{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Er det mig der er helt galt på den ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har nogle problemer med min chef ved ikke om det bare er mig der er galt på den :S
jeg har nu været sygemeldt med jobskade siden 25/6-10
skulle starte i går nogle timer om dagen. (dog bare starte op på ferie)
men i mandags fik jeg at vide af min læge at jeg jeg ikke måtte starte i nu, jeg da det var fortideligt. (jeg går til genoptræning 2 gange om ugen i varm vands bassin)
jeg ringede 20 gange til det min chef (på det nr han har sagt jeg skal ringe til) uden at få fat i ham og der var ikke engang en telefonsvare. gjorde det samme i går uden held. i dag tænkte jeg fuck det jeg ringer til bager butikken (er bager lærling) og der fik jeg fat i chefen kone og fortalte det.
senere ringede min mester og sagde det ikke var godt nok, og det nr jeg havde ringet til de andre dage var hans privat mobil nr., og han havde set jeg havde ringet men mente ikke det var hans pligt at ringe tilbage, og jeg skulle ha ringet til butikken noget før, og ville ikke godtage min sygemelding, og de næste 6 uger var min ferie, og sagde jeg han bare kunne gøre så ville han bare få en sag på nakken, og han spurgte hvorfor jeg sagde det var ulovligt det han ville gøre men mente han ikke, sagde det så lige meget så jeg bare sygemeldt fra i dag, også har jeg bare holdt 1 dags ferie også sygemeldt resten af mdr. så sagde han okay, og nu ville han ha mig til samtale ( nok gerne fyre mig )

er det bare mig mener han er galt på den _?_
og må han overhovedet fyre mig når jeg er lærling og sygemeldt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det mig der er helt galt på den ?
  • #1   2. feb 2011 Spørg din fagforening

• #2   2. feb 2011 hvad fejler du.... hvad er der sket...
    og har du ikke en A kasse du kan spørger..

mvh

• #3   2. feb 2011 Klart din chef ikke gider have dig?

Jeg mener, Hvis du skulle betale løn til en lærling, der ikke havde lavet noget arbejde i 6 måneder, ville du så gøre det??

• #4   2. feb 2011 det er skade med mit knæ det er helt smadret kan ikke stå i længere tid eller gå ret langt

og jo men nu snakkede jeg med ham efter de havde lukket
    og skal der op i morgen og ville høre hvad andre mente

• #5   2. feb 2011 han betaler jo ikke en skid ? det gør kommunen

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #6   2. feb 2011 Kristian M:
    Står i samme situation, sygemeldingsgrundlaget er dog ikke det samme.. Jeg står bare sådan at jeg IKKE VIL tilbage til mit gamle job, da det slider mig fuldstændig ned. Og jeg har efterhånden ikke meget mere snor at give af i forhold til min sygemelding..

Nå men, jo han kan godt fyre dig selvom du er sygemeldt.. Når du er sygemeldt i længere tid end 3 mdr er du "fritstillet" på din arbejdsplads. Altså kan han godt fyre dig - altså ville du ryge fra dagpenge til kontant hjælp...

I min situation er jeg dog så heldig at jeg var en værdi for min arbejdsplads fordi jeg knoklede røven ud af bukserne, og jeg er ikke blevet fyret. Men jo. Du kan godt fyres selvom du er sygemeldt.

Jeg er ikke ekspert, og stod i den trælse situation at jeg ikke var meldt ind i en fagforening/a-kasse. Så jeg gik på kommunen og snakkede med en socialrådgiver som gav mig rigtig god gratis vejledning smiley

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 119
    #7   2. feb 2011 kristia snak med din fagforening hvis du har en els meld dig ind i en rigtig hurtig... for jeg har selv smadret mit knæ og det har været mere end pengene vær for kommunen laver os rigtig mange problemer hvis du er langtids sygemeldt....

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 100
    #8   2. feb 2011 Du skal ikke tage derop, du er sygemeldt. Spørg din fagforening om, hvad du skal gøre.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#9   2. feb 2011 rasmus nu ved jeg ikke hvad du fejler med hvad med revalidering??

