{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.290 visninger | Oprettet:

Alkoholiker - den svære snak... {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver dette indlæg, for at hjælpe min kæreste Martin..

Hans far er dybt alkoholisk, og har været det så længe Martin kan huske..
Ham og hans storbror har nogle gange, prøvet at sige lidt til ham, men uden resultat.. Han nægter simpelthen at han har et problem..

Men nu kan de ikke trække den længere, med den alvorlige snak.. Det sidste års tid, er det gået uhyggeligt ned af bakke..

Han spiser intet, og når han en sjælden gang imellem gør, bliver han så dårlig.. (opkast og diarre)
Han er begyndt at ryste helt vildt, glemmer alting, og taler ikke sammenhængende..

Han arbejdede indtil for nylig, som social og sundhedshjælper, på et plejehjem. Men dette har han også fået spoleret.. Han siger selv at han sagde op "fordi han ikke kunne holde hønsegården ud", men sagen har vist sig at være en helt anden..
Vi fandt et referat af en samtale de havde haft med ham, og der stod:

At han havde glemt en beboer (ved ikke hvor)
At han havde givet en beboer forkert medicin
At han ofte forsvandt i arbejdstiden, for f.eks, at gå i Fakta eller på grillen
Og sidst men ikke mindst at de havde fundet ud af at han drak i arbejdstiden.. smiley En gang var han så fuld at en kollega måtte køre ham hjem..

Både Martin og han's bror, men også mig og broderens kæreste, er dybt chokerede og rystede..

Derfor har vi besluttet at stille ham et ultimatum.. !

Men hvordan griber man det an, når manden NÆGTER at have et problem??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alkoholiker - den svære snak...
  • #1   12. maj 2012 Netop ved at stille ham et ultimatum ?
    Så ved han jo i syntes han har et kæmpe problem, og så vælger han jo selv om han vil stå ved det eller ikke..
    Og i smider selvfølgelig det referat på bordet når i stiller det, for så er det pludselig ikke kun jer der er "underlige at syntes det" i hans øjne..

    Hårdt, men nogengange skal det sgu til før de indser de langt ude..


  • #2   12. maj 2012 Det en træls situation, jeg har selv været der, vil du se et brev jeg afleverede i forbindelse med et ultimatum ?
    Så kan vi lige ta resten på pb.


  • #3   12. maj 2012 Meget gerne Ronse!!

  • #4   12. maj 2012 Svær svær situation. Sørg for at din kæreste kun gør noget han kan stå inde for og som han/ i kan leve med. Også hvis det ikke går som i håber..

    Held og lykke // Mik


  • #5   12. maj 2012 ultimatum er den eneste udvej. Men sæt jer ikke for høje forventninger. Og syntes ikke i skal tage brevet med i samtalen med ham. For i har muligvis overtrådt hans grænser ved at læse i hans personlig papir. Skriv i stedet et brev til ham hver især. Hvad han betyder for jer,
    hvad det ville
    Betyde han ikke var en del af jeres liv,
    hvad det gør ved jer at se ham
    I denne situation. Osv
    Det bliver hårdt, men i kan kun samme komme videre, men kun hvis din Svigerfar selv vil. I kan aldrig tvinge ham til noget han ikke vil.


  • #6   12. maj 2012 snak med ham og spørg: "hvad har du tænkt at gøre ved dit alkohol problem"

    Han skal gøre det af egen fri vilje og i får intet ud af at stille jer i "far" positionen og pege fingre


  • #7   12. maj 2012 Tak for alle jeres gode råd!! Det hjælper mig meget!

    Min egen far er tørlagt alkoholiker, (nu på 6. måned - SÅ FLOT FAR), så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan de har det.. Han har dog aldrig nægtet at han havde et problem..

    Men vi må få sat os ned og snakke om hvordan vi griber det an.. Tror det vil være en god ide at skrive et brev, men også at fortælle ham det mund til mund..


  • #8   12. maj 2012 Hvis han ikke selv vil indrømme at han har et akoholproblem er det meget svært at gøre noget....
    Har han ikke en rigtig god ven eller lignende, der kan trænge igennem sprittågerne og få ham til at erkende sit misbrug ?


  • #9   12. maj 2012 Jeg har lige snakket med dette behandlingssted: http://www.mollen.dk/alkoholbehandling
    Og de er klar til at tage ham med det samme, hvis han går med til det..
    Så nu skal vi ha taget den snak med ham!


  • #10   13. maj 2012 Møllen er et godt sted.
    Det hjalp min far for 9 år siden.

    Med hensyn til hvordan et ultimatum skal fremlægges så kan jeg dog deværre ikke hjælpe... Fordi det er så længe siden.


  • #11   13. maj 2012 Mn far var også engang dybt alkoholisk - men hvis de ikke selv ved de har et problem, vil de ikke hjælpes.
    Og lad for guds skyld være med at sætte et ultimatum som på tv. Snak med ham om det i stedet,


  • #12   13. maj 2012 I kunne også bestille en tid ved lægen - Forklare hans læge hvordan situationen ligger. Min far fik først øjnene op for hvad han havde gang i, da han var ved lægen og han fortalt ham, at han havde et halvt år tilbage hvis ikke han stoppede - Hans lever kunne ikke mere. Den dag begyndte han på antabus og har ikke rørt alkohol siden. Han er blevet fuldt opbakket herhjemmefra af alle - også af familien til fester osv., hvor de serverer alkoholfri vin. Han har aldrig haft det så godt som nu, siger han. Men han var nok ikke holdt hvis lægen ikke havde fortalt det sådan som han gjorde. Efterfølgende gik han ved lægen, som gav ham antabus 2 gange om ugen samt samtaler omkring hvordan han havde det. Det er 6 år siden til sommer, mener jeg. Den dag i dag tager han ikke antabus længere, og har ikke gjort i flere år. Men han har ikke lyst til alkohol - Han har smagt fx kirsebærvin til jul, men han siger det smager forfærdeligt (førhen kunne han drikke 1 flaske selv juleaften!), samt han ikke har behovet og lysten til det.
    De der ultimatum man sætter, er ofte svære at holde, for det er ens far - Så i skal virkelig være afklaret alle sammen, hvis i vil gøre det, for i skal mene det, ellers kommer i ingen vegne. De skal selv erkende problemet før der kan gøres noget, og det kan alkoholikere som regel ikke!


Kommentér på:
Alkoholiker - den svære snak...

Annonce