{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte sammen - støtte?
  • #1   8. okt 2009 Dina: Nej det ved vi godt hun ikke får...

    Men vi har hørt at man kan få tilskud til vuggestuen...ville bare se om der var hold i det...men kan jeg så forstå det ikke er...det er jo 2500 pr. mdr....puha


  • #2   8. okt 2009 Undskyld, det er så ikke helt korrekt.
    Gå ind på din kommunes hjemmeside, der er forskellige beregnere bl.a. til udreging af boligstøtte og evt del eller hel friplads.

    Og selv om man bor sammen med sin kæreste, får man noget ekstra SU. Man har forsøgerpligt. Det kan simpelthen ikke diskuteres


  • #4   8. okt 2009 (link fjernet)

  • S F
    S F Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   8. okt 2009 Du kan sagtens få boligsikring og støtte til vuggestue!

    Kontakt din kommune smiley

    Desuden får man altså forsørger SU selvom man bor sammen med sin kæreste ! Det gør ikke en til "mindre" forsørger, fordi man flytter sammen.

    Mig og kæresten har selv 2 børn, og da vi begge er igang med uddannelse får vi ca 1300 kr i boligsikring hver måned. Desuden betaler vi "kun" 1600 kr pr mdr for at have den største i børnehave og den mindste i vuggestue. Så jo... man får støtte. Det kræver self at det ikke kan løbe rundt med jeres økonomi, men det regner kommunen ud, når de ser jeres indtægter.

    Håber du kan bruge mit svar til noget smiley


  • #6   8. okt 2009 Calla: Det havde jeg også tænkt mig...men baboom er vel til for at få hjælp...eller er det kun til at have en billedprofil og snakke ligegyldige ting???

    SF: Se det var et svar jeg kunne bruge til noget...! Mange tak...nu har jeg noget jeg kan vise konen...

    Altså jeg tjener godt...men har også en stor gæld...men kontakter kommunen og se hvad de siger.

    Vi vil jo gerne finde noget ordentlig at bo i...og ikke sådan en fugtig gammel lejlighed som den hun bor i nu...

    Mange tak for svarene allesammen


  • #7   8. okt 2009 jeg fik da ikke forsørger su da jeg boed sammen med min kæreste??
    men jo du kan godt søge friplads og boligsikring=)


  • #8   8. okt 2009 Det vil vi da prøve...der sker jo intet ved at spørge...

  • #9   8. okt 2009 Hehe...det vidste jeg altså heller ikke Syro...så er det jo godt man har Baboom;-)

    Tak endnu engang


  • #10   8. okt 2009 Egenbetaling og kommunernes tilskud
    I skal selv betale en del af udgifterne, når jeres barn får plads i et af kommunens dagtilbud. Kommunen skal dog give dagtilbuddet et tilskud på minimum 75 pct. af de samlede udgifter til pladsen. Forældrenes egenbetaling må derfor højst udgøre 25 pct. Beregningen sker på baggrund af enten de samlede udgifter for den enkelte daginstitution eller på grundlag af de gennemsnitlige samlede udgifter for daginstitutioner af samme type i kommunen.



  • #11   8. okt 2009 Dennis - nej, i kan ikke få tilskud, i og med du ikke er under uddannelse - det er da underligt alle fra mit hold ikke kan få det hvertfald så ! Forresten - blev hun glad for din gave ? Jeg så dig oppe i smykkebutikken smiley

Kommentér på:
At flytte sammen - støtte?

Annonce