Guitar - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg ønskede mig et guitarsæt fra Eskildsen i julegave, men endte med jeg fik et andet guitarsæt.
Har nu prøvet og få guitaren til at stemme siden juleaften og jeg kan simpelthen ikke!
- Skal nok siges at jeg godt kan stemme andre guitare xD
Så vidt jeg ved er guitaren en Clifton, tror den er købt over nettet evt. fra noget tysk noget, da meget af info'en var tysk og sangbogen der fuldte med kun havde tyske sange.
Er der nogen der kender noget til det "Clifton" mærke?
Har prøvet at google lidt, men kan ikke rigtig finde noget om det.
Er rigtig ked af at skulle sige til min mor - som gav mig gaven og var PAVE STOLT - at jeg tror det er noget værre lort!
for gaven kan ikke byttes nu hvor jeg har siddet og rodet så meget med den som jeg har
og min mor var virkelig virkelig stolt over at kunne give mig den her guitar..
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.420
Det er fantastik godt
jul 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Emner: 8 Svar: 67
Det har jeg ikke.
Men har snakket med min mor nu, for blev helt vildt arrig xD
Vi blev enige om det var noget lort xD
Tager den med ind til min musik lære, og så vil han se om den står til at rede
feb 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
jul 2007
Det lader jeg min lære vurdere efter han ser den - men i så fald bliver han nød til at skifte dem, da jeg ikke kan finde ud af at skifte strenge
okt 2007
Følger: 1 Svar: 1
Når du får fat i en ordentlig guitar, så kan jeg anbefale en nem måde at lære at spille på den (og stemme den)
Jeg har fundet et on-line guitar kursus, som er rigtig fedt. Jeg spillede lidt engang, men har ikke gjort det i mange år. Nu har jeg lidt tid og fandt så det her program, som må minde lidt om guitarhero, bortset fra man det ikke er en legetøjs/plastic guitar. Der anvendes tabulatur system, da det er et kæmpe studie at lære at spille efter noder. Man får simpelt hen vist hvor man skal sætte fingrene, ved hjælp af prikker på et tegnet gribebrædt. Der er også en GSS jam-machine med som de kalder det. Det er nærmest en rytmebox, som spiller de andre instrumenter, så man kan prøve hvordan dert er at spille med andre. Det er på engelsk det hele, men ikke sværere at forstå, end de fleste som har haft det i folkeskolen kan være med. Det hele er på video, så man får vist alt, uden så meget text og snak. Nu er jeg mest til rock, men der er alle stilarter fra klassisk til metal. Jeg købte den store pakke med ekstra videoer og materiale, da jeg tænkte at det alligevel er billigt i forhold til at få rigtig guitarundervisning. Det gode ved det her er at jeg kan gøre det præcis når det passer mig i mit eget tempo, uden at skulle gå på et hold, og bruge tid på transport osv. Så jeg er godt tilfreds. Det eneste der irrirterer mig lidt er at der står på hovedsiden at man kan spille de vildste riffs og soloer næsten allerede efter 5 minutter, og kan optages i et band efter en uge. Det er selvfølgelig en grov overdrivelse, og nok ret amerikansk markedsføring. Men alt I alt får man meget for pengene og kan lære at spille ret hurtigt.
Men I kan selv se hvad I synes her:
http://bf260q-0qovaql767d17wobt5l.hop.clickbank.net/?tid=B
Mvh Jon.
jul 2007
Men kan sagtens stemme og spille
Tak.
Guitar - HJÆLP!