{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Kina de kan det der.
  • #2   17. jan 2021 Claus G jeg ved nu ikke med den virus - men den rigtige forklaring kommer vel frem en dag smiley

  • #3   17. jan 2021 De hastigheder kan gå i Kina med de afstande de har, men ikke herhjemme, med alle de stop der er - for så kan de ikke bestille andet end at bremse ned.

    Man skriver at vores tog kan køre op til 180 km. Det har jeg så ikke endnu oplevet, med det gamle lort man køre på. Så er der blade på skinnerne, så er strømkabler frosne, så er signaler nede, så er billet automaten nede, og gu dødme dækslet til tømning af lort frosset til.

    Danmark er det rene uland i forhold til mange andre lande når det gælder toge, og desværre tror jeg ikke det vil ændre sig i min levealder.

    Så de her hurtigtog bliver nok aktuel om 30 - 40 år.

    Jeg kan huske i 70'erne da jeg var på Interrail at Spanien havde 2 typer toge, Rapito og Expresso - prøvede dem begge, hvor expresso havde flere stop end Rapito. På en stejl strækning druknede Expresso i sin egen diesel så den måtte standse og brænde den af ved at lade den gå i tomgang og gasse op - vi troede sgu at der var brand i toget sådan røg det. Men vi blev beroliget af konduktøren at det sker af og til.

    Jeg fortrak Expresso fordi den var hyggelig gammeldags, træsæder - jeg skulle jo ikke nå noget.


  • #4   17. jan 2021 Polysl enig Danmark har ikke brug for sådan tog og ja der skal ikke meget til at stoppe DSB - men så kan vi jo bare tage hvis der sker et uheld på en af vores broer så stopper Danmark på det nærmeste helt og det selv om jeg syntes at systemet her har styr på det og sikken oplevelser du har haft smiley

Kommentér på:
Kina de kan det der.

Annonce