{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betale for at bo hjemme!
  • #1   11. feb 2009 1: betaler intet
    2: 14 år
    3: huslige pligter

• Theis G
    Theis G Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 97 Svar: 418
    #2   11. feb 2009 1: skal til at betale 1000 kroner om måneden
    2. 16 år
    3: føtex

• Thomas .
    Thomas . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 52 Svar: 463
    #3   11. feb 2009 1: 0kr
    2: 17år
    3: arbejde er under uddannelse og søger læreplads så pt intet arbejde

• #4   11. feb 2009 Dine forældre har forsøgerpligt til du er 18 og kan således ikke kræve at du skal betale for at bo hjemme. Det får de jo penge for...

• #5   11. feb 2009 ingenting
    17
    Lager

• Casper P
    Casper P Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 17
    #6   11. feb 2009 hvis du er moder til dit barn så er du ikke myndig endnu. !

det vil sige de kan ikke kræve penge af dig for af bo hjemme smiley de får jo stadig børne penge smiley heh .

• #7   11. feb 2009 1: betaler intet
    2: 17år
    3: Superbest

• #8   11. feb 2009 Selvfølgelig kan forældrene bede om penge når barnet får et arbejde... De mister penge hvis et barn tjener mere end 3000 om måneden... Desuden lærer det barnet at tage ansvar...

• #9   11. feb 2009 Synes nu det er fair nok at nogle betaler lidt hjemme også nå man er under 18 smiley

• #10   11. feb 2009 * Fregne *
    hvad har det med ansvar at gøre, at jeg skal smiden en stor bunke penge for at bo hjemme?

og er du sikker på at de får mindre børne penge, hvis jeg tjener mere end 3000?

• #11   11. feb 2009 Jackz - Næstkommanderende _

gider ikke alt det der OT, opret selv en emne hvis du vil snakke om læreplads!

• #12   11. feb 2009 også dig Snitch .

• #13   11. feb 2009 Umuligt at finde læreplads ? Haha - jeg gik siden oktober og fik da en her for 1½ måned siden smiley Hvis bare man ved hvordan man skal søge, har papirne iorden og masser af selvtillid, så skal der sgu nok værre nogle der mangler nogen derude.

En god idé er at starte som arbejdsdreng/pige. Så man lige kan se hinanden and og så videre... gik fra arbejdsdreng til lærling på 14 dage, så hvis man bare viser interesse for faget og gør sit bedste så skal det sgu nok gå..

Desuden tror jeg faktisk piger har større chance for at finde læreplads end drenge, da piger ser på det fra en anden vinkel... + det et godt billede for firmaet udaf til smiley

• #14   11. feb 2009 Sorry Mikki smiley

• #15   11. feb 2009 hvis der er en indkomst, betaler man..
    det er kun en hjælp til man tidligt finder ud af, intet er gratis..

jeg betalte selv 1000,- dog max halvdelen af min løn, da jeg boede hjemme, og det er efterhånden nogle år siden. .

• #16   11. feb 2009 Mikki Hvis dine forældre bor sammen, får de INGEN børnepenge, men de betaler for at du går i skole og hvad du ellers har fået af fritidsinteresser... De får 3000,- hver 3 måned til dig og det skal dække din skole, interesser, mad, tøj husleje osv... Så vær du lidt taknemmelig i stedet...

• #17   11. feb 2009 Hørt fregne!!!!!!!

• #18   11. feb 2009 De vil mener jeg skal give 1500 kr om måneden.

for mig er det sku halv mange penge!

• #19   11. feb 2009 hvor meget tjener du da mikki. . ???

• #20   11. feb 2009 Nu er folkeskolen jo altså betalt over skatten...

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 82
    #21   11. feb 2009 ja børnepengene ryger hvis børnene tjener for meget.. så hvis man feks har 4-5000 i løn om måneden og forældrene får o kr fra kommune er det vel fair nok...

• #22   11. feb 2009 De betaler ikke min skole!
    De betaler ikke mine fritidsinterresser!
    Sku heller ikke fordi de betaler ret meget tøj!
    og jeg æder ikke for 3000 kr!

• #23   11. feb 2009 8000 før skat!

• #24   11. feb 2009 Maria mine forældre betaler 1150 for at jeg kan gå i skole

• #25   11. feb 2009 Maria Nej det kan du bande på at den ikke er, det er bestemt ud fra deres indkomst hvor meget de skal betale....

