{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Hvad egner sig til en debat side ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg blev lidt inspireret af et indlæg, jeg læste i en anden tråd, så det kunne være passende, at "emnet" fik sin egen tråd, da jeg ikke synes den pågældende tråd skal ødelægges af ovenstående.

Men ja, hvad egner sig til en debat side ?? - Her i Forum er der 20 kategorier + en OT, så det betyder rent faktisk, at der er rigtige mange ting og emner, der kan komme på tale her.

Men hvad synes du, der ikke egner sig til debat ??

Jeg kan da godt tænke, at jeg nok har oprettet mange tråde, der så ikke egner sig til debat, men det synes jeg jo ikke selv. Jeg mener ikke, at det kun er forbeholdt samfund og politik, der er så mange andre gode ting, vi gerne vil drøfte med hinanden, høres andre meninger om eller hva ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad egner sig til en debat side ??
  • #2   18. maj 2018 Ja, jeg er enig, Claus, det der ikke interesserer, kan springes over. Jeg kan ikke i skrivende stund komme i tanker om en stødende tråd, der er blevet oprettet herinde.

  • #4   18. maj 2018 Så er det derfor, jeg ikke kan huske dem smiley

  • #6   18. maj 2018 Jeps. Men jeg kan ikke lige komme i tanker om emner, som ikke skulle være egnet til meninger og debat, men derimod kan jeg komme i tanker om uegnet profilbilleder, måske mine stiletter smiley smiley smiley smiley

  • #8   18. maj 2018 #7 - Nasty, tak for dit velformulerede indlæg, jeg deler den 100% - men berøringsangst, det hedder det nok, det tror jeg heller ikke, er sjovt at lide af.

  • #9   18. maj 2018 Alt egner sig *****

    Også indlæg som omhandler sorg som en gerne vil dele med andre, alle ved at tale eller debattere med andre om sin sorg hjælper så personen ikke sidder med den alene.

    Der bliver delt meget dybe tanker, som er modigt at skrive, men som jeg har fuld forståelse for.

    Så kommer der så lige en som mener at den slags ikke høre til i et debatforum. Jeg er skuffet - for det gør det - ønsker man ikke at deltage og være med til at "være der for trådstarter" så burde man nok overse indlægget.

    Jeg finder kommentaren mangler respekt for den sørgende.


  • #10   18. maj 2018 Al respekt for et info om pårørendes død, og ligeså dittos sygdomme der bli'r drøftet, hvor det kan relatere sig til emnet.

    Som f.eks. i Torbens fine tilfælde, hvor man netop ikke gik i detaljer....

    Men bli'r det til en daglig føljeton med detaljer og fotos i den helt private og intime sfære, så mener jeg også der er frit slag for føljetonen om psykisk sygdom og det liv Alis lever.

    Det respekterer de fleste kommentatorer jo slet ikke. Hvorfor gælder der andre regler for en anden person?!

    Har man et særligt forhold til enkelte, kan detaljerne jo tages pr. mail.


  • #14   18. maj 2018 Nu skal vi huske på, at Belphegore i virkeligheden var et fransk spøgelse der huserede på Loure, det har åbenbart forvildet sig ind på Baboom, for at spøge her.

  • #15   18. maj 2018 Jetset behold du nu dine skobilleder og ja der kan tale og skrives om meget det er jo kun kategorierne og overskriften der tæller og jeg kunne da godt komme med nogle sjove men vi skal huske på at vi har forskellige meninger om hvad der er sjovt smiley

  • #19   18. maj 2018 Ronald G tak og sikken godt billede du har sat ind smiley


  • #24   19. maj 2018 Men bli'r det til en daglig føljeton med detaljer og fotos i den helt private og intime sfære, så mener jeg også der er frit slag for føljetonen om psykisk sygdom og det liv Alis lever.
    Det respekterer de fleste kommentatorer jo slet ikke. Hvorfor gælder der andre regler for en anden person?! Jr. Belphegore.


    Jeg ved ikke, hvad du har prøvet i dit liv, men jeg forstår slet ikke din sammenligning, jeg synes den er aldeles uforskammet, hvordan kan du få dig selv til det ?? Det kan på ingen måder sammenlignes, her er ikke blevet ødelagt den ene tråd efter den anden tråd om det samme og samme, som jeg har læst dig med årene, hvor du har haft den samme mening, som os andre om den profils sygdom og liv.

    Men jeg synes du skulle spørge en psykolog/psykiater om sorg og det at miste en højst elsket ægtefælle, hvor smertefuldt det er, det kan ingen medicin kurerer, din hjerne kan kun blive dulmet, sorgen og smerten forsvinder aldrig, du lærer med tiden at leve med det, men du vil altid have smerten.

