{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

Kunst {{forumTopicSubject}}

Jeg kan godt lide tanken som en kunster sagde som maler:

Et indtryk som bliver et indtryk - kunstnere maler ikke altid det de ser, men give sit udtryk - altså den måde de ser det på.

Det spændende er at kunstnere maler ud fra den momentane følelse, den kan ikke kopieres. Det gør at kunst er unik.

Det er lidt som dem der skriver lyrik eller digte - det er noget som er præget af det momentane. Vil jeg købe malerkunst? Nej - jeg er mere til litografi som siger mig mere. Men jeg elsker at gå på museer rundt om i verden - at man kan male så naturtro billeder når det betragtes på afstand.

Jeg kan huske at en på blog/tv2.dk blev bannet for at vise et gammel maleri af en nøgen kvinde - en total overreaktion da det var fra 1800 tallet.

Jeg kender nogle kunstnere og det er altid spændende at besøge dem og hygge om en kop kaffe og høre hvordan deres malerier er opstået. De ser det vi andre ikke ser - som danner grundlag for deres kunst.


Kommentarer på:  Kunst
  • #1   20. apr 2022 Ja man skal jo have indsigt for at forstå kunst. så du har nok en fobi mod anderledes tænkende en dig selv. Mange mange beviser har vi set her på siden.

  • #4   21. apr 2022 jojo

    Sort/hvid billeder viser altid en større dybde, man forstyrres ikke af farver, meget detaljeret, er det malet eller er det et fotografi?

    Men er ikke kunst kendt, jeg reagerer bare på det momentane i et Litografi som jeg på et splitsekund bestemmer mig at købe. Som man siger: den første indskydelse som regel den rigtige.

    Jeg elsker at sidde på bænken i gallerier i mere end end time, hvor man betragter et maleri - man opdager flere og flere detaljer. Mange folk sejler bare rundt og det var så det.


  • #9   21. apr 2022 annella
    Hvad det forstiller er da ligegyldig, det er oplevelsen ind i ens fantasi, hvad man får ud at se et billede.

    Det sjove var dengang man fik en abe til at klatte et maleri, som blev rost af kunstkendere og kritikere - her lavede man grin med hele kunst branchen.

    Men generelt betyder kunst ikke at det skal ligne noget - hvorfor skal det? Der er masser af kubistisk kunst som ligner noget der er smeltet. Det som er den røde tråd er at kunsterne udtrykker sig på den måde han(hende ser ting.


  • #11   21. apr 2022 Annella

    Det fortæller jo lidt om hvor kunstkritikere er til grin...Kunst er en subjektiv betragtning, så i grunden er det ligegyldig hvad det blev solgt til. Tænk at eje et billede malet af en abe???

    Så er man sgu da helt til grin i hele kunst branchen..


  • #12   21. apr 2022 Man er da ikke til grin, hvis man køber noget man synes om.

  • #13   21. apr 2022 Jeg kan huske at KBH købte 20 navne af afdøde politikere som skrevet på A4 ark, problemet var bare at ingen var døde Igen fortæller det at selv dum kunst har et publikum.

  • #14   21. apr 2022 brok

    Nu var det en happining.....hvor køber ikke vidste det var malet af en abe - det er det sjove ved det, og sætter spor i kunstbranchen hvor grinagtig en vurdering kan være. Det var også for at tage fis på kunstkritikere.Jeg kan ikke forestille mig at der er et signatur som aben har lavet som Congo.

    Man skal huske på at en kunst kritikere har kunstnerne i sin hule hånd og kan bestemme deres skæbne.


Kommentér på:
Kunst

Annonce