{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slange konge boa eller konge python
  • #1   12. feb 2007 hvad skal du med sådan en

• Mr.Frost .
    Mr.Frost . Hjælpe-administrator

Følger: 44 Følgere: 44 Fotoprofiler: 1 Emner: 634 Svar: 2.318
    #2   12. feb 2007 lyder nok dumt det her men sys det er et spændene dyr og kender flere der har en og er total fasineret af dem så jeg vil os anskafe mig en

• #3   12. feb 2007 hmm altså de bliver jo pludseligt for store

• Mr.Frost .

#4   12. feb 2007 jah 186 cm kun sys jeg folk siger

• #5   12. feb 2007 jeg håber du bor i jylland så og den slange bliver der over

• #6   12. feb 2007 hvade en konge python der boede i et 1,5 * 0,5 meter terraie men gav dem til min bror da det er et nederen dyr efter et stykke tid..

• #7   12. feb 2007 www.star-reptiles.dk

• #8   12. feb 2007 haha købte den faktisk i sundbydyrehandel som er i linket

• Mr.Frost .

#9   12. feb 2007 andrea skal nok holde den væk fra dig he he kan du ikke lide slanger

• #10   12. feb 2007 torben F jeg fik engang et bid el hvad det hedder af en nu de ikke søde mere

• Mr.Frost .

#11   12. feb 2007 det var vel en non toxic slange

• #12   12. feb 2007 torben F jeg fik et mega chok det mange år siden

• Mr.Frost .

#13   12. feb 2007 jah for søren det kan jeg sku godt forstå men var det en gift slange eller

• #14   12. feb 2007 torben F nej den var ikke ved ikke om den normalt ville være det

• #15   12. feb 2007 den hed noget med konge

• Mr.Frost .

#16   12. feb 2007 det har nok været en kvæler slange men alligevel det er da skræmmende t blive bidt af dem

• #17   12. feb 2007 nu er der jo enormt stor forskel på en kongeboa og en kongepython - både størrelses og aktivitetsmæssigt smiley Der er også kæmpe forskel på de forskellige underarter af kongeboaer da visse underarter ikke bliver mere end ca 2 meter og andre kan blive tættere på de 3..
    Pythonen kan du holde i en bedroller hvis det er det du har lyst til. De er mest bundlevende og kræver ikke så meget. En kongeboa skal helst have et højt terrarie med grene og sådan da de helst vil være i toppen meget af tiden. Pythonen er mest bundlevende (bortset fra når de er små) så der ville et bredt og lavt terrarie være fint!

andrea, hvis du er blevet bidt af en slange der hed noget med konge har det nok været kongepython, kongeboa eller kongesnog.. ellers er der kongekobraen tilbage og så havde du ikke været i live idag smiley

• Mr.Frost .

#18   12. feb 2007 okay jamen så skal det nok være en konge python der bliver omkring de 2 m men skal ned i bygge markedet imorgen og se på hvad diverse træ ting koster og så må jeg os lige ud til dyrehandleren og spørge af med lys og klima og det der

• #19   12. feb 2007 Du er heldig hvis du får en kongepython der bliver meget mere end 1½ meter smiley men det er også den kedeligste af dem!
    Ang lys og sådan så opret en profil på star-reptiles.dk og spørg der inde! Så er du 100% sikker på at få et rigtigt svar og der inde kan du også finde det dyr du gerne vil have. Så kan du være sikker på dyret ikke fejler noget og sådan smiley

• #20   12. feb 2007 Var vel ikke en konge regnorm der bed dig? smiley

• Mr.Frost .

#21   12. feb 2007 okay 1½ meter er os okay men har lige oprettet mig derinde så venter bare på at de lukker mig ind men så kan jeg da godt regne med at mit terrarie ikke skal være så stort igen men bare det er en slange man kan tage frem lidt engang i mellem

• #22   12. feb 2007 torben..kongepythonen har det bedst med ikke at blive taget ud. Det er egentlig ikke en slange jeg vil anbefale til begyndere da de er nemme at stresse og så kan man risikere at de ikke vil spise, at de evt kaster maden op igen, man kan risikere de kun vil spise en type foder (og gerne det dyreste der er selvfølgelig) osv.. men kan man finde ud af de ting er det nu en dejlig slange.
    Har selv både haft kongepython, brun regnbueboa (PERFEKT begynderslange!!!), tigerpython og tæppepythoner..og så varaner osv..

