389 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "a kasse?"
A-kasse
Jeg står og skal til at vælge en A-kasse, og synes umiddelbart at der er en hel del at vælge i mellem. Er der nogen, der kan anbefale en god og billig A-kasse?
Jeg står og skal til at vælge en A-kasse, og synes umiddelbart at der er en hel del at vælge i mellem. Er der nogen, der kan anbefale en god og billig A-kasse?
Skrevet af: DA T - 13. mar 2011
Vedr. A-Kasse
Nu ville jeg lige høre om der nogle der kunne hjælpe mig lidt her.. Jeg ville egentlig bare høre, er lige blevet opsagt og har fået optjent en pæn slat penge på kontoen. Nu står jeg i den situatio...
Nu ville jeg lige høre om der nogle der kunne hjælpe mig lidt her.. Jeg ville egentlig bare høre, er lige blevet opsagt og har fået optjent en pæn slat penge på kontoen. Nu står jeg i den situatio...
Skrevet af: Lei . - 22. mar 2016
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Rengøring 750 kr.
- Ophængning af 3 lamper 600 kr.
- Rengøring 450 kr.
- Elektriker 1.500 kr.
- Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 129 Svar: 1.056
22. apr. 2009 10.38
Se udsendelsen
*
Magasinet PENGE 22. april (25:51)
Finanskrise og fyringer har for nogle ført til overraskelser af den barske slags. Nogle af dem handler om dagpenge og a-kasser, og forskellen på en dyr og en billig A-kasse, hvis uheldet er ude og man mister arbejdet.
1,8 millioner danskere er i dag medlem af en A-kasse, mens cirka 450.000 danskere har fravalgt muligheden for understøttelse, hvis ledigheden rammer.
Men selv om man er medlem af en A-kasse, så kan der godt være lang vej til dagpengene ruller ind opå bankkontoen, hvis man mister arbejdet. Det oplevede 51-årige Erna Mikkelsen.
Skulle spare penge
For nogle år siden valgte hun helt at droppe medlemskabet af fagforening og a-kasse i Nærings- og Nydelsesmiddelarbejderforbundet, da hun arbejdede som slagteriarbejder i Tulip.
Hun var blevet skilt og skulle spare penge. I stedet valgte hun Arbejdsløshedskassen for Selvstændige, ASE, og så sparede hun 400 kroner om måneden.
- De var billige, og de lovede også at de have samme service som NNF, men det havde de absolut ikke, siger Erna Mikkelsen til Magasinet Penge.
Ventede længe på dagpenge
Da hun blev fyret i sensommeren 2007 og opfyldte betingelserne for dagpenge gik hun ud fra, at hun ville få dagpenge til den første. Men der kom til at gå syv uger.
- Hvis jeg ikke havde haft en god bank, så havde jeg været temmelig meget på røven, rent ud sagt, siger Erna Mikkelsen.
Hun er ikke særlig imponeret af servicen i ASE, og så mener hun heller ikke, at besparelsen er så stor, som hun oprindeligt forventede.
Den billige A-Kasse var ikke rigtig billig
Ved blot at vælge fagforeningen fra kunne hun også have sparet de 400 kroner ved at blive i NNF's AKasse. Den er lidt dyrere end ASE og koster 441 kroner om måneden mod et månedligt kontingent i ASE på 377 kroner.
Det kom også bag på Erna Mikkelsen, at sagsbehandlingen hos ASE ikke var særlig effektiv. Det var besværligt overhovedet at komme igennem til A-kassen pr. telefon. Og når hun ringede var det for at høre, hvor dagpengene blev af. Og ikke nok med det, ifølge Erna Mikkelsen var det først 6. gang hun talte med ASE, at sagsbehandleren oplyste, at hun skulle sende ekstra lønsedler.
- Det kunne de da have sagt første gang, jeg ringede, siger hun.
Har valgt en dyr A-kasse i dag
Erna Mikkelsen arbejder i dag som buschauffør og har tænkt sig at blive medlem af den samme faglige a- kasse som sine nye kolleger, det er 3F.
Selvom det ikke entydigt er sådan at de tværfaglige a-kasser har en ringere service end de faglige, så tyder tallene i en undersøgel fra Arbejdsdirektoratet på, at servicenieauet generelt er en kende lavere i de tværfaglige a-kasser.
Link til Arbejdsdirektoratets tilfredshedsundersøgelse: (link fjernet)
(link fjernet)
feb 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 55 Svar: 209
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 552
mar 2008
Følger: 1 Emner: 129 Svar: 1.056
a kasse?