{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Nul kød {{forumTopicSubject}}

For at forstå veganere og vegetarer vil jeg fra Mandag og 14 dage frem udelukkende spise "græsplæne" for at føle hvordan det føles efter 14 dage at være uden kød og animalske produkter.

Temaet har været flere steder om hvordan det er uden kød, men som kødspiser er det jo svært at sætte sig ind i - så derfor dette forsøg - nej ikke forsøg for det lyder lidt som om at man kan bakke ud. Nej en konsekvent brug af føde uden vegetabilsk olier og kød - så pas på derude, hvis jeres græsplæne er slået i løbet af natten så er det ikke havenissen som bliver levende om natten og slår græsplænen men mig som huserer.

Jeg ville være spændt på hvordan jeg føler mig efter 14 dage - jeg kunne begrænse det til en uge - men erfaring har vist at der altid skal bruges 14 dage før der er en mærkbar effekt indenfor mange ting - som sport. på HF havde jeg idræt og løb for første gang, føj hvor gjorde det ondt, anden gang gjorde det ondt tredje gang gjorde det om. Næste uge gjorde det ikke ondt andet hvis man pressede sig -
Jeg har desværre ikke den store erfaring på mad uden animalsk fedt og kød - men jeg må så lige google på nogle retter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nul kød
  • M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
    #1   29. apr 2020

    profilbillede
  • #2   29. apr 2020 M.n..

    bare rolig jeg kan ikke omvendes og det affald jeg smider er mine køkkenposer overalt for jeg gider sgu ikke sorterer. smiley


  • M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
    #3   29. apr 2020 Helt ok Polysl det var kun lidt sjov.Al respekt for din veganer kur/tur smiley .Skal nok sørge for min ko ikke spiser dit græs eller skider på plænen smiley

  • M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
    #4   29. apr 2020 Polysl,jeg sorterer godt nok mit affald (i boligforening) men lidt til grin Hård/blød plast bliver blandet igen ved afhentning ,og komposten bliver blandet med restaffald igen.Så man føler sig fandme lidt til grin,men det er jo kun en af de små `latterlige`ting i Danmark.


  • #5   29. apr 2020 M.n

    Lige nøjagtig for en skralde bil har ikke 6 forskellige kamre som affaldet kan være i.

    Metal, glas, papir, småt pap, madaffald, restaffald.


  • M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 10 Følgere: 2 Svar: 50
    #6   29. apr 2020 Polysl, Kender du det at munden løber i vand når man kan lugte den næsten færdige steg i ovnen ? mon også du får det sådan når du næsten er færdig med at slå græsplænen ?

  • #7   29. apr 2020 Ja ja Polysl jeg vælger, modsat dig, ikke at forsøge at forstå veganere og vegetarer så jeg vil nøjes med at sende dig en medlidende tanke næste gang jeg sætter tænderne i en mør ko smiley

  • #8   30. apr 2020 Jeg kan faktisk godt li´ en falaffel, og en linsesuppe, så jeg er ikke helt afvisende.

    Men Polysl, hvorfor skriver du at du ikke vil bruge vegetabilsk olie under dit forsøg, skulle der ikke have stået animalsk?


  • #9   30. apr 2020 Markgreven

    Du har ret - det var vegetabilsk.


  • #11   1. maj 2020 #10

    Ovenstående foto bli'r man ikke vegetar af...lækkert med en god gammeldags gang flæskesteg. smiley


  • #13   16. maj 2020 Stopper i dag - kan ikke mere. Savner kød mellem bisserne så jeg har fået savet en T-bone på 500g hvor bæstet skal slagtes i aften.

    Morgenmaden bestod af figenpålæg på rugbrød hvor jeg tog en bid og kylede lortet ned i skraldespanden og lavede en æggekage med skåret bacon.

    Modbydelig næsten 14 dage som jeg ikke vil have at min værste fjende oplever. En lind mave, hovedpine, træt på trods af at jeg åd en vitaminpille hver morgen. Ingen sprut og de 3 smøger jeg ryger smagte af basilikum.

    Føler mig absolut ikke sund men mere grøn i ansigtet som flere vegetarer ser som en god kulør.

    Slut med græsplæne og kaninfoder - bøffen jeg skal have fejres helt uden noget som helst - ikke kartofler, sovs eller græsplæne, men som den sande føde for kloge mennesker. Havde jeg forsat så var jeg nok endt som Svensker med mørke fletninger og et vredt blik.

    Så lad de syge forsætte med græsplæne... jeg forsætter med kød i lange baner.

    God weekend.


  • #15   16. maj 2020 Ron

    Man skal prøve det for at være med i en debat - og så er det jo en udfordring.


  • #17   16. maj 2020 Alis

    Hvis du besluttede at blande dig udenom, hvorfor skriver du så?

    er det for at manifesterer at du ved ud fra dig selv at alle er sådan indrettet - det vil da være meget arrogant.

    Godt du ikke er i et firma som skal lave tabeller og grafer baseret på et element.. Det kræver noget af et specielt dataark.

    Og selvfølgelig kan jeg beskrive min subjektive mening hvordan jeg føler mig efter næsten 14 dage - det kan du eller andre ikke for mig.

    Eller skulle jeg havde sendt dig mit indlæg til godkendelse så jeg ikke bliver kaldt en klovn?



Kommentér på:
Nul kød

Annonce