    Psykologer/psykiatere anbefaler at skrive breve, blogs om den frygtelige store smerte at bære rundt at den kan komme ud på den måde, det er en form for "lettelse", det er rart at få ud og godt, at det kan lade sig gøre.

    Så jo, Rons Mindetråd egner sig bestemt til siden her, jeg synes den er hjerteskærende smuk - og kan du ikke klare den, så lad være med at læse med.

    Og så er det aldrig for sent at sige undskyld.



  • #25   19. maj 2018 Jetset det kunne ikke siges bedre smiley

  • #26   19. maj 2018 Libbie.

    5 smiley smiley smiley smiley smiley

    Det triste er blot, at jeg ikke kan kende Madonna/Belphegore, i den retorik. smiley smiley


  • #28   19. maj 2018 Ron.

    Det undrer mig blot lidt, for jeg synes altid hun har været lidt til.... vores side, om man kan sige det sådan, men her har hun trådt bagom dansen.

    Hvad er det man siger, tale er sølv, men tavshed er guld. smiley


  • #30   19. maj 2018 Ok, Ron vi ses på den lukkede på Sankt Hans.... smiley

    Joke!

    Jeg ved du stadig har humor.


  • #33   19. maj 2018 Jeg har en en dårlig smag i munden....

    For mange år siden, da jeg arbejdede på et fritidshjem på Vesterbro, havde en kvindelig narkoman, meget let påklædt, søgt ly i vores kælder indgang.
    Jeg fik af vide af lederen, at jeg skulle ned og få hende væk....

    Aldrig har jeg haft det så dårligt, det var en ung køn pige, hun var lilla om læberne af kulde....... Jeg har mange gange fortrudt, at jeg ikke satte hende hen i min bil, kørte hende lidt rundt og gav hende lidt varme fra bilen. - Hun havde stort set ingen tøj på, og spurgte mig, hvordan jeg kunne være det bekendt..... I dag kan jeg ikke svare på det, andet end jeg var et dumt svin. smiley


  • #35   19. maj 2018 Claus.

    Jo, men det nager mig stadig...... Mig og x havde egentlig plads til hende..... Jeg er ikke stolt over det.... Ved godt hun var narkoman, men så ung.... Jeg kunne have hjulpet....


  • #39   19. maj 2018 Ron.

    Jeg tror ikke hu var mere end 18-20 år, max....

    Jeg sov dårligt den nat..... Weee, jeg er en del af middelklassen, rend mig..... Nej sådan var det ikke den dag, jeg kom til at føle mig som et dårligt menneske, på grund af en forkert beslutning, men jeg kan ikke gøre det om, desværre.


  • #41   19. maj 2018 Men jeg kunne have gjort et forsøg Ron, nu er det forsent, men måske får jeg endnu end chance for at hjælpe. - Jeg kan ikke længere hjælpe mig selv, det er for sent.

  • #42   19. maj 2018 Jeg husker i 1976 da jeg var på besøg på Kettrupgård et sted hvor jeg var eller skulle havde været i et årstid men ja der var et par piger der spurgte mig om jeg ikke vil holde en pædagog så de kunne tages hans nøgler grundet at der sad en 13.årig ung pige der havde solgt sig selv inde i Istedgade jeg vil så få fisse af dem mit svar var NEJ grundet at jeg jo syntes det var synd for den 13.årige og samtidigt var min tanke at det jo ikke vil hjælpe den 13.årige at komme fri + pædagogerne jo er til for at hjælpe længe siden og en anden tid.

  • #43   19. maj 2018 #26 - Alan, mine tanker er de samme, jeg forstår det heller ikke smiley

  • #45   20. maj 2018 Jamen, det er jo en Perlehistorie, dejligt at se, det nytter at give hjælp og at der skønnes på det smiley smiley

    Og godmorgen, det er bare det skønneste Pinsevejr, hold fest hvor er vi heldige smiley


  • #46   27. maj 2018 Så kom der lige et indlæg mere om, hvad der egner til til en debat side. Jeg har tilladt mig at kopiere et indlæg af Madonna skrevet i tråden: Tillykke Frederik, for der hører den ikke til:

    Jetset, HVEM er dommer mht. det upassende, og debatter handler ikke om empati, derfor var min mening at et mindefoto om pårørende hørte mere hjemme på en mindeside, og dem er der jo flere af på nettet. Jr. Madonna.

    Nu er vi heldigvis flere, ja stort set os alle på nær 2, der er enig om, at Madonnas indlæg var upassende, men det er åbenbart ikke slut endnu.


Kommentér på:
Hvad egner sig til en debat side ??

Annonce