{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Frederik
Frederik
Tilmeldt:
7. sep 2009
Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396

Mening om scooter tuning. {{forumTopicSubject}}

Hej BB.
Ville lige høre jeres mening om tunede scootere.
Hvad mener i om at der er meget få unge der kører på lovlige scooter? Skal loven strames om området, eller modsat fære regler? En alm. scooter som man må køre på som 16 årig må max køre 41 på politiets rulefelt. Kan ikke huske hvad en 45'er knallert må køre men mener i det er fair en scooter ikke må køre mere?

Efter min mening må man tune en scooter til omkring 60-70 km/t så længe man kan kontrolere scooteren. Jeg mener også at det skal være sværer at tage en scooter bevis. Da jeg selv tog mit var der en der fik den sidste prøve 3-4 gange hvilket jeg ikke mener er ok...
Ved godt at man kør bremselængden 4 gange stører ved at fordoble hastigheden til bare 60 km/t men alligevel mener jeg at man må køre på en scooter det kan køre 60-70.
Dette var bare MIN mening.

Glæder mig til at høre jeres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mening om scooter tuning.
  • #1   2. jan 2011 De skal alle skrottes. Så kan børnene sgu cykle til de får taget sig et kørekort.

    Scootere kører som sindsyge og larmer latterligt meget.


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #2   2. jan 2011 Jacob. Det kommer jo an på hvordan man tuner dem. Og det med de kører sindsyge, det er derfor jeg gerne ville have det skal strames på om på bevises...

  • #3   2. jan 2011 Ligemeget om prøven til knallertkortet bliver svære eller ej hjælper jo absolut intet. Børnene kører jo alligevel rundt på knallerter og scootere.

    Derfor synes jeg at de skal godkendes af politiet FØR de kan købe en knallert/scooter. Og den skal til syn hvert halve år. Og Hvis motoren ikke er lovlig så skal den kasseret på stedet


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #5   2. jan 2011 Tak, håber der kommer flere meninger:). Og det er sq stadig hygge at makke lidt med motoren. Men der er jo også scooter træf hvor ALLE kan komme med deres scootere uanset hvor tunede de er:). Det er nogen pisse hyggelige træf der bliver lavet og kan kun råde folk til at tage bare for at se:)!. Jeg har været der flere gange og bliver aldrig træt af at gå med vennerne og kigge på de fede scootere, og måske købe lidt stumper til den derhjemme:D. Menneskerne til træf er altid klar på en fin snak om scooterne osv. Havde min mor med til at køre sidst og selv hun blev faktisk lidt bidt af det og vil meget gerne kører os igen. Syntes i skulle tage afsted og bare se om det ikke er noget for jer når sesonen starter.
    Mere info kan man se på www.racetour.dk eller scootergalleri hvis man er der. Og man er self også velkommen uden scooter!


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #6   2. jan 2011 Skal siges jeg køre fuldt ud lovligt! Min kan køre 35 og der er IKKE pillet ved den eller noget!

  • #7   2. jan 2011 for min skyld kan i tune dem så voldsomt i vil så længe de bliver hold fra cykelstierne og kommer ud på vejen i stedet!. Så er det en bil i rammer i stedet for en cyklist ergo er det knallertføren der bliver lemlæstet og ikke fodgængeren eller cyklisten, og hvis det er knallertføreren der kører ind i noget er det som sagt ham det går ud over, og ham der står med erstatningskravne.

  • #8   2. jan 2011 Lad børne slå sig ihjel hvis de vil.. Jeg skal sku ik stoppe dem..

    Der burde derimod være en desibel grønse for hvor meget de måtte larme for det da trist at høre på..
    For min skyld ingen alarm hvis de køre 120 i byen uden hjelm, stående på sædet.. Fair med mig men så skal den sku også kun larme som en normal 30 'er smiley


  • #9   2. jan 2011 jeg er personligt imod tunede knallerter, og det er ikke fordi jeg er så pisse hellig at jeg aldrig selv har kørt på en. men jeg har selv oplevet hvad konsekvenserne ved styrt med høj fart kan have.

    min eks. havde engang et styrt hvor de sad to på en knallert (og ja det er dumt at gøre det) de kørte galt da hun skulle køres ud til mig for at sove, hun kom ikke ret meget til skade men han endte med at lægge i koma i lidt over en uge, det var et styrt med 60 km/t

    jeg har selv haft et styrt med omkring 50-60 i timen, det resulterede i et brækket kraveben og en knæskade der gør at jeg fortsat ikke kan strække mit højre ben helt ud


  • #10   2. jan 2011 godt være det bare er mig som er underlig her men hva hjælper det at stramme regler og love omkring scooter og lign når de unge ik har mere respekt for politiet end som så ?

  • #11   2. jan 2011 nu kan man jo ikke opbygge samfundet efter om folk har respekt for politiet eller ej

  • #12   2. jan 2011 Politiet skal bare være meget mindre tilgivende og reglerne skal strammes. Hvis politiet får lov til at skyde efter folk og slå dem hvis de ikke makker ret, så kommer der sgu pludselig respekt.

