{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trafik
  • #2   10. apr 2022 https://fdm.dk/alt-om-biler/love-regler/boeder-afgifter/boedetakst-koere-staerkt-bil

    Her er nogle bødetakster, og det jeg er mest overrasket over er, hvor mange der har lyst til, at betale de høje takster.

    Og hvor mange der mister deres bil på grund af overtrædelser der regnes som vanvidskørsel.


  • #6   10. apr 2022 I mit liv som 65 årig, er jeg kun blevet stoppet 1 gang af politiet da jeg havde en Sunbeam special - de så kede af det da de ikke kunne finde noget de kunne knalde mig for. De hev i håndbremse og kørte lidt frem og tilbage for at tjekke bremser, men nu er min bror jo mekaniker og bilen var nysynet.... suckers...

    Men holder altid for fuld stop, det er da idiotisk andet. Men jeg er ikke hellig, har da kørt fra fyn til grænsen og hjem på 3,5 timer med næsten 200 km timen i en Ford Granada 2.8 - det er nok det man betegner som vanvid. Byer og landevejskørsel har jeg hold fartgrænser. Men dengang var der ikke meget politi på motorveje - nu hvor de nu har video biler som civile.


  • #8   10. apr 2022 Hvordan bøde systemet er i forskellige lande tror jeg ikke har indflydelse på folks opførsel i trafikken.
    Nej forskellen er nok mere folks, jeg vil frem som er meget udbredt i Danmark, og det giver helt klart flere uheld og store bøder hjælper nok ikke på trafik forståelse.

    Men en ting er sikkert og det er, at der tages meget mere hensyn til andre i Tyskland for i Danmark kører de fleste som om de aldrig har taget kørekort.



  • #10   11. apr 2022 Jeg griner og ja tænk hvis de regelsæt fandtes da jeg var ung - men nu er jeg jo blevet ældre og forsigtig smiley

  • #11   11. apr 2022 Se her er noget som jeg kan snakke med om, det er ikke "kun" 2000 kr. det koster, da der oveni i bøden koster 500 kr. til offerfonden.
    Jeg ved det af dårlig erfaring smiley


  • #12   11. apr 2022 NB ! sidespring
    Jojo, kniber det med at finde et "ståsted" siden du flakker rundt smiley


  • #14   11. apr 2022 jojo

    at flakke rundt er som betydning at gå uden et mål.


  • #16   11. apr 2022 jojo

    som en meget ung mand kunne jeg godt flakke rundt i min bil, bare for at køre bil, det er der nok mange der har gjort, i dag har jeg dog ikke en bil og flakker ikke rundt, det skal have et formål, en retning, besøg. Men på den anden side kan jeg godt i dag flakke rundt i en skov uden mål bare at nyde naturen og tage ned til skovsøen i Odense og få en isvaffel og så flakke videre, kigge på ænder, kigge på folk, nyde skovens stilhed, samle kastanjer og tilberede dem med salt i en ovn.

    Jeg har et sted ved havet som jeg tager til hvert april når vejret er godt og lunt, fiskestangen ude og en bål er lavet klar samt sølvpapir hvis jeg skulle være heldig. Det er som en mental nulstilling dengang jeg arbejde med IT og trængte til at komme væk fra al teknologi. Jeg har ikke engang en mobil med. En sagde engang: er det ikke risikabel ikke at have en mobil med? tja livet er farligt speciel hvis man går over en fodgængerovergang så har de med der, så hjælper dén jo ikke noget, hvis du er kradset af.

    Folk skal lære at kunne koble af fra teknologien og bruge den fornuftigt.

    Er min måde at set det på de "vises sten" NEJ det er bare min måde at gøre tingene på, der er sikkert tusinde andre måder at gøre ting på for andre.

    Men den røde tråd i min kommentar er at give sig tid til at koble af, eller brænder man ud, til skade for en familie og måske børn. Forældre skal give hinanden fritid til sig selv. Det er bare et spørgsmål om logistik og fornuft.


  • #17   11. apr 2022 Det skildt kan jeg ikke huske og ha set nogenside?.
    man køre da hen til krydset og så er der hajtænder ?.


  • #20   11. apr 2022 Annella

    Vi ikke lyde højtravende, men det er de små ting i ens liv som bygger en op, til noget stort. det man bare skal huske på er de små ting man startede med - måske lidt filosofisk.

    Jeg tror at mange har glemt det at gå i skoven eller gå i naturen - man sidder med sin mobil eller pc eller Ipad og soder hen imens hele verden er derude.

    Man må heller ikke glemmer sine rødder som giver en en indsigt i andre mennesker.


