{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

EU, Hjælp {{forumTopicSubject}}

Det kan godt undre , at EU. ikke er forpligtiget til at bidrage med penge til alle de Migranter/ flygtninge der er strømmet til Tyskland, Danmark, og Sverige.

Indirekte er de skyld i at disse strømme af mennesker ikke er blevet hjulpet i nærområderne, De har i den grad svigtet deres pligter, som denne institution ellers skulle stå for.

Efter hvad vi almindelige dødelige kan forstå, og har hørt fra EU,s side er at det må være et overflødighedshorn af penge. der bliver ikke sparet på lønninger, blyantpenge, indflytnings og udflytnings honoraer, Men det er jo så til dem selv selvfølgelig. Hvis vi vidste bare halvdelen af sandheden om EU, så ville vi være i chok, Der bliver melet nogle Ræve kager dernede.

Men ville det ikke være meget rimeligt at der fra denne instans side kom nogle bidrag til de hårdt berørte lande, der har taget hoved parten af denne menneske strøm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU, Hjælp
  • #1   14. jan 2016 Kisser

    Vi burde lave et Facebook opslag med krav om kompensation fra Merkel for hun er skyld i den flygtninge boom.

    Men tror nok at Tyskland har nok i sine egne økonomiske problemer med at håndtere den ladeport som har været åben for vid gab i flere år.-


  • #2   14. jan 2016 ja den frue har vist nok at se til for tiden. smiley

  • #3   14. jan 2016 Men som en tanke så skal man så også kigge bagud og tænke på den film af Rainer Verner Fassbinder:

    Angst Essen Seele Auf

    Link:::::

    http://www.moviepilot.de/movies/angst-essen-seele-auf

    Som omhandler den ladeport Tyskland havde i 70'erne målrettet Tyrkiet hvor der kom en masse som fik al lorte jobbene - samt lidt romantik med en noget ældre rengørings kvinde Emma som forelskede sig i den unge marokkaner. Her frøs man hende ud for det forhold men undertonen i filmen var jo at alle gerne ville have ungt kød men var begrænset af fordomme fra 2 verdenskrig.


  • #4   14. jan 2016 Jeg har set filmen, den var tankevækkende som alt hvad han har lavet.

  • #5   14. jan 2016 Som jeg tidligere har skrevet så var film dengang samfunds orienteret og noget sin satte tanker i gang. I dag er det bare mainframe uden indhold men dog kan være underholdende.

    Vi ser ikke den type regissører mere andet måske på film instituttet med afgangs film.


  • #6   14. jan 2016 Jo, er det Juncker, han hedder, han snakker kun og kritisere de lande, der selv tager initiativer til, hvordan de kan mindske strømmen - der sker ikke en SKID i EU andet end snak, jeg er meget spændt på, om Storbritannien helt forlader EU, så kan DK også gøre det.

  • #7   14. jan 2016 Jamen EU har da allerede støttet Sverige økonomisk i forbindelse med asylansøgerne i landet. 118,5 millioner Euro i 2015.
    Hvor meget Grækenland har fået, ved jeg ikke, men det er nok det land, som er hårdest belastet af flygtninge her i Europa.


  • #8   14. jan 2016 Jamen, hvad brokker de sig så for, Sverige ligger som redt.

    Grækerne er så forgældet til EU at vi ikke kan tælle til det, de skylder - men Tyrkiet har fået en kæmpe sæk EURO til at forbedre flygtningelejrene, men det har indtil d.d. ikke haft nogen nævneværdig effekt.


  • #9   14. jan 2016 #7 Når 5000 flygtninge kommer til at koste 2,5 milliarder på årsbasis, er ca 945 millioner jo peanuts. Hvor skal resten komme fra. ( Kilde: hans Engel)

    #8, nej der skal først smøres, der er så meget korruption at man ikke kan forestille sig det. Og den redning af Grækenlands økonomi er og bliver en fiasko.


  • #11   14. jan 2016 Ja Lone det er også fint men det er ikke nok på langt sigt. Det er jo en livslang forsørgelse vi er ude i, fortsætter de med støtten, så er alt vel, men det ved vi jo ikke på nuværende tidspunkt.

  • #13   14. jan 2016 Ja, Lone - det er slet ikke overraskende - men jeg synes EU bør have et "kontoudtog" over, hvad de bruger alle disse EURO til - det er slet ikke til for alm EU borgere at gennemskue smiley

  • #14   14. jan 2016 Nu skal vi jo lige huske, at alle de penge som EU evt. skulle give i støtte, jo komme fra medlemslandene selv... Altså er det stadig "os" der kommer til at betale... smiley

  • #16   14. jan 2016 kisser

    Musik film, som var samfunds revsende ser vi ikke så meget mere, man vil hellere hurtig ud med sine ting og helst ikke røre for meget op i andedammen.

    konflikter er måske blevet mere difuse ikke at kunne placere, Vietnam var jo en nem parameter, Muren var en nem parameter, indvandring i Tyskland og Danmark i 70'erne var et nemt parameter.

