{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk dig om før du...
  • #1   6. jul 2009 Rolig nu SF..

    Du skal ikke udtale dig om noget du ikke har forstand på.

    Latterligt indlæg ( ungdomshus)


  • Brain
    Brain Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
    #2   6. jul 2009 Fantastisk og naturligvis...!

    Landmænd har det jo nok just som så mange andre....

    Det eneste der tæller, er tallet på bundlinjen af regnskabet...alt andet er liget meget...katastrofe...


  • #3   6. jul 2009 Troels
    Sørgeligt folk er så blinde og ligeglade..


  • #5   6. jul 2009 Tim - Lader til du aldrig har været på en dansk gård.

  • #6   6. jul 2009 Hvilket indblik har i udover denne meget seriøse hjemmeside i dansk landbrug?

    Der vil altid være nogle som ikke kan leve op til deres ansvar, det svarer til at en lyshåret pige slår en person ihjel, så er alle låshåret piger vel hellere ikke mordere? eller hvad?


  • #7   6. jul 2009 Jeg er selv vegetar, det har jeg været i ½ år, og kunne aldrig drømme om at købe pels.

  • #8   6. jul 2009 altser nu jeg selv fra landet og vi har altid haft dyr på flere gårde både svin og kør. har nu aldrig set nogen af vores dyr sådan synteste det er lidt plat at man skær alle over en kam for de billeder det jo rigtig få steder det er sådan. man kan jo selvfølgelig ikke undgå at der dør nogen dyr eller de blir syge.

    ang det med mink det kan så diskuteres om mink har det godt. det dummeste er når folk slipper dem fri de aner slet ikke hvor stor en belastning det er for det almindelige dyreliv i naturen så når i lukker dem ud går i mere skade end gavn


  • #9   6. jul 2009 Sådanne sider er lavet af en flok hippier, folk som ikke aner hvad der foregår.
    Men for min skyld kan i godt sidde og spille guitar, høre nirvana og snakke om hvor meget SF/ Enhedslisten gør for verden.
    Det er helt i orden, men brug nu hovedet lidt.


  • #11   6. jul 2009 Troels: Nu handler det her jo ikke kun om 1 enkelt men flere, og hvad du ser på de billeder er hvad du ser på stort set alle gårde rundt omkring i DK.
    Dyreaktivister sidder jo ikke bare og finder på det de skriver/siger vi har sgu da styr på vores facts inden vi begynder at snakke.


  • #12   6. jul 2009 Michelle D:

    De fleste dyr har det særdeles glimrende, man kan altid finde nogen som ikke overholder loven.
    Det jeg synes er vanvittigt er at disse argumenter komme fra folk som ikke har noget indblik i hvad der foregår udenfor KBH og Århus.
    Det er trods alt begrænset hvad der foregår at dette i de store byer
    smiley


  • #13   6. jul 2009 Signe B: nu kommer jeg ofte på både gårde og virksomhder som disse.
    Jeg er ikke naiv, fordi selvfølgelig sker dette.
    Alternativet er at folk køber svinekød fra fritgående svin. Det er landmændende garanteret godt tilfreds med, men det er ikke nogen forespørgsel?!

    Det er relatitvt streng kontrol på gårde, men ikke alle landmænd er gode til at overholde reglerne, men vi ser mange andre folk som ikke gør dette.


  • jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 176
    #14   6. jul 2009 Tim R du forbavser mig i dette indlæg, har altid opfattet dig som fornuftig med en ok IQ.
    Det du ser på disse billeder er faktisk mere et reelt syn af dyreopdræt end de "pæne" gårde. ´
    Nu er jeg både dyrepasser og har arb på slagteri. det er ikke småskavanker mange af dyrene kommer ind med.
    Det er desværre hverdag for de fleste diende søer at ligge i en sådanne boks, Hun er jo "kun" en fodermaskine til de smågrise der skaal fedes op og sælges,, sørgeligt at vores landbrug tænker mere profit end dyrevelfærd...
    Kan derfor kun sige skal du købe kød er frilands altid et sikkert hit, økologisk garantere kun at dyret er fodret 90% økologisk, at det ikke har fået medicin i foderet og at det er på græs ( køer) i sommerhalvåret....
    Et frilandsdyr kan altid udleve deres naturlige adfærd...


