{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Kriminalitet {{forumTopicSubject}}

Flere indtægt kilder lukkes ned, masser af butikker, få folk på vejene som kan røves, folk er hjemme, så indbrudstyve og andre kriminelle må finde andre indtægtkilder.

Christiania lukker ned - men de plejer at være ret kreativ med at finde løsninger.

Så hvor vil alle de kriminelle skaffer penge fra?

Aftagere af tyvegods er også ramt økonomisk,

Mon vi ser en stigning af røverier af dagligvarer butikker?

IT - kriminelle udnytter at flere og flere er uvant med at sidde hjemme, og deres parader er nede, og risikerer at trykke på en falsk mail som sender dem hen til en tilsynladende ægte website.

Nyeste er at folk får en meddelse at sundhedsstyrelsen har send dem en mail: gå ind på sundhedstyrelsen.net.

Den opmærksomme bruger vil nok undre sig at den ikke sendes til ens E-boks, andre vil hoppe på den og imens man så logger på den falske web så bliver ens oplysninger stjålet.

Det største problem er lige nu at man sender random - ware som kryptere ens harddisk og beder om at få betaling for at få den låst op. Her får man ingenting selv om man betaler - så her må man prøve en gendannelse, eller Format C:\ og så bruge sin :*ISO fil som flere altid laver når systemet køre optimalt.

*. ISO er et virtuelt billede af din cd, dvd, harddisk osv...

Fordelen ved at bruge *.ISO er at man ikke skal konfigurerer win10 efter installation - alt er som det var før.

På Microsoft support kan man læse hvordan man opretter en *.ISO


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kriminalitet
  • #1   21. mar 2020 Polysl ja man skal passe på også i disse tider smiley

  • #2   22. mar 2020 Mærkeligt med sundhedsstyresen, jeg fik en sms fra dem kl. 1 i nat, de skrev jeg havde fået digital post, så den ligger inde på borger.dk. - De er vel ikke blevet så dygtige, så de kan sende digital post?

  • #3   22. mar 2020 Markgreven den er god nok jeg har også fået den og var inde og læse smiley

  • #4   22. mar 2020 Markgreven

    Sundhedsstyrelsen kan ikke fortælle folk du har digital post, det er en besked man får fra E-boks.

    Nu er det kun de offentlige som har adgang til din e-boks, andre har også men så er det et valg du foretager - som at tilmelde din forsikring eller andre private...

    En sjov en....fik sent en sms fra politiet om retningslinjer omkring Korona - ikke på dansk - men udelukkende på Engelsk. For mig er indholdet total ligegyldigt da den indeholder hvad man allerede ved. Så jeg forstår ikke at man spilder tid med den.


  • #5   22. mar 2020 Polysl.

    Sjovt, den har jeg nemlig ikke fået, selvom politiet har sendt den til 9 millioner telefoner.


  • #6   22. mar 2020 Ok, de finder én, alle myndigheder via e-boks, jeg anede ikke at jeg havde kørt et par km for stærkt i en byzone for 14 dage siden, så jeg fik en bøde på 1.000 kr, at betale. smiley

    Så kan jeg lære det, det er kun sket én gang før, for 10 år siden...

    - jeg en fartbølle! smiley smiley


  • #7   22. mar 2020 Madonna

    Har aldrig fået en fartbøde - men indtil nu kun 3 parkerings afgifter. Jeg er bare heldig for jeg præsterede fra Odense og til Flegaard at handle ind og tilbage på under 3 timer Så røg min granada 2,8 også en smule - bagefter.


  • #8   22. mar 2020 Markgreven jeg har også bare fået den igennem en mail hvor der stod at der var post fra sundhedsvæsnet smiley

  • #9   22. mar 2020 Madonna M da jeg var ung fik jeg en del fartbøder + at køre uden kørekort - det var inden jeg fik kørekort og så har jeg fået en bøde for at uddele lussinger (jeg blev 18.år den dag) - men har intet fået i rigtigt mange år smiley

  • #10   22. mar 2020 Fik SMSen fra politiet her ved middagstid, både på dansk og engelsk.

    Det var til alle Telia kunder.
    De har nok taget et selskab ad gangen.


  • #11   22. mar 2020 Her også fået den nu, den var på vegne af "3", "OISTER" og "politiet".

Kommentér på:
Kriminalitet

Annonce