{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Ud med julen {{forumTopicSubject}}

IKEA er ikke som mange amerikanere tror hovedstaden i Danmark, men en svensk møbel producent, som endnu mere har strammet op på det politiske korrekte - ikke nok med de levere skrammel, men nu vil de også afskaffe julen ved at kalde deres kollektion af juletræspynt for vinterfest.

Hvis man blåøjet tror det er for at være politiske korrekte så tager de fejl for det er udelukkende for at øge markedet til grupper som kan købe deres skrammel og hænge op for ikke at fejre jul men vinterfest.

Pindebrænde firmaet har da også fået meget kritik for deres meget inkluderende kollektion.

Allerede i 2001 afskaffede Ikea julefrokost for at få renset ud i danske traditioner så man kan inkludere alle - ja jeg lader den lige synke til bunds - (alle) ved at inkludere alle så gør man det jo ikke for så er der andre som vil føle sig truffet over den omskrivning af en julefrokost, hvor der garanteret ikke serveres grisebasse, men kameler med et æble i deres grimme kæft. Hvis jeg var Ikea medarbejder havde jeg boykottet det lort.

Ledelsen har åbenbart ment det er meget traumatisk at der er pære danskere som sidder med sit svin og spiser ved siden af en kultur gæst. Ikke noget med at favne bredt men som i børnehaver ikke give nogen som helst valgmulighed.

Her gik jeg og troede at baren ikke kunne sænkes mere, men Ikea som har spånplader mellem ørerne har bevist det modsatte.

Hold da kæft hvor Ikea skyder sig i foden...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ud med julen
  • #1   30. okt 2019 Ha ha Polysl dit ordvalg er formidabelt og jeg er aldeles enig , men hvad havde du forventet - IKEA er jo svensk smiley

    Jeg handler iøvrigt aldrig i den spånpladebiks smiley


  • #2   30. okt 2019 Sådan har det jo været med IKEAS julefrokost/vinterfest i flere år...

    De sælger sikkert alt til julen alligevel, men lefler for de ikke-vestlige medarbejdere, som de får til en billig timeløn. smiley


  • #3   8. nov 2019 Jeg har for nogle dage siden været i Ikea og jeg synes, de har fået pænere ting, de har bl.a. rigtig mange praktiske ting til skabe og skuffer og meget mere, jeg skulle bare lige kigge - men kom da af med et par tudser smiley

    Og rigtig mange smukke juleting til en rimelig penge. Jeg skulle også lige have mig lidt frokost, synes deres rejemad så meget lækker ud, men det som ødelagde den, var at den var på rugbrød, det var bare helt forkert, så det skal jeg aldrig have mere smiley


  • #4   8. nov 2019 Jetset

    Jeg er mere imod deres møbler end deres accessories, for jeg har da købt pizza tallerkener, køkkentøj som jeg efter mange år stadig bruger, det var dengang det hele ikke var lavet i bambus, et piskeris med ædeltræ, en kartoffelskræller fra Sverige i rens stål som stadig er skarp som ind i helvede.

    Har dog aldrig købt møbler der, her er jeg mere til Farstrup møbler, og andre danske producenter af møbler - jeg går ind for kvalitet og har mine borde i massivt afsyret eg, uopslidelig - dog har min liggestol opgivet ævret efter 25 år, Så jeg skal på udkig.

    Hvis man fra starten investerer i kvalitet så kan det også laves når det omhandler køb hos producenter og ikke noget importeret.

    Ikea møbler har ikke generelt en lagt levetid, det er mere for brug og smid væk segmentet og fint med det som studerende som køber spånplade som er plastik belagt, med nogle drejebeslag som på få år er dinglende løse.

    Jeg ved så ikke om Ikea i dag har møbler i massivt træ,


  • #5   13. nov 2019 Nej, Polysl, jeg har ikke set møbler i massivt træ hos Ikea. Men jeg synes de har mange gode løsningsforslag til div. rum. Når det gælder spisestue, dagligstue, soveværelse, som man påtænker, at det er noget, som vi gerne vil investere i, så er det nok ikke i Ikea, vi skal gå, men har du en ide om, at være med på det sidste nye design, som udskiftes ofte, så kunne Ikea godt komme på tale. Forøvrigt synes jeg også, at de har mange gode OK køkkener.

Kommentér på:
Ud med julen

Annonce