{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

I dag har jeg lyst til at gave op. {{forumTopicSubject}}

Ja lad os se om jeg bliver smidt af og ellers vil jeg starte med hvad jeg syntes om jagten på de stakkels ryger de bliver ikke alene chikaneret af Gud og hver mand og det være sig hvis de ryger på et offentligt sted (hvis de må det) bliver de jagtet af folk der syntes at de kan lugte røgen eller de kan mærke det i deres øjne de får åndenød eller i bund og grund skal de bare være efter de stakkels ryger og ikke nok med det nu trækker DF sku også hæve prisen på smøger frem - det skulle kunne give x-antal milliarder til vores sundhedsvæsen og nu er jeg jo ex-ryger ved stop i 1984 og forstår ikke hvorfor rygerne skal jages sådan og det er både verbalt - økonomisk - ved påbud og der findes nok også nogen der får bank for at ryge.
Ja det var bare en af de ting vil havde lyst til at tage op i aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I dag har jeg lyst til at gave op.
  • #1   19. mar 2019 herre gu....8 kr over 4 år, vil jeg ikke kalde en jagt, mere en prisregulering.

    Kan huske en cafe/bar, hvor rygere skulle ryge udenfor, fint så satte vi og ved bord og stole og hyggede med en øl eller kaffe. Nu var ikke rygere så gale over det for nu optog alle rygere bordene. Så delte man borde op i rygere og ikke rygere - det var så ikke nok for der var stadig ikke plads til alle ikke rygere. Stedet blev så lukket senere.

    Men jeg føler ikke en jagt af rygere - jo måske i begyndelsen, men senere kunne man nok se logikken at man ikke røg indendørs hverken hjemme eller ude i byen - alle kender til det at rygning sætter sig overalt som noget fedtet stads. Det gider man ikke rense ud i for det tager en helvede tid. Nu hvor fladskærme er af plastik og ikke glas så er de svære at holde rene speciel da man ikke bare må gnide rundt eller bruge hvad man har -

    Så jeg ryger 3 smøger om dagen så om de koster 44.5 eller 46.5 kan være lige meget, så hold da op siger nogle i familien, ja der er jo så meget man kan holde op med.


  • #2   20. mar 2019 Polysl ja jeg kan godt følge din tale men stor ryger skal vel have lov til at ryge og 8.kr over x-antal år ja men tror ikke på at det stopper der og hvis jeg gik op i byen en aften for at får en tår at drikke syntes jeg det vil være ok med rygerværtshuse det er jo ikke svært at gå til et andet værtshus hvis man ikke ønsker røg og da jeg for mange år siden var på riget og få kemo gik vi først ind i ikke rygerrummet og der var ikke en eneste så vi gik i rygerrummet (min kæreste røg) og der var smil og glade ansigter smiley

  • #3   21. mar 2019 Ja vi rygere har levet en omtumlet tilværelse efter rygningen blev lagt for had ved rygelovens vedtagelse smiley
    Situationen idag er nok tålelig for de fleste, men man ved aldrig hvornår næste angreb bliver sat ind og som ryger har man jo ingen indsigelsesret smiley
    Fedmeepidemien tog fart samtidig med rygeloven, men det vil sagkundskaben slet ikke høre tale om smiley
    Prisstigningen vil måske have betydning for nogle unge, men de ældre vil med garanti ikke stoppe af den grund smiley
    Hvis prisstigningen skal financiere lokale sundhedshuse mener jeg det giver god mening smiley
    Jeg frygter dog for den dag hvor fede medborgere bliver genstand for samme hetz som rygerne blev smiley
    Helt enig med Leon i hvor hyggeligt det er at besøge et værtshus med rygning og god stemning fremfor dødsyge cafeer hvor folk sidder med snotten nede i en tablet eller råber højt i deres mobiltelefoner smiley
    Jeg kunne bestemt godt efterlyse lidt større forståelse for folks prioritering af levevis da vi jo alle er forskellige og har forskellige laster af den ene eller anden årsag smiley


  • #4   21. mar 2019 Cody N det er bare så rigtigt det du skriver - dog må jeg sige at sundhedshuse jo ikke kan gøre det alene der skal også personale til dem smiley

  • #5   22. mar 2019 Godt brølt Cody.