• #26   11. feb 2009 8000 før skal, så har du omkring 6000,- til dig selv, så er det meget fair at du betaler 1500, til dem om måneden... Så har du 4500,- til dig selv, prøv at spørg dine forældre om de har 9000,- til sig selv om måneden når alle udgifter er betalt.

• #27   11. feb 2009 1: Betaler ikke
    2: 16
    3: Arbejder lidt i weekenderne. Går til daglig i gym.

- Hvis jeg på et tidspunkt kommer til at tjene "mange" penge fx. efter skoleforløbet skal jeg gi´1000,- pr. mdr.

• #28   11. feb 2009 Så går man i bad og bruger vand, så er der varme, strøm fordi man skal høre musik spille computer osv sys sku det er fair altså at hvis man selv tjener penge så giver man osse noget hjemme!!!

• NilA - -
    NilA - - Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 175
    #29   11. feb 2009 Begyndte at give noget da jeg var 14. Og gav 10% af min løn for at bo hjemme. dvs. hvis jeg ik har noget arbejde så betaler jeg ikk. Så hjælper jeg måske bare lidt til derhjemme.

• #30   11. feb 2009 Maria Du har ret, man betaler kun privatskole, institution, klub fritidsinteresser :o)

• #31   11. feb 2009 fregne jeg går på privat skole

• #32   11. feb 2009 1 0 kr
    2 18 år
    3 su og mor smiley

• #33   11. feb 2009 Ja, jeg mente da nok. Er godt klar over det andet koster...

• #34   11. feb 2009 forstår ikke i whiner sådan over det :S?

som fregne siger så styrker det enlig bare en.
    er glad for eg betalte hjemme fra jeg var 15-16... for det har virkelig hjulpet mig nu hvor jeg er flyttet hjemmefra.

desuden så har de et eller andet sted ret til at kræve det. da det er dem der har forældremyndigheden over dig, og bestemmer enlig hvad man må og ikke må, . smiley

og til dig mikki B: Tør øjenene, for det ikke dig der smider 3000 Kr om måneden eks El og skal betale alt mad vaske tøj og alt mulig pis helt selv. smiley

er 100 % sikker på du bliver mere voksen af at "give" lidt ud af de håndøre du tjæner...

• NilA - -
    NilA - - Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 175
    #35   11. feb 2009 Man kunne jo selvf klage til kommunen hvis man er en forkælet lorte unge.. Det har fanme aldrig skadet nogle at betale/hjælpe lidt til for at bo hjemme.. tværtimod!

• #36   11. feb 2009 Politiet De kan også bare lukke for købeskabet, strømmen, varmen og vandet til barnet, hvis de vælger ikke at betale, det havde jeg gjort det er helt sikkert. Og når barnet så ikke har noget arbejde mere, så ville jeg sige ingen arme ingen kager.... Griner

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 87
    #37   11. feb 2009 Syns ikke børn under 18 skal betale noget, men mindre de tjener MANGE penge..

Betalte ikke da jeg boede hjemme. Flyttede som 17 årig og har ik haft nogen problemer med selv at ku finde ud af at styre mine penge.

Og mine forældre mistede ikke nogen børnepenge da jeg selv tjente penge.

• #38   11. feb 2009 Politiet Ja men tvivler på at de vil tage ham seriøst... Har man 6000,- udbetalt om måneden, så er det da klart man skal betale for at bo hjemme... Ellers kan han jo flytte ud til en husleje på 1500,- for et værelse, så kommer strøm, vand, varme, mad, tøj, interesser... + han skal vaske sit eget tøj, gøre rent, rydde op og lægge rent sengetøj på... Smiler

• #39   11. feb 2009 Jo S Nej klart dine forældre ikke mistede børnepenge, for de får ikke nogen... Griner

De får børnetilskud som alle andre forældre på 3000,- hver 3 måned.

• #40   11. feb 2009 1: 0 kr
    2: 17 år
    2: Arbejder på "Tørringhus Dinnertransportable og Selskabslokaler"

Skal betale i nærheden af 800kr i måneden når jeg fylder 19 år smiley

• #41   11. feb 2009 Ja lad os sige den er slut, for du har ret enige bliver vi ikke... :o)

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

#42   11. feb 2009 Nej de fik ikke 3000 de fik 2400. Om det hedder børnePENGE eller tilskud er vel lige meget, det er det samme i sidste ende. Du behøver ikke være så smart at høre på.

• #43   11. feb 2009 Jo S Nej der er forskel på børnepenge og børnetilskud, alle forældre får 3000 og ikke 2400, -... Og snak lige ordenligt, du skal da ikke kalde mig smart at hører på fordi jeg har ret...

