{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Hvem skal bestemme? {{forumTopicSubject}}

Diskutionen går på om vi skal gøre skoler for mål for islamisk terror - som også bekymre skoleleder når de bruger Muhammed tegningerne i undervisning om ytringsfrihed.

Som undervisning af religion kan folk fritages - og på samme måde kan dem som mener sig krænket fritages. Så burde den pot være ude. - men nej, de vil bestemme at de tegninger ikke må vises.

Jeg ville sig - hop i havet kolbøtter.

Men samfund retter i flere tilfælde ind for islamisme og deres trusler.

Hvad hvis islamister ville bestemme at skoler kun må undervise efter islamiske retningslinjer - mon man også retter ind for ikke at krænke - vi har jo set hvad de er i stand til.

Man har jo rettet ind på flere måder som nul grisebasse i skoler og universiteter for ikke at krænke - hvorfor gør man ikke det til en valg i menuen - i stedet for helt at forbyde det. Det er ikke ligefrem noget som folk syntes om.

Sjovt nok så gjorde man det til et valg da vegetarer krævede en kød fri menu mulighed- her afskaffede man ikke kød alle steder.

Hvorfor må lille poul ikke spise leverpostej - jo fordi det kan krænke muhammed som sidder ved siden af poul.

Den franske Makron vil afskaffe tørklæde overalt i det offentlige rum, da det er et krænkende budskab og en forkyndende del af ens religion. Fordi at nogle vælger det frivillig og mange er tvunget og har ikke et valg. Konsekvensen er simpelthen for stor.

En fransk skole skulle have lavet et klassebillede og en blev bedt om at tage sit kors af - fordi det kunne krænke muslimer som også var en del af klassen - imens at flere havde tørklæder på. Det fortæller lidt om hvem der bestemmer og hvem der råber højst får ret.

Er det også noget vi skal indføre i Danmark for ikke at krænke unødigt?

For mig at se er de som pyldre om - hvad der kan krænke muslimer er værnemagere - en statsfjendlig individ.


Kommentarer på:  Hvem skal bestemme?
  • #1   27. okt 2020 Polysl skal vi ikke bare sige at jeg bestemmer og jeg holder med den franske præsident Makron og det er fordi at det må være fransk lov og ret der styre Frankrig og ikke andre lande smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 131 Svar: 2.227
    #2   27. okt 2020 Godt emne Polysl og mere aktuelt end nogensinde.

    Muslimer går agurk i hele Mellemøsten fordi Macron fordømmer et islamistisk svin der halshugger en lærer der viser Muhammed tegninger som eksempel på ytringsfrihed.
    Ytringsfrihed der er en menneskerettighed i hele den frie verden og ukendt i den ufrie muslimske verden.
    Hvis ikke den vestlige verden, en gang for alle, sætter foden ned overfor den muslimske verdens tiltagende angreb på vores frihedsrettigheder vil det uværgeligt føre til mere terror og til sidst regulær religionskrig.

    Jeg tvivler på at det aggressive islam nogensinde frivilligt accepterer de vestlige frihedsidealer så jo før vesten sætter hårdt mod hårdt, og lukker af for yderligere muslimsk indvandring og indfører massiv overvågning af de allerede herboende muslimer, jo flere liv kan der fremadrettet spares på terror kontoen og jo hurtigere indser islamisterne at vesten har fat i den lange ende på alle områder.

    Slut med beklagelser og “back down’s” overfor islamistiske idioter der brænder flag og billeder af vestlige ledere.

    Nu er tiden sku inde til at konfrontere denne modbydelige middelalderlige religion smiley


  • #3   28. okt 2020 Cody N så bestemmer vi sammen - dog er jeg nok knap så hård og ja tak til vores ytringsfrihed smiley

  • #4   28. okt 2020 Cody

    Danskere har været godt til at vise deres afstandtagen til ekstrem kristne, både i aviser og på sociale medier, sjovt nok så er er ingen muslimer som er afstandtagen til hvad der forgår når deres egne laver terror. Det kunne få os til at have tanken at de faktisk accepterer den form for handling.

    En uofficiel undersøgelser viste at 30% gerne så en stat baseret på koranen og følgende sharia. I Frankrig var den helt oppe på 45%% - Sverige var den på 35%.

