{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Jeg nyder sådan tv-programer. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg må bare sige at jeg nyder de tv-programmer om hvordan de laaaaaaangt ude i verden på det nærmeste må klare sig dem det de lige har ved hånden og der er et program der kaldes for: de lovløses ø der skal de altså bruge deres handy mann fantasi og jeg vil elske det - altså hvis jeg var helt rask og der er jo en del programmer om hvordan de i ydre verden må bruge deres gode fantasier og gode naboskaber på at overleve og nu der oppe i de nordlige egne det være sig Alaska - Nordnorge - Nordsverige - Canada - Sibirien og sikkert mange andre steder hvor stilhed bare er stilhed - tror i det giver en indre ro at bo i sådan stilhed.
Og værktøj det kan kun være det primitives våben altså lige før gerværet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg nyder sådan tv-programer.
  • #1   21. nov 2019 Jeg ville nok blive sindssyg, hvis ikke der var et værtshus i nærheden.

  • #2   21. nov 2019 Du kan faktisk opleve total stilhed i Tyrkiet...Da vi køre mod Pamukkale og holdt et stykke før så kan man opleve den totale stilhed.

    Ikke et pip fra en fugl, vindstille og man kan næsten høre at man ikke tænker smiley

    Parmukkale ligner faktisk et snelandskab på afstand....Hvide terasser med vand - et stort område, hvor man både kan bade og dyppe fødderne og høre på de her forbandede pis fløjter børnene pifter i.


  • #3   21. nov 2019 Markgreven smiley

  • #4   21. nov 2019 Polysl der er altid plads til børn uanset om de larmer eller ej og stilhed er dejligt når man har brug for det der må havde været smukt smiley

  • #5   21. nov 2019 Leon

    Det var det også....oppe på en bjergvej at kunne se milevis - det skal prøves. der hvor vi stoppede var der mindst 100 km til den nærmeste civilisation, hvis man ikke regner Pamukkale med.

    På vej derop startede vi kl. 5 om morgenen for at undgå den værste hede for vi havde en eller anden shit bil med en motor ikke større end en støvsuger.-

    Men vi stoppede omkring kl.7 ved et lille sted som lignede noget fra en western hvor vi kunne få lidt morgenmad. Her bestilte vi toast og kaffe - den liflige duft at ristet brød kom os i møde - og så var duften væk - ½ time efter igen duften af ristet brød...hvad fanden sker der?

    Gik ind bagved hvor de stod med nogle kæmpe flutes og vendte og drejede dem på en af de her gamle ristere - du ved bordristere. Efter en times tid så kunne vi spise morgenmad. Og så kom de med de her små lorte kopper som lignede fingerbøl....og spurgte om de ikke havde nogle større kopper? nej det havde de ikke - så det var sgu en værre rend fra en tjener som hele tiden skulle servere kaffe for det var sgu en stor flutes.

    Nå men imens så sad der en fyr i en hjørne og begyndte at snakke og vi spurgte ham hvad han lavede? Han svarede at hans bror var politimand - jo men - hvad lavede han? det kunne vi så ikke få svar på andet at konstaterer at når ens bror har et arbejde så behøver han ikke at arbejde. Vi spurgte så hvor langt der var til Pamukkale? Vi fik svaret omkring 900 km. Det passede ikke lige med de anvisninger vi havde fået - så man kan så konkluderer at manden ikke har en studenderhat der klemmer men en bror der har et arbejde.

    Men det er jo de små sjove ting man oplever når man er på frihånd og ikke på de her færdig rejser hvor folk pisser rundt og stresser og så videre....


  • #6   21. nov 2019 Polysl en dejlig historie du fortæller og sådan kunne jeg fortælle om en de ture jeg har været på eksempelvis Grækenland smiley

  • #7   21. nov 2019 Har en anden fra Øst tyrkiet...men den kan vente til senere... skal spille hjerterfri turnering.

  • #8   21. nov 2019 Polysl Griner jeg vil glæder mig til at høre den smiley

  • #9   21. nov 2019 æv..vandt kun et spil - røg ud fordi en blev ved med at nakke mig - jammerlig spiller som hellere vil tabe for at få mig ud. - nå men sådan er det jo...

    Nå men tilbage til min oplevelse i ØstTyrkiet...

    Vi havde en Yogo - tror jeg den hedder, plæneklipper motor og den kunne dårlig slæbe os op af bjerget - bilen var jo godt pakket med alt tænkeligt i et så vildt område. Nå vi kørte op af de snoede bjergveje da der pludselig stod en tyrkisk soldat og pegede med sit gevær, jeg sagde til min kammerat kør for det kan være banditter som jo er berygtet i Øst tyrkiet og man vidste ikke om der stod flere omme på den anden side af de snoede veje. Vi nåede op på toppen og gik ind i den nærmeste bar for at høre om overnatnings muligheder - her stillede barmanden sig op og spurgte til de andre om de kunne huse os? ja var den en som sagde - vi kunne overnatte i hans lade. Fint så var det på plads og vi kunne få os en øl og noget skarpere henad aftnen. Døren til baren gik op og soldaten kom svedende ind som vi troede var en bandit, gik hen til barmanden og omfavnede ham - ups.....det var hans søn som bare ville have et lift. Her måtte vi lige få det glattet ud med at vi troede at han var en bandit for det vrimlede det med i bjergene, ok alt forladt.

    Vi ankom senere til den gård hvor vi skulle overnatte og gik ind i laden og vi blev vækket af kykliky hele tiden - nak dog det bæst. Nå men konen kom med en balje med lunken vand så vi lige kunne vaske os. Senere blev vi inviteret indenfor og fik morgenmad som hedder serpme kahvalti og består af en masse små lækkerier - da vi var klar til at tage afsted sagde vil tak for opholdet og morgenmaden og vise en pengeseddel - uha - uha - det kan man så lære at det var en fornærmelse - igen måtte vi glatte ud.....alt forladt. vi var jo bare turister - ha ha.som de sagde: når man bliver inviteret til at overnatte så er det gæstfrihed og man skal ikke betale, for det anses som en fornærmelse. Man lære hele tiden.



  • #10   23. nov 2019 Polysl igen en dejligt historie og ja vi ved ikke ret meget når det kommer til stykket smiley

Kommentér på:
Jeg nyder sådan tv-programer.

Annonce