    Folk kan jo svine politiet til og gøre alt efterhånden, og de må ikke gøre noget som helst.


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #13   2. jan 2011 Jacob de må åbenbart godt vælte en bette knægt af en scooter så både drengen og scooteren blev total skadet...

  • #14   2. jan 2011 pirat! !
    Ja, hvordan skal de da ellers få stoppet sådan en unge?


  • #15   2. jan 2011 vil mene at på nogle punkter der ku loven nok godt strammes lidt op på scooter og lign men uanset hvordan man vender og drejer sagen så tror jeg ik det vil hjælpe der vil bare blive pillet ved maskinen på anden måde så de køre hurtigere.
    Der kunne man måske så gøre det at man lavede kørekort forløbet længere med mere kørsel og så la være at plombere scotteren
    men igen bare et foreslag


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #16   2. jan 2011 Du mener simpelthen af man må sparke en dreng på 13-14 år af en scooter uden hjelm? Drengen jeg tænker på nu brækkede heldigvis "kun" benet men det kunne sq da ha' gået fuldkommen galt. Han så en politi bil og gik i panik, skulle til at dreje til siden og stoppe hvor han så bliver sparket af....
    Så hellere konfiskere En scooter i stedet for at tænke på hvor galt det kunne gå? Han kunne sq da dø.... Scooteren var en som hans storbror havde bygget til bane så vidt jeg har forstået og så en dag han ikke er hjemme vil hans lillebror åbenbart prøve? Ved godt at det var meget dumt af lillebroren men er det iorden af politimanden?


  • #17   2. jan 2011 pirat! !


    så må drengen bare være hurtigere til at stoppe, jeg synes det er iorden at de vælter folk af deres scootere, uanset om de har hjelm på eller ej, at knægten så er 13-14 år og kører på en grov tunet scooter er jo ikke deres problem, jeg vil endda gå så langt som at sige at det var ærgeligt der ikke skete mere med ham


  • #18   2. jan 2011 pirat! !
    Jeg vil ikke mene at politiet gjorde noget forkert. De gør deres arbejde. Og det er ikke deres skyld af lillebror stjæler storebrors knallert og kører uden hjelm.

    At knægten brækker benet er sgu hans egen skyld. Børn og unde skal fandeme lære at der er konsekvenser ud fra de beslutninger de tager. I dette tilfælge var det måske en slem konsekvens. Men jeg vil væde med at han har lært at han ikke skal køre på storebrors knallert mere.


  • #19   2. jan 2011 pirat!
    husker jeg forkert eller er det noget med en lov eller lign der siger at hvis køre ik bære hjelm så må de ik gøre noget andet end bare følge efter ?
    mener bare jeg har hørt noget i den stil før hend


  • #20   2. jan 2011 og desuden, hvad laver en 13-14 årig dreng også på en scooter? så vidt jeg ved skal man være 16. jeg har på ingen måder ondt af den dreng derimod håber jeg at hans bror samtidig lige smasker ham en for at tage hans scooter og smadrer den og samtidig at han betaler sin storebror så han kan købe en ny

  • #21   2. jan 2011 Allan B

    tror vist den lov er lavet om fordi der var for mange der bare smed hjelmen (og gerne efter politibilen) når de blev jagtet. hvis man vil prøve at stikke af fra politiet så må man også tage de tæsk der kommer hvis det ikke lykkedes


  • #22   2. jan 2011 men nu hvor snakken er om scooter hva så med cyklisterne ? hva er jeres meninger der ?

  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #23   2. jan 2011 Politiet må godt skubbe en af hvis man ikke har hjelm på. Så længe de mener at de kan gøre det på en sikker måde. smiley

  • #24   2. jan 2011 Allan B

    har intet imod cykler de skal bare blive på cykelstien, jeg hader de pikhoveder der vil ud og lege cykerytter midt ude på vejen selvom der er cykelstil


  • #25   2. jan 2011 kan så tilføje at det er en del år siden jeg sidst har sat på en scooter så er absolut ik helt opdateret med hva politiet må og ik må ang scooter
    holder mig til mine 4 hjul


  • #26   2. jan 2011 martin

    enig med dig i at de skal holde sig til deres egen del af asfalten men ser dersværre lidt for ofet at de også er fuldstændig ligeglad med om der holder en lastbil som ska til højer de ska bare op på siden hvor svært er det at bare blive bagved og vente har folk virkelig så travlt idag ?


  • #27   2. jan 2011 Jeg synes de skal kunne køre det de kan fra fabrikken, det er det de er lavet til også skulle man have et kørekort og ikke et bevis det skal ikke være så let også tager politiet scooteren første gang og ikke anden gang OG alle scooter skal have plader på.....

    Synes ikke det okay at skubbe en knægt af en scooter så han risikere at dø....