    Men lande har i mange år helt se væk fra problemet - det er ført da de begynde at bruge terror i flere EU lande at man begynder at vågne op. Men nu er det for sent -

    Vi stopper med at vise Muh køer tegningerne - shit siger muslimer så må vi finde noget andet vi kan blive krænket over og som sådan retfærdiggøre terror. Så går vi lidt tilbage til historien hvor amerikanske soldater eller andre dræbte hans onkel eller fætter og det skal alle som ikke har noget som helst med sagen at gøre - mærke.

    Tænk at have en så simpel og ulogisk tankegang - så bruger man samme termologi så går man amok i et ghetto områder og skyder alle med tørklæde fordi en gruppe tørklæder angreb en dansk pige og bad hende om at dække sig til.

    Har en ven som jeg snakkede sammen med over skype som boede i det østlige London, men pga. daglig chikane flyttede hele familien ind i landet.

    OG så har danskere den frækhed at brokke sig over at man begynder at rive de her terrorreder ned, for at få et mere blandet klientel

    For mig at se er det den eneste måde at gøre det på - vi skal helt undgå at samle en muslimsk befolkning samme sted - for så får man en klanlignende struktur.


  • #9   28. okt 2020 Alis C ytringsfrihed gælder jo for alle smiley

  • #11   28. okt 2020 Alis C det vil sige at du syntes det var ok da den franske skolelære blev halshugget og det kan jeg ikke forstå.

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 131 Svar: 2.227
    #13   29. okt 2020 Alis du har det tilsyneladende svært med sandheden i dine indlæg !

    Man kan IKKE gå på kompromis med ytringsfriheden ved at forbyde bestemte ting - det siger sku da sig selv for så er det jo ikke en frihed mere smiley

    Macron forsvarer alene retten til at bruge tegningerne i undervisningen, resten må du have drømt !

    “ Titusinder rasede mod Frankrig i den bangladeshiske hovedstad den 27. oktober 2020. Imens udsendte det tyrkiske parlament i går en fælleserklæring, der fordømmer præsident Macrons »antiislamiske« udtalelser. Tidligere på måneden kaldte Macron islam for »en religion i krise« og bebudede hårde tiltag mod »islamistisk separatisme i Frankrig«”

    Ingen religiøse mindretal skal nogensinde tillades religiøse og kulturelle særhensyn fra de lande som de selv har valgt at flytte til - det burde være logik at man uforbeholdent accepterer at værtslandets love og regler går forud for sine egne !

    Ingen vesterlændinge kunne drømme om at stille nogen form for krav hvis de flyttede til et muslimsk land, men mærkeligt nok gælder den logik ikke når det modsatte gør sig gældende og det er den uskik der skal gøres op med hvis der nogensinde skal være fred i Europa igen.
    Islam skal acceptere at demokrati og politik går forud for religion, længere er den ikke smiley

    Alis du har jo altid pivet over din opvækst og din familie så gør dig selv den tjeneste at læse nedenstående hvis du vil vide hvordan dit liv havde været som muslimsk pige i et super inkluderende samfund som Canada - hyggelig læsning smiley

    https://www.korankaffe.dk/post/yasmine-mohammed

    Når du har læst artiklen kan du måske bedre forstå hvorfor den religion og kultur ikke må rodfæstes i Europa !


  • #14   29. okt 2020 Alis C du bliver altså nød til at finde ud af hvordan du vil få mig til at forstå hvad der retfærdiggør det at halshugge en lære der viser en tegning og jeg regner med et fyldestgørende svar når senere i dag står op og kigger ind i BBs debatforum.

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 131 Svar: 2.227
    #18   29. okt 2020 Vi kunne jo også spørge os selv om det er værd at spilde tid på at kommentere dine konstante forsvar af alt hvad der er samfundsfjendsk og voldeligt smiley

  • #19   29. okt 2020 Alis

    Nu har muslimer banket løs på folk som går ud efter kl 18.00 i et ghetto område - hvornår lære folk at de bare skal lytte til muslimerne som bestemmer og blive inde- så var de slet ikke blevet banket.


