{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

fordele i disse tider. {{forumTopicSubject}}



GODT FOR NOGET

At der ikke er noget der er så slemt at det ikke er godt for noget, er en gammel talemåde, og gælder vist også i disse Corona tider.

Den største "fordel" er sikkert at klimaet får en dejlig sund pause fra forurening af fly,biler, og fabriksos, idet alt næsten er lukket ned.

At der kommer et babyboom, er næsten allerede en helt sikker ting. Vi har set det før, når der ikke var så meget stress og travlhed i hverdagen. Under feks. snestorme, eller strømsvigt.

Selvfølgelig vil der være nogle forstyrrelser i det aktive forældre liv, i og med børn godt kan virke som forstyrrende elementer for forplantnings intensiteten.

Måske vil der også være visse alvorlige overvejelser i mente, når nu forældrene har været sammen med deres poder i døgnets 24 timer. Der kan jo godt være dem der tænker , nej tak vi har rigeligt at gøre med de vi allerede har.

For der er mange forældre der har svært ved at underholde deres børn og det er jo forståeligt at, når man er næsten lukket inde med dem i et hus hvor flugt mulighederne er ret begrænsede så får man sikkert kuller. Mange skal også samtidig arbejde hjemmefra, så det skorter ikke på forslag til at underholde de kære unger.

Ja se det var de positive tiltag, men jeg er betænkelig over at folk ikke kan forstå at det er alvor, det er især i byerne det er galt, For på landet kan vi sagtens gå lidt ud, der er ikke den nære kontakt . Men det er i Italien ikke kun corona folk dør af nu, det er andre patienter der lider af sygdomme som de nu ikke kan komme i behandling for. Skal vi virkelig se de samme tilstande her som i Italien før der kommer en forståelse for at det smitter så voldsomt som det gør.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fordele i disse tider.
  • #1   23. mar 2020 Ja det er noget skidt at forældre lige pludselig skal til at underholde deres børn, før kunne de bare afleverer barnet i pasning - problem løst.

    Det må være frustrerende at mobbere i skoler lige pludselig ikke kan mobbe nogen. Ikke nogen man kan drikke sig i hegnet sammen med.

    Jubii siger mange børn, nu kan vi spille computer i en uendelighed - og når man kender børn så er det ikke sjovt i længden når de bare får lov til at underholde sig selv.

    Men Gretha Tunfisk er nok ret våd i bukserne over den stilstand - nogle gange skal man ikke ønske det man ønsker - det kunne en dag gå i opfyldelse.


  • #2   23. mar 2020 Måske har vi allerede nået den 70% reduktion af Co2, ti år før tid. smiley

  • #3   23. mar 2020 Vi er nok en del fer kommer fra babyboomet efter 2. verdenskrig
    nu kommer der så et nyt.


  • #4   23. mar 2020 Kisser D vi må håbe at folk har forstået alvoren i den virus så vi ikke får italienske tilstande.

  • #5   24. mar 2020 Ja, selvfølgelig er det alvorligt, og jeg siger igen, det har influenza altid været, den kan medføre døden, derfor anbefales det også at lade sig blive vaccinere, specielt, hvis du er ældre/gammel.

    Men hvor er det ved at være trættende, at de i div. medier/TV ikke kan tale om andet, vi har fattet det, der må også ske andre ting i verden, men det hører vi ikke om, de informationer vi får, er misvisende, skal de endelig gå i detailjer, istedet for at høre om det samme og samme, så skulle de komme med alderen på eksempelvis alle dem, som er døde i Italien, de er alle gamle, svage, terminale borgere, Italien har flere gamle borgere end yngre, og hvad kan vi så bruge det til ??

    Alle dage har folk dødede af influenza. Hvorfor hører vi ikke om dem, som bliver raske og dem som kommer ud af respiratorerne, nej, vi hører også om mørketal, hold jeres kæft, det kan vi ikke bruge til noget, men skræmmende det er det og det skal det også være, det fortæller de os 24/7.

    Og så er det bare ærgerligt, hvis du fejler noget andet, det kan vente, det er da ikke sikkert, men måske får vi på et tidspunkt også at vide, hvor mange som er døde af at vente på, at komme til at tale med egen læge, lægevagten og afvisninger i akutmodtagelsen, bare du ikke smitter, så er du OK smiley NOT


  • #6   24. mar 2020 Jetset

    Som dig er jeg træt af nyheder - gider ikke mere se dem, da de bare er det samme hele tiden.



