{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Naboer..... {{forumTopicSubject}}

Hvordan har I det med naboer ??

Jeg har de sødeste naboer til den ene side, men mindre søde, til den anden side. Jeg ved allerede nu, at den næste bolig jeg skal have, vil jeg helst ikke have naboer, de skal i hvert fald bo en god afstand fra min bolig.

De naboer til den anden side har jeg altid vidst, at jeg skulle holde en vis afstand fra, for ellers ville jeg bare have dem i min dagligstue hver anden aften, sådan noget kan jeg ikke have, har set dem rende til den ene og anden, og har også set, at det har stoppet, så nogen har det måske som mig.

Naboerne til den anden side, har vi et hegn i skellet, som der ad åre er blevet forfaldent, storme har gjort, nogle fag er blevet revet bort osv., jeg har ad åre slået på, at vi måske skulle finde ud af noget andet, men det er kun blevet ved snakken. Siden hen er der i skellet blevet sat et trådhegn op, min nabo har gjort, uden at spørge mig om, hvad jeg synes om det, OK han har 2 jagthunde, han skal holde styr på, så det er nok grunden. Men det ser just ikke godt ud, gammel lamelhegn blandet med trådhegn, det kan jeg ikke holde ud at se på, i den mellemliggende tid, har fuglene være så søde at komme med træer, brombær og andet grønt, som der har sat sig i skellet, det er efterhånden blevet til stort meget.

Sidste år fik jeg så en mail fra den nabo om, at jeg skulle skære alt mit grønne ned til 180 m, fik en deadline til en bestemt dato. Høflig som jeg er, så svarede jeg selvfølgelig på den mail, det høfligste jeg har lært, at det ville ikke ske, da jeg ikke har fysisk til det, men de var selvfølgelig velkommen til at save/skære ned og fjerne det, som generede dem. Jeg fik så et svar tilbage, at de ikke lige var hjemme pt., men de ville gå i tænkebox, så vi kunne finde ud af at gøre noget sammen.

Jeg hørte intet og de fjernede ikke så meget, som en gren - det var i år 2022.

Så i dag har jeg endnu engang fået en mail, påskelørdag at de har erfaret, at jeg har haft et træfældningsfirma til at fjerne og save noget af min vegetation ned og jeg kunne så lige få dem til at save mine træer ned indtil dem. Jeg er bare så glad for, at mine naboer passer godt på mig og holder øje med, hvem der er os mig smiley

Jeg har selvfølgelig høflig som jeg nu er, svaret også på den mail, hvori jeg henviser til den mail, jeg skrev sidste år, hvis der var noget, som generede dem, så var de velkommen til at fjerne alt, hvad der generede dem.

Jeg fik så et svar tilbage, at hvis ikke jeg mener, det er udelukkende mine træer, så vil de kontakte Hegnssynet, uhuu jeg skal nok blive bange nu.

Min havemand siger jeg bare skal tage det helt roligt, for der er nogle andre regler, når det ikke er en hæk, det handler om, men forskellige grønt, herunder træer, og hvis de endelig insistere på, at det skal fjernes, så skal der noget nyt op, og det var jo det, som de ikke var interesseret i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboer.....
  • #1   8. apr 2023 Jetset jeg smiler og et naturligt hegn/busk/træer er da det bedste og mest naturlig smiley

  • #2   8. apr 2023 Der er bare det at sige til det. De har 2 jagthunde, der løber rundt, og den vegetation der er i skellet nu, der kan de ikke se, når vi er i vores have, bliver alt fjernet vil de selvfølgelig gø hver gang, der er liv i baghaven, jeg ved ikke lige, hvad de tænker på og deres hunde er jeg ikke interesseret i. Havde jeg fået grønt lys fra min nabo til at fjerne det, som generede mig, så havde jeg da gjort det. Men kan man få naboen til at gøre det, så er det jo, det nemmeste, og når man så ovenikøbet får grønt lys til at gøre det, hvad er så problemet, men det overrasker mig ikke, at de reagere sådan smiley

  • #3   8. apr 2023 Jetset ja men så er det jo godt for noget og fred og ro kan vi alle bruge og jeg har nu gode naboer smiley

  • #4   8. apr 2023 Gode naboer er guld værd, sæt du pris på det, men kan være, der kommer nogle kommentarer til med erfaringer om Hegnsynet.

