

#19   21. sep 2007 Det er en unge jeg anskaffer mig.
    Skal de have full size bur i starten?

Ja den er rigtig smuk sådan en.
    Det var også en af grundene til at mit valg faldt på sådan en...

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

#20   21. sep 2007 Det lyder godt. Så er der en chance for at jeg selv kan nå at lave et bur. Det er lidt sjovere end at købe et færdigt synes jeg

• Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2007

#21   21. sep 2007 Lige præcic hehe. Når nu man alligevel er snedker kan man lige så godt bruge det. Og så evt. spare nogen penge. hehe

Det bliver sgu lækkert at få den lille satan hjem

• #22   21. sep 2007 gå ind på http://www.star-reptiles.dk/
    tryk på forrum køb og salg som er makret med gult opret en bruger den og når du så har gjort det på den side der dukker op så i venstre side er der nogle ting du kan vælge så trykker du forum og så derefter går du til debat og under slanger.. der kan du finde alt og spørger om alt... held og lykke...

• #23   21. sep 2007 Fodring
    Foder: Optøede gnavere og daggamle kyllinger, alt sammen i en passende størrelse 1-2 gange om måneded. Undgå fodring med marsvin, da dette kan give fordøjelsesproblemer og forstoppelse.

Tilskud: Der skal ved hver fodring gives et tilskud af Nekton REP, og i perioder Nekton MSA. Vitaminerne blandes op med en smule vand og sprøjtes ind i det optøede foderdyr med sprøjte og kanyle.

det er da vist til en voksen..unger skal fodres engang om ugen ca.. husk at foder med dødt da du ellers kan risikere 1. at din slange bliver kræsen senere hen og 2. at slangen bliver bidt ret alvorligt.

De vitaminer er ikke nødvendige! Og slet ikke hvis slangen får ordentligt foder..

• #24   21. sep 2007 Bobbe...zoozitys pasningsvejledninger er generelt ikke ret gode..
    Men opret dig på star-reptiles forum og spørg (eller søg i forummet) - der er 1000 andre med de samme spørgsmål der har fået svar smiley

• #25   21. sep 2007 skal sq ikke have dødt foder. skal have lov til selv at jagte og dræbe. det andet er kedelígt og unaturligt. + god motion. ja der er en lille fare for bid, men et velholdt terrarie og risikoen er minimal. haft kongepythoner i 6 år. altid levende foder. halvstore rotter. ja et enkelt bid er der blevet. det er naturen. aldrig haft problemer

• #26   21. sep 2007 hvis du endelig skal have lidt hjælp fra dyre handler skal du tage i zoo citi og spørger efter thomas han ved en del... eller er han osse inde på star kan bare ikke huske hvad han hedder...

• #27   21. sep 2007 Pølle...godt råd at give - jeg har set hvilke bidskader det kan lave på noget så skrøbeligt som slangehud.. Noget andet er varaner - de er jo dækket af et panser som musen knapt nok kan bide igennem..
    Og kedeligt siger du? Sorry, men så er det vist ikke den rigtige årsag du har slanger af...
    Og motionen kan man selv give dem ved at bruge dødt foder og en foderpincet...

Simone..så meget ved thomas altså heller ikke.. Hvis man skulle spørge en der inde så var det Tommy men det kan man ikke mere..

Bobbe...den gang living world var der - deres råd ville jeg følge til hver en tid.. Den ene af de 2 der havde den var den eneste mand i dk med tilladelse til at holde giftslanger og de var hamrende dygtige begge 2 smiley

• #28   21. sep 2007 thomas ved det han skal vide, mere end de fleste i dyrhandlerene og ja kamilla det med at bruge dødt foder der er jeg med dig det er bare at ryste den døde lidt...

• #29   21. sep 2007 Christine..jo, det var det..

• #30   21. sep 2007 De rykkede til hvidovre men lukkede butikken efter ikke ret lang tid..desværre, for Buller og Horst var dælme dygtigt, deres dyr var ordentlige og der var enormt god service der inde!

• #31   21. sep 2007 Hehe, ja..min interesse er dog lagt lidt på køl lige pt men det kommer nok igen på et tidspunkt smiley De eneste krybdyr jeg har tilbage er 2 skildpadder (leopard og russer) men har da haft diverse kvælerslanger, varaner, øgler, skink (firben) og sådan..

• #32   21. sep 2007 Christine..nåede faktisk aldrig ud og se den.. men ja, de havde andet end bare regius og et par snoge.. hehe, glemmer aldrig engang jeg var med jesper stjerne der ude og jeg pludselig fik øje på et terrarie (inde i baglokalet) med et regius par på 2+ meter.. troede det var løgn for SÅ store havde jeg dælme ikke set sådan nogle før.. de lignede mere kongeboaer størrelsesmæssigt..

• #33   21. sep 2007 Den bliver længere end en snegl og den får ikke hus på ryggen selv om du giver den kalk i maden

• #34   21. sep 2007 Christine..hehe, koncentrerer mig mere om mine hunde nu.. men har haft regius, regnbueboaer, tigerpython og nigritus kongesnog... skal jeg ha slanger igen på et tidspunkt så bliver det boa constrictor occidentalis..

bobbe..de er også fine smiley minder temmeligt meget om boomslangen udseendesmæssigt smiley

• #35   22. sep 2007 tja. synes det er ligeså godt råd som alt det andet. beklager men synes det minder om alt det sterile vi bliver påduttet med alting. teoretisk godt nok, men der findes nu engang en virkelig verden hvor bakterier lever. og jo mere beskyttet vi bliver mod dem, jo værre angriber de når de så slipper igennem. og det gør de.
    om det er en forkert grund til at holde slanger? næ, bare en sjov og meget fascinerende bonus. synes dødt foder er en lidt pivet (i altså, gør ondt på musen) og trist nødløsning. men det er da nok udemærket. jeg synes bare det er at fjerne den sidste del af den naturlige drift der er tilbage efter vi har buret dem inde. skulle der en dag ske en skade er det jo bare at ringe til dyrlægen. livet er nu engang farligt.