  • #7   24. mar 2020 Man kan jo også håbe på at nogle stopper op i deres 'travle' liv og jag på matrielle goder, og lige tænker over, om de glemmer samværet med familien.

    Glemmer at opbygge fælles interesser, istedet for at fare hid og did efter egne behov, så familien nærmest bliver fremmede for hinanden.


  • #8   24. mar 2020 🧘‍♂️ja jetset kun dødelige akut sygdomme må man henvende sig med. Alle de andre lidelser vokser sig hurtigt dødelige ved at blive negliceret måske smiley

  • #9   24. mar 2020 Cris mange kommer på prøve i familien måske skilsmisserne blir resultatet af manglende sociale evner? Eller bedre, sammenholdet.

  • #10   24. mar 2020 kirstine 12 #8

    Tv havde ellers en opfordring fra lægerne forleden, om at folk med andre sygdomme end den omtalte virus henvendte sig, men måske tror patienterne, at de praktiserende lægerne er overbelastede?

    Så det er bare med at henvende sig, der er jo over 1.000 læger, der var gået på pension og sidste års studerende, der har henvendt sig i den jobbank vedr. hjælp mht. virussen.


  • #11   24. mar 2020 En repræsentant (journalist) fra Altinget, spurgte i dag til, hvorfor man ikke hørte om over de 2000 der døde i en influenza epidemi for 2 år siden...… Svaret blæser stadig i vinden.

    Jeg skal ikke spå, men måske er den svenske model god. - Vi nordeuropæere har måske et bedre immun forsvar, end dem i syd. - Vi har influenza epidimier og er snot forkølet ret tit, såhhhh….
    Tænker bare....


  • #12   24. mar 2020 Markgreven jeg håber at du har ret.

  • #13   25. mar 2020
    Ja der er mange tanker i denne tid hvor alt drejer sig om Corona pandamien.
    Jeg er helt enig i at der snakkes for meget om det og at det er gentagelser og at man bliver træt af at de tror vi er så dumme at vi ikke forstår,
    Men så sker der det at man hører om mange der er ligeglade for det rammer ikke dem.
    Da jeg selv var ung tænkte jeg når jeg hørte om en person der måske var død i et færdsels uheld, Nå ja men det var jo en der havde levet længe og så var det ikke så slemt, Billedet vendes totalt på hovedet når man selv når op i den høje ende af skalaen, Så vil man jo gerne have et par år til at nyde livet i.

    Men mange af de døde i Italien er åbenbart kronisk syge der ikke kunne få behandling fordi hospitalerne var overfyldte med Corona patienter.
    Jeg bliver lidt irriteret over de der stadig samles og sidder skulder ved skulder omkring søerne eller bare fester videre, som om det ikke er farligt .


  • #14   25. mar 2020 Hvordan går det med dit barnebarn Kisser? Og jer selv?

  • #15   25. mar 2020 Jeg er helt enig i at der snakkes for meget om det og at det er gentagelser og at man bliver træt af at de tror vi er så dumme at vi ikke forstår,

    Men der er jo netop nogle som er dumme og ikke forstår! De siger at reglerne ikke er tydelige nok!

    Jo, de ER tydelige nok, men det bunder nok mere i, at hvis der er noget man bare gerne VIL, så kommer man udenom det på den måde, altså lader somom man er uvidende.





  • #16   25. mar 2020 Helt enig ingen af os er hellige vi kan alle blive ramt og tænk at de sider så tæt inde ved søerne.

  • #17   25. mar 2020 Hørte i dag, at gennemsnitsalderen for døde i Danmark, der havde Corona er 77 år, og den yngste var 50 år.

  • #18   25. mar 2020 Jeps - og jeg hørte forleden, at alle de døde i DK havde også andre sygdomme, det hjælper altsammen, de maler fanden på væggen, COVID-19 er en influenzatype, det er ikke til at komme udenom.

  • #19   27. mar 2020 Og alle de døde i DK på nær 2, var pga af COVID-19 alene, mon ikke snart hysteriet får en ende smiley

  • #20   27. mar 2020 Jetset

    Forskellen på Corona og influenza er at man dør forholdvis hurtigere. Så jeg støtter fuldt op om regeringens "hysteriske" foranstaltninger.

