{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
215 visninger | Oprettet:

Mine venner rundt omkring i verden. {{forumTopicSubject}}

Ja mine venner rundt omkring i verden har klimatiske problemer og dele af Europa liger under varmen og andre kæmper imod enorme vandmasser grundet ekstrem regnvejr og USA liger også under ekstrem varme og det får mig jo til at tænke på hvordan verdens leder gang på gang at talt - talt og talt og lovet at nu vil de gøre noget ved alle de ting der gør at verdens klima til noget ekstremt.
Personligt savner jeg den tid hvor de fleste nyheder kom igennem avisen og ja det tog længere tid før alle de dårlige nyheder nået frem til os om i husker det eller ej.

Kommentarer på:  Mine venner rundt omkring i verden.
  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 79
    #1   15. jul Klimaet har altid slået nogle slaw - så fik vi en kold vinter, så fik vi en varm sommer. Sidste år havde vi en halvdårlig sommer med en del regn.

Og rundt omkring i Verden er der næsten altid en vejrkatastrofe et eller andet sted; omfattende brande i Australien sidste år i januar-april, tørke i Californien, oversvømmelse i Asien, og i disse dage uvejr med masser af vand og tilhørende oversvømmelse i det sydlige Tyskland. Det rammer så næsten samtidigt med højvandet i Rhinen og andre floder dernede.

Det giver selvfølgelig tanker om klimaændringer, men lad os slå koldt vand i blodet og ikke male en vis herre på væggen. Rundt om i Verden vil der altid være et eller andet at berette om.

• #2   15. jul Vi husker klimatopmødet i Kbh. for nogle år siden.

Efterfølgende fik vi en modbydelig kold vinter, efter at vi havde haft gode/nemme vintre, særligt i forhold til trafikken.

Så er det, at jeg resonerer, at det må være på grund af politikernes indblanding.

DET MED KLIMAET, HAR POLITIKERNE INGEN FORSTAND PÅ, SÅ DET SKAL DE BARE HOLDE FINGRENE FRA.

• #3   15. jul Peter P - Busmann vi skal huske på at vi mennesker sviner og forbruger og mange kan ikke finde ud af - at gode ting som plastik ikke er en god ting når det bare smides over alt i naturen og mange ting så som tv ikke holder meget længere end garantien på 2.år og atter ses jo hvordan folk har et køb og smid ud problem som gør at verden jo ikke bliver til et renere sted sådan lige med det samme - men det undre mig at verden ikke starter med en bilfri søndag om måned for så vil vi være godt i gang + en føde politik for hele verden (grim tale) men vi har en verden som ikke længere kan brødføde 7. milliarder mennesker + så et eller andet skal der jo ske.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 42 Emner: 90 Svar: 4.514
    #4   16. jul De klimaproblemer vi har idag er menneskeskabte, det er der ingen tvivl om. Der har også været masser af advarsler de sidste 50 år.
    Både dyre- og planteliv har ændret sig, og ret mange steder er havbunden død.

Man har plyndret naturen på trods af alle advarslerne, ødelagt store arealer med regnskove og fremkaldt tørke i store dele af Afrika. Dumpet giftigt affald fra industrien hvor man kunne slippe af med det, f.eks. ved Afrikas kyster. De naturfolk, der tidligere levede af naturen, må nu købe madvarer hos købmanden, hvis de altså har nogen penge.

Politikerne skal i høj grad blande sig, men hvor finder vi nogle politikere, der ikke ligger under for industriens lobbyister?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 42 Emner: 90 Svar: 4.514
  • #6   19. jul Jeg har længe undret mig over, hvad det var for nogle "onde"mennesker, der var skyld i klimaforandringerne, der skabte istiden, for mange år siden. Har nogen hørt/læst om civilisationer, der dengang kunne påvirke klimaet så dramatisk?

Hvad var det for en civilisation, der skabte den klimaforandring, der fordrev dinosaurerne?

Desværre blev videnskaben adskilt fra politisk aktivisme allerede i 1985. Da tog de politiske aktører styringen, og frakoblede klimasagen fra naturvidenskaben!

Derfor er klimaspørgsmålet ikke længere hverken politisk eller videnskabeligt, men et religiøst spørgsmål.

Vi må håbe, at politikerne vil koncentrere sig om affaldsproblemet, f.eks. al den plastikforurening over hele vores jordklode.

Politikernes indblanding i klimaet, kan kun gå galt!

• #7   19. jul Alis C jeg er enig vi mennesker må være skyld i den klimaforandring og Al Gore viste det jo med filmen - Den ubekvemt sandhed.

• #8   19. jul Busmann ja det kunne jo være at alverdens dyr + vulkaners udbrud kunne lave en klimaforandring og ja plastik forureningen er en af de store synder - kul ligeså + træfældningen som den forgår nu og hvad med alt det lort som kommer fra alverdens husholdninger - fabriker og andet og det kan godt være at vandet bliver renset og ledt ud i verdenshavene (men lad det komme an på en prøve - drik det og overbevis mig) smiley

Kommentér på:
Mine venner rundt omkring i verden.

x