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #10   2. feb 2011 .. . : Den havde jeg ikke lige tænkt over. Og er ikke noget der er blevet nævnt som en mulighed.. Altså jeg arbejdede på McDonalds (de sidste 3 år), og har trukket et enormt læs!! Mange timer, skæve arbejdstimer, ingen døgnrytme osv osv.
    Til sidst var jeg TRÆT! Kunne simpelthen ikke stå op til at tage på arbejde, så jeg fik konstateret en depression.. Jeg var til en muligheds erklæring hvor jeg selvfølgelig skulle "spille med" for stadig at modtage penge.. Nyttede intet hvis jeg gik ud og sagde jeg ikke var interesseret i at komme tilbage.!
    Ved nemlig at efter et stykke tid med nedsat arbejdsevne, funktioner osv. så vil det falde tilbage til det som i første omgang gjorde mig syg!

Jeg har søgt ind på min drømmeuddannelse, som jeg får svar fra inden 1 uge smiley Hvis jeg kommer ind der, så er hele mit problem løst, men hvis ikke kunne revalidering sagtens være en mulighed! Tak for det tip smiley

• #11   2. feb 2011 ramus
    jamen det er noget med når man er lærling så han ikke syntes jeg har hørt

plus det skal sige jeg fik smadret mit knæ begrund at hans arbejdspladsen ikke var som den burde :S

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#12   2. feb 2011 du kan måske få en uddannelse i revalidering nogen får det... jeg ville undersøge det hvis jeg var dig... jeg gik sygemeldt i 1½ år efter en trafikulykke og var tidligere pædagogmedhjælper... da jeg ikke kunne dette mere og ikke kan passe et alm arbejde er jeg i revalidering som kontor assistent... det er super godt for jeg startede med kun 15 timer og stiger i tid 1 gang om måneden så jeg kan komme mig bedre og stadig lave noget ikke bare sidde hjemme....

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#13   2. feb 2011 kristian husk og anmeld det som arbejdsskade hvis din chef ikke gør... hvis du får problemer med det om 5-10 år er der ikke noget og komme efter medmindre det er meldt... og melder din chef det ikke kan han få en mega bøde...

• #14   2. feb 2011 Hvis man har en læreplads kan mester vel ikke fyrer en efter de 3 måneders prøve tid.. Du skriver at du er sygemeldt hvis lægen har sagt du ikke ku starte nu så kan han ikke fyrer dig for han har vel sygemeldt dig så du har givet lægeerklæring til din chef om det og så kan ikke fyrer dig! Ring til din fagforening i morgen og sig som det er med at hvordan din chef er og at han vil ha en samtale med dig..

• #15   2. feb 2011 Din fagforening vil gøre alt for at hjælpe dig.. Og meld det som en arbejdsskade og gør det gerne i morgen inden der går for længe

• #16   2. feb 2011 det er anmeldt som job skade smiley

og de mener at jeg kan komme tilbage så det med revalidering håber jeg ikke bliver relevant lige nu smiley

men mener ikke han kan fyre mig som lærling under sygdom med mindre han finder en anden lære plads til mig

det skal siges han ikke er så sød (SAGT MEGET PÆNT) jeg opdagede i juni noget på mine lønsedler 2 mdr i træk havede jeg samme time antal men ikke samme løn så Fagforeningen kiggede på det, det viste sig han havde snydt mig big time og da de kiggede alt igennem viste det sig han havede snydt mig for 57.000,-

så har haft mange problemer med ham

jeg ville bare lige ha noget viden hvordan jeg står nu og kan jo ikke snakke med fagforeningen nu men havde tænkt mig at ringe til dem før jeg tog der op i morgen men ville nu gerne ha lidt viden lige nu smiley

• #17   2. feb 2011 trine
    nej mener jeg nemlig heller ikke han kan

men det er meldt som job skade smiley

og lægen har givet en ja
    , men skulle være startet i går, men i mandags sagde han og min genoptrænings ting jeg ikke var klar,

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#18   2. feb 2011 Det lyder som en rigtig god ide... men ville alligevel hvis jeg var dig høre fagforeningen om revalidering... for jeg fik afvide der ville gå 3 mdr så ville jeg være klar til at arbejde igen og det var i 08 og mit knæ er kun blevet værre... så hellere være på forkant... og alt efter din alder får du mere i revalidering end som studerende..