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

#44   11. feb 2009 Prøv og hør, jeg ved de eneste penge mine forældre fik var 2400 den 20 hver 3 måned.. Har selv set konto udskrift. Jeg kan da kalde dig hvad jeg vil jeg syns du var provokerende

• #45   11. feb 2009 Jo Ja det kan du da, men så må du også tage konsekvensen... Ingen får 2400 hver 3 måned... (link fjernet) Gider ikke sidde og diskuterer med dig, når du ikke har styr på det du siger... Du bliver ved med at holde på dit selv om du ikke har styr på det....

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

#46   11. feb 2009 * Børnebidrag og uddannelsesbidrag er de penge, du betaler, når du ikke bor sammen med dit barn
    * Børnecheck eller børnefamilieydelse er de penge, som alle forældre får fra det offentlige, uanset indkomst, fra barnet er 0 til 18 år

* Børnetilskud er en ekstra ydelse fra det offentlige til fx enlige forsørgere eller forældre under uddannelse

(link fjernet) Der står så at 7-17 årige får 2558

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

#47   11. feb 2009 Gider ikke sidde og diskuterer med dig, når du ikke har styr på det du siger... Du bliver ved med at holde på dit selv om du ikke har styr på det....

ALLE får det beløb hver 3 måned. og enlige kan så søge om ekstra børnetilskud..

Kom igen

• #48   11. feb 2009 Ja alle får børnetilskud på 3000,- hver 3 måned, nogen får forhøjet men det mindste er 3000,- forstå nu hvad jeg siger... Du har slet ikke styr på det du siger, så hold nu op med at være påståelig...

Der er forskel på børnebidrag og børnetilskud... Børnebidrag er det den forældre som ikke har bopælsadressen betaler til hjælp hver måned til barnet... Også kaldet børnepenge....

Du roder alt sammen, prøver på at lyde som om du har styr på det, men den halter... Så når du nu sidder og kalder mig smart (som har styr på det), hvad er det så jeg skal kalde dig (som ikke har styr på det)?

• #49   12. feb 2009 Nu kommer jeg så lidt sent ind i det, men giver fregne helt ret..
    min søn, når han kommer op i den alder skal også betale for at bo hjemme, men kun fordi det er en god måde at lære ansvar på...
    Dog vil vi ligge pengene til side så han selv spare dem, hvis i forstår, så når an bliver 18 får han dem alle igen...

En lille rettelse...
    babyydelse 0-2 år = 4107kr
    småbørnydelse 3-6år = 3251kr
    børnefamilieydelse 7-17år = 2558kr

sådan er satserne... :O))

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

#50   12. feb 2009 Du må da gerne kalde mig smart. Er sådan set ligeglad.
    Jeg ved bare hvad mine forældre har fået og hvad jeg har fået af dem.
    Som sonne skriver

børnefamilieydelse 7-17år = 2558kr
    Nej ikke 3000

• #51   12. feb 2009 Jo S 2558 er heller ikke 2400...
    Der er børnebidrag (som man får hvis man er alene mor eller far, af den modsatte part), Børnebidrag og børnefamilieydelse... Det giver for bare børnetilskud og børnefamilieydelse over 3000,- hver 3 måned som jeg regner det ud.

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

#52   12. feb 2009 * Børnecheck eller børnefamilieydelse er de penge, som alle forældre får fra det offentlige, uanset indkomst, fra barnet er 0 til 18 år

* Børnetilskud er en ekstra ydelse fra det offentlige til fx enlige forsørgere eller forældre under uddannelse

Læs det igen. og læs så hvad sonne skriver.
    De 2558 er børnefamilieydelse eller børnecheck som alle får.

De 2997 eller 3000 er børneTILSKUD som folk under uddanelse mm kan få

BørneBIDRAG er det som personen der ik bor sammen med barnet betaler.

Men kan vel i princippet os være lige meget. Ikke det tråden handlede om

• #53   12. feb 2009 Jo S OMG hvis det ikke er det tråden handler om, hvorfor så sidde og diskuterer det????

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

#54   12. feb 2009 og vil osse lige indskyde.. at det kan godt være man får schlüter chekken fra kommunen hver 3. måned.. men alle i søde unge mennesker herinde der mener det er hak i låget at i skal betale for at bo hjemme, selvom mor og far får penge fra kommunen.. hvis i havde bare den mindste anelse om hvor meget i sætter til livs på 3 måneder så ville i vide at de 2500 fra kommunen ikke engang dækker halvdelen.. så ja jeg mener helt bestemt at hvis man har 2500-3000 kr som ung der bor hjemme.. så kan man godt smide lidt af til husleje.. om forældrene så vælger at bruge dem i budgettet eller de sætter dem på en konto og i får dem tilbage når i flytter som starthjælp.. det er så en helt anden diskussion jo..

