{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Førtidspension, indtægt???? {{forumTopicSubject}}

Hej ...

Jeg har piskesmæld og der er nu snak om at det hele nok ender med førtidspension til mig.
Så jeg er jo lidt nysgerri omkring min fremtid, og hvad jeg kan vente mig.

Så hvad får man som førtidspensionist i måneden?

Er der nogle herinde der er førtidspensionister?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førtidspension, indtægt????
  • #1   16. sep 2011 Pas på med at tro på dette smiley for kommunen er sku ikke helt så ærlige de siger det ene og gør det andet. mener det er 10-12 om måneden man får som førtids. for de mente også at jeg skulle have det som 18årig men har ikke fået det er 20 idag. smiley

• #2   16. sep 2011 Okay, men det er vel før skat? Eller betales der ikke skat af det? Min mor mener der gør.

Ja, jeg forbereder mig bare lidt på tanken om det, så det ikke kommer hvis nu jeg får det.
    Hår fået undersøgelse af neuropsykolog, og han mener jeg skal have førtidspension. De sidst mange behandlere jeg har været ved og min læge har også forberedt mig på det. Altså sagt at det nok var noget jeg skulle overveje kunne ske.

• #3   16. sep 2011 Jo der skal betales skat af alle løne smiley
    Har også været til forskellige undersøgelser hvor de mener jeg skulle på førtids men dermed ikek sagt kommunen giver dig det.

mener det er de 10-12 man får udbetalt husker ikke helt præcist. smiley
    men krydser fingre for dig smiley at du får det de siger du burde få smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #4   16. sep 2011 Hvordan kan man krydse fingrer for at en pige på 17år kommer på førtidspension. Det var dog umådeligt trist.

• #5   16. sep 2011 Okay tak. smiley

Kasper H:

Det kunne du godt have ret i, jeg håber også ubeskriveligt meget at jeg kan komme i fuldtid, og hvis ikke fuldtid så bare flexjob. Det ville være drømmen.
    Men tror mere hun mener at hvis det ikke bliver bedre at jeg så bare får førtidspension i stedet for at blive kastet rundt i systemet og ødelægge mig mere på den måde. smiley

• #6   16. sep 2011 De 10-12 i måneden er det efter skat?
    Og det er uden boligsikring, så man kan få boligsikring oveni ikk?

• #7   16. sep 2011 jeg er førtidspensionist og får ca. 12000 udbetalt om månden og ca 17000 før skat.
    det er blevet meget svært at få tilkendt pension, og når du er så ung vil det nok også kun en midlertidig pension som vil blive vurderet hvert 2. år
    ps med min gik der 3 år fra jeg søgte og til jeg fik den og jeg er 35 år

• #8   16. sep 2011 du får meget i boligsikring jeg får 2220 oveni i min pension, og du må jo også tjene penge ved siden af

• #9   16. sep 2011 Okay, tak:)

Ja, der er jo heller ikke noget der er sikkert endnu, jeg kan bare godt lide at forberede mig på hvordan det bliver hvis nu jeg går hen og får førtidspensionen. Specielt nu hvor det næsten er det eneste alle behandlerne taler om.

Det vil heller ikke gøre mig noget at det tjekkes hvert 2. år. For jeg vil meget hellere ud på arbejdsmarkedet!
    Læste også lige at de har lavet reglerne sådan at det kan lade sig gøre at droppe ud af førtidspensionen hvis man var så heldig at man gik hen og blev bedre.

• #10   16. sep 2011 Ikke for noget, men skal du ikke lige blive voksen før at du går og tænker på at blive førtidspensionist? Og du ved vel hvad det indebære?

• #11   16. sep 2011 Øhm der kan være oversager til man skal på førtidspension om man kun er de 18 år. så hvis det er at Nina ikke kan klare et fuldtid, deltid el flex er hendes mulighed førtids.

• #12   16. sep 2011 Ja, som Lea siger er der jo en grund. Det er ikke noget man bliver for sjovt, og grunden skal også være meget alvorlig før man kan blive det.

Men som sagt har jeg fået piskesmæld, det kom ved et trafikuheld for 1 år siden. Normalt går der mange flere år før ordet førtidspension bliver nævnt, men der er ikke sket nogle ændringer og min situration er meget alvorlig. Flere behandlere har sagt det er det værste piskesmæld de nogensinde har oplevet, og nu har man også fundet ud af jeg vidst samtidig har fået mig en hjerneskade.
    Så det ser ikke ret lyst ud.

• #13   16. sep 2011 R!:
    Jeg VIL i job, jeg VIL have en uddannelse, jeg VIL slippe for smerter. Alt kan bare ikke lade sig gøre. Jeg er på mofin og ligger alligevel i sengen 20timer i døgnet, går jeg inden for døren bare i en butik kan jeg ikke se, smerterne fordobles, jeg bliver svimmel og får kvalme)muligvis opkast). Et job kan IKKE lade sig gøre. Ikke endnu i hvert fald.

• #14   16. sep 2011 Synes godt i kan slappe lidt af for der er grunde til man ryger på førtids og den er slet slet ikke nem at få nu om dage så det jo slet ikke sikkert men klart Nina godt vil vide lidt omkring hvad man f.eks får, forstår jeg godt.

Og kan godt følge dig Nina det er pisse irreterene at man ikke kan det man gerne vil kender det al for godt. det er en kamp uden lige. og slet slet ikke rart. smiley

Men håber der sker der noget godt og i finder ud af hvad der er bedst for dig smiley

• #15   16. sep 2011 1000 tak Lea:)

• #17   16. sep 2011 Tror ikke der er noget spor sjovt ved at være på førtidspension!:@

Og specielt ikke når det betyder at man er meget syg, og rent faktisk ikke kan noget.

• #18   16. sep 2011 jeg er lige blevet accepteret til at få førtidspension.

omkring 11-12 tusinde om måneden.

jeg er 21år

• #19   16. sep 2011 Okay tak:)

Ked af at høre du også er syg. Og at du har førtidspension... smiley

• #20   16. sep 2011 tak og i lige måde!

ville da også helt sikkert ønske at jeg kunne arbejde fuldtid, eller et flexjob for den sags skyld!

• #21   16. sep 2011 Ja. Folk glemmer bare at man ikke ønsker at være syg. Men jeg har forståelse for det, jeg havde også selv en holdning om førtidspensionister inden ulykken. MEN JEG ER BLEVET KLOGERE! hvad det angår.

Hvad fejler du?

• #22   16. sep 2011 har ADHD, og var ved at dø da jeg blev født, så pga det, har jeg hukommelses tab, og andre trælse ting smiley

• #23   16. sep 2011 Åh okay. Ked af at høre du har levet med det hele livet. Men hva, det er da godt du overlevede!

• #24   16. sep 2011 ja bestemt smiley

er også glad for at min "sag" er afgjort nu.

så man kan få noget fred, og komme videre.

Kommentér på:
Førtidspension, indtægt????

Annonce