• #36   22. sep 2007 synes ikke det er synd for musen overhovedet..har hørt levende mus med kraniebrud pive hele vejen ned igennem min varan til de pludselig møder mavesyren.. aflivet rotter selv osv - så det er kun af hensyn til de slanger jeg har haft at de har fået dødt!

• #37   22. sep 2007 Hvad vil i egentlig gøre når slangen er blevet 7 meter lang og et dødbringende, utilregneligt dyr !?

Ikke at jeg ikke kan li' slanger, men jeg har bare tænkt på at jeg aldrig har set nogen private der har en velvoksen Boa, Python eller for den sags skyld Anaconda...
    Måske pga det faktum at slangen har ædt dem ? *G*

• #38   22. sep 2007 det har de også smiley min kammerat havde ametystpytter på 3 meter og noget (næsten 4 m), gule anakondaer (både halvstore og store), kongeboaer i alle størrelser - den største hun er vist 4 m og den største han er vist lige så lang og de bliver ikke håndteret mere end det nødvendige..

christine...anakondaer er også nogle vildt aggressive kræ! de bider hvor de kan komme til.. en kammerat skulle tage sådan en gul satan ud og han havde beskyttet ansigt, hænder osv og så hapsede den ham i maven...

• #39   22. sep 2007 hehe, stod engang med ryggen til en boks hvor der lå sådan en..det havde jeg da ikke lige opdaget så havde stået der i et kvarter eller sådan noget og viftet med armene.. drengene stod bare og ventede på den bed mig men så heldige var de heldigvis ikke!

• #40   22. sep 2007 synes slangen i sig selv er enormt grim..bryder mig ikke om deres hoveder.. men deres farver er flotte! jesper fik engang en smuk pistace grøn hjem..det var en mutant eller sådan noget fandt vi ud af..
    http://star-reptiles.dk/galleri/001/014.asp
    http://star-reptiles.dk/galleri/001/015.asp
    alm gul:
    http://star-reptiles.dk/galleri/001/012.asp (faktisk den der IKKE bed mig i armen)
    http://star-reptiles.dk/galleri/001/004.asp
    http://star-reptiles.dk/galleri/001/005.asp

• #41   23. sep 2007 Christine - Ok, tænker bare tit når jeg ser baby-boaer eller forhodlsvis små boaer o.lign at folk køber dem fordi at de er søde og små og kan godt li' tanken om at de bliver store og stærke...

Men jeg tror ikke på at der er særligt mange af dem der har de unge store slanger, der har kapacitet til at ha' et ordenligt og sikkert sted/plads til de massive dyr...

Kamiila - Kan faktisk godt li' den måde Anacondaen ser ud. Sådan spooky og meget anderledes end andre slanger...
    Ikke at jeg nogensinde ville ha' en smiley . Ville være bange for at monsteret brød og og åd Malik smiley

• #42   24. sep 2007 Christine - Det med pladsen til de store er også meget det jeg tænker på smiley
    De kræver jo nærmest et helt værelse for dem selv, når de kommer op i den størrelse...
    Er de færreste der kan opfylde de krav...

Men når folk har slanger i de helt massive størrelser, så må man håbe at de til den tid ved at man aldrig kan stole på at sådan en kæmpe er tam. Og så er det pludseligt farligt bare at skulle f.eks skifte en pære i terrariet - For slet ikke at tale om at fodre dem....

• #43   24. sep 2007 Christine - Uha, må gøre vældigt ondt at blive bidt af så mange tænder på een gang smiley

Men, vil bare håbe at folk med store slanger tænker som dig mht store terrarier og forbehold for størrelsen smiley

Synes bare at det er synd hvis folk har dem indtil de bliver for store og så får dem aflivet pga størrelsen. kender bare flere der har haft de store typer slanger i lejligheder, og der er umuligt plads når de bliver større...

• #44   26. aug 2011 stine, ja nu det nok laaang tid siden, men kan ikke lige lade være med at skrive.
    du skriver
    Hvad vil i egentlig gøre når slangen er blevet 7 meter lang og et dødbringende, utilregneligt dyr !?
    men jeg har bare tænkt på at jeg aldrig har set nogen private der har en velvoksen Boa, Python eller for den sags skyld Anaconda...
    Måske pga det faktum at slangen har ædt dem ?

nu det jo ikke alle slanger der bliver 7 m.
    kongeboa ca, 4 m
    når den når den strøelse, så er den farlig ja, men for folk der har styr over det og ved hvordan man skal håndtere den, så nej, ellers meget nemme at passe

kongepython ca. 1,5m
    Harmløs, gør ikke en flue fortræd.

og jo der er mange der har velvokset python og boa dog ikke 7 m men den størrelse de nu bliver.
    det lige den der tigerpython der kan nå længden, men er jo ulovlig ind til videre smiley

Kommentér på:
Konge boa

Annonce