  • #15   6. jul 2009 Det afhænger jo af hvad man ser som et 'godt liv'!

  • #16   6. jul 2009 Jeg kan INTET galt se i at man går med pels/læder, så længe man lige gider tjekke hvor det stammer fra.

    Det samme kan gøres med kød/æg.


    Personligt køber jeg mit kød ved mine forældre - De har ofte grise til opfedning. Okay, de kommer desværre ikke ud, til gengæld har de en dejlig stor boks, masser af halm 3-4 artsfæller. Og godt foder.

    Køerne går udenfor med læskur, får græs og hø (efter behov) - Kalvene går sammen med resten af flokken.

    Æg køber jeg også ved mine forældre. Hønsene går udenfor hver dag, bliver lukket ind om natten. De får grønt og godt foder.
    Og så er æggene nok mere friske end dem fra en butik





  • #17   6. jul 2009 Troels
    Tjah, se bare peta.com og anima.dk syntes sgu dette problem er både nationalt og globalt så at sige!


  • #18   6. jul 2009 Signe B: hold nu op med det vegetar fis, du må se helheden!

    Fatter ikke folk som ikke vil spise kød.


  • #19   6. jul 2009 Nåå ja, PETA. - Tænk om man kom til at klapse en flue smiley

  • #20   6. jul 2009 Man kan altid finde nogle slemme tilfælde uanset hvilken brance man kikker i.

    Det som folk efterspørger er billigt svinekød/ kvæg. Det er ikke fritgående grisse, folk vil have det billigt!
    Man giver bare hvad folk efterspørger, det kaldes forretning!

    Man kan ikke leve af at sidde i rundkreds og spille Nirvana sange.


  • #21   6. jul 2009 KJ
    Ja puha, så ville de nok komme efter dig!
    http://www.petatv.com/ se evt. den første video "Stolen for Fashion" syntes du stadig det er ok at gå med pels og skind?

    Troels
    Der er sikkert steder dyrene har det godt. Problemer er bare at flertallet har det rigtig rigtig skidt! Det er under al kritik at holde dyrene på disse måder! http://www.goveg.com/factoryFarming.asp "Meet your Meat"


  • #22   6. jul 2009 Nej, stop stop nu.

    At du påstår flertallet at danske landbrug mishandler deres dyr er fuldstændig vanvittigt.
    Du burde seriøst komme med rundt en dag og se hvordan den virkelige verden ser ud.
    Du vil blive meget postivt overrasket.


  • #23   6. jul 2009 Troels
    Jeg tager med glæde rundt til landets industri gårde, og slagterier! Hvis man så bare var "heldig" at blive lukket ind de steder..


  • #24   6. jul 2009 "de står i små bokse. men det er ca. 6 uger."
    Men.. Syntes du så det er fair? Det er da bizart!


  • #25   6. jul 2009 Nanna
    Så det er fair at en gris skal leve i seks uger, for at folk kan mæske sig i døde dyr? Hmm. Grisen er vidst taberen her...


  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #26   6. jul 2009 MEN SÅ SNART FORBRUGEREN FINDER UD AF AT DET ER DEM DER I SIDSTE ENDE KOMMER TIL AT BETALE FOR BEDRE FORHOLD... SÅ ER DET HELE LIGEMEGET. HEJ HEJ!

  • #27   6. jul 2009 Pure
    Du frygter mig? smiley Great!