  • #5   8. apr 2023 Føj da for en nabo !!!

    Her hvor vi bor i et parcelhuskvarter har vi det helt utroligt godt sammen med naboerne, men alle har også boet her siden før 1980, her er ingen problemer med skel, vi taler alle rigtigt fint sammen, er endda med til hinandens fester - trailer, lang stige og meget meget mere har vi købt sammen, samt vi hjælper hinanden med alt muligt.
    Så sent som i går havde vi fælles Påske frokost, hvor vi hyggede os, faktisk kan jeg ikke mindes, at vi på noget tidspunkt har været uvenner om noget som helst - tænker vi bliver hængende allesammen i vores huse, til vi skal bæres ud med benene først smiley


  • #6   8. apr 2023 Hvor er det bare skønt, at det kan være på den måde. De her naboer, er nogle, som kun vil have. Vores børn har leget sammen, naboens søn var altid hos os, vores børn har aldrig været hos dem - bare for lige at sige lidt om, hvad det er for mennesker, sådan noget kan man godt have det godt med, men bare på afstand, hvis du forstår.

    Dem som boede over for dem solgte deres hus, fordi de ikke kunne holde deres hunde ud, som gøede konstant og rigtigt, jeg synes heller ikke, at det har været rart hverken at høre på eller se, men nu må vi se, hvad de agter at gøre her om det bliver til noget eller det bare er en trussel smiley


  • #7   8. apr 2023 Jetset
    Længere oppe i vores gade, er der naboer der ikke kan sammen, grundet høje træer i den enes have, som skygger for den andens terrasse og Pool.
    Dem med de høje træer vil ikke fælde, da det er træer som blev sat da de flyttede ind tilbage i 1972 - de andre er forholdsvis nye, da de kun har boet her i 6 år.
    Den tidligere ejer flyttede grundet naboens store træer,
    Vi andre der også for de flestes vedkommende har boet her siden midten af 70erne har prøvet med dialog omkring deres kæmpe store træer, men de er hverken til at hugge eller stikke i. - for de siger blot at træer er levende og skal have lov at stå.
    Desværre står træerne ikke i skel - kommunen har været inde over, men da træerne står ca 4 meter inde på grunden, kan de intet stille op.
    Der er 48 husstande i vores gade - alle har nu lagt de 2 gamle med de høje træer på is - det er hvad de har fået ud af det, og jeg synes faktisk de er sørgeligt, at man ikke tænker mere på sine naboer.


  • #8   8. apr 2023 Ja, det er sørgeligt Å.R., men jeg har sagt til mine naboer, de må fjerne det, som genere dem, men de har ikke så meget, som fjernet en gren, og alt det grønne vi har udover flethegn og trådhegn, så står det hele i skellet, men nu må vi se, hvad det ender med, de truede mig også sidste år, hvor jeg sagde det samme, som i dag, der ville de lige gå i tænkebox og der skete ikke noget.

    Jeg har spurgt ind til, om vi kunne finde ud af noget i skellet, men ingen reaktion flere år tilbage, jeg mener ikke, at bare det hele kan fjernes, for ikke at sætte noget nyt op, men jeg tror ikke, de er klar over det - spændende bliver det ....


  • #9   8. apr 2023 Jeg er glad for, at dialogen er på mailen, så kan de se, hvilken "tone" det foregår i og hvad jeg tilbyder smiley

  • #10   8. apr 2023 Jetset
    Hvem af jer har hegnspligten ?


  • #11   8. apr 2023 Jeg ved ikke, hvad det betyder, ÅR ??


  • #12   8. apr 2023 Jetset
    Læs her, om du bliver klogere af hegnsloven
    http://www.hegnsloven.dk/orienter.html


  • #13   8. apr 2023 Tak ÅR, det vil jeg prøve på smiley

  • #14   8. apr 2023 Puha - det var en ordentlig mundfuld - trækronerne går over skel, men jeg er slet ikke interesseret i en sag - men det må naboen om, jeg mener bare, de kan bruge min tilladelse til at save og beskære, det som genere - nu vil jeg holde påske og nyde den dejlige forårsduft smiley

  • #15   8. apr 2023 Der står bla. dette " Bliver I alligevel uenige, er det stadig godt at være lydhør over for din nabos ønsker for fredens skyld, men ellers er det klogt at kende de vigtigste regler for hegn i skel.
    Tjek kommunens og grundejerforeningens regler"

    Fortsat god Påske smiley


  • #16   9. apr 2023 Jeg har altid haft gode naboer, og havde ikke drømt om at jeg nogensinde skulle klage over nogen.

