761 visninger
|
Oprettet:
WEIGHT GAINER! {{forumTopicSubject}}
Hej drenge.
Skal tage godt på da jeg har svært ved det, ved godt jeg skal spise meget osv, men bliver hurtigt mæt.
så nu vil jeg drikke weight gainer i løbet af dagen, nogle forslag til det bedste? eller bedste måde kunstigt at tage på.?
jan 2010
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 1.506
Du kan evt. prøve at drikke en dl. koldpresset rapsolie om morgenen og om aftenen og samtidig tage en kalktablet med D-vitamin - det kan give dig en vægtøgning på den gode måde.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 185 Svar: 333
jan 2010
Koldpresset rapsolie er den sundeste form for planteolie, og en god måde at øge vægten på, hvis det spises sammen med feks. pasta eller ris.
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.587
jan 2010
mar 2007
Langt det meste weightgainer indeholder helt almindelig og kedelig whey protein som er et overskud fra oste produktion. Kulhydraterne kommer ganske ofte fra dextrose, eller maltodextrin. I bund og grund meget basalt og ikke så hokus pokus som mange forsøger at få det til at lyde til.
jan 2010
Dextrose er heller ikke nødvendigvis en åbenbaring - man bør holde sig til fruktose i stedet for, da det giver langt mere sødme end andet.
sep 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 114
jan 2010
sep 2007
jan 2010
sep 2007
jan 2010
mar 2007
Argumentet kan dog bruges om alt. Kosttilskud er underlagt samme regulativer i DK, som i nogen grad beskytter mod dette. Som sagt kan dit argument bruges om fødevarer m.m da disse også kun i nogengrad tests for at indeholde det påståede, og være behandlet som påstået. I bund og grund er det en tillids sag.
Jeg er principielt enig i at det giver mening at få sin krops fundamentale behov dækket via normalt føde, men der er ingen grund til at dæmonisere kosttilskud, da de generelt er helt uskadelige. Ligeledes er de ofte en billig kilde til feks protein.
Du har helt ret i at det KAN blive en belastning for kroppen at skulle udskille for meget optaget protein feks. Der er grænser for hvor meget protein man kan bruge (andet hvor meget man træner).
Det er dog pr definitation noget vrøvl at man skal træne urimeligt meget for at kroppen kan bruge protein tilskud. Kroppen kan bruge protein "tilskud" lige så vel som den kan bruge protein fra din kost. Men hvis man fylder lidt i landskabet, skal der nogle rimeligt seriøse mængder proteiner i skabet. Protein er generelt relativt bekosteligt, da det generelt er mælke produkter, kød og fisk der er rige på disse. Derfor er det ingenlunde en dårlig ide at supplere med protein tilskud. Helt uskadeligt, og på ingen måde usundt.
Protein tilskud er dog som du siger, ikke måden at tage på, på.
WEIGHT GAINER!