{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge enlige mødre hjælp frs staten?
  • #1   11. maj 2009 det er overhoved ikke disse tænk jeg tænker på

    Det er penge mæssigt, fx ekstra børne penge og sådan og måske ekstra hjælp før fødsel smiley


  • #2   11. maj 2009 Hvis forældre er skilt så får den der bor med barenet flere penge af staten/kommunen og så får man jo underholdningsbidrag hver måned fra den anden forældre.

  • #3   11. maj 2009 Stadig ikke det jeg søger

    Nogle kan få forhøjet børne bidrag. osv

    spørger de enlige ,mødre, så jer der ikke er mødre skal ikke skrive


  • #4   11. maj 2009 Jeg mener bare at de unge mødre/ enlige mødre er bedst til at svare på spørgmålet.
    Ønsker bare afvide hvad de kan få af staten som enlig mor`?


  • #5   11. maj 2009 boligsikring-friplads husker jeg at jeg fik i sin tid

  • #6   11. maj 2009 OK smiley Det kan jeg da tage med det med
    Boligsikring
    Friplads
    '

    super tak heino H

    smiley


  • #7   11. maj 2009 Jeg er enlig mor og får boligstøtte/boligsikring (kan aldrig huske hvad der er hvad), børnebidrag (det faderen skal betale, får det af kommunen og de opkræver hos ham), friplads i børnehaven og børnetilskud + forhøjet børnetilskud.

    Er på SU.


  • #8   11. maj 2009 Nis L: Er der et problem med enlige mødre? Nu er det jo ikke kun vores skyld at det ikke fungerer med faderen...

  • #9   11. maj 2009 Selv tak, og pøj pøj med det smiley

  • #10   11. maj 2009 har fundet lidt tal på skilsmisse siden smiley

  • #11   11. maj 2009 I Danmark er de enlige unge mødre heldige i forhold til de andre lande i verden.
    Hvis de har en lav indkomst kan få Bolig sikring,
    fri plads i daginstutions det vil sige under kr. 404.999
    Som enlig mor kan du også søge Ordinære børnetilskud samt Ekstraordinære børnetilskud. .
    Børnetilskudet ligger på:kr. 1.081 pr. barn i kvartalet dette gælder det samme for Ekstraordinære børnetilskud.
    Som enlig ung mor kan du også søge Engangsbidrag.
    Omkring fødsel kan moderen søge engangsbidrag på kr. 1.101, samt normalbidrag ved fødsel kr. 631.
    Derefter kan moderen igen søge et Engangsbeløbet ved dåb kr. 902

    Normalt bidrag:
    Betales af faderen
    kr. 920 + kr. 118 i alt kr. 1.038.

    Det vil sige, at moderen samlet kan få :

    ordinært Børnetilskud: 1.081
    Ekstra ord: 1.081



    Engangsbidrag
    Før fødsel : 1101kr
    Efter fødsel : 631kr
    Ved dåb : 902kr.


    Der udover kan moderen få:

    Babyydelse (0-2 årige) kr. 3.410 (kvartalet)
    Småbørnsydelse: (3-6 årige) kr . 3.081 (kvartalet)
    Børnefamilieydelse: (7-17 årige) kr. 2.424 (kvartalet)

    Hvis faderen har en høj indkomst kan bidrag beløbet forhøjes

    Normalbidraget med tillæg af



    http://www.skilsmisseguiden.dk/?Item=4&Headline=B%C3%B8rnebidrag#Friplads%20til%20institution

    Noget jeg har glemt?


  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #12   11. maj 2009 Der er sindsygt mange muligheder....

    boligstøtte er et samlet begreb for boligydelse som er til pensionister og boligsikring som er til enlige/familier/ect. udenfor pensionsområdet.

    Friplads er betinget af indkomst og udgifter på bopælen og kan derfor kun beviliges til nogle enlige , ellers får man tilskud til institution (nedsættelse i institutions-betaling).

    Schlütter-check (børnefamilieydelse) hver 3. mdr. fra staten (ydes til alle børnefamilier, enlige mødre som samlevende forældre og er et fast beløb for alle, beløbets størrelse er afhængig af barnets alder.

    Børnebidrag betales af den anden forældre (fader i denne sammenhæng) opkræves af fader af kommune som udbetaler til moderen.

    Ekstra børnetilskud og ordinært børnetilskud kan søges hvis man er enlig forældre.

    Bidrag til udgifter ved fødsel kan søges hos kommunen.

    Bidrag til forældre under uddannelse - kan søges hos kommune, ligeledes bidrag til uddannelses-søgende forældre.

    Særligt børnetilskud - til mødre hvor faderskab ikke er fastslået eller hvor fader er død.
    Der er sikkert flere som jeg har glemt, ellers så kig lidt rundt på kommunernes hjemmesider, der burde være noget at finde :o)





  • #13   11. maj 2009 Som enlig mor (eller far) får man jo særligt tilskud til baby/småbørns/børnefamilieydelse på lidt over 2200 i kvartallet.

  • #14   11. maj 2009 Oki tusind tak:)
    I må gerne skrive hvilke udfordinger der er ved at være enlig mor i en pb smiley Hvis jeg må tage det med som et interview i min synopsis smiley

    Super i gider at hjælpe


    Og er det ikke noget med at hvis man ikke fortæller hvem faderen er skal der køres en faderskabssag også kan kommunen tilbage holder børnebidrag. Og hvis man ikke kan fortælle/ finde ud af hvem faderen er får man en både?


  • #15   11. maj 2009 bøde

  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #16   11. maj 2009 ria: var det til mig??

  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #17   11. maj 2009 hov *maria

  • #18   11. maj 2009 NaTaScHa !: Nej, det var til trådstarter...


  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #19   11. maj 2009 Man kan vælge at skrive fader ukendt, men så mister man retten til nogle af ydelserne - dog kan den anførte fader lave indsigelse, Eller hvis der er flere fader-muligheder anført, SÅ køres der faderskabssag....

    Den m bøden :

    Moder får bøde hvis hun ikke indenfor 1 mdr. efter barnets fødsel har oplyst fader (sker automatisk hvis man lever i ægteskab, da man her går ud fra at ægtefælle er forældre)


  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #20   11. maj 2009 Maria : ok :o)

  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #21   11. maj 2009 Desuden er der div. kommunale mødregrupper, jeg har selv været med i et projekt kaldet "en god start" som er til nybagte forældre med i særlige situationer, såsom enlige mødre, psykisk belastede forældre ect.

    derudover er der mødrehjælpen som er lands-omspændende (.


  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #22   11. maj 2009 Hov, fandt lidt om faderskab:

    (link fjernet)

    Mødrehjælpen:

    https://www.moedrehjaelpen.dk/


  • #23   11. maj 2009 Super smiley

    Ja har snakket med mødre hjælpen men hun kunne ikke sige så meget har ledt i flere dage på nettet for at finde noget og til sidst fandt jeg det jeg har slået op smiley

    Tusind tak for hjælpen alle sammen smiley


  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #24   11. maj 2009 Så lidt :o)

  • NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #25   11. maj 2009 (link fjernet)

    Her kan du læse lidt om ydelserne -

    pøj pøj med det....



Kommentér på:
Unge enlige mødre hjælp frs staten?

Annonce