  • #28   6. jul 2009 Seriøst!!! stop nu det pis.. Jeg vil give Nanna og Troels fuldstændig ret.. Nanna giver f.eks en god pointe her:

    "jeg arbejder med svin,
    og ved godt det kan være folk, synes det synd,
    de står i små bokse.
    men det er ca. 6 uger.
    jeg kan se der er billeder af , hvor der ligger moderkage.
    det bliver sku fjernet hverdag, samt med de døde grise.
    og man behandler også de svage/ syge smågrise.
    og søerne med skuldersår bliver sku fjernet, så de ikke ligger , og kommer tit ned i en dyb. sorry, men bliver bare sur, over sådan et emne."

    Må jeg være så fræk at spørge hvor i der påskylder flertallet af danske læandmænd for dyremishandlere har jeres info fra? ugeblade, sider som anima? I kan sgu da ikke sidde med oprejst pande og bare "vide" at sådan ER det bare... Vågn op og kom ud og se verden.. Jesus christ!


  • #29   6. jul 2009 Hvordan kan I syntes det er fair at en gris skal stå i så små bokse i seks uger?

  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #30   6. jul 2009 antihero - sko sælges
    Omfg!. Hvis søer går i flok vil de komme op at slås. Lige indtil de finder ud af hvem der er stærkest. Lige som i naturen. Det er jo også synd ifølge hjemmesiden.
    btw. er der desværre lavet en latterligt lov om at fra 2013, at der skal de omtale 6 uger være løsdrift.


  • #31   6. jul 2009 antihero - sko sælges : Som skrevet, ser jeg intet galt i det. HVIS dyret har haft gode levevilkår, og er slagtet humant.







  • #32   6. jul 2009 Grunden til de boxe der er fordi moderen ikke skal trampe de små ihjel..

    Og den kommentar du ligger her:
    "Nanna
    Så det er fair at en gris skal leve i seks uger, for at folk kan mæske sig i døde dyr? Hmm. Grisen er vidst taberen her..."

    Døde dyr? nu stopper du sgu... Dyret bliver jo ikke pint ihjel!!


  • #33   6. jul 2009 K J
    Nej, det er så en helt anden ting. Om folk vil rende rundt med mikkelræv om halsen må de jo selv om..


  • #34   6. jul 2009 Jonas
    De er jo døde når du spiser dem..? d:
    Nogle folk siger kød, andre døde dyr, og andre lig. Det er jo en og samme ting (:


  • #35   6. jul 2009 Suk.. Æd I bare jeres døde dyr, og bidrag til fortsat mishandling.

  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #36   6. jul 2009 Tim R
    Hvad kan man sige??
    matallica, storkøbenhavn og hippie. Farlig cocktail. lol


  • #37   6. jul 2009 Jesus christ! du stopper bare ikke.. jeg skrider, det er sgu da spild af tid det her..

    Lev i troen, din lille naive frøken xD


  • #38   6. jul 2009 I will... smiley Forpest verden med Co2! Bidrag til død! Æd jeres kød!
    I giver altså ikke folk en ærlig chance for at komme med noget positivt info...


  • #39   6. jul 2009 hehe, positiv info? kan jeg ikke lige se.. du skulle måske ligge mere vægt på de enkelte som der virkelig behandler disse dyr dårligt.. istedet for at være så genraliserende. Men det er vel typisk for folk som er uvidende?

  • #40   6. jul 2009 Og den der "ungdomshusatityde" kommer du sgu ikke langt med! Hippeir levede i 70'erne. Vi er i 2009..

  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #41   6. jul 2009 antihero - sko sælges
    Sjovt du lige nævner co2 udledning.
    Facts er at frilandsgrise forurener mere end traditionel opstaldning.
    Get lost!


  • #42   6. jul 2009 Jaja.. Det godt med jer.. (: Jeg er ikke hippie, aner intet om den "kultur" så det ville være lidt underligt at kalde sig selv det, but but but..

  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #43   6. jul 2009 antihero, most hated on BB
    Folk som dig ville fandme have godt af at komme ud i det virkelige liv på en gård. Så kunne du da få et indblik i hvordan det hele hænger sammen.


