{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Ulovlig knallert- Gå ud over kørekort? {{forumTopicSubject}}

Hej baboom.
Nogle der kender en side hvor man kan læse lidt om reglerne ang. køretøjer osv.
Jeg har en dom der hedder at jeg har fået udsat kørekortet i 3 år, og så 2 års betinget.
Spørgsmålet er så om hvis jeg bliver taget på en ulovlig knallert, går det så ind under de 2 års betinget da det ikke er bil eller motorcykel og kræver kørekort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlig knallert- Gå ud over kørekort?
  • #1   21. apr 2009 nej kun hvis det er en 45 scooter

• #2   21. apr 2009 Meistro er du nu sikker på det smiley

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
    #3   21. apr 2009 det vil jeg skam tro at det gør, for du kan jo sådan set også få et klip i kørekortet ved at køre fuld på cykel (bare ikke ret tit at politiet bruger denne regl) så tror da også at det går ud over dine 2 års betinget hvis de snupper dig på en ulovlig knallert.

• #4   21. apr 2009 Hmm ja jeg er sku også selv i tvivl om det smiley
    Det sikkert nok det bedste hvis jeg tager op og snakker med politiet.
    Men alligevel hvis jeg gør det, så holder de nok ekstra øje med mig hvis de ved jeg køre ulovligt smiley

Det blev da aldrig til noget det med at man kunne få klip for at køre stiv på cykel gjorde det?

• #5   21. apr 2009 18 år, du har allerede fået udsat dit kørekort 3 år og betinget dom på 2 år og nu spørger du om hvordan du ellers kan køre ulovligt uden at det går yderligere udover dit kort.. Sådan! - Jeg håber aldrig du får dit kort igen.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #6   21. apr 2009 Tag' ned på den lokale politistation og spørg. Kun de kan præcist give dig et konkret svar. Og hvorfor skulle de smide dig i søgelyset blot fordi du spørger - helt ærligt.

Var jeg dig, ville jeg dog tage mig gevaldigt sammen i stedet for, og undgå ulovligheder på motorkøretøjer. Vis at du faktisk bør køre rundt i trafikken i stedet for.

• #7   21. apr 2009 enig med dennis.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
    #8   21. apr 2009 Umiddelbart kunne det få betydning, da du kan få en bøde for det (500 kr)

(link fjernet)

Men det kræver ikke kørekort at køre på en knallert 30, som det gør med en knallert 45. Så teoretisk set burde det ikke få nogen indvirkning. Men hvis du allerede er på kant med loven på dette punkt, så er det nok dumt at satse noget.

Og du skal nok vide dig sikker på at Politiet holder mere øje med dig. De gør det nok allerede grundet din dom. Det må de også gerne, da de har en begrundet mistanke (din dom).

Men ja, man kan få bøde for at køre mere end 30, og du kan miste kørekortet på knallert/cykel, hvis du kører spiritus-kørsel.

• #9   21. apr 2009 Det er da nemt... hva med og lade være med og gøre dumme ting :o) det er da træls ikke og ka ta kørekort ligesom alle andre 18 årige kan.

• #10   21. apr 2009 Det er sq da enhver dreng/mands drøm, at få kørekort som 18årig, og en gammel spand, at ræse rundt i ;D

• #11   21. apr 2009 Ja nu snakker jeg hverken om at køre stiv eller at køre mega ulovligt så den køre 100. Men bare fjerne skiven på en 30 scooter så den køre 60 km/t.

Men tror sku bare jeg køre lovligt, så skal ikke risikere noget, Gider heller ikke at køre sindsygt stærkt pga min ulykke. Var også kun et spørgsmål.

Kommentér på:
Ulovlig knallert- Gå ud over kørekort?

Annonce