• #19   2. feb 2011 .. .
    okay
    undskyld jeg jeg spørg men er det der er med dit knæ ?
    kun fordi mit knæ også blivere være og være og jeg ved personligt ikke hvad der er galt og læger og sådan er vist heller ikke sikker

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#20   2. feb 2011 min knæskal blev knust i småstykker... så har kun ca en halv tilbage efter 5 operationer... har knæ som en på 80 (er 21) og det bliver aldrig bedre... kan tage chancen og få det skiftet... men går det i stykker bliver det hele knæet der skal skiftes og det tør jeg ikke.... og min læge har os anbefalet mig og prøve at leve med smerterne...

• #21   2. feb 2011 ja okay så slemt er det ikke med mig smiley
    men lyder heller ikke for godt smiley

mig der er der ingen der sådan rigtig fatter hvorfor jeg har så mange smerter, tager oxynorm som selv lægen kalder for morfin

• #22   2. feb 2011 kristian: så må du vel ha lavet en ny lægeerklæring som du giver din chef for så fald kan han hvert fald ikke fyrer dig...
    håber det bedste for dig og held og lykke med knæet smiley
    håber i får kørt en god sag mod ham

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#23   2. feb 2011 jeg ville anbefale dig og komme af de piller så hurtig som muligt.... for du begynder og glemme... min hukommelse er helt død....

knæet er generelt noget af det du belaster mest, og mange der først har haft en skade på knæet vil i perioder opleve smerter eller generelt... og læger har det med at være meget optimistiske.... og selvom det ikke lyder godt bliver man faktisk vant til smerten og tænker ikke halvt så meget over det efter noget tid.... er ebuprofein(staves?) ikke nok til at tage smerterne med nogen panodil til? els skal de måske som sidste udvej prøve noget binyrebakhormon(staves?) det virker i mange tilfælde... i mit havde det dog modsatte effekt, men kender flere det har hjulpet på med mindre skader....

• #24   2. feb 2011 trine
    ja det bad han også om ^^ og han ville ha jeg skulle komme kl 10 i morgen med den ^^ men sagde at på det tidspunkt kunne jeg ikke ha en lægeerklæring med jamen det var også lige meget nu skulle jeg bare komme til samtale først i morgen så

mange tak:)
    håber sgu også snart det bliver bedre :S er træt af ikke at kunne noget smiley kan ikke gå i hug eller på knæ,

håber jeg også smiley

• #25   2. feb 2011 .. .
    ja ved det er nogle stærke piller

men ingen andre har hjulpet
    kom til skade i januar sidste år og først i DEC fik jeg oxynormer og det er det eneste der har hjulpet, alt andet har jeg ikke kunne mærke virknigner af eller jo noget gjorde mig trært men mine smerter er så sindsyg høje

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#26   2. feb 2011 kristian... jeg er hoppet af pillerne pga min hukommelse... jeg nægter simplenhen og glemme alle de gode ting i mit liv der betyder noget.... lyder måske underligt men med tiden forsvinder meget.....
    Jeg kan ikke vaske op, jeg kan gå i max 10 min af gangen, skal sidde med mit ben oppe for det ikke gør ondt, og har ikke sovet en hel nat siden 08... så jeg kender alt til smerten... og pga min revalidering kan jeg ikke engang holde til noget når jeg kommer hjem ligger bare på sofaen med knæet på is....og må få andre til og lufte min hund... hvilket er ret nedslående, så forbered dig på og sætte hele dit liv på stand by...

• #27   2. feb 2011 .. .
    jaa det med ikke at sove kender jeg alt for godt smiley

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#28   2. feb 2011 Ja jeg besvimer rigtig ofte nu pga stress og mangel på søvn..

Kommentér på:
Er det mig der er helt galt på den ?

Annonce