  • #21   29. okt 2020 Alis C du har ikke svaret mig og kan se at du kæmper for frihed også dem der tænker anderledes - men du kæmper åbenbart også for den frihed hvor man godt må slå andet menneske ihjel grundet en tegning - jeg står helt af.

  • #24   29. okt 2020 Nu har de 3 som lige er angrebet i Frankrig ikke vist nogle tegninger, eller på nogen måde krænket deres pædofile havenisse.


  • #25   29. okt 2020 Terror er ikke et nyere begreb - men har været der selv inden at verden begyndte at blande sig i Mellemøsten.

    Her gik man efter kristne - bare fordi de var kristne. Shia kunne ikke døje Sunni, og hele vejen ned af over 50 andre retninger af fortolkning af koranen.

    Så det må betyde at man bare opfinder et eller andet man kan banke modstanderen med - imens så hygger de sig med at hugge hænder af, eller hænge deres egne op i kraner.

    Var det ikke religiøst begrundet så fandt man på noget politisk, man kunne nakke hinanden med.

    Efter vestens indblanding i Mellemøsten så fik man en hel ny grund til at bombe løs overalt i verden - det betød ikke noget om der var en masse af deres egne der røg med i farten som vi har set på de utallige bombeangreb på markeder i Irak. Det besynderlige er at ingen vestlig bliver dræbt men udelukkende deres egne - så kan vesten nemlig lære det. Tyder på at der ikke er ret mange hjemme i øverste etage. Det som er endnu mere besynderlig er at de selvmordbombere faktisk er meget veluddannet som nok burde vide bedre og bruge den øverste etage - problemet er jo at koranen åbenbart laver en sort sky for både for logik og fornuft.


  • #27   29. okt 2020 Hvis man kæmper for frihed så burde man droppe computeren - der findes vist ikke et mere tidsrøvende apparat lige på nær tv eller mobil.

    Så kan man igen begynde at læse bøger - Lenin, Nietzsche,Herman Rauching og nyde friheden til ikke at være bundet af hverken mobil, tv eller pc.


  • #28   29. okt 2020 Alis C ingen kan pådutte mig noget - da jeg har min egen meninger og holdninger og jeg syntes også det er en katastrofe når muslimer bliver dræbt grundet konflikt - men nu er jeg ikke Frankrigs præsident men jeg havde gjort det samme som Macron da han jo skal forsvare Frankrigsbefolkning og deres friheder - du ved andre lande skal jo ikke bestemme hvilken friheder Frankrig og andre Demokratiske lande skal have.

  • #29   29. okt 2020 Leon

    Joda - det skal de - for da Poul spiste en leverpostej mad i børnehaven så blev muhammed krænket, og så afskaffede man Poul.

    Samme i skolen - her bankede muhammed Poul og moppede ham, så afskaffede man Poul.

    På gymnasiet elskede poul frikadeller, men så blev muhammed krænket og man afskaffede grisekød.

    På Universitet elskede Poul flæskesteg, men så blev muhammed krænket og man afskaffede grisekød.

    Da Poul fik arbejde i det kommunale, så elskede han hamburyg, men så blev muhammed krænket og man afskaffede grisekød.

    Så snart bliver det sådan at får man en muhammed som nabo som ikke kan lide lugten af grisebøffer på grillen, så går muhammed og fætter og kusiner ind og brænder huset af og smadre grillen.

    Når Poul dør så bliver muhammed krænket over at man har et kors på kisten, og bomber alle op til den pædofile havenisse. Poul er glad for så meget fis.. har han ikke fået i sin levetid.

    Se det er en historie med en lykkelig udgang. smiley


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 131 Svar: 2.227
    #31   29. okt 2020 Alis:

    Det ville ikke have kostet så meget som en bøjet fremøre at undlade at lave de fornedrende tegninger!

    Det havde heller ikke kostet en bøjet femøre at indføre kønsopdelt undervisning og svømning i burkini samt forbyde homoseksualitet for bare at nævne nogle få ting der kan krænke muslimer smiley

    Vi har vores kultur og frihedsrettigheder i VORES land og de har en helt anden kultur i deres lande, men når man vælger at slå sig ned i VORES land med en helt modsatrettet kultur accepterer man betingelsesløst VORES lands love og regler - herunder ytringsfrihed der betyder at enhver må sige og skrive hvad han vil under strafferetligt ansvar !