  • #21   11. apr 2022 Jeg ser da masser af mennesker der går i skoven og nyder masser af steder, så at nyde naturen er da ikke så usædvanlig.

    https://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturskoler/midtjylland/naturcenter-harrild-hede/
    Denne skønne plet er nu igang med, at blive indhegnet på grund af
    Harrild Hede og Nørlund Plantage bliver ny naturnationalpark så skal det indhegnes forstå det hvem der kan, jeg kan ikke.


  • #22   11. apr 2022 jojo du kunne jo flakke rundt her i et skønt og meget varmt område.

    profilbillede
  • #23   12. apr 2022 #18
    Det kommer an på vejkrydset.
    Som regel vil jeg gerne trille lidt fremad i tomgang da det så er nemmere og sætte igang, det slider ikke lige så meget på koblingen som et fuldt stop gør.
    Jeg kan ikke se om det kryds på billedet berettiger et fuldt stop.
    For det er noget nemmere og accelere op igennem gearne når bilen allerede triller smiley .


  • #24   12. apr 2022 #23
    Det kommer da ikke an på vejkrydset, men på færdselstavlen.

    Hvor mange andre forbudstavler bør man så sætte til debat.

    Her er en af grundene til, hvorfor bøder bliver sat op m.m.
    og som det ser ud er det faktisk uhyggeligt.

    https://dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/21-%C3%A5rig-m%C3%A5tte-aflevere-sin-bmw-efter-vanvidsk%C3%B8rsel-bl%C3%A6ste-gennem-kryds-med-150-kilometer-i-timen-2022-4-11?fbclid=IwAR3gtO8uf_RcZiyP3gnhcCUyzMdzMOXCHGb83iCYuT_AKQkXo1ENo-zuGew


  • #26   12. apr 2022 Det der kan jeg ikke tage seriøst.
    Der er 1000% forskel på og krype hen til krydset med bilen i første gear og der triller den højes 6 km/t.... Gælder ALLE biler!.

    Til så og smadre igennem krydset med 150km/t .
    Den artikel har intet med det jeg sagde og gør.


  • #27   12. apr 2022 J/L
    Forstår ikke at man kan tvivle på fuld stop er nødvendig i et vejkryds, det er et vejkryds, det giver da god mening. Det afgørende er at der er krydsende trafik og drøner man bare ud så kunne man jo blive ramt af en anden bil.

    Selv om man ikke er skyld i ulykken så er det en slem oplevelse hvis det kom til det, fordi en ikke har overholdt sin vigepligt og fuld stop.

    Jeg tror gerne at du er en forsigtig bilist, men det er ikke alle som er, og så må man tage sine forholdsregler som færdselsregler.


  • #28   12. apr 2022 #27
    Også dig nu?.
    Den sammenligning brok s kommer med er jo lang ude.
    Det er jo idiotisk og køre på den måde som i linket .

    polysl.
    Som du sagde.
    Forstår ikke at man kan tvivle på fuld stop er nødvendig i et vejkryds, det er et vejkryds, det giver da god mening. Det afgørende er at der er krydsende trafik og drøner man bare ud så kunne man jo blive ramt af en anden bil.

    Det gør jeg netop ikke, kryper frem så jeg kan se til høre og venstre.
    Men fuld stop, det kommer an på krydset, kan jeg se 200 m hver vej og kan se der ikke kommer nogen , så er det bare afsted jo thumps up.


  • #30   12. apr 2022 Jeg synes ikke at det giver mening at diskuter færdselstavler, de har et formål. Jeg har altid holdt for fuld stop, af hensyn til mig selv hvis der kom en krølhåret med fulde skrald.

    Skal vi også diskuter logikken i at man godt må køre over for rødt hvis der ikke er en bil i syne, cyklist, knallert?

    Færdselstavler er for at sikre folk sikkerhed - man kan så være ligeglad, jeg håber bare ikke jeg er i nærheden.


  • #32   12. apr 2022 #31
    Hvis der er frit udsyn med 200m ved udkørslen så er der intet stopskilt.

    Men hvilke tavler behøver vi ikke , at rette os efter.?


















  • #35   12. apr 2022 OK, jeg har bare set for mange ulykker til, at give jer ret i, at tavler skal bruges som
    vejledende.

    Men det er vel noget af det værste man kan gøre, at bede folk køre efter forholdene.

    Bare se på P regler det er også noget der findes egne regler for.


  • #37   13. apr 2022 #31

    Hehe øv trist smiley .

    Det er flere år siden jeg sidst har set fuldt stop skilt.
    Har boet hele livet i Middelfart så ville da mene jeg kender alle veje på vestfyn og der er ikke nogen fuld stop .
    Jeg ved ikke engang hvor de er i jylland?.


  • #38   14. apr 2022 #31 J/L
    Du må ud og køre en tur (husk ansigtet/øjnene skal hæves)
    Så vil du nok opdage, at der er masser af Fuld Stop skilte i din kommune.