  • #44   6. jul 2009 Problemet er at de fleste steder ikke bare lige lukker folk ind...

  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #45   6. jul 2009 antihero, most hated on BB
    Lukke ind?, self lukker man da ikke bare folk ind til besæningen. Det har noget med smittefare at gøre osv.
    Anyway.Taler om et arbejde.!


  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #46   6. jul 2009 besætningen*

  • #47   6. jul 2009 Har faktisk overvejet at tage en lanbrugsuddannelse, engang... Og er da godt klar over de ikke bare kan lukke alle og enhver ind. (:

  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #48   6. jul 2009 antihero, most hated on BB
    Haha, great.
    Vil råde dig til at prøve at se tingene fra et andet perspektiv, ellers går det aldrig godt, haha


  • #50   6. jul 2009 Så lad os lukke debatten. Vi bliver ikke enige.. Syntes det er bizart folk syntes det er ok dyrene behandles sådan. Færdig.

  • #51   6. jul 2009 Nanna
    Kan vi sige det samme om negerne, dengang de blev brugt som slaver? Avlet til at yde en service..


  • #53   6. jul 2009 Réne
    Det behøves ikke. Men det burde ikke være lovligt at lade dyrene gå under disse forhold.


  • Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #54   6. jul 2009 antihero, most hated on BB
    Velkommen til det 21. århundrede.
    Nyd opholdet.!


  • #56   6. jul 2009 Nanna H
    Det så i orden..


  • #57   6. jul 2009 Du ville have rigtigt godt af at komme ud og se en rigtig gård.

    Du bliver hurtigt manipuleret hvis man se de billeder på hjemmesiden.
    Det er ikke noget problem at få en aftale hos en landmand eller et slagteri.
    Diskussionen er udmærket, men fakta hænger ikke sammen med dine argumenter. Reglerne er i dag så strenge at disse tilfælde næsten aldrig sker, heldigvis.


  • jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 176
    #58   7. jul 2009 Nanna H du synes at det er ok at grise går i tremmestalde, at en so ligger alt mens hun dier smågrisene. disse grise har det på ingen måde godt... og at påstå at frilandsgrise ligger deres unger ihjeld. det sker i meget sjældne tilfælde..
    Ja søer har et strengt heraki. men der er ikke nogen af vores søer der har lidt overlast ved at skulle finde sin plads i herakiet... Det er dyrets naturlige adfærd.
    det er sgu ynkeri at holde dyret så fastspændt at det er "nemmere"for landmanden når soen skal løbes osv.. Det er intet problem hos os.
    OG så lige en sidste ting du bliver ved med at hænge dig i at det ikke er kæledyr men produktionsdyr.... alle dyr er dyr og skal behandles ordentligt uanset deres formål her i verden om det konsum eller kæl eller vilde dyr...

    Hvad Pels angår opdrætter man ikke et dyr kun for at bruge huden...
    slagter/dræber man et dyr er det for at bruge så meget så muligt af dyret.
    Synes det er ok at folk går i svin og kalv, men mink, ræv osv. har intet at lave på vores kroppe..


  • #59   7. jul 2009 jo ikke alle steder det er sådan som de billeder viser vel...

    Boet på landet det meste af livet, min stedfar er landmand, dog kun med kornmarker osv. men har mange venner der har boet på besætninger med både kør og grise, og de har haft det fint.
    Så synes det er latterligt at dømme alle landmænd og deres kød ud fra nolge billeder.
    Jeg er meget imod dyremishandling osv. Folk der gør sådan noget skal straffes.
    men de fleste steder fungere det fint, og jeg holder ihverflad ikke op med at spise kød fordi der er nolge få idioter der ikke passer deres dyr ordentligt....

    men du har jo heldgivis selv muligheden for at blive vegatar... jeg bliver det bare aldrig.


Kommentér på:
Tænk dig om før du...

Annonce