    Denne grundlovssikrede ret vil du amputere hvis den medfører at nogen føler sig krænket - har du overhovedet ofret en tanke på hvad det vil resultere i ???

    Hvor går grænsen for krænkelse og hvem skal bestemme hvad der er krænkende og hvad skal straffen i så fald være ?

    Skal det være forbudt at lave mundtlig eller skriftlig satire over rygere, overvægtige, kongelige, skaldede, paven, indianere, skraldemænd, ludere og lommetyve, jehovas vidner, indre mission, jøder, kristne og hvad man ellers kan finde på ???

    Du er fandme ude på et skråplan Alis hvis du vil ofre vores ytringsfrihed fordi en ultra voldelig minoritet føler sig krænket over nogle skide satire tegninger af en opdigtet fantasifigur som de anser som profet !

    En omgående boycot af den muslimske verden samt totalt stop for indvandring og familie sammenføring skal hurtigt lære dem at respektere vore frihedsrettigheder og ikke som hidtil hvor de konstant slipper godt fra vold og terror smiley





  • #32   29. okt 2020 Alis C jeg gentager lige din tale - Muslimerne har ret til at leve efter deres religion som de vil - så længe det er inde for rammerne af landets lov - hvis man har ægte frihedsidealer - så gælder det også andre menneskers frihed og ja da Alis C - men den frihed giver jo ikke frihed til at slå andre ihjel hvis ikke man er enig og det vil være ligesom hvis du kom på besøg hos mig og ikke opførte dig ordenligt og det kunne være grundet beruselse eller at du var gået i ekstase og der for så blev smidt ud smiley

  • #33   29. okt 2020 Alis C jeg vil også til vær en tid forsvare de fredselskende muslimer de findes nemlig også smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 131 Svar: 2.227
    #35   30. okt 2020 men det er ikke i orden at resten af muslimerne skal tyranniseres og leve i konstant angst for hvad de kan blive udsat for.

    Hvad snakker du om - er det muslimer der risikerer at få hovedet skåret af smiley

    Hvem er det lige der lever i angst og bliver tyranniseret overalt i vest Europa - hvem er ofrene for gadebandernes vold og overfald - hvem bliver tyranniseret af uintegrerede møgunger der hærger samtlige bydele i landet - ja, hvem er det der lever i konstant angst for at blive stukket ned eller blive slået til lirekassemand ?
    Hvem er lige ofrene her ?
    Hvem er det der må leve med politibeskyttelse hele livet ?

    Så hvad er det lige for en frygt de “stakkels“ muslimer lever med Alis - svar lige på det ???

    Du sidder i din lejlighed uden kontakt til den virkelige verden, istedet har du med dine ekstremistiske facebook venner opfundet en ikke eksisterende virkelighed hvor alt er modsat og det er årsagen til at du ikke kan finde ud af hvad der er op og ned eller finde hoved og hale i hvem der bliver halshugget af hvem og hvem der i virkeligheden frygter hvem og hvorfor...

    Det forklarer samtidig hvorfor du konstant gør forbryderne til ofre og ofrene til gerningsmænd, men selv med din forkvaklede virkeligheds opfattelse må det være muligt at oplyse om hvilken angst og trussel dine muslimer påstår de må leve med ???


  • #36   30. okt 2020 Cody

    Nu kom du mig i forkøbet for den lurere jeg også over, som at jeg kan ikke læse nogen steder at muslimer er under angreb i Danmark.

    Der er sågar en Imam som har ytret at Danmark er mere muslimsk end flere steder i Mellemøsten.

    Som tyder på at der er større accept af de forskellige muslimske retninger end i mange muslimske lande hvor man ikke kan forliges om en retning og dermed bekæmper andre retninger.


  • #37   30. okt 2020 Tænk hvis kristne begyndte at myrde løs fordi man solgte jesus sandaler i Coop. De kunne jo bare lade være - men nu var tanken ikke at krænke men bare sælge nogle sandaler.

Kommentér på:
Hvem skal bestemme?

Annonce