{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
279 visninger | Oprettet:

Spækhuggeren. {{forumTopicSubject}}

Ja de fleste af os har jo set naturfilm hvor spækhuggeren i flok angriber sæler eller en sæl på en isflage og hvor de skubber til den, eller gør så den gynger og sælen bliver konfus.
Nu høre man om hvordan spækhugger i flok angriber små både, små både som jeg ser op til 8-10 meter og hvor de ødelægger roret og svømmer ind imod bådskroget, vel for at slå hul, altså angriber de nu også mennesket (skræmmende ikke).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spækhuggeren.
  • #1   18. aug 2023 Mon det er kunstig intelligens i dyreriget, ?

Godt vi ikke vil sende ulven tilbage til dens naturlige jagtmarker,

• #2   18. aug 2023 Det er mere fascinerende.

Mange dyr er mere intelligente end man giver dem kredit for.

Og, når vi mennesker ødelægger deres habitater, mulighed for at finde mad, er der vel ikke noget at sige til at de forsvarer sig og angriber.

Jeg så en dokumentar om spækhuggere, og jeg var ved at tabe 'mund og næse' over hvor koordinerede de var. Havde aldrig set ligende.

Der var en kæmpe isflade, ca. 100 x 100 meter, og nok omkring 10-15 cm. tyk. (Svært helt at bedømme, men stor var den.) Det var filmet fra helikopter.

Dér havde en stor sæl søgt ly, og man skulle tro at der ingen fare var. For hvordan kunne det være muligt for spækhuggerne, der var 4 af dem, at få fat i sælen på så kæmpe en flade.

Synkront, med flere meter mellem dem, i fuld fart, svømmede de under isfladen, og samtidigt brød op så et kæmpe stykke flækkede på langs. Det gjorde de nogle gange, indtil der bare ikke var noget håb for sælen at overleve. Hele isfladen blev simpelthen brækket istykker, stykke for stykke.

Det var helt vildt at se.

• #3   18. aug 2023 Brok S man ved jo aldrig smiley

• #4   18. aug 2023 Cris7 ja det er nok det samme jeg har set og ja utroligt hvad de kan sammen smiley

Kommentér på:
Spækhuggeren.

Annonce