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

#55   12. feb 2009 og så lige en helt anden ting.. mikki : ville du kun have svar fra dem under 18 så du var sikker på at få medhold i din egen mening?

• #56   12. feb 2009 1: 0 kr
    2: snart 16
    3: får penge af min far, for at gå i skole (:

• #57   12. feb 2009 altså, uansert hvor meget eller hvor lidt den brne check er på, så dækker den alt så ikke alle de udgifter man har ved at vælge at få et barn... også er jeg jo stadigvæk for at man hjælper lidt til hjemme.. men det nok også med den opdragelse jeg selv har fået hjemmefra...

• Jo S
    Jo S Tilmeldt:
    nov 2008

#58   12. feb 2009 Syns at børn skal have nogle pligter så længe de bor hjemme..
    Men ikke at de skal betale penge før de er 18.. Mine børn ville heller ik skulle betale hvis de var over..

• #59   12. feb 2009 mine børn får pengene igen som starthjælp til når de flytter, eller til kørekort, så supplere vi op...
    så vil de også føle de har brugt pengene fornuftigt...

• #60   12. feb 2009 Mille - som sagt så skal de penge udelukende bruges til min søn... Altså han vil få dem igen, uden han ved det...
    kunne aldrig selv drømme om at tage min søns penge, for at bruge dem på mig selv...

• #61   12. feb 2009 Men der er jo heller ingen der har lovet at det skal være gratis at have børn? Selvfølgelig har forældrene udgifter, det ved de jo allerede når de planlægger at få børn. De ved de har forsørgerpligt, så man kan da ikke himle op om at de skal betale for dem selv medmindre de virkelig har råd.

Jeg betalte intet da jeg var under 18. Tjente penge på at gåmed aviser. Disse penge var mine lommepenge. De dækkede, hvis jeg ønskede mig fx tøj der var dyrere end hvad mine forældre ville betale. På den måde kunne jeg få federe tøj uden de blev ruineret.
    Da jeg blev 18 overgik bl.a. mine fritidsinteresser til min egen regning, da jeg så kunne få SU. Eftersom jeg ikke havde anden indtægt, betalte jeg ikke hjemme, men betalte for mine interesser og min telefon. Betalte også mit eget orbrug på mine forældres telefon.
    Da jeg fik efter-skole-job betalte jeg et beløb alt efter hvad jeg tjente. Tjente ikke så meget på det job, så gav 800 kr for at bo hjemme. Det dækkede mad, tøjvask, vand og strøm.

Når min søn bliver stor nok til at tjene penge, kommer det an på hvad han tjener, at han skal betale. Han skal ikke ruineres, men han behøver heller ikke at kunne smide om sig med penge samtidig med at jeg betaler udgifterne for ham.

• #62   12. feb 2009 Glemte lige:
    De penge han så skulle betale for at bo hjemme, ville blive sat på en konto, som han får når han flytter hjemmefra, som en slags starthjælp. Det er den bedste måde at gøre det på.

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

#63   12. feb 2009 jeg vil så osse vende den om og sige.. dengang jeg boede hjemme og var de der 15-17 år og tjente måske maks 1500 kr på at rende med aviser.. og så til i dag, hvor feks min bonus søn tjener næsten 5000 kr på at arbejde hver fredag og søndag i fakta.. og stort set alle hans penge går til.. hmm ingenting... for øl og slik er i min verden ingenting.. men ham om det... min kæreste og jeg har været ærlige overfor ham og sagt at vi ikke har råd til at smide penge til ham når han flytter hjemmefra, til indskud eller møbler, da vi selv sidder meget hårdt i det.. så han fik valget at betale 1000 kr om måneden som vi ku sætte på en konto til ham eller selv at sørge for at spare op.. han valgte det sidste og indtil videre er der på 1½ år kommet 1800 kr ind som opsparing.. og hans plan er at så snart han er 18 så flytter han hjemmefra.. dvs om 1½ år.. vi kan ikke tvinge ham til at spare op, vi kan kun råde ham.. men som aftalen er nu, så betaler han ikke for at bo hjemme.. men skal til gengæld selv betale for alt hvad han skal bruge.. tøj, shampoo osv osv.. men den dag han blir 18 skal han betalefor at bo hjemme...

