Afdød kæreste tatovering {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min kæreste gik desværre hen og døde meget pludseligt for 3 måneder siden. Han fik en hjerneblødning og der gik 26 timer fra han fik det skidt til han var væk
Den sidste 1½ måned har jeg gået og tænkt meget over at få en tatovering på mit håndled med hans initialer. Jeg har tænkt over for og imod, men jeg har det samtidig sådan at hvis jeg nogensinde finder mig en kæreste igen, så er det en der skal acceptere min fortid. Jeg er jo ikke stoppet med at elsker min kæreste bare fordi han er død?
Jeg har selv altid været imod kæreste tatoveringer, men jeg synes dette er noget helt andet. For en fremtidig kæreste er der jo ikke noget at være jaloux på, for det er ikke muligt at gå tilbage til ham, samtidig, hvis han stadig havde levet, var jo højest sandsynlig stadig sammen med ham.
Men hvad vil I sige til hvis jeres kæreste havde en afdøds kærestes initialer tatoveret på sit håndled?
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 151 Svar: 1.061
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 93 Svar: 366
dec 2010
Følger: 1 Emner: 37 Svar: 102
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 26 Svar: 619
Det er en smuk tanke og idé, eneste problem jeg ser vil være fremtidige kæreste/kærester hva ved jeg, måske kunne blive en del jaloux over det, men på den anden side hvis de på forhånd ved du har den.. og den er et minde om ham, så ved de jo hva de går ind til.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.479
Hvis du stadig helt og holdent elsker din afdøde, er du jo ikke selv klar til et nyt forhold.
At acceptere din fortid er en ting. At leve med du elsker en anden, og skal se på hans navn hver dag, er en anden.
Din tidligere kæreste har nok ikke ønsket at dit liv skulle stoppe ved hans død. Du skal videre, og det kommer du ikke ved at se hans navn hver dag.
dec 2010
Følger: 1 Emner: 37 Svar: 102
mar 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 2 Svar: 1.070
Tror nemt man ville komme til at føle sig som en billig erstatning.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.911
Men jeg forstår 100% tanken bag.
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 39 Svar: 221
Jeg holder helt klart på at det ville være fedt at du fik sådan en
Det er bare at gi' gas!
feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Skal jeg så (når jeg er klar til et nyt forhold) stoppe med at besøge hans grav?
Så vidt jeg ved er der et udtryk der hedder - I hjertet gemt, men aldrig glemt?
Min søster mistede sin kæreste i en trafikulykke for 8 år siden. Hun er den dag i dag gift. Men hun besøger stadig hans grav og "tænker på ham" på hans fødselsdag osv. og det acceptere min svoger.
Hvis min kommende kæreste ikke kan acceptere min fortid med min afdøde kæreste, så skal det bare ikke være ham og mig.
Og jer der snakker om at mit hjerte ikke vil være 100% hos min kommende kæreste, det vil det heller aldrig nej. Men der er jo ingenting at være jaloux over. Jeg kan jo ikke få min afdøde kæreste tilbage ligemeget hvad fanden jeg gør, men derfor vil jeg stadig altid elske ham!
apr 2008
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 176
alternativt kunne man også havde en tatoo med en dato, engle, eller andet som kan for evige mindet om tabet
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 83
Jeg kan ikke se et problem i det, uden ham, var du ikke hvor du var i dag..
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 44 Svar: 271
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 149
Tænk hvis man fik en hello kitty, som ung, men når man blev ældre, så ville man hade den.
-Og den er jo ikke lige sådan til at fjerne.
Jeg synes du skulle gå med et smykke, du har fået af ham, og dediker dette til hans person.
Eller finde et billede af ham, få det printet flot ud, en flot ramme, og så få det op at stå/hænge, der hvor du har base.
Eller endnu bedre, få det i en broche, så du kan åbne og lukke for den, når du lige savner ham.
aug 2009
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 121
jeg har en veninde der var ude for det samme, han gik dog bort i en bilulykke.
men hun har nu en ny kærest og de har fået barn, hun elsker sin nye kæreste lige så højt som hun gjorde ved den gamle, hun har også en tatovering med hans initialer, det har den nye kæreste bare accepteret, for det gør et menneske der respekterer andres fortid
men havde de nu bare været en tatovering hvor i var gået fra hinanden, så gad jeg sateme ikke se på den....
så giv det lige et par måneders tanke igen, og tænk så igen.
men hans forløb har også ændret dig, men derfor behøver man jo ikke tvære kroppen til i blæk.
det vigtigste minde ligger i hjertet, ikke i huden
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 52 Svar: 598
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 208
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 581
men må lige komme med et andet indskud.
som der ellers er blevet skrevet, så kan det gå hen og blive en forhindring, for din fremtid.
nu ved jeg ikke om du har børn - i så fald, hvis det til gengæld var din datter, eller din søn som var død, så havde en portræt tatovering af barnet været smukt.
jeg har aldrig været fan af tatoveringer, men i nogen tilfælde har jeg haft overvejelser om nogen dybt personlige tatoveringer.
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 266
Personligt ville jeg være en smule stolt over at være sammen med en som vil være så godhjertet, at få et evig minde om en som har stået dig nær, men som du er blevet frarøvet..