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #28   2. jan 2011 Skyntes i så også det er ok at baer stå og kigge på drengen bagefter istedet for at hjælpe ham op, evt ryde vejen for smadret scooter? Men at stå og lave nada imens an lægger på vejen???

  • #29   2. jan 2011 pirat !

    Nej det er så ik acc der ska hjælpes med det samme og vej/cykelsti/fortov ska rydes for stumper så der er farbart for andre bare hva jeg syntes


  • #30   2. jan 2011 Jaob BB's drifter .
    hvis du syntes alle scootere/knallerter skal konfiskeres så burde biler jo osse konfiskeres for der jo mange der køre hurtigere end det de må og det gør du helt sikkert osse en gang i mellem.

    og så vil jeg godt lige minde folk om at der er jo osse forskel på hvordan folk køre knallert, jeg fik min første knallert da jeg var 15. og den kørte jeg på hverdag der var taget en begrænsning så den gik 60-70 km/t hvilket jeg syntes jeg godt kunne styre og det kunne jeg da osse. jeg køre altid med lys på og køre ikke ud hvis alle bremser/lys virker da det er for farligt. bremser ned i god til før jeg ska dreje/stoppe, og køre altid langsomt forbi små børn og forbi passagerne. så syntes at hvis man stremmede op på køre skolen. så ville det da være i orden at køre de 60.

    ps ska så sige at jeg blev stoppet i august af politiet så køre kun lovligt nu da jeg ikke vil rissikere min knallert bliver konfiskeret og er selfølgelig 16 nu smiley


  • #31   2. jan 2011 jacob L
    Det bliver de også ifølge ny lovgivning. Så der ser jeg intet problem. Og det er sådan set heller ikke det at dette emne omhandler.


  • #32   2. jan 2011 hvis det her emne ikke omhandler scootere og folks mening om scootere hvad omhandler det så?

  • #33   2. jan 2011 jacob L
    Jeg skriver at det ikke omhandler folk i bil der kører for hurtigt.


  • #34   2. jan 2011 det er da bare fordi jeg er uenig med det du skriver og så sammenligner jeg det jo bare ? og nej der er ikke vedtaget nogle lovgivning endnu de snakker bare om det......

  • #35   2. jan 2011 Politiet har da allerede konfiskeret en bil... Så mon der ikke kommer mange flere i fremtiden?
    Så jo, det må da være vedtaget.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/11/06/072524.htm?rss=true&utm_source=news.dk&utm_campaign=DR_indland&utm_medium=traffic


  • #36   2. jan 2011 vi snakker vidst ikke om det samme så.....

  • #37   2. jan 2011 og til snakken om at de må skubbe folk af. så er der ingen lov om det. men min knallert lære sagde at hverken ham eller nogle af de betjeten han kendte kunne finde på at skubbe folk af fordi det er for farligt og sådan en stor forbrydelse er det jo ikke

  • #38   3. jan 2011 kenny enig. men en scooter fra fabrikken kan jo køre de 60-70 så må bremser og forgaffel vel osse være i stand til at klare den fart men syntes osse 50kmt lyder fair for alle

  • #39   3. jan 2011 så længe jeg ikke bliver kørt ned, eller nogle af dem der betyder noget for mig bliver kørt ned, er jeg fløjtende ligeglad. Men den dag en tunet knallert køre en der betyder noget for mig ned, så skal han sagsøges i hoved og røv, for det er så uansvarligt!
    Et køretøj skal ikke køre 100 km/t med bremser og ting der er lavet til at stoppe med 30 km/t, på cykelstier osv osv. Hvis knallerten blev bygget til at køre de 100 km/t sku den køres som en motorcykel ude på vejen, og ikke på stier.


  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #40   3. jan 2011 I mordsiger reglerne lidt nu? Man skal køre på en cykelsti med en scooter? Det heder rigtig en cykel- knallert sti men kaldes cykelsti da den bruges til det medst og det lyder af helvede til med det andet...
    Markus R. De scootere der bliver solgt i DK bliver begrænset når de kommer til landet. En scooter fra fabrikken kan køre de 80 stykker:).
    Det er sq noget barnligt pis de har fundet på med de 30 km/t efter min mening... Self skal man kunne kontrollere scooteren 100% og køre som Kenny B nævner det så kan jeg overhoved ikke se nogen problemer:)...


  • #41   3. jan 2011 Jeg syndes personligt at tage knallertet kortet skille være sværere, da jeg kom igennem uden nogen anmærkninger overhovedet, men da jeg ikke syndes jeg gjorde det specielt godt :b syndes jeg godt der kunne strammes på det? helt ærligt vi havde folk der kørte over for rødt, glemte og blinke i rund kørsler. og ved at folk også får mere styr på knallerterne, kan vi sætte farten op.

  • #42   3. jan 2011 Hvis man får dem til at køre de 80 fra fabrikken, skulle man bare have som med biler, fartzoner så der på den stang hvor der nu står 80 skal der nedenunder være et til scooter/knallerter

Kommentér på:
Mening om scooter tuning.

Annonce