{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

sam j
sam j
Følger: 1 Emner: 82 Svar: 137

pjæk hvad kan der sker. {{forumTopicSubject}}

hej jeg har flere gange gennem 2 år pjækket der jeg ikke havde lyst til at gå i skole og mange andre ting, nu siger min lærer at hvis jeg forsætte vil hun siger der til kommunen. hvad kan kommunen gøre....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pjæk hvad kan der sker.
  • #1   10. maj 2010 1. hvad skole snakker vi om? folkeskole, teknisk skole, gym?
    2. hvor gammel er du?
    3. hvorfor fanden pjække?

• sam j
    sam j Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 82 Svar: 137
    #3   10. maj 2010 det er folkeskole og jeg er 14 ved godt at man skal være 15 osv?
    jeg havde bedre ting at tage mig til de dage og sådan ellers kunne jeg bare ikke vågner op??

• #5   10. maj 2010 Ikke for at være hård, men du kunne måske lære at stave hvis du tog i skole? (med mindre du er ordblind)

• #6   10. maj 2010 I sidste ende er det vel tvangsfjerning af dig, hvis det skulle komme så vidt. Med begrundelse i at dine forældre ikke kan finde ud af at passe/opdrage dig hvis du ikke passer din skole. Det betyder institution og alt det der.

Det er 100x nemmere bare at passe skolen, og selvom det virker kedeligt, så er der intet bedre "tidsfordriv", end at lære.

• #8   10. maj 2010 Steffen > Nej langt fra bare lige, men i sidste ende kan det jo ske. Der er jo mange andre muligheder, ala den du beskriver som kan afprøves først :).

• #10   10. maj 2010 Ungdommen er sq sølle nu til dags..

• #12   10. maj 2010 _Lemminger _ - kunne ikke være mere enig !!!

• #13   10. maj 2010 held og lykke med fremtiden.

• #14   10. maj 2010 Han vil nok ærge sig når han er 30 og har levet af ufaglærte jobs på macD, i fakta osv. og pludselig er alle de ufaglærte stillinger væk, og så kan du gøre rent om natten på sygehusene, som eneste indtægt,!

• #16   10. maj 2010 Danielovic ™

Det var ikke det det gik ud på. Det er at de ufaglærte jobs, forsvinder fra arbejdsmarkedet, de vil kun have folk med uddannelser nu, og om 15 år, tvivler jeg på der er meget at få uden en uddannelse ..

Ja er rimelig betalt som elev i forsvaret smiley

• #18   10. maj 2010 Ikke for noget, men man kan godt på din retstavning se du ikke har været i skolen alt for ofte

• #19   10. maj 2010 Lemminger << Jeg er ihh og for sig enig med dig. Men eftersom jeg selv har gået igennem alt det pjat så kan man ikke bare stille det op sort på hvidt.

For mit vedkommende var det bld. grundet mobning og depression der gjorde jeg ikke kunne holde skolen ud. Selvom jeg flyttede til ny skole som var 100 gange bedre var det stadig et helvede for mig at skulle i skole.

Nogle har også indlæringsvanskeligheder og føler det er en kæmpe kamp at komme igennem skolen. Ikke alle lige begavede.

Til opretter << Du vil i første omgang komme til samtale på kommunen med dine forældre, derefter vil de snakke med både dig og dine forældre alene. Derefter skal der udarbejdes en plan for hvordan de bedst holder dig i skole, om det så er projektskole eller om det er efterskole/kostskole er ikke til at vide, der ligger mange forskellige ting i det.

Men du behøver ikke være bange, de er faktisk rimelig gode til at lytte inde på kommunen (Der er self dårlige sagsbehandlere) men hvis du ikke vil på projektskole, eller efterskole vil jeg foreslå dig at komme igang med skolen igen, evt. få nogle til at vække dig når du skal op også sparke dig selv i røven så at sige.

• #20   10. maj 2010 Nikolai R << Nu regner jeg med det mig du henvender dig til. Men jeg er i fuld gang med uddannelse, er på SU og hvor jeg bor har da vidst intet med sagen at gøre ?

• #21   10. maj 2010 Og det skal lige siges at hvis jeg ikke have fået hjælp fra kommunen og var kommet på kostskole, så var jeg aldrig kommet hertil hvor jeg er i dag. De har virkelig hjulpet udover alle grænser.

• #22   10. maj 2010 Nikolai R << Der er ingen der siger han skal droppe ud ? Og det gør jeg heller ikke ?
    Alternativerne er projektskole eller efterskole/kostskole og der får du altså også dine eksamener. Og nej min bopæl har intet med skolen at gøre.

• #23   10. maj 2010 Nikolai R << Det gør jeg faktisk ih og for sig heller ikke, ikke på den måde som andre måske ville se det som nederlag. Men jeg har selv været i systemet og ser derfor anderledes på det.

Jeg ser det nok mere som at det er en skam, fremfor et nederlag. Personligt hvis jeg droppede ud så ville jeg se det som et nederlag overfor mig selv. Men aldrig for andre.

• #24   10. maj 2010 EmDeEmAj. << Ja men har jeg sagt han skal droppe ud ? Det jeg siger er at der intet er galt i at være skole træt, det har jeg selv været. Og fordi man er skoletræt er det ikke ensbetydende med man dropper ud af skolen.

• #26   10. maj 2010 Julie P << Det jeg da godt klar over ? Men det bliver nu også brugt som et lydord i den sammenhæng. Det har jeg lært !

EmDeEmAj . << Kan bare ikke se hvad det har med noget at gøre ? Sorry smiley Men forstår ikke lige sammenhængen ?
    Kan da heller ikke lige se opretter har skrevet noget om hvad han syntes om situationen, kan ske han gerne vil på efterskole/kostskole smiley

• #28   10. maj 2010 EmDeEmAj . << Jeg valgte det ikke selv nej, jeg blev tvangsanbragt. Men jo jeg har gennemført folkeskolen.
    Men forstår stadig ikke hvor du vil hen med det ?

Julie P << To bad ! Det er hvad jeg har lært og den jeg bruger. Så må du altså bare leve med at du ikke kan tåle stavefejl.

• #30   10. maj 2010 Wonk wonk ! - Håber bestemt ik det var det han skrev han blev frosset for.. For manden har jo ret??????

Og ja tro mig tag de år i skolen, bare vent når du endelig kommer væk kan du se hvor godt du enlig havde det..
    Der kræves ik noget af dig, du skal bare møde op så er det det!!! Når du kommer ud i arbejde er det ik bare en dans på roser, der skal sku laves noget.. Og de skider højt og flot på du ik kan stå op, eller for den sags skyld har bedre ting og tag dig til..

Og hvis du intet arbejde har bliver der revet i dig fra højre til venstre og ender med de tvinger dig på bissen, og det er jo HERRE gode penge man tjener der sammen med de mest motiveret mennesker i dk.. NOT!!!

Så du er bare teenager doven som vi alle har været.. Se du bare at kom afsted, vi andre gad heller ik men vi havde lidt mere ryggrad lyder det til. Vær du bare glad for du bor i DK hvor der kun er 9 års "tvunget" skolegang, det kunne være meget værre min ven ;).

• #31   10. maj 2010 Fair nok smiley

Så fik du lukket munden på mig for engangs skyld smiley

• #32   10. maj 2010 EmDeEmAj . << Nej ser det ikke som et angreb ? Jeg kunne bare ikke se sammenhængen.

Kommentér på:
pjæk hvad kan der sker.

Annonce