• #23   12. feb 2007 Syntes at Torben skal ha en Cobra. Syntes det er den flotteste slange: http://www.star-reptiles.dk/galleri/p012/008.jpg

Men nok ikke en begynderslange smiley

• #24   12. feb 2007 Hej Torben,

Jeg har haft en del slanger og synes bestemt den fedeste slange er en Tiger Python. Det er klart en af de flotteste. den er meget snigeren og vild når den dræber byttet. Den blir MEGET tam når man har den fra helt lille og så kan den blive op til 7 meter lang.
    Jeg havde en fra helt lille og jeg troede seriøst ikke den kunne blive så tam som den var. den gik frit rundt i huset.

Jeg har tilgengæld også haft en som jeg købte som stor og det skal man ikke gøre. den gik til angreb på mig da den var 3,5 meter. (den skildte jeg mig hurtigt af med igen)

Men send en intern besked vis der er noget du vil vide om dem.

Jeg har også haft andre spændende dyr bl. a leguan, scorpioner, skildpadder, veranaer, knællere, mange slangere og store akvarier med alverdens fisk.

• Mr.Frost .

#25   12. feb 2007 getaway i denmark hehe arrhh ike lige sårn cobra de er lidt for giftige til mig

• #26   12. feb 2007 xXx...nu er tigeren desværre ulovlig i DK og ikke lige dem man finder så nemt.. heldigvis! De er vildt nemme at gøre håndvandte, ja, men har du en 3½ meter lang sulten slange så risikerer du at du bliver byttet i stedet... smiley

• #27   12. feb 2007 chris...vil stadig mene den brune regnbueboa er bedre smiley De bliver max 2 meter, har en okay tykkelse og er så dejligt taknemmelige smiley

• #28   12. feb 2007 chris...regnbueboaen er faktisk mindre krævende end boa'en..har selv haft nogle stykker da jeg begyndte at have slanger. Det er desværre en ALT for overset slange og det er synd for den er så fantastisk god til begyndere. Desværre ser de fleste kun på den røde - det er bare ikke en begynder jo..

• Mr.Frost .

#29   12. feb 2007 jamen sårn konge boa der hvor store bliver de og kan man godt tage dem ud engang i mellem

• Mr.Frost .

#30   12. feb 2007 har læst en masse om pasning og sygdom og det der mangler næsten nare kun terrariet og slangen og så de lys der skal til

• Mr.Frost .

#31   12. feb 2007 okay men skal jo os bruge terrarie på en meter

• #32   12. feb 2007 En meter? en meter er ikke nok hvis du skal have kongeboa da! Man siger normalt at terrariet skal være lige så langt som slangen så slangen har mulighed for at strække sig helt ud...

• #33   12. feb 2007 Torben.. Jeg kan også godt anbefale en kongeboa.. De er meget rolige og nemme at håndtere og man kan tage dem ud meget tit uden at de bliver stressede.. Selvfølgelig skal du vænne dem til det fra de er små.. Sådan er det jo med alt..

Men jeg synes i hvert fald det er en meget god begynderslange.. Min bed mig godt nok engang, men det var fordi den ikke havde fordøjet maden ordentligt og havde ondt.. ? Så lige da jeg rørte den bed den.. Men det gør ikke ondt eller noget som helst så det går nok :o) Man bliver bare forskrækket..

Kamilla.. Regnbueboa.. Har jeg aldrig hørt om synes jeg.. Må lige rundt og kigge lidt på nettet.. ;o)

• Mr.Frost .

#34   12. feb 2007 jamen har lige ringet til avifauna de har siger at en konge python godt kan tages ud engang i mellem og bliver ikke så lang og skulle have et terrarie på ca 1 meter

• #35   12. feb 2007 Kan de da også godt men de er nemme at stresse.. Du skal tænke på at en dyrehandler tjener penge på at sælge sådanne dyr - derfor er det også bedst at lytte til folk der har erfaring med dyret selv smiley Og vil bestemt råde dig til at købe krybdyr hos private! Der er mange kongepythoner der er vildtfangede og fyldt med parasitter inden i - det slår dem altså ihjel... Ellers kan det være farmopdræt - så får dyrehandleren måske 500 unger hjem af gangen og sælger så mange som muligt inden de kradser af af diverse sygdomme...