    Men jeg har godt nok haft en nabofejde i godt 3 år med en som boede i opgangen ved siden af, hvor vores lejligheder støder op til hinanden. Hun i en andelsbolig.

    Det har været et ret voldsomt forløb, og taget meget hårdt på mig, ikke mindst varet alt for længe.

    Først i septemper sidste år faldt hammeren, og hun blev endelig truet med at blive smidt ud, hvilket der skal meget til før det kommer så langt, eller stoppe med sin daglige 'larm'.

    Jeg fulgte den måde man skal gøre det på, ved først høfligt at henvende mig til hende, men jeg fik ikke sagt mange ord før en 'spand møg' af bandeord blev råbt. Jeg måtte simpelthen bakke væk fra hende, og bare gå.

    Jeg bryder mig ikke om folk der anonymt klager over andre, det er lidt fejt, også fordi nogen måske ikke er klar over at de gør noget der generer andre, og skal ha' muligheden for at ændre det, før man går videre med al det klageri.

    Jeg håber du finder en løsning Jetset.






  • #17   9. apr 2023 Det som står i skel hos mig, er et faldefærdigt lamelhegn, trådhegn og så det, naboen klager over, er denne her, hvor naboen ikke mener, det står i skel.

    Bortset fra hegnslovens regler om grene findes der ikke lovregler om ulemper fra træer og anden beplantning. Ulemper imødegås ved anvendelsen af den almindelige naboretlige regel, og tvister afgøres ved sagsanlæg ved de almindelige domstole.


  • #18   9. apr 2023 Nogle gange er nogen så pernittengrynet at det ikke er til at holde ud.

    Hvorfor sende dig breve, istedet for stille og roligt komme til dig og snakke om det.

    Det har de jo også undladt før. smiley


  • #20   9. apr 2023 #19

    At noget af det værste man kan blive udsat for er nabokrig.
    Da det ødelægger en.
    Da det hjemme man skal være tryg og glad for at være.
    Der hvor man skal lade op og hvile hovedet. Jvf. Kitty


    Dét har Anders L Madsen helt ret i.

    Naturligvis skal man være tolerant overfor den støj der er, og kan kaldes normal adfærd.

    Men desværre er det et problem hvis hunde gøer ofte og meget.

    Een familie her var skyld i at der blev givet forbud mod at have husdyr, hvilket er helt urimeligt at det skal gælde for alle. Deres hund gøede konstant når de ikke var hjemme.








  • #22   10. apr 2023 #18 - Cris, jeg synes det er godt, at have vores dialog er på skrift, så kan myndighederne se, hvad de undlader at svare på, og min imødekommenhed over at give dem tilladelse til at fjerne det, som generer dem. Men de gider ikke, de vil have mig til at gøre hele arbejdet og betaler for at få det kørt væk, fordi de mener det er mit, men godt vi har skelpæle, nu må jeg se, hvad der sker.

    Jeg har en anmeldelse liggende fra 2.4.2016, som stadig gælder, talte med politiet i går, så jeg skal bare give grønt lys.


  • #24   10. apr 2023 Ja, HK - alt efter, hvor det ligger, om det er en parcelhusgrund, landejendom, gårdsplads - så kan det såmænd være OK, men her er det sat op bag et lamelhegn, hvor der kommer nogle fag og så noget trådhegn/hønsenet - det ser ikke kønt ud sammen.

    Naboen har sat det op, uden at spørge mig, da det står direkte i fællesskel, det er ikke OK, så vil jeg heller se på alt det fuglene har plantet, da det er grønt og tæt og jeg kan færdes ude i min have, uden at hundene gør, de gør kun, hvis jeg er tæt på skel, lige nu, hvor der er nøgne grene osv., så kan de se mig, og så gør de, og det er en hunds natur, men det er bare møg irriterende, derfor kunne jeg godt tænke mig noget permanent, men det kan min nabo så ikke smiley


  • #25   10. apr 2023 Naboens hunde gør når jeg er ude i min have ?

