{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Hvad skal man gøre? {{forumTopicSubject}}

Er sammen med en rigtig sød pige, og hun er gravid nu.
Problemet er jeg næsten ikke må gøre nogen ting eller bestemme over hvad jeg bruger mine penge til, får en stor sum penge om knap en måned gennem løn garanti fond, hun har faktisk brugt pengene allerede inden jeg har fået dem, altså planlagt ting hun og den lille skal ha,
Jeg må ikke smide dem ind på mit lån så det kan blive mindre, heller ej købe en lille bil så jeg kan komme rundt, til mine venner.
Vi diskutere over den mindste ting. Har en datter i forvejen fra et andet forhold, men hvis vi nu går fra hinanden,hvad så?
Vil en evt ny pige ikke synes det er mærkeligt at ha 2børn, med forskellige partner?
Håber i kan give mig nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man gøre?
  • #1   24. sep 2011 Hun skal fandme ikke bestemme over dine penge!

    Sig da noget til hende?


  • #2   24. sep 2011 Vis hende hvem der bestemmer!! Jeg mener, det er dine hårdt tjente penge, så må du sku os selv bestemme hva de skal bruges tiæl.. Nu har du jo en unge i forvejen, og det er da sikkert os gået fint, uden at din eks skulle snuppe alle dine penge..

  • #3   24. sep 2011 Hun skal ikke røre dine penge.

  • #5   24. sep 2011 Det lyder som et pænt fucked forhold. Hvad med at være lidt voksen og sige fra? Åh min gud....

  • #6   24. sep 2011 Ender nok også med jeg går fra hende, hun er sur over ingenting jo, vil jo gerne ha mit lån ned samt jeg gerne ville kunne komme rundt

  • #7   24. sep 2011 Du havde vel ikke tænkt dig at hun skulle bruge penge ?

    så lad dog kvinden være sur!


  • #8   24. sep 2011 Do it, do it!

  • #9   24. sep 2011 Er det dit barn hun venter ? for så kan jeg godt forstå hun godt vil have der skal bruges lidt til jeres kommende barn. men til hun mener hun bestemmer osv. nej nej nej

    der må du lige sige fra og sige det er dine penge og de skal bruges til det du mener de skal bruges på


  • #10   24. sep 2011 Hun skal sku da bestemme over dine penge! :s
    Hvor langt er hun henne?


  • #11   24. sep 2011 Ja er mit barn hun venter, men selvfølgelig vil jeg også betale en del af udgifterne.
    Men hun mener at jeg skal betale alt hun vil ha jeg skal bruge 30.000 kr af det jeg får til alt muligt til den lille og hun skal slet ikke


  • #13   24. sep 2011 Kenneth: du skal slet ikke betale alt hvad hun mener der skal betales.

    Det er helt helt forkert, det burde hun også selv forstå og burde aldrig nogensinde sætte så dumme regler/krav

    hun må lige tage sig lidt sammen og være lidt mere realistisk. self. skal du få dit lån længere ned. det er da absolute noget meget fornuftigt at bruge pengene på og evt sætte nogen ind til opsparing


  • #14   24. sep 2011 Ja nemlig henriette sys også det er langt ude.



  • #15   24. sep 2011 Dine penge dine regler...!! Ret ryggen..!!

  • #16   24. sep 2011 DOH!

  • #17   24. sep 2011 gravide kvinder puhaaa

  • #18   24. sep 2011 hun skal ikk bruge dine penge på hende selv. og slet slet slet slet ikk og aldrig inden du overhovedet har fået dem...

    forklar hende at det er DINE penge, og dem skal hun fandme ikk bruge, og det kan hun heller ikk uden dig. sæt du dem bare ind på din konto som det nu passer dig uden at snakke med hende om det så, hvis hun ikk fatter en brik


  • Basker
    Basker Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 370
    #19   24. sep 2011 Begynd, at bestemme over hendes penge ... Hvad hun skal bruge dem på, og hvor mange hun må bruge. Og gå helt ned i de mindste øre. Så får hun den ihvertfald tilbage med 100 km/t.

  • #20   24. sep 2011 Pernille hun planlægger og bruge dem, hun kom også med det at de kunne sættes ind på hendes konto, da min bank er møg nysgerrig samt de nok snupper dem, men det er jeg sært ikke meget for, hvis vi nu stopper de her, så er det jo ikke sikker jeg får dem igen, samt så har jeg sikkert betalt alt hvad der skal til

  • #21   24. sep 2011 Nej har jeg ikke og skal jeg heller ikke ha.

    HA et eksempel mere, f.eks når vi skal købe ind til md, skal vi altid ha ekstra mede til hunden, dvs hvis vi skal have bøf, skal vi ha en bakke ekstra til den og hun klager over vi ikke har nok til maden. Sys det er så langt ude


  • #22   24. sep 2011 Md,, er det mac donals mad? For det skal i sgu da ikke fodre hunden med? smiley

  • #23   24. sep 2011 mcdonalds*

  • #24   24. sep 2011 Men se nu og få sat hende på plads. Få sat nogle grænser..