  • #39   15. apr 2022 #38
    Der er sgu ikke nogen i min kommune smiley .


  • #41   15. apr 2022 #40.

    Naaah Hjorte er til fare for trafikken smiley


  • #43   16. apr 2022 Nu har jeg ikke selv set mange stoptavler, som i flere tilfælde er taget ned og dengang erstattet med "hajtænder" som betyder det samme. Man kan ikke bare sætte ned i gear og bare liste rundt om hjørnet - man skal holde stille orienterer sig og så køre. Men det er nok mere på landet at man møder det gamle 8 kantede skilt - specielt steder hvor oversigt forholdende er elendige.

  • #45   16. apr 2022 Har du ret i Brok - men jeg laver altid fuld stop for at orienterer mig,

  • #46   16. apr 2022 Jeg blev eddikesur da jeg for nogle år siden fik en fartbøde!

    En rute jeg havde kørt med mine forældre, en rute jeg kørte i mange år efter jeg selv fik bil. Stadig gør, bare på cykel. smiley

    60 km skilte hele vejen.
    Så skal der graves op, grundet nogle rør der skal lægges hele ruten igennem. Derfor er alle skilte fjernet.

    Kører altid lige under 60.

    Bliver blizset, for 57 km/t. Man får jo lige 3 km til ens fordel. Så jeg har altså kørt 60.

    Var derfor uforstående overfor bøden. Får af vide i brev at der er sat skilt op om at det nu er bymæssig område. Derfor må man kun køre 50 km/t.

    Jeg spejder grundigt efter det skilt på næste tur. Men kan simpelthen ikke se det! På tilbagevejen spejder igen. Her får jeg øje på det, et lille skilt, sådan et par meter væk fra kørebanen.

    Jeg fortæller det til en nabo, som er buschauffør og kører på selvsamme rute af den vej. Han aner heller intet om det, og kører som normalt 60 km/t. Han har heller ikke set noget skilt.

    Jeg betalte bøden, for det er jo ganske umuligt at gå imod trafik-myndighederne, for man kommer bare til kort.




  • #47   16. apr 2022 cris, står der ikke sådan et skilt?

    Hvis du har gps i bilen så prøv at se hvornår den skifter fra ? og til 50km.


    profilbillede
  • #48   16. apr 2022 Havde ingen GPS, brok.

    Skiltet var så lille, og stod som sagt ikke så det var lige til at få øje på.

    Spurgte også andre der kører på samme vej, om de havde set det?

    Ingen jeg talte med havde set det, og de kørte også stadig 60 km/t.
    Det var først efter min omtale og bøde at de selv sænkede farten.






  • #49   16. apr 2022 Hvis det er i by er fartgrænsen 50 km, det har man ikke brug for at vide da det skiltes. 80 km i mindre bebyggede områder eller hvad der nu er af skilte.

  • #50   16. apr 2022 Øh jo, Poly. Det er man nødt til at vide.

    Når man i en 'menneskealder' har lov til at køre 60 km/t på en strækning, og så fjerner alle skilte, da man graver op til nye rør, så er det vel vigtigt lige at gøre opmærksom på at samtidig ændres ruten til bymæssig område.

    Man har jo ikke en 'kinamands chance', for at vide/kende ændringen, når skiltet med 'bymæssig område', ikke sådan lige kan ses.



  • #51   16. apr 2022 chris, er det ikke fordi det hele tiden har været indenfor Bygrænsen, men med ret til at køre 60. km



  • #52   16. apr 2022 Jo, brok. Det er jo nok det der er tilfældet.

    Derfor er det vel også rimeligt at man sætter et skilt op med fx. fartændring.



  • #54   16. apr 2022 Her er de Tyske regler der er helt som de Danske.

    HØJRE VIGEPLIGT
    Det er vigtigt at huske på, at man har højre-vigepligt i Tyskland, og at færdselsreglerne i høj grad er bundet op på denne vigepligt. Det vil sige, at man på veje med samme rang, altid skal huske at holde tilbage for den trafik, der kommer fra højre. Det gælder naturligvis ikke, hvis man kører på en hovedvej, hvor man altid har forkørselsret for anden trafik, eller for landeveje – hvor anden trafik ligeledes skal holde tilbage. De krydsende veje vil dog stort set altid være markeret med hajtænder ganske som i Danmark.

    Det er især på de mindre veje, færdselsreglerne føles anderledes. Kører man f.eks. i et område med boliger, kan man godt få sig en overraskelse, når den trafik, der kommer fra højre, ufortrødent fortsætter kørslen. Husker man på denne højre-vigepligt, kan man undgå mange kraftige opbremsninger.

    Hajtænder er næsten alle steder hvor man kører ind på en mere befærdet vej.


Kommentér på:
Trafik

Annonce