    Dårlig opdragelse, ingen af mine 6 hunde har gennem tiden gøet af hverken naboer eller andre, det er enhver hundeejers pligt at lære sine hunde fra så dårlig en vane.
    Jeg bor selv på en hjørnegrund, og har 57 meter fortov hvor mange går forbi, også med hunde - sikken en palaver hvis min hund gøede af alle.
    Selv når jeg ordner forhave, og hunden går ude hos mig, og andre går forbi på modsatte fortov med hund, går min hun ikke over vejen, faktisk går den hverken ud på fortov eller vej, uden jeg er med.
    Selv ville jeg blive tosset, hvis naboens hund gøede hver gang den kunne se mig !!!

    (undskyld mit lille sidespring - men altså ..............)


  • #27   11. apr 2023 HK skrev : "Men de gør hvis der går nogen forbi med hunde ude på vejen.
    Det er trods alt hunde.
    Og det ok de gør opmærksom på det.
    De skal bare stoppe igen når de bliver bedt om det ,
    Kan ikke se problemet i det."

    Deri er vi slet slet slet ikke enige, jeg har på mine daglige ruter et par steder, hvor hunde gør inde i deres have, når jeg går forbi med min hund (heldigvis svarer min ikke igen)
    Det er jo ikke kun mig der plages af denne gøen, naboer plages også af gøen i tide og utide, når hundene gør.
    Ja, der er altså nogen der "kun" tænker på sig selv, så skide værre med andre !!!


  • #29   11. apr 2023 Ja, de naboer, som vil sende mig til Hegnsyn, de har som sagt 2 jagthunde, som kræver daglig motion, hvilket de ikke får. De bliver lukket ud i en hundegård, som jeg vil betegne som et godt Papagøjebur, måske 3.0x2.5 m ikke større, de hopper op og ned af dette bur, som er galvaniseret stål, hver gang, der går nogen forbi gør de, nu på denne årstid, kan de se mig, når jeg går ud af min dør, for at sætte mig ind i min bil, de gør ligeså når jeg kommer hjem.

    Overboen kunne ikke holde ud at høre på det gøen, de kunne ikke sidde på deres terrasse, uden at blive generet af dette gøen, jeg ved også, der er flere beboer, som er træt af det. Det endte ud i, at overboen valgte at sælge sit hus, det er ikke OK.

    Jeg har ringet til Politiet, sat dem ind i situationen og fortalt vidt og bredt, der kan kun gribes ind, hvis de ikke får mad og har adgang til frisk vand - jeg synes det er så forfærdeligt, for jeg vil mene det er dyrplageri.

    Det er nogle skønne hunde, havde de det godt, så havde de en helt anden adfærd, det er sq hundeejeren, der skulle spærres inde i den hundegård, han har haft en del jagthunde, som han har behandlet lige så dårligt, og jeg synes det er forkasteligt, at der ikke bliver grebet ind, mad eller ej.


  • #30   11. apr 2023 Godt du har gjort noget Jetset.

    Ingen dyr skal lide, bare fordi ejerne ikke passer dem som de skal.

    Jeg læste på et tidspunkt at jagthunde skulle behandles med hård hånd, de måtte ikke blive 'bløde' indehunde.

    Men de bliver bliver nok ikke brugt som jagthunde, sikkert mere som afskrækkelse for indbrudstyve.

    Men skal behandles ordentligt uanset hvad.


  • #32   12. apr 2023 Ja, vi har selv haft Tysk Korthåret, men de fik daglig motion og de var ikke i Hundegård, de gøede ikke umotiveret, kun når nogen kom ind på grunden og når nogen bankede på døren, for de er nemlig også vagthunde. Det er mit indtryk, at hunde, som ikke har megen kontakt med deres mennesker, der bliver skøre af det, hunde er jo meget sociale.