  • #25   24. sep 2011 Ups skulle stå mad

  • #26   24. sep 2011 du har været under tøflen alt for længe.... mand dig dog op og sige fra.



  • #27   24. sep 2011 Du viser hende lige hvor skabe skal stå ikk.. smiley
    Også fortæller du hende lyn hurtigt at hun bare holder snitterne væk eller næsen siger knæk!


  • #29   24. sep 2011 nu har jeg læst lidt med og gir de fleste ret for ærlig talt så synes jeg sku at hun skal holde fingrene væk hvis i ikke har aftalt noget må hun tag og acceptere det ellers er det bare ud

    jeg kan ikke se noget problem i at bruge penge men der er os grænser for hvor langt man vil gå især når folk ligepludselig begynder at tag over uden at ha spurgt først det er uacceptabelt

    hvis det stod til mig ville jeg ha taget en lang seriøs snak om det med hende og det fortæller hende hva du føler og det bare ikke kan være rigtig når man jo gerne vil af med sit lån og det kommer jo til at slå hårdt hvis den ikke forsvinder ned af fordi ens kæreste/kone eller hvem det nu er bare bruger pengene før de er kommet ind på kontoen man skal passe på dem så længe man kan for en dag er det bare væk og hva gør man så

    nu ku jeg så os forstå på det at du havde en datter fra en andet forhold hende skal der jo os være tøj og mad og sådan til det fint hun gerne vil være klar når den lille kommer til verden men man kan købe tingene over tid istedet det hele på engang ellers må hun selv til at ligge ud hvis hun ønsker en helt masse nye ting eller overlængere sigt som man nu kommer til at sku bruge det end at sku stå med en masse (undskyld sproget) engang LORT til at ligge og flyde gør det du føler er bedst for alle

    så det op til dig om du ønsker at være under tøflen eller være manden der tør forsvare sin sag uden at føle du bliver trådt godt og grundigt på


  • #30   24. sep 2011 der er ikke så meget at gøre andet end at sige til hende at du syntes du skal bestemme noget mere i økonomien ! (:

  • #32   24. sep 2011 Faktum er at hvis de skal købe ind til babyen og tilsyneladende ikke har 100% fællesøkonomi så betaler de alt 50/50, så må hun tage lån for at kunne matche hans økonomi, han har jo selv et lån. Fatter hun ikke det må kosten ud

  • ...
    ... Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 395
    #33   24. sep 2011 Det kan være hun gerne vil have en mand.

  • Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #34   24. sep 2011 enig, hun må se at forstå at I er fælles om børneudgifterne men I kan jo løse det mere konstruktivt ved at få en fælles konto som betaler børneting, mad osv.....I indbetaler hver X kroner hver måned på den fælles konto og I skal være ENIGE om hvad den fælles konto dækker. alt udover hvad du indbetaler til den fælles er jo dine lommepenge....dem skal hun derfor holde sig fra

    /A


  • #35   24. sep 2011 kan godt se at den er helt gal at hun vil bestemme hvad du skal bruge alle dine penge på... Men det må i sgu finde en løsning på i er trods alt voksne mennesker...

    Men for fanden da bliv lige voksen engang og tag lidt ansvar og lad vær med at sætte børn i verden og skrid fra moren så snart der er lidt problemer... Det er sgu synd for barnet.. At du har gjort det 1 gang og nu er klar til at skride fra mor & barn nr 2 viser jo at du under ingen omstændigheder er dit ansvar voksent.. Så hvorfor fanden tænker du dig ikke om inden du gør tøsen gravid ??

    Nu må du sgu få dit forhold til at fungere og ikke tude og skride så snart der er lidt problemer... Er sikker på hvis i sætter jeg ned og snakker lidt om tingene, så vil hun også kunne se det fornuftige i at nogen af pengene bliver brugt til at betale ned på din gæld.. Så i eventuelt vil kunne købe hus / lejligheden sammen på et tidspunkt, så i har et sted at bo med jeres barn... Men du må også selv kunne se at nogen af pengene skal bruges på ting til jeres kommende barn, det er trods alt ikke billigt at få et barn der skal bruges mange ting til sådan en lille en... Og klart at moren godt vil bruge nogen af pengene på nogen lækre ting til barnet og ikke bare købe brugte ting...


  • #37   24. sep 2011 kvinder og ammehjerne dine penge dine behov

  • #38   24. sep 2011 michael & kristina

    Nu er det jo altså også hans barn, så det er vel mere end fair at nogen af pengene også går til at betale for ting til barnet... Barnet har jo også et behov der skal sørges for... Hvis man ikke forstår at sætte sit barns behov før sit eget er man sgu ikke voksen nok til at sætte børn i verden... Men klart at nogen af pengene også skal bruges til at betale af på gæld, så der også er pengene i fremtiden, for barnet kommer til at koste penge de næste 18år....


