{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget lever i for ?
  • Morten a
    Morten a Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 155
    #1   4. feb 2009 Er 23, har bil og lejlighed, har 1000kr til mig selv.

• Just Me ?
    Just Me ? Hjælpe-administrator

Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.384
    #2   4. feb 2009 er 24, har egen lejlighed, bmw 520i, alt for meget tv og internet hehe og har "officelt" 2450,- til mig selv i måneden...

uofficelt, ja.. hehe.. det er noget andet

• #3   4. feb 2009 Vi har ca 13000 ubetalt, og der har vi både til mad, regninger, to biler (bmw og jeep) tlf, gæld og sjov... har ca 4000 kr til os selv når alt er betalt undtagen mad og vi bruger vel 2000 kr på mad til 2 om måneden smiley

• #4   4. feb 2009 og vi er 25 og 30 smiley

• #5   4. feb 2009 Hvem skriver du til Klaus

• #6   4. feb 2009 hold da fast det var ikke meget, og det klarer i jer fint nok for ?

Står nemlig og søger lærerplads men der er åbenbart ikke noget lige for tiden pga krisen, men kommer så til at gå i skolepraktik hvor jeg får omkring 5000 ialt hver månede, og det er jo ikke meget, men så er jeg så heldig min mor ejer en rigtig gammel lejlighed, 2 væreles som bare lige skal gøres lidt i stand, hvor jeg så får lov at bo for 1000 kr mens jeg studere, og 2000 når jeg er færdig, så 4000 ca og så skal jeg have mad og betalt regninger osv osv. tror i det ville ku løbe rundt ? tlf er 350 kr om måneden ca, har ingen bil. men har aldrig boet for mig selv så¨aner ikke hvor meget man bruger på mad, toilet papir, tandpasta og alt det skidt der om måneden.

• #7   4. feb 2009 Nu er udgifter jo forskellige - nogle har mange udgifter, andre har få. Jeg har fx mange udgifter. Men hvad man har til sig selv afhænger meget af, hvor stor en provision jeg får lavet i løbet af måneden... Nogle gange har man omkring 12.000 efter alt er betalt, andre gange er det måske kun 4000,-

Så det er meget forskelligt... smiley

• #8   4. feb 2009 hov lød lidt forvirrende, 1000 kr i husleje om måneden mens jeg studere, og så når jeg kommer i lære skal jeg betale 2000 om måneden i stedet smiley så når jeg i skolepraktik er der 4000 tilbage.

• #9   4. feb 2009 jamen hvor meget plejer i ca at komme af med om måneden bar for mad og tandpasta og toilet papir? jaa det forskelligt hvor meget man bruger på tlf og forsikringer osv så det er ikke medregnet.

• #10   4. feb 2009 Og ja så er der det uofficelle

• #11   4. feb 2009 Minna C: det var sku da en go slat penge, må man spørge hvad du arbejder med ?:)

• #12   4. feb 2009 Per ...

min kæreste kan heller ikke finde læreplads lige nu og han er i skole praktik, og der får han knapt 6000 kr ubetalt og det har vi levet for hver måned to mennesker i 4 måneder, med alt, så det handler lidt om at tænke sig om og priotere rigtigt mens der ikke er så mange penge i kassen, du kan sagtens klare dig for 5000 kr hvis du tænker dig om, du kan self ik tage i byen hver weekend og spise ude, men med lidt omtanke skulle det altså ikke være et problem, surt måske men ikke noget problem !!