    Og navnlig brugshunde, elsker at få opgaver, der er bare ingen opgaver i en hundegård, når naboen kommer hjem gør og gør de, piber hjerteskærende og tro ikke, at de får kontakt før der er gået mindst en 1/2 time - jeg kan bare ikke klare at høre på den klagen, det er ligesom de græder.


  • #33   12. apr 2023 Åh, når vi her taler om dyr, så savner jeg virkelig at ha' hund eller fugle. smiley





  • #34   12. apr 2023 Ja, vi får også et forhold til vores dyr, helt sikkert, dog ikke min nabo. Jeg synes, inden man anskaffer sig dyr af den ene eller anden slags, at man skal vide, hvor gamle de kan blive og vi bare ikke kan tage flere dage væk, uden at sørge for pasning, hvis de ikke kan komme med.

    Jeg har 2 katte, bror og søster, de er 13 år nu og en dag, så er de ikke mere smiley , det ved jeg, jeg vil efterfølgende ikke have flere dyr, men vil gerne rejse lidt, jeg kan godt tage hjemmefra et par døgn, mine katte har adgang til masser af mad og tørvejr, men jeg kan ikke være væk mere, jeg elsker mine katte, de giver så meget, de ved, hvad de hedder, når jeg kalder og de er i nærheden, så kommer de mig i møde med høj haleføring smiley - det ser så sjovt ud ... smiley


  • #36   12. apr 2023 Ja, det kræver meget at ha' dyr.

    Man skal virkelig overveje grundigt før man anskaffer sig et dyr. Det er et stort ansvar.

    Nogle skal være istand til at passe dem, hvis man er på rejse. Det er dyrt, så dyrelægeregninger skal man også tage med.

    Dyret skal være et 'familiemedlem', som man passer godt på til det sidste, og ikke bare gir væk, fordi man ikke har tid. Eller børnene ikke gider at passe det mere.

    Jeg er født og opvokset med dyr i hjemmet, og senere havde jeg indtil for få år siden, altid fugl selv.

    Det er så utroligt, så hengivne og fantastiske dyr er og opfører sig, når man viser dem kærlighed, og de tager del i ens dagligdag.

    Men du' godeste, hvor gør det også ondt at miste dem, når de ikke kan mere.





  • #37   12. apr 2023 Ja, Cris, det er også det jeg ved, så forfærdeligt ondt. Min den gamle kat blev 17 år, lige så hundene, undtagen den 1. han blev kun 6 år og den 2. blev knap 10 år, brugshunde bliver ikke så gamle, men lige slemt at miste dem, et mærkeligt tomrum længe efter. Men minderne er der heldigvis.

    Jeg kan godt huske din elskede fugl, du beskrev dine oplevelser så godt, så det gjorde også ondt på mig at høre, den ikke var mere ....


  • #39   12. apr 2023 Oh ja, Kitty. En fugl har fået vinger for at flyve, ikke sidde i et bur dagen lang.

    Kun om natten var de inde. Jeg havde een af gangen. Og de havde alle forskellig personlighed.

    Men der har godt nok været mange forskellige sjove episoder.





  • #40   12. apr 2023 Det kan jeg godt huske, du skrev om Cris - det var hyggeligt at følge med og gode minde at have smiley

  • #41   21. apr 2023 Hvis jeg lige skal følge op, så har jeg intet hørt endnu, hverken fra Hegnsynet, Naboen og ikke en gren er blevet fjernet smiley

  • #42   21. apr 2023 Jetset så er alt jo ved det normale smiley

  • #43   21. apr 2023 Ja, Leon, det kan man godt sige, de startede i 2016 med at bryde ind på min grund, savede det ned, som generede dem, de nåede bare ikke lige at få min tilladelse, til at bryde ind på min grund, de har meget svært ved at finde ud af reglerne, men det kan være, de måske har fundet ud af, at det ikke nytte så meget at tilkalde Hegnsynet, for det handler jo slet ikke om en hæk, der er blevet for høj, men træer og andet vegetation.

    Hvis jeg havde fået at vide af min nabo, jeg bare måtte tage det, som generede mig, så ville jeg synes, det er fint og havde gjort det, men sådan er vi forskellige smiley


  • #44   21. apr 2023 Jetset jeg er helt enig med dig man spøger da om lov først smiley

Kommentér på:
Naboer.....

Annonce