  • Torben B
    Torben B Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 23
    #39   24. sep 2011 Tøffelhelt, kæft du skulle skamme dig!
    En skændsel for mænd all over :b
    Men tak for dagens griner smiley


  • #41   24. sep 2011 Jeg siger jo heller ikke jeg vil gå fra hende
    Dt forrige forhold var det hende der gik fra mig, men hun er pludselig blevet en helt anden end hun har været før, vil jo helst undgå at forlade hende ønsker jo også barnet har det gost, så det med i skriver det er umodent bare at skride har jeg ikke lige tænkt mig, hun vil jo ha jeg skal betale det hele,


  • #42   24. sep 2011 Selvfølgelig er i nødt til at købe noget udstyr til kommende baby, men det koster jo heldigvis ikke 30.000 kr! Dermed ikke sagt at du skal betale det hele, men i har vel sparet noget sammen? Hvor langt er hun henne?
    Syntes ikke hun kan tillade sig at skulle bestemme over dine penge og hvis du har lyst til at købe en bil så gør det dog, det må da også gøre tingene nemmere for jer når babyen kommer?


  • #43   24. sep 2011 ** CALLA **

    UMODENT?! Han siger jo at han får 30.000, og dem har hun allerede beslaglagt til babyudstyr, så må hun jo hoste op med samme beløb som hun kræver af ham, og det vil så være i alt 60.000, hvis man køber for så mange penge babyudstyr så har man et klart overforbrug, ved godt at babyting er dyre, men for så mange penge, det er jo sygt! Det er mere umodent at gå og tro at man har fuld råderet over kærestens økonomi.
    Personligt ville jeg lade være med at betale ned på lånet, for det bliver jo alligevel afdraget (ved godt det nedsætter afdragsperioden) Men en bil er jo vigtigere, den kan jo også komme hende til gode, f.eks. den dag barnet er syg og der er snestorm, så er det altså ikke pissesjovt at skulle smide barnet i en barnevogn og så bare begynde at gå. Men hvis det bare er for at besøge vennerne. Han kan sagtens få en okay bil til omkring 20.000 og så er der 10 tilbage til babyudstyr, det er jo rigeligt for det er vel fair nok at hun også er med til at betale samme beløb, så er der i alt 20.000 til babyudstyr også.


  • Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 142
    #44   24. sep 2011 Må jeg spørge om noget ? Tjener hun ikke selv penge os ? Siden de skal ind på hendes konto og at hun skal bestemme over dine penge ?

  • #45   24. sep 2011 Martin ja jg får så noget mere men jeg kommer til at betale det hele, hun er lidt over 3 mdr jo hun tjener skam sine egne penge

  • #46   24. sep 2011 Hold da kæft hvor er den smålig den der med at hvis han betaler 10000,- så skal hun betale samme beløb... Så skal man da nok få et rigtig godt forhold hvis man tænker sådan "Nu har jeg købt for 1000,- så skal du også købe for 1000,- eller stemmer regnskabet ikke"

  • #47   25. sep 2011 thomas S

    Det har intet at gøre med at være smålig, men det er sgu ikke fair at det kun er den ene part der skal betale..


  • #48   25. sep 2011 Martin

    Mon ikke også hun betaler noget når det kommer til stykket ? Hun har vel ikke altid bare gået derhjemme uden nogensinde at få en kr nogen steder fra ?

    Og pengene til barnet skal jo komme et sted fra... Og lad os sige at trådstarter får 100.000,- så er der vel ikke noget urimeligt i at han bruger 30.000,- på hans kommende barn også selvom konen måske kun smider 5000,- ! Man kan sgu da ikke gå i så små sko at alle udgifter absolut skal deles i 2 lige store dele...


  • Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 142
    #49   25. sep 2011 Man skal fanme da heller ikke snyde sig selv. Der skal sku da ikke være forretning i den kvinde !!

  • Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 142
    #52   26. sep 2011 Han skal IKKE betale alt til det barn.

  • .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 119
    #53   26. sep 2011 Jeg ville lave en ordning... lav et buget med hende... så i har styr på hvad penge der går til hvad.. og så må hun beholde resten af sine og du resten af dine eller i kan fælles bestemme hvad det sidste skal gå til... men du må sku mande dig op og sige fra....

  • Heinrich E
    Heinrich E Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 142
    #55   26. sep 2011 Ellers vil jeg sku kalde ham for en vatpik hvis han er bange for hende

  • #56   27. sep 2011 Har jo også sagt jeg gerne vil betale, men bare ikke bruge alle mine penge, jeg skal jo også kunne komme rundt med en bil når jeg får arbejde igen

  • #57   27. sep 2011 Sig hun må skaffe sine egne penge, hun tror hun har dig hvor hun vil ha dig pga hun har en kage i ovnen. Hun må lige stramme ballerne og lade vær at være sådan en control freak

Kommentér på:
Hvad skal man gøre?

Annonce