• #13   4. feb 2009 Når forsikring, husleje, bil, mad, telefon, benzin...alt er betalt.. har jeg 2200 til mig selv KUN til tøj og ander lækkerier smiley

• #14   4. feb 2009 Tomsen: hvad er din kæreste i skolepraktik som ? hvis man må spørge:)

ja selvfølgelig er det med at prioritere det mest nødvendige, og det er et problem for mig for sætter jeg mig ind i hovedet at nu vil jeg ha et fladskærms tv, så skal jeg bare ha det og der må ikke gå mere end 3 dage før jeg har det. men det lærer jeg vel hurtigt når der ikke står flere penge på kontoen smiley nu går jeg sjældent i byen så der bliver det ikke noget problem.

meningen med det her emne er egentlig at se om det muligt at klare sig for 5000 kr om måneden, når man har billig husleje. og det syntes jeg det lyder som om man sagtens kan,

• #15   4. feb 2009 Jeg arbejder i et forsikringsselskab (færdig uddannet)
    Og så jeg negletekninker og make up atist i fritiden smiley

• #16   4. feb 2009 jeg er på barsel smiley derfor.. sys nu det meget når det KUN er til tøj...

• #17   4. feb 2009 per nu ved jeg ikke hvor den lejlighed er henne, men det kan blive et problem med den lave husleje der, med hensyn til skat.

• #18   4. feb 2009 Mette N: jamen i piger kan jo fandme også få så meget billigt tøj der stadig ser fedt ud smiley os fyre kan jo ikke få en t shirt til under 350 kr idag hvis det skal være noget ordentligt. smiley
    eller jo kan da sagtens leve i hverdagen med trøjer fra h&m men ikke hvis jeg tager en tur i byen eller sådan.

• #19   4. feb 2009 Per

Han er i skolepraktik som pladesmed...

Du lære hurtigt hvad du har penge til og ikke har penge til det kan du være sikker på, og så er det jo også noget med at tænke det er kun en periode det ser sort ud hvor du skal have pengene til at slå til og jeg mener tvét du har i forvejen virker vel fint??? det kan nok vente men finder du hurtingt ud af, der skulle vær noget galt hvis du som ene ikke kan få 5000 kr til at slå til smiley

• #20   4. feb 2009 Martin: den ligger 1 km fra odense banegård. det med skat har jeg dog aldrig hørt noget om :S kan det blive et problem ? for min mor ejer jo lejligheden så det jo bare hende jeg skal betale til.

Morten: som sagt, går sjældent i byen.. men alle siger bare at der er mange uforudsigelige udgifter når man flytter første gang. så prøver lidt at få frem hvor meget man bruger på alle de små ting der om måneden.

• #21   4. feb 2009 folk har det med at købe så sygt meget tøj og lort.. der jo ikke en kæft der fx ved om du har 1 eller 10 parfumer derhjemme.. det samme med tøj... fx har min kæreste 12 par baggy levise de seks af dem har samme farve.. det jo total idiotisk...

• #22   4. feb 2009 Tomsen: fantastisk, jamen det burde jeg også godt kunne, vil bare ikke sætte mig i en lejlighed og så ende med at skylde en helvedes masse penge i sidste ende hehe.

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 56 Svar: 653
    #23   4. feb 2009 har ca. 9000 udbetalt om måneden, har knap 5000 kr. i udgifter om måneden, så har ca. 4000 tilbage til mad, tøj og diverse andre ting hver måned.

Hvis du tager i byen hver weekend, eller i biografen flere gange om måneden så kan det godt blive svært at få det til at løbe rundt, men så længe dit budget til sjov og hygge ikke overdrevet så er det intet problem smiley

• #24   4. feb 2009 Mette: haha smiley ja okay smiley men alligevel hehe,

• #25   4. feb 2009 det gælder om at bruge pengene rigtigt.. der er jo også forskel på om du køre i bilka eller netto og handler smiley

• #26   4. feb 2009 er 21. lever for 3000 om måneden

• #27   4. feb 2009 Morten: jaa, men tror nu nok jeg lige kan klare det, jeg vil uanset hvad tage det stille og roligt de første måneder lige for at se hvor meget jeg egentlig bruger.

Mette: jaa lige præcis, der jo både kvickly, fakta og netto lige ved siden af hinanden her, så jeg vælger klart sådan noget som netto, det jo meget billigere.

