{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Kunst {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvor jeg har fået interessen for kunst, men jeg elsker det og kan til enhver tid se om det er noget jeg gerne vil eje. Det startede allerede 1984 hvor jeg var til en udstilling med nye kunstnere med litografier som altid har draget mig, malerier gider jeg ikke. Når jeg er i udlandet kigger jeg altid på kunst specielt gadekunst, Har fået nogle fine billeder i Egypten som er indrammet. Portugal 2 stk som er indrammet.

I 80'erne rejste jeg meget, jeg kunne være i 4 lande på et år. I Iran fandt jeg et fantastisk bilede af en kendt kunstner der - her måtte jeg slippe hele 400 kr. Jeg fandt også et i IraK - lignede lidt som en med turban og trykt med en smule bladguld.

I en lille rammefirma i Overgade få meter fra mig købte jeg 4 som var en serie af gamle billeder af cykler fra 1800 tallet.

en rigtig sjov historie er:

I Rosengårdcentret lå der en butik som hed Inspiration, de havde 2 billede serier - med vaser og lidt krymmel udenom og grå baggrund som passede over mit B&O som hang på væggen - nå men jeg har gået og tænkt længe om jeg skulle købe dem. Så det gjorde jeg. de var indrammet og så hængt op.

Havde min søster til en middag, da hun kiggede på billederne sagde hun: dem har jeg kigget på flere gange og da jeg ville købe dem var de væk. HUn er også god til at spotte gode billeder og hader malerier.

Hvor har jeg det fra? Hvor har min søster det fra? hun er kanon som dekoratør, ikke at hun arbejder som men alligevel. Hvis mine forældre fik et billede med hunde som spillede kort så var det kunst for dem - for mig ville jeg tage det ud i haven og brænde det - den slags er simpelthen for grimt. Men igen - hver sin smag. Den kan jo ikke diskuteres da kunst er en subjektiv oplevelse.


Kommentarer på:  Kunst
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #1   26. mar 2022 Hvornår var det du ville flytte til Portugal på din selvpension? og dit kunst og ikke mindst dine store armbevægelser, ligner mest af alt det vi her kalder en pralerøv der gerne vil være stor og rig.

    Men hvad blev det ? en mand der intet laver andet end leder efter steder på internetter hvor der altid er folk der hopper i med begge ben.

    Jeg skal til en fødselsdag 100år, så jeg må jo nok spørge her, hvordan det er, at blive så gammel. Så kan jeg på dagen få sandheden der ikke er selvopfundet.


  • #2   26. mar 2022 Polysl kunst er smukt især når vi kan li den smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #3   27. mar 2022 #1 Brok

    Du er godt nok negativ i næsten alt du skriver. Er der en grund til det? smiley

    Nå men, jeg kan også godt li' en del kunst. Men der er nok mere idag jeg absolut ikke kan li', eller nærmere vil afvise at skulle være kunst.











  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #4   27. mar 2022 #3
    Chris
    Ja jeg er træt af alle disse selv iscenesatte promoveringer og løgne, Det værste er at jeg vil gerne gøre opmærksom på, at jeg ikke vil være på vognen og svare som om jeg var dum nok til, at tro på den fantastiske livserfaring og så kun være 65.

    Jeg kan huske tilbage da der var en debat side der var lavet af biblioteket ( Roskilde ) tror jeg nok, og selv efter en hjerneblødning kan jeg huske mange historier, og jeg vil lade som om jeg er så dum, at jeg tror på dem nu.




  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #5   27. mar 2022 mit kunst som jeg selv har lavet

    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #6   27. mar 2022 Det er da ihvertfald kunst jeg forstår, ikke mindst elsker at se. smiley

    Nyder naturens kunst, for den kan man ikke tage fejl af.

    Har du selv taget billedet?