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

#64   12. feb 2009 og det der fis med at bruge dem selv.. de penge der evt skal betales i husleje... den kan i altså godt stikke op et vist sted.. for ja det kan godt være man kan sidde med et lille barn og synes det er unfair at folk med børn på 16 putter de 1000 kr de betaler ind i budgettet.. men regn lige på hva det koster at brødføde en ung mand feks.. det er dælme dyrt...

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

#65   12. feb 2009 jeg ved ikke hvad andre folk har.. men pt har min kæreste og jeg ca 4000 kr til 3 mennesker at leve for om måneden.. og så de 2500 hver 3 måned fra kommunen.. så det er ikke alverden.. så hvis andre har det på samme måde kan jeg godt forstå de beder ungerne betale for at bo hjemme...

• #66   12. feb 2009 ..

• #67   12. feb 2009 Helle P.

Kan godt forstå dig.

hmm... og selvfølgelig synes enhver "ung" at det er mega unfair at man skal punge ud for at bo hjemme.

men i sidste ende så føler man at man får et ansvar for at hjælpe familien. smiley

Da jeg blev 16. der tjænte jeg fx mere end min mor. og der syntes jeg da også det var vild unfair da jeg godt kunne ide at rode med knalerter og bruge penge på alt mulig ligegyldigt. som alligevel var ret dyrt i længden.

så skulle jeg så betale 20 % af min løn hjemme.

og de kom så delvist igen da jeg flytede hjemmefra smiley

og er vid glad for jeg accepterede det til sidst, for den dag idag skal jeg bot spørge om jeg ikke kan LÅNE 100 Kr til et par dage til jeg får løn igen, og så bliver de overført med det samme ( somregel lidt mere)

og det gør de udelukkende fordi jeg har valgt at "hjæpe/støtte" familien på den måde.

men sådan som jeg ser det nu, har jeg faktisk fået mere ud af at "støte" dem det år, end jeg faktisk har betalt.

så det er faktisk en win - win situation, man hjælper familien på et "tørt" punkt, og får så selv en kæmpedel af kagen når man så lige er hoppet fra reden.

• #68   12. feb 2009 Mille Nu skal du lige huske på, at hvis en mor til barnet står alene uden faderen og barnet tjener mere end 3000,.- om måneden, mister hun sit børnebidrag fra faderen, så er det fair at barnet ikke skal kompenserer for det.
    En enlig mor som i forvejen sidder stramt i det, som måske har 4-5000,- om måneden til hende og hendes barn, barnet får så arbejde og tjener 6000,- og måneden, altså mere end hvad hun har til deres mad, tøj og div, er det fair at han ikke skal smide nogen af de penge og tage del i ansvaret?

Barnet vælger ikke selv at komme til verden, men den der egoistiske tankegang mange af de unge mennesker har i dag er jo helt forfærdelig.
    De tager ikke skade af at tage ansvar, det kunne da lige se godt ud, at en unge på 16 år skulle rende rundt med flere penge mellem fingrene end hans forældre og ikke hjælpe til for at forsøde tilværelsen lidt for hans forældre.

Fordi forældrene har forsøgerpligt står der ingen steder, at de skal betale for alt det moderigtige tøj, som de unge gerne vil have, men ofte ofre forældrene sig og køber de mærker og så lever de bare lidt fattigere.

Det er en sørgelig indstilling de unge mennesker har i dag og i sær når det gælder deres forældre som har tatget sig af dem gennem hele livet.

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

#69   12. feb 2009 fregne : åååh så sandt så sandt... men nu måtte "os gamle" jo faktisk heller ikke skrive i dette emne smiley måske fordi vi har et andet synspunkt

• #70   12. feb 2009 Mille - dette er så som hans egen opsparing... vi laver en, eller har lavet en ved siden af til ham... hehe... så han får en opsparing af os, en af sin farmor og en han så selv har sparet sammen...

• #71   12. feb 2009 Helle nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg føler mig i hvert fald snart meget gammel, ender sgu med at jeg kaster gebisset efter børnene...hehe

• #72   12. feb 2009 Fregne - nu er der 10-11års forskel på du og jeg, men må da sige jeg er rimeligt enig i det du siger.. så må jeg da os være gammeldags?

• helle p
    helle p Tilmeldt:
    nov 2007

#73   12. feb 2009 jeg er 26 :S men må da osse være gammel snart så hehe

• #74   12. feb 2009 Sonne nu skal du ikke også begynde at kaste med gebis...hehe

Kommentér på:
Betale for at bo hjemme!

Annonce