• #29   4. feb 2009 Filip : smiley hold da op

• #30   4. feb 2009 per: ja da den leje nok er den under den leje som lejligheden kan indbringe på markedet, så derfor bliver din mor beskattet af en fastsat leje, lad og sige sådan en leglighed fx. kan lejes ud for 6000 om mdr der, så bliver mor beskattet som om hun lejer den ud til 6000, selvom du kun betaler 1000 kr. om md.

du bliver så beskattet af den gave som du får, som er forskellen imellem de 1000 kr og den leje som den kan lejes ud for. Men som søn kan du modtage en gave på 58.700 kr om året fra din mor. er beløbet over dette skal du betale skat.

• #31   4. feb 2009 Morten: ku godt forestille mig jeg kommer til at købe meget spaghetti, ris og frysepizza den første tid smiley gør mig heller ikkke noget elsker pasta og ris,

• #32   4. feb 2009 Når alt er betalt har jeg cirka 7000,- til mig selv. Og jeg syntes jeg lever på røven. Har bil og lejlighed og andre dyre vaner

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

#33   4. feb 2009 ah ja.. husk at der er en vildt stor forskel på om du køber ind i føtex/bilke/super brugsen (de dyre) eller netto, rema 1000, fakta osv. jeg kan se en tydelig forskeld i mit budget for når jeg er på skole forløb kommer jeg forbi en netto på vej hjem, når jeg er på min lærer plads, så er det en føtex og det kostter!! smiley

• #34   4. feb 2009 Stine. fatter slet ikke i kan leve for så lidt:S

• #35   4. feb 2009 Martin: hmm det var sku da ikke så godt:S men det forstår jeg ikke, for der hvor jeg flytter ind er der min mor er vokset op som barn, altså lejligheden nedenunder, men ovenpå er der også en lejlighed som hun ejer, (der kun de 2 lejligheder i bygningen) så hun ejer faktisk begge lejligheder, i den øverste har min bror boet det sidste års tid, og der har da ikke været noget med det du siger der ? hmm tror sku lige jeg må snakke med den gamle om det så smiley

• #36   4. feb 2009 Nanna C: ja okay men så er i så også 2. heh

• #37   4. feb 2009 per: jamen det er helt ikke sikkert der sker noget, det kommer an på flere ting, om det er tilmeldt at der bor en der, og om den før har været lejet ud til en anden pris. Til sidst kommer det os an på om skat falder over dette.

• #38   4. feb 2009 Martin: ja okay måske rigtig nok .

• #39   4. feb 2009 du kan også søge bolig støtte på din kommune smiley

• #40   4. feb 2009 er næsten sikker på der ikke er noget støtte når han betaler 1000 kr, og sender han sådan en ind finder de os ud af havde han betaler i leje, så kan det blive lidt dyrer

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

#41   4. feb 2009 #martin

Det er ihvert faldt ikke meget hvis de gør, får 240 kr. og betaler 2800 i hus leje om måneden

• #42   4. feb 2009 Jeg er på SU, bor for ca 1400 og resten har jeg så til at drikke for smiley

• #43   4. feb 2009 ak47 hvad laver du siden du får så meget:S

• #44   4. feb 2009 Ak47: hvordan fanden har du fået alt det stablet på benene i en så ung alder ?

skulderklap herfra i hvertfald

• #45   4. feb 2009 ja eller en murer smiley

• #46   4. feb 2009 vi er et kærestepar og bor i rækkehus når alt er betalt har vi 1500 kr om måneden til tøj, mad osv

• #47   4. feb 2009 Forbruget stiger jo flere penge man har.

Levede for ca. 5000 pr. md da jeg læste. 1/3 var SU-lån. som jeg stadig betaler af på de næste 10 år.

I dag ha vi tilsammen 32.000 udbetalt hver md. Det betaler alt fornuft, sjov, hobby osv. Tilbage er ca. 1000 kr. i lommepenge pr. næse. Det skal dække tøj, cola, hapsdog, gaver mm. Alligevel føler man ikke altid pengene slår til : /

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #48   4. feb 2009 vi har udgifter for 17000. pr måned, 2 biler, 2 unger, mad osv.. og vi har udbetalt 37000-40000.

Kommentér på:
hvor meget lever i for ?

Annonce