{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Ville i spise det? {{forumTopicSubject}}

Ældremaden på Nørremarkens Plejehjem i Køge

Skulle mad ikke være noget af en nydelse? Selv om maden bliver præsenteret dårligt så er man ikke i tvivl om at det nok er den ringeste tallerken hundeæde jeg nogensinde har set.

Hamburryggen krummer af tørhed, grønlangkålen ligner noget en vegetar har skidt ud på møddingen og efter udseende ville jeg straks kontakte dyrlægen. Pølsen ligner en afskåret finger, og jeg er sikker på der er en økonoma som ikke mere kan tælle til 10 på fingerne.

Maden der serveres på Nørremarkens Plejehjem, leveres af det private firma Det Danske Madhus.

Mad er åbenbart blevet til raketvidenskab siden man kan serverer den slags shit. Ældre spiser ikke meget og øjet skal stimulere sanserne som sætter gang i lysten til at spise. Så hvis det hele lugter som en sur sok og ligner en sur sok - så er det en tallerken med en sur sok.

Man sagde engang. "Vi glæder os til alderdommen" Nu siger man. " Man skal ikke glæde sig for tidligt" når man har folk til at sørge for svinefoder til de ældre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i spise det?
  • #1   4. dec 2019 Polysl hold da og det dersens på den tallerken har intet med god gammeldags dansk mad det der er hundeæde ej hvor må de ældre føle sult for det der vil de da ikke æde og ikke engang gratis vores folkevalgte burde komme på banen og æde en 3 - 4 tallerken fulde og hvis ikke de kan det må de til lommerne - skandale - skandale og føj siger jeg bare smiley

  • #2   5. dec 2019 Jeg viste billedet til men hund og minsandten om ikke den vendte sig om og gik smiley

  • #5   5. dec 2019 Og så er det ikke engang gratis.

    Jeg mener, at det koster omkring 50 kroner!


  • #6   5. dec 2019 Busmann gratis eller ej i min mund det aldrig fandt vej se bare jeg rimer smiley

  • #7   5. dec 2019 Busmann

    Tror det er meget dyrere hvis man tager morgenmad, middagsmad, og kaffe og kage.


  • #8   6. dec 2019 Det er ikke så mange år siden, hvor man ønskede at forbedre maden på plejehjem betydeligt.
    Mange steder blev dyre køkkener bygget på plejehjem, men ak, de fleste kom slet ikke i brug. For pludselig mente man at det blev for dyrt at skulle ansætte en 'madmor', samt køkkenassistenter.
    Nogle steder, hvor ældre i den grad savnede en form for almindelig dagligdag, lod man dem være med til at lave maden. De ældre nød det, maden blev bedre fordi de også havde mange fif som de selv havde brugt før i tiden. Snakken gik også lystigt i køkkenet.

    Men igen, så mente Fødevarestyrelsen ikke at mad blev håndteret på den rigtige måde, osv. Så det blev også stoppet.

    Bedre mad, samvær i køkkenet, noget fornuftigt at tage sig til, som forbedrer de ældres trivsel, humør og som dermed også vil forbedre evt. depressioner, og i det hele taget deres livskvalitet, jamen det skal der naturligvis sættes en stopper for, de skal jo helst ikke blive for livlige!!!



  • #9   6. dec 2019 Det er en skændsel, ja jeg mangler ord, Alt skal der spares på især på børne og ældre området, Godt at børn trods alt har nogle forkæmpere i form af deres forældre
    De gamle bliver sat ud på et sidespor i håbet om at de ikke brokker sig, og det gør de heller ikke , fordi det er de ikke gearet til . Der må snart startes et oprør, findes der da ikke nogle ildsjæle der kan tage fat og kæmpe deres sag, Jeg ville gerne men, jeg vil nøjes med at støtte op om et eventuelt oprør mod de gribbe der sidder og giver sig selv lønforhøjelse efter lønforhøjelse og bonus for at svindle, føj siger jeg bare, jeg er dybt forarget,


  • #10   6. dec 2019 Billedet, der bliver vist her er ikke reglen, jeg har set noget, der er meget bedre, det må være en trøst smiley

  • #11   6. dec 2019 Jetset

    Det er jo ikke en trøst på nævne plejehjem. Jeg har også set en bedre tallerken på Hotel Tivoli i Lissabon, den gamle kro odense, Kroen i Jelling. Selv en menu på Mc Shit ville se bedre ud.


  • #12   6. dec 2019 Polysl, det er jo ikke standarden smiley

  • #13   6. dec 2019 jetset

    Det er da ingen der ved - de der servere maden må da undre sig over en så ulækker tallerken - så de har da al mulighed for at gå ind i sagen - istedet bare at lade stå til.


