{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Underlig sub {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har her til aften fået fat i en Eltax Atomic 15.2R subwoofer til et minimum af penge

Tidligere ejer sagde at den spillede men han regnede nok med at udgangene var gået, pyt med det bare den stadig fungerede med line in, hvilket den så gjorde..

Problemet ligger så i at når jeg sender lyd igennem den lyder det som om bassen er sprunget, ved ikke hvordan det skal forklares, men lyder som om den "klapper" når den spiller..
Det mærkelige er så, hvis subben ikke laver noget og man rører ved bassen så siger den sådan en summelyd, lyden kommer kun når man rører bassen hvis man trykker og holder på bassen summer den kort og så er den ellers stille, den brummer ikke når den står i "tomgang" den er hel stille

Var temmelig sikker på at bassen var strøget MEN da jeg satte den på min reciever med filter imellem spillede den perfekt uden mislyde eller noget...

Prøvede at montere min JBL bas med samme resultat samme "klap" lyd hvergang bassen slog og nul mislyde når den kom på anlægget...
Så fejlen må så findes i selve forstærkerdelen

Spørgsmålet er så om der er andre som der har prøvet dette ? skal jeg evt prøve og smide forstærkeren ind til Eltax service, eller er der nogen rare mennesker som der evt kan prøve og måle den igennem så vi evt kan se om vi selv kan finde fejlen og få den rettet.

Det skal siges at subben spiller og jeg kan justere alt på den osv den har bare den "klappe" lyd hvergang basenheden skal bevæge sig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig sub
  • #1   30. jan 2011 kunne godt lyde som der er overgang i forstærkeren evt ved line in eller et andet sted. den skal nemlig ikke summe og den klappe lyd du snakker om får mig meget til og tro at der overgang i det da den bare står og svinger uden og gøre noget..

men hvilket kable bruger du ?
    og hvor langt er det ?
    ligger det op af andre kabler ?

det kan nemlig også være dit kabel der er problemet hvis det er for billigt.. så der kommer støj udefra ind og påvirker signalet..

• #3   30. jan 2011 Daniel

Jeg bruger et kvalitets coaxial kabel til subben på 10 meter, det ligger fri for andre ledninger men dog tæt på netledningen til subben

Kablet er testet på anden subwoofer uden problemer

Subben står som sådan ikke og summer når den er i "tomgang" altså uden lyd, den brummer heller ikke når den går på standby...

Den summelyd jeg snakker om sker kun hvis du giver membranen et lille let tryk så er det som om den siger bzzzzzt men lyden er der kun så længe du trykker membranen

Den kan sagtens svinge bassen og få den op i omdrejninger men klappe lyden bliver bare værre og værre jo højere volumen kommer op...

Chris B
    Gid jeg kunne finde ud af elektronik så havde jeg bare målt den igennem men du skal være velkommen til at tjekke den for mig og tjene en bette skilling på det smiley

• #5   31. jan 2011 hehe jeg er ikke så meget for at pille i print

Er sådan lidt reg for nogle af de "caps" kan godt indeholde store mængder strøm selv om at udstyret har været slået fra

men skal da nok lige få tjekket op

Kommentér på:
Underlig sub

Annonce