{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Moral. {{forumTopicSubject}}

Ja nu håber jeg at i kender ordet og ligeså betydningen af ordet.
Jeg moral er vel noget jeg har fået igennem livet eller det har de fleste af os vel fået og en god moral er også det at venner og andre kan stole på en + at man jo siger sin mening i mends man kigger den man taler med i øjnene (og nej det er jo ikke en konkurrence så man behøves ikke at nedstirre anden person så der må godt blinkes) og holdninger dem kender ens venner jo så alt i alt kender folk jo godt til den moral jeg selv mener at have og at lyve ser jeg som ikke at have moral ej heller stå ved det man siger (jeg ønsker ikke en spindoktor) det lader jeg politikerne om - skal vi ikke lige vaske hænder igen - altså så moralen består.
Hum som i kan se er jeg blevet (klippet) derfor dette vejr smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Moral.
  • #1   9. maj 2020 Moral er det man siger, også det man gør.

  • #3   9. maj 2020 Polysl enig det kunne ikke siges bedre smiley

  • #4   9. maj 2020 Claus G griner og jeg har ikke lyst til at have dobbeltmoral smiley

  • #5   9. maj 2020 Ja og moralisering er dobbelt så skidt smiley

  • #6   9. maj 2020 Cody N griner men at have moral er godt og nej som du skriver moralisering er dobbelt så skidt smiley

  • #7   9. maj 2020 Tjae, der er jo både god moral og dårlig moral... smiley smiley

    Vi andre herinde er i besiddelse af den gode. smiley smiley smiley


  • #8   9. maj 2020 Madonna M ja det håber vi da smiley

  • #9   9. maj 2020 Jeg har altid spekuleret på at vi alle har vores moral ud fra de værdisæt man enten har lært af forældre eller selv lært af erfaringer.

    Men hvad er standarden for Moral ʔ


  • #10   9. maj 2020 Polysl jeg tror den kommer af begge dele smiley

  • #11   9. maj 2020 Polysl der findes for håbenligt ikke en standart moral smiley

  • #12   9. maj 2020 Tja..Leon

    Nu definere man jo moral for hvad de fleste føler/ gør - men har de ret?

    Hvis flertallet kaster sig ud fra 8 etage - betyder ikke at det er en god løsning, for lige at pointerer det ud i det ekstreme.

    I krig er det få personer som definere moral - her er moralen helt anderledes da man kigger på resultat og formål.

    Muslimer har deres moral defineret af Koranen som mange vil gå i døden for, ja nok de fleste - Her er kristne nok mere tilbageholdende for her definerer man helt anderledes som at det ikke nytter noget at slå sig selv ihjel for en sag.

    Så for mig er den bedste moral den som ikke skader andre


  • #13   10. maj 2020 Polysl hvordan andre ser på ordet moral og hvordan de definere hvad moral er tror jeg ikke vi skal bruge så meget tid på for alle vil vel mene at deres fortolkningen af moral er den rigtige og i krig og kærlighed findes moralen ikke der findes kun en vinder og taber.
    Muslimer og kristne har også moral men der findes jo brodne kar over alt.
    Jeg har Gudskelov ingen moralske skrubler da jeg syntes jeg har moral på den gode måde smiley


  • #14   10. maj 2020 Leon

    I krig er der ingen vindere - kun tabere. - det kan vi se på en masse tavler rundt om i verden med navne.

    Ingen vinder en krig - man stopper en krig -

    eksempel

    Under 2 ww døde der 27 millioner russere, jeg tror ikke det kan betegnes som man vandt. Nogle siger: Man vandt freden - ja men det er så igen ikke en sejr - hvis man kigger filosofisk på det.

    Men jeg er lidt i vildrede med dit indlæg som jo netop har titlen moral - og så mener du vi ikke skal bruge tid på det som du siger i #13...


  • #15   10. maj 2020 Polysl.

    Jeg synes det er fint nok, at russerne siger de vandt freden.
    Putin siger jo heller ikke de vandt krigen, det hører man kun fra englændere og amerikanere. - Havde russerne ikke ofret dette frygtelige tal af døde, og indtaget Berlin, så var Dannebrog nok blevet skiftet ud med hagekorset, sådan rent filosofisk. smiley


  • #16   10. maj 2020 Polysl hvis du læser om verdenshistorien læser du jo også om dem der vandt de forskellige krige og at vinde en krig i fredens navn er da en god ting - jeg vil også mene at russerne var med til at vinde krigen og Polysl hvis vi skal tale om folks moral bliver vi nok aldrig færdigt men selvføleligt findes moralen det gør den hos de fleste det er kun et spørgsmål om hvordan vi ser den og vi kunne jo tage alverdens politiker og der ud fra tale om moral eller manglen der på smiley

  • #17   10. maj 2020 Markgreven de var med til at vinde krigen - men tror nu ikke på at de lande havde kunne vinde krigen uden der andre smiley

Kommentér på:
Moral.

Annonce