Tanja..søg på Epicrates cenchria maurus.. Epicrates cenchria cenchria er den røde og det er ikke for begyndere da de kræver ret meget!

http://star-reptiles.dk/galleri/058/index.asp - den på sidste billede er min gamle hun. Det er også hende der er totalt lyserød og i hamskifte på 2 af de andre billeder.

http://star-reptiles.dk/galleri/028/index.asp - den røde! En ufatteligt smuk slange!

• Mr.Frost .

#36   12. feb 2007 jah men alligevel avifauna kan man godt betro sig til men skal lige finde ud af hvordan man laver sådan en terrarie og hvad det vil koste i træ og glas plader

men fik at vide at der skulle være 28 grader i terrrie og en varmesten på 35 passer det

• #37   12. feb 2007 Kamilla.. Hehe nu er jeg forvirret.. Altså det er kun den røde der ikke er en god begynderslange? eller mente du kongeboa'en? :s Hehe..

• #38   12. feb 2007 spørg experterne på star-reptiles...

• #39   12. feb 2007 Mig eller? Nej kan se på tiden at du nok ikke har set jeg har skrevet.. =D

• #40   12. feb 2007 Tanja..den røde regnbue er IKKE til begyndere smiley - den brune er eminent til det smiley

udover det hedder kongeboaen boa constrictor ssp smiley (ssp fordi der er forskellige renracede underarter med forskellige navne - og så er der bastarden der kaldes sp)
    men nu skal jeg nok holde op med at nørde smiley

• #41   12. feb 2007 Ja man kan hurtig blive bytte for en stor slange men tager man sine forholds regler så er det ikke noget problem...
    Jeg synes bestemt at man skal vælge en konge python slange frem for en konge boa vis man er nybegynder.
    Taler af erfaring. men man skal jo selvfølgelig også drage sine egne erfaringer...

Med hensyn til erhvervelse af tigerpythoner så kan alt lade sig gøre... de kan sagens skaffes...

• #42   12. feb 2007 xXx...selvfølgelig kan de det - jeg kan også skaffe dig en albino komodovaran, men de er ulovlige og er altså ikke nemme at have med at gøre når de er små! Min tøs var stjernepsykopat så det baskede og det var bestemt ikke noget jeg ville udsætte nybegyndere for..

• #43   12. feb 2007 Kamilla.. Okay nu er jeg med ;o) Nå men så kan jeg vel godt få en når jeg har haft kongeboa.. Skal selvfølgelig nørde i et godt stykke tid så jeg lærer alt om den, for alle racer er jo forskellige..

Men har nu ikke planer om at anskaffe en her oppe i den lille lejlighed med en kat også.. Hehe..

• #44   12. feb 2007 Tanja...tror jeg ville kaste mig over mere specielle racer end kongeboa'en før jeg fik en rød regnbueboa.. der skal konstant holdes øje med temperatur og luftfugtighed og det er ikke helt nemt efter hvad jeg har hørt fra dem af mine venner der har haft den slange..

• #45   13. feb 2007 Kamilla.. Okay det kan godt være så :o) Men tak for hjælpen..

• #46   13. feb 2007 Det var så lidt Tanja smiley

• Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #47   25. jun 2007 Kongeboa'en er sku da helt perfekt som begynder.. (har jeg i hvert fald erfaret) men de kan godt være lidt hissige som små.. men det går som reglt over med alderen.. og bliver man bidt er det sku choket det er farligst smiley man skal passe lidt på man ikk bare flår hånden til sig, da slangen kan komme til skade.. men torben hvis du skal ha en kongeboa, så køb en han da den for det meste ikk bliver så lang(i for hold til hunnen) jeg har mine gående i et terrarie der er 150x90x60 LxHxD..

Mvh Frederik

ps har faktisk en kongeboa tilsalg(til et symbolsk belød), men den er bare lidt hissig.. men det er begyndt at tage til hvis den får det mad den ber' om smiley

Kommentér på:
slange konge boa eller konge python

Annonce