489 visninger
|
Oprettet:
Kvindernes ligestilling. Protjekt. {{forumTopicSubject}}
Jeg har projekt i næste uge om "Kvindernes ligestilling i det 20' århundrede".
Ville høre om nogle af jer måske har haft om det samme og måske kunne komme med nogle ideer
okt 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 133
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 32 Svar: 104
sep 2007
okt 2007
For en dame er det jo f.eks. anset som okay i dagens Danmark at hun giver manden en lussing, og han skal bare stå og se nuttet ud osv.
Men det ville jo aldrig finde sted det modsatte?
sep 2007
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 38
sep 2007
Mener at det er ved lov at der skal være lige løn mellem kvinder og mænd ved det samme arbejde?
jan 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 36
F.eks ved politiet er kravene for kvinder lempet fordi de er fysiske svagere end mænd. Er det ligestilling?
sep 2007
sep 2007
Sebastian - I det du skriver går man jo udfra fysisk styrke, at manden fra naturens side er stærkere end en kvinde. Så nej - det er jo faktisk ikke ligestilling. Men man kunne garanteret også vende den til arbejdeslivet og så sige: Jamen en mand er stærkere end end kvinde og yder mere, derfor burde han have mere i løn :-s ?
Jeg ved det ikke - svært spørgsmål........
sep 2007
Hvis en mand nu kommer og siger at hans kone har stukket ham en lussing, bliver hun så ikke tiltalt hvis han melder det?
okt 2007
Jeg tror helt ærligt ikke politet ville ofre tid&penge på sådan en småting. Hvis jeg ringede til politiet for at anmelde min kæreste pga. en lussing, så ville jeg da blive grint af. Det lyder meget mere voldsomt når det kommer fra en pige.
Og sådan er det sku med mange andre ting, at pigerne får specialbehandling. Fordi piger er så små og svage og de kan aldrig forsvare sig selv mod en stor mand og pis og papir.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
Godt så.. det er for pokker da op folk selv at forhandle deres løn.
Så kom ind i kampen damer, og stop det tuderi med at I ikke får nok i løn, og vil have en lov hertil.
okt 2007
jan 2007
I skolen er det også mere ilde set at en man går ind til pigerne i omklædnings rummet (i de små klasser) Men en kvinde kan da godt. Der er så meget fokus på at mænd "alle" sammen er pædofil. Det er ikke nemt at være ved et barn uden tøj på uden det sætter tanker igang.
Kvinder har mere barsel mænd.
jan 2007
Det kan måske også have noget med lønnen at gøre. Hvis det er unge kvinder ved arbejdsgiveren jo at han/hun på et tidspunkt skal undværre dem i ca et år. Når det så er gået, så for hun sikkert et mere inden for et par år, og så er hun væk igen.
Kender det fra mine søstre, den ene har to lige efter hinanden. Den anden fire, hvor de ligger tæt to og to.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
Kvindernes ligestilling. Protjekt.