    Hvis de gør som i Norge og sætter priserne på en pakke smøger op til over 100 kr, ved jeg sgu snart ikke om de ikke også får knækket mig, jeg ryger nemlig 2 pk. om dagen, og jeg har ikke lyst til at blive pisset på. - Men kender jeg mig selv, fortsætter jeg nok, jeg skal jo ikke have mine penge med i graven.

    Allerede i dag dækker rygernes afgifter, det dobbelte af hvad de ryger relaterede sygdomme koster, så vi er bestemt ikke en belastning for samfundet, som vi ellers ofte hører, tværtimod.


  • #6   22. mar 2019 Korrekt hr.greve, men det er en offentlig hemmelighed smiley
    Intet positivt ved rygning må siges eller skrives til trods for at flere læger direkte opfordrer mange psykiatriske patienter til at fortsætte rygningen smiley
    Sundhedssystemet ved udemærket godt at mange menneskers livskvalitet er afhængige af tobakken smiley
    En stor undersøgelse offentliggjort i “Readers Digest” for 20 år siden under emnet “nyt fra lægevidenskaben” opremsede fordelene ved nikotinindtag og listede mere end 5000 lægemidler indeholdende nikotin, men jeg har desværre ikke kunnet finde bladet igen smiley


  • #7   23. mar 2019 Trods jeg er ikke-ryger, så mener jeg også at 'jagten' på rygere er gået for vidt.

    Det giver heller ingen mening, når det til syneladende er helt i orden at mange ryger hash. At man oven i købet tænker på at tillade hash!

    Jeg har set alt for mange igennem min tid, være helt omtumblede pga. deres forbrug af hash.
    Det være sig i min skoletid, men ikke mindst i læretiden hvor noget af uddannelsen foregik på uddannelsesskolen og man undlod at gøre noget ved det. Det var altså store trykmaskiner vi arbejdede på, og så dur det ikke altså ikke med en 'lalleglad' person som kan komme i klemme.

    Fx, på første år i min uddannelse, inviterede vores lærer os hjem til ham selv. Han boede i en stor lejlighed i København. Det var rigtig hyggeligt først, vi fik en øl, indtil han spurgte om vi ikke skulle splejse til en 'omgang' hash. Han ville betale taxaen frem og tilbage til Christiania.
    Jeg valgte derfor at gå hjem, (kan iøvrigt ikke fordrage lugten af hash), sagde hvad jeg mente om det, hvilket fik ham til at kalde mig snerpet m.m.
    Det prellede fuldstændig af på mig, for jeg syntes at det var SÅ forkert som denne lærer agerede på. Men det måtte han jo selv om.












  • #8   23. mar 2019 Cris7 jeg er heller ikke tilhænger af hash men jeg syntes at kunne forstå at det kan hjælpe en masser mennesker med at få en god dag ud af det (hash-olie) og det er vel ikke mere uskadeligt end når sådan en som mig får tossemedicin for at kunne leve et liv på (sådan nogen lunde kår) smiley

  • #9   23. mar 2019 Cris7
    Den lærer lyder sku ikke helt normal må man sige og var det sket i min skoletid havde han fået en omgang med spanskrøret smiley
    Du har iøvrigt helt ret i at det tilsyneladende er mere politisk korrekt at ryge hash end smøger og det fortæller jo lidt om hykleriet omkring rygning smiley

    Leon
    Helt enig i at Hash olie åbenbart gavner en masse mennesker og derfor bør det jo også kunne fåes på recept smiley


Kommentér på:
I dag har jeg lyst til at gave op.

Annonce