    Verden vil reformere målrettet omvende, til deres måde at leve på - hvorfor?

    Jeg er da ligeglad om min nabo er fra Vietnam og har absolut ingen grund til at gøre dem til danskere ved at tilegne mine værdier - de har deres værdier som faktisk ligger meget dybt men derfor kan de godt være til fordel for Danmark og samfundet...

    Vi blev selv reformeret men det var udelukkende af den grund at kirken havde for stor magt - så man delte den op så kirken ikke havde indflydelse på den politiske del.

    Det er så den europæiske model som man absolut ikke kan bruge hverken i Asien eller Mellemøsten for her er til forskel religion og kultur meget mere en del af mennesket.


  • #17   14. jan 2016 Polysl. jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt forstår hvor du vil hen, men det er måske fordi jeg er meget træt,
    Kan vi fortsætte i morgen så er jeg mere udhvilet. smiley


  • #18   15. jan 2016 Det Polysl siger, er vist at vi ikke alle behøver være " ens" og leve vores liv efter samme forbillede.

    Og det kan jeg kun være enig i.... smiley

    Dog vil jeg kræve, at disse indvandrere skal lægge deres middelalderlige kvindesyn af der hjemme og rette sig efter de gældende love i det land de har slået sig ned i... smiley
    Hvis de er utilfredse, og ikke kan leve med de "leveregler" og den kultur vi har, må de bare fise af igen. smiley


  • #19   15. jan 2016 Det jeg mener kisser er:

    Vi skal ikke forlange at de spiser røde pølser og rødgrød med fløde og fjerne deres kultur for en kultur er det vi alle er en del af.

    Vi kan se resultaterne af vores "reformation i både Afghanistan, og Irak, det er vel ikke noget man kan sige er en succes historie hvor man faktisk smadre et fungerende system ud fra deres normer. De har et andet kvindesyn i deres ejet land og? Det mener jeg ikke vi skal blande os i.

    Faktisk har vi smadret en kultur i Irak ved at nakke Sadam og hans brødre som kunne holde shia og sunnier i ave, nu har man så fjernet den magt faktor så der er frit spil om hvilken gruppe som skal være styrende i Irak. Der er faktisk flere døde nu end under Sadam - man har strateger militært og så kan man ikke engang forudse at når man fjerner en magt faktor så giver det blod på tanden hos klaner som absolut vil have magten og det er så gældende i både Irak og Afghanistan.

    Fister...


    ja da....så længe deres væremåde og kultur ikke konflikter med vores lov når de kommer til Danmark, så skal man ikke begynde at omvende nogen.


  • #20   15. jan 2016 Okay Fister og Polysl. nu er min hjerne blevet udhvilet, og derfor forstår jeg også hvad der menes.

    Jeg er enig meget langt hen af vejen, selvfølgelig skal vi hverken omvende nogen, hverken på religion eller levestil.

    Det er altid dejligt at opleve andre folkeslag, og at være enige er for mig ikke et most.De skal have lov til at, dyrke religion, og spise den mad de selv ønsker og i det hele taget skal de integreres i vores land.

    Men hvad jeg har et problem med er at vi skal ind ordne vores spise kultur efter deres religion, det er ikke rimeligt. Og det er ikke noget jeg bare kaster ud som et postulat, jeg har selv oplevet, sikkert sammen med mange andre, at der skal rettes ind hele tiden fra danskernes side. I min verden er det ikke mindre tallet der skal diktere flertallet, som ovenikøbet er dem som betaler. Ihvertfald i mange tilfælde. selvfølgelig er der vel integrerede muslimer, heldigvis da.
    Jeg kan også lide at studere andre folkeslag, det er ofte derfor man rejser ud til fjerne mål, og for min skyld må de spise lige hvad de vil, men samtidig gælder den regel vel også for os indfødte.
    Også den betegnelse at man er Racist hvis man siger det mindste negative, er noget der tænder mig af, gu er jeg ikke racist bare fordi jeg er uenig i visse ting og den smides i hovedet på os i tide og utide. Det jeg beklager mig over er når folk ikke opfører sig efter landets regler.

    For min skyld kan de hænge i tæerne med hovedet nedad, imens de spiller violin, og proppe den mad i sig som de vil, bare de opfører sig høfligt og er gode mennesker, Og vil jeg lige tilføje, det er der mange der gør, jeg har været så heldig at møde et par stykker. smiley smiley


  • #21   15. jan 2016 Ta' lige et billed næste gang du ser dem... smiley smiley

Kommentér på:
EU, Hjælp

Annonce