Gir det mening??
Og så vil jeg da os gerne lige ha lov at kondolere!
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.147
aug 2007
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 2 Svar: 110
jan 2012
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 212
sep 2008
hvad så med din "kommende" kæreste? kunne du så senere hen finde på at få hans navn tatoveret også? tror da at han ville synes det var mærkeligt at du gik rundt med en andens navn på dig.
forstå mig ret, i trådstarters tilfælde er det noget helt andet. hun vil bære sin afdøde kærestes navn, i det evige minde om ham. - det er endda kun hans initialer. det ville jeg godt kunne leve med.
hvis dig og din kæreste gik fra hinanden, ville i begge jo stadig være i live - og måske stadig se hinanden?
anyways, man må jo så håbe at din måske-fremtidige-kæreste er ekstremt ordblind.
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 26 Svar: 619
sep 2008
og det skulle komme fra dig haha
sep 2008
Hvis jeres forhold endte rigtig skidt, tvivler jeg på du ville kunne se igennem lortet og tænke at det var en dejlig tid. Især hvis han var dig utro, eller bare et svin. Og omvendt for ham hvis du var lorten.
Det er nok meget romantisk lige nu, men hvis det ender grimt, tror jeg meget hurtigt i fortryder.
Men det er jo op til jer, jeg siger bare, at hans udtalelser er stadig noget at have i mente, fordi det kan være sandt.
Jeg ville meget nødigt have en kæreste, der har hendes ex's navn tatoveret på sig hvis de stadig snakkede sammen, og især hvis hun ikke ville gøre det samme for mig. Og hvis hun kiggede på den og drømte sig tilbage til en lykke hun havde engang. Det ville jeg ikke kunne leve med. Men sådan er jeg bare.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 62 Svar: 1.422
det ikk min måde at være på, pigen jeg er sammen med er jeg tro. Det gør man ikk mod sin partner. Og desuden er jeg 23år og har lidt flere brikker at flytte med ind som så yngre unge.
Jeg valgte at få Cathrines efternavn fordi jeg ser hende som det bedste i mit liv både som kæreste og ven, hun hjælper hvis jeg har det skidt eller omvendt. Og uanset hvordan ens forhold end er vil man altid vil huske personen for noget godt.
Så jeg vil aldrig fortryde den tattovering, da de 16 måneder ind til videre har været det bedste forhold og bedste tid i mit liv. hun har hjulpet mig ud af meget og løftet mig.
Så forholder mig retten til at sige det et fornuftigt valg i den her situation.
Og husk bare fordi i har endt sure og gale på jeres partnere er ikk alle ens vel ?
I meget nære synet folkens
sep 2008
aug 2007
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 62 Svar: 1.422
Og jeg er 23 og har aldrig HADET nogen af dem jeg har været sammen med uanset hvad der sket.
Jo mere voksen man er oven i hovedet ikk ? jo lettere er det at skilles som venner hvis det skulle ske.
Og man er ikk UTRO hvis man er et loyalt menneske som elsker den person man er sammen med. Hvis man har i tankerne at være sammen med en anden så slår man nok op inden man gør sin partner ked af det, for det er et tegn på man ingen følser har mere.
maj 2010
Følger: 1 Svar: 5
Dine fremtidige kæreste, skal naturligvis acceptere at der har været en anden i dit tidligere liv, men samtidig skal du også acceptere at din tidligere kæreste (som det nu vil være!) ikke er mulig at dele dit liv med længere. Det er derfor dig, som skal lære at elske en anden en dag. Alt andet, vil ganske enkelt være at straffe dig selv, og hvorfor? Du kunne sandsynligvis ikke have gjort fra eller til?
En tatovering er naturligvis ok, men jeg synes du skal lade vær med at forevige manden - han er for længst foreviget i din sjæl, og det er da uden tvivl det bedste sted at gemme på ham!
Og at besøge et gravsted, er helt okay, og hvis du finder den rigtige, er han også interesseret i at tage med på gravstedet og vise at han står ved din side i modgang som i medgang - som man så kønt siger
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 113 Svar: 466
okt 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 152
Hvis du er i tvivl, så er du ikke i tvivl.
Dvs, hvis du allerede inden du har fået tatoveringen tænker på om din handling kan "gøre skade" på din fremtid kommer du højest sandsynligt til at fortryde det senere hen.
Tanken bag er smuk men lad den blive ved det, gem alt du har om ham, få evt en dygtig tegner til at tegne en skitse til en tatovering/maleri eller lignende, det er nemmere at forholde sig til.
Beklager dit tab :(...
sep 2008
Du er da faldet helt af på den.
Når du så ikke ved hvad du skal svare, lukker du af med:
"øhh hmm pff... ja! og du er dum!".
Hvorfor svarer du ikke bare på mit spørgsmål?, det står mig klart at du tog min kommentar som et direkte angreb, hvilket ikke var min hensigt.
Du må også meget gerne skrive, at du ikke ønsker at besvarer mit spørgsmål. Det er bare for ynkeligt at sidde og dømme folk, bare fordi de ikke har den samme mening som dig.
Afdød kæreste tatovering