  • #14   6. dec 2019 Ja, Polysl, men jeg vil også bare gøre opmærksom på, at det ikke er standarden for den viste tallerken. Vi ved jo godt, at alt det vi selv laver er bedre, men de ældre med midler, har også større mulighed for, at købe sig til bedre standard.

    Jeg tror ikke, at det er en enkel sag, det kræver nok nogle demonstrationer mod Borgen


  • #15   6. dec 2019 Det kan godt være historien er ny, men det er billedet ikke. - Jeg så det for et par år siden, så noget er der måske sket.

  • #16   6. dec 2019 Markgreven

    Det bliver ikke bedre for stadig får de det shit fra madhuse - ældresagen mener selv at man skal begynde at lave køkkener igen på plejehjem, her kan ældre være med til at lave deres egen mad - det ville da være hygge - sikke en syg verden der er i Danmark at man spare hyggen væk for papmad.


  • #17   6. dec 2019 Polysl, de borgere, der kommer på plejehjem i dag, er så syge, at de intet kan og jeg tror, de er helt lige glade med, hvordan maden ser ud, det er ikke den store appetit de har, du skal have hovedet under armen, før der bliver en plads til dig eksempelvis.

  • #18   6. dec 2019 Nu skal man ikke skære alle over en kam, for der er forskel fra sted til sted.
    De sidste uger inden min veninde døde for snart 4 år siden, hobede hendes mad op i køleskabet, som alternativ til at plejepersonalet ville smide maden ud, spiste jeg den. Jeg ser ingen sammenligning med det billede som vist her og den mad som hun fik og som jeg spiste med velbehag som iøvrigt også havde en fin dessert ud over hovedretten. Jeg spiste ofte aftensmad sammen med hende, så jeg så over en tre årig periode hvad de servere til hende, på intet tidspunkt så jeg nogen ret som jeg ikke selv ville spise.


  • #19   6. dec 2019 Jeg er sikker på at vi alle ved at der er gode og dårlige steder og jeg bare have god dansk mad + rød vin når jeg bliver til en ældresag smiley

  • #20   7. dec 2019 Jeg fik i en krise syg periode mad fra kommunens anbefalede udkørsel af mad. Det var alsammen leverpostejfarvet, jeg kunne ikke spise det så. Er vant til farver frisk salat der gir appetit. Måtte melde fra igen.


  • #21   7. dec 2019 Ja, det er jo netop det som er problemet Kirstine.

    Hvis man er syg, eller gammel og ikke har ret meget appetit, så er det vigtigt at maden ser indbydende ud, er nærende, så man i det mindste kan få lidt ned.

    Det er også et problem, at man ikke selv kan vælge hvorfra man vil ha' maden, selvom det ofte kan være billigere end det som kommunen tilbyder, bare fordi de har lavet kontrakter med store centralkøkkener.



  • #22   7. dec 2019 ja, cris, det er faktisk ret dyrt allerede, og endnu dyrere er alternativerne ofte. Frisk salat og mad med friske farver kan nok ikke fryses ned i måneder. men ingen gider spise noget der ligner grå jordklumper.

  • #24   7. dec 2019 Der var jo også den artikel for nylig, hvor et ældre ægtepar som fik hjemmehjælp, måtte se deres varer gå til spilde.

    Hustruen havde lært at bestille varer online til udbringning, og selvfølgelig gik hun efter hvor der var tilbud.
    Men hjemmehjælpen havde fået besked på at de ikke måtte sætte disse varer i køleskabet, fordi de ikke var købt hos den leverandør som kommunen havde lavet aftale med. En leverandør som var alt for dyr i forhold til køb andre steder.

    Eftersom ægteparret selv betalte for maden og udbringningen, så er det ren diktatur fra kommunens side, at nægte at stille varene i køleskabet pga. dét!





  • #25   7. dec 2019 Ronald al ros til dig, min ven, for du har virkelig gjort alt hvad du kan, for at Bente fik en god sidste tid.
    Det er kærlighed, og Bente ville ikke ha' haft det så godt, hvis det ikke havde været for dig, og istedet ha' været overladt til et hospice.
    smiley



  • #27   8. dec 2019 Ja Ron og de halvandet år fik du lov til at forkæle Bente med god mad og dejlig pleje, Det forlængede hendes liv. Selv et udendørs bad fik du arrangeret, ja Bente fik kun det bedste, Sådan noget ædelse som det fra kommunen er en hån mod ældre mennesker.

Kommentér på:
Ville i spise det?

Annonce