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #7   27. mar 2022 Ingen kunstner kan gøre naturen efter. smiley

    profilbillede
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #8   27. mar 2022 Rigtig

    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #11   27. mar 2022 Flot og smukt billede Alis. smiley



  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #12   27. mar 2022 Et album med lidt fugle

    https://www.baboom.dk/fotoalbum/dyr/62866-fugle



  • #13   27. mar 2022 Cris

    Der er mange ting ved kunst jeg ikke kan lide, det er en udvikling proces med alderen, man ser tingene anderledes. Men det får mig ikke til at lide malerier, selvom man kan undre sig over at nogen kan male så realistisk og med dybde. At stå foran Mona Lisa må jeg indrømme er en oplevelse - jeg kan bruge mange minutter på det, se på billedet overalt. Detaljer. Jeg elsker museer - og deres billeder men eje et - næ.


  • #14   27. mar 2022 Jaaaa jeg må sige at det at ku li kunst er for mig kommet med alderen - dog er jeg ikke til blendet guldfisk ej heller til svin i et montre eller et hestehoved.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #15   29. mar 2022 Dette maleri har jeg altid rigtig godt kunne lide. Det er fra min farmor. smiley


    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #16   29. mar 2022 Og, så får I lige et par forårsbilleder til. Kun et par dage gamle. smiley


    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #17   29. mar 2022

    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #24   30. mar 2022 Jojo. Min farmor har ikke malet det, jeg har bare arvet det. smiley

    Det er virkeligt et smukt billede jojo.

    Jeg har også altid elsket at tage billeder. Men jeg trænger til et nyt kamera, og ikke bare telefonen.
    Kan du gi' mig et hint om et godt et, der ikke er for dyrt. Heller ikke for stort. smiley


  • #26   30. mar 2022 jeg syntes både de billder i sætter ind + maleri er smukke smiley

  • #27   30. mar 2022 jojo

    Dejlig at have en foto ekspert her, jeg bruger PSP 9 meget til at rense billeder for fejl. Det er nok for mange et gammelt program, men det kan det jeg skal bruge det til,

    RAW er ikke komprimeret som betyder at du ikke kan have så mange billeder/video på dit kort.

    JPEG er komprimeret men kan ikke redigeres på samme måde som RAW....

    Kommer til at tænke på om fotografer kun bruger RAW? og hvad kan man redigere i forhold til JPEG?


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #28   30. mar 2022 Her har jeg taget et billede af en fugl der giver ungerne mad.
    det er første gang jeg så fodring på den måde.


    profilbillede
  • #29   30. mar 2022 Elsker gamle københavner billeder meget gerne af Poul Fischer...

    Billedet er af Frants Henningsen (1850-1908) "Industricafeen" der i 1898 åbnede på hjørnet af Vesterbrogade og den nye Rådhusplads. Dateret 1906.
    Foto: Kunsthaus Lempertz


    profilbillede
  • #33   30. mar 2022 Stadigt fede billeder smiley

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #36   31. mar 2022 Jeg er altid glad for et billede der virker mest naturligt,


    profilbillede
  • #38   31. mar 2022 brok

    Hvad er et naturligt billede?


  • #39   31. mar 2022 For mig er det en kunst at tage fantastiske billeder, kunst er disfranceret - op gennem tiderne har man provokeret kunst, som Cane du Merde, en som sked i en dåse. blende guldfisk, en gris som i et montre langsom forrådnede.

    Nogle gange er den provokerende kunst med til lige at nulstille, vi kan tage endnu et eksempel hvor en abe malede, og kunstkritikere var vilde med det. Endnu et eksempel på hvor latterlig man vurdere kunst. Det må dælme være pinligt.

    Kunst har ingen grænser, når jeg beslutter mig til at at købe et litografi så er det ikke navnet som betyder noget, det skal betyde noget for mig. At det så med årene bliver mere værd er så en side gevinst - men ikke vigtig for mig. Det som betyder noget er at man hver dag nyder at have billeder omkring sig som er en nydelse at se.

    Dog sætter jeg grænsen ved et billede med 5 hunde der spiller poker - det må være det mest grimmeste billede i verden.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #40   1. apr 2022 Ja for mig er et billede naturlig når der ikke er lavet andet end beskæring.

    profilbillede
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #41   1. apr 2022

    profilbillede
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 265 Svar: 2.092
    #44   2. apr 2022 Ja foto er en god hobby, her sejltur på Ping River

    profilbillede
Kommentér på:
Kunst

Annonce