    USA's tiltag er stenalder i forhold til Danmark. Selv om de har en gul idiot som præsident så kan han ikke bestemme noget som helst over 50 stater Så imens de vælter rundt i idioti i USA både som regering og mennesker - så går det den rigtige vej i Danmark selv på trods af mange up'ser fra sundhedsstyrelsen.


  • #21   27. mar 2020 Polysl jeg syntes regering og sundhedsstyrelsen gør det godt - jeg vil faktisk gå så langt at sige at Danmark var det land der var hurtigst med at lukke grænse + andre tiltag og jeg undre mig over USA var så langsomme og de fleste i de forskellige lande har jo anden sygdom der er medspiller hos dem der dør og jeg syntes ikke jeg høre så meget om Tyskland.

  • #22   27. mar 2020 Leon

    Problemet med USA er at de har en præsident som tænker som en virksomheds ejer - og ikke bredt - faktisk han tænker i bund og grund kun på sig selv og sine. Vi har set tidligere at alle som tænker ud af boksen bliver fyret som ikke tænker i hans bane. Han er nok den eneste af alle præsidenter som har fyret så mange - der har aldrig i historien været så mange som selv er gået. Det må fortælle lidt om manden.

    OM han får 4 år mere som mange spår - ved jeg ikke, men håber det ikke. Han er en elefant som tonser rundt uden retning. Han har intet forstand på diplomati - Mange syntes hans er et frisk pust som siger det han mener. Idet kan jeg kun være enig, men som præsident dur han ikke.

    Han er som beskrevet i bogen "Being There" af Jerzy Kosinski en enorm politisk morsom bog som beskriver at selv en idiot kan blive USA's præsident.

    Læs den eller se filmen hvor man ser Peter Sellers som en enfoldig idiot som på mærkelig vis kommer til top i politik på trods af han bare er en gartner som hele sit liv har levet indespærret hos en gammel mand - da den gamle mand dør kommer han ud i livet og tror at livet er noget han har set på tv og tager fjernbetjeningen med og tror han kan skifte kanal.


  • #23   28. mar 2020 Polysl jeg tror ikke på at han får 4 år til som du selv siger elefanten og ligeså alle dem han har fyret + dem der selv er gået og han må være den president USA har haft og som bliver skyld i flest uskyldige dødsfald når der tales om fredstid i USA.

  • #24   29. mar 2020 #14,
    Undskyld Cris jeg havde ikke set dit spørgsmål, og jo hun har det godt, det var overstået på en uge, ingen ved om det var Corona, de unge er jo stærkere end os lidt ældre. Vi har heldigvis ikke fået noget sygdom.


  • #25   29. mar 2020 Leon

    Jeg skriver netop at: OM han får 4 år mere som mange spår - ved jeg ikke, men håber det ikke.


  • #26   29. mar 2020
    Forskellen på Corona og influenza er at man dør forholdvis hurtigere. Så jeg støtter fuldt op om regeringens "hysteriske" foranstaltninger. Jr. Polysl.


    Nej, Polysl, vi dør ikke hurtigere, men vi bliver hurtigere smittede. Ingen klager over, at vi ikke hører om de raskmeldte og dem som er døde udenlukkende af COVID-19, det er det, som jeg ikke klare ved al den megen info om, hvor mange der er smittede og hvor mange, der dør. DRAMA DRAMA DRAMA.

    Nu kan vi måske så småt begynde at åbne op om en månedstid - altsammen fint, og tænk så på, hvor mange af os, som mangler at få denne COVID-19, det gør nok ikke noget, at de RASKE bliver smittede, det gør det sådan set heller ikke ved alle de andre influenza typer.

    For at jeg kan forstå alt den hysteri, så mangler jeg i allerhøjeste grad info, vi får kun det dramatiske.


  • #27   29. mar 2020 Det er dog bekymrende at 4 mennesker i Kina, som havde Corona og blev raske, nu er syge af det igen og indlagt.
    Vi bliver tilsyneladende ikke immune. smiley


  • #28   29. mar 2020 Nej, det bliver de ikke, sålænge de æder Flagermus og andre eksotiske dyr, kinesere er et folkefærd for sig. Alle de dyr, som de omgåes, sender gift ud som straf, lad dem være i naturen, hvor de hører til og ikke på deres Markeder, jeg klarer det bare ikke smiley

  • #29   29. mar 2020 Jetset netop lad os høre om dem der er blevet raske smiley

Kommentér på:
fordele i disse tider.

Annonce