{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Kriminalitet {{forumTopicSubject}}

Det syntes at herske en del forvirring her hvad kriminalitet er.

Det er ikke en kriminel handling at køre 300 på motorvejen da det ikke er omfattet af straffeloven men færdselsloven.

De 2 forskelle har det at kriminalitet begået ud fra straffeloven skal dommen klaret på domhuset - hvorimod en færdsel forseelse klares ud fra de regler som er omfattet af færdselsloven - det kan så kommer for en dommer hvis man ikke anerkender forholdet så man kan ikke sammenligne de 2 ting - ellers klares det via politiet.

Som jeg kunne læse på en gruppe jeg ikke er tilmeldt mener en at det er det samme....at f.eks. røve en bank eller køre 300 på motorvejen.

Emnet i gruppen var at Mette Frederiksen vil hellere bruge ressourcer til vigtig kriminalitet som forståelig nok er mere betimeligt end lige at bruge tid på folk der går over for rødt.

Man vil også i stigende grad bruge legetøjs soldater til at overvåge vores grænse men de har ikke hjemmel til at undersøge biler eller anholde nogen - total latterligt. De må heller ikke bære våben så de er total udsat hvis en i en bil trækker et våben

Faktisk er de bare nogle parkeringsvagter der kontrollere billetten ved grænsen - - jammerligt. Man har også anerkendt et behov for nye betjente og 15 er nu under uddannelse - øh 15? det er sandelig noget der kan mærkes på landsbasis ik?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kriminalitet
  • #2   31. okt 2016 Gør jeg også men man skal ikke sammenligne færdselsloven med straffeloven da de er lige så forskellige som æbler og pærer.

  • #7   1. nov 2016 ja Denise

    Og så kan de få en tur til Caribien....bare man var ung og kriminel så eh...


  • #9   2. nov 2016 Er der ikke forskel på forbrydelse og forseelse?

    jeg mener at der er.

    http://www.dkr.dk/straf


  • #11   2. nov 2016 #10

    hvis jeg kører på en øde vej med 53 km i timen i stedet for 50 , sætter jeg ikke andres liv i fare. Der er hverken fodgangere eller modkørende der!


  • #12   2. nov 2016 forhedehulehelvede

    At køre for stærkt er ikke indbefattet i straffeloven men færdselsloven, de andre punkter du nævner er indbefattet i straffeloven. Du har ret i at mange har et lidt flosset tilgang til straffeloven - lidt tyveri her og der, sort arbejde der.

    Jeg har selv som ung været med i en konkurrence om at køre til Tyskland og handle 6 kasser dåseøl og så hjem på kortest tid. Jeg vandt men så var man også oppe på omkring 200 i timen i dag tænker man på hvor sindssygt det var.


  • #14   2. nov 2016 ole S,
    hvis alle der kørte for stærkt begik manddrab, så ville Danmarks befolkning blive udryddet smiley smiley smiley


  • #16   2. nov 2016 Ole S,
    Du ved bedre end mig at der er en kombination af faktorer, som er årsagen til en dødsulykke. Alkohol, uopmærksomhed, træthed kan også føre til at folk mister kontrollen over bilen.


  • #17   2. nov 2016 elena du glemmer mobilos

  • #18   2. nov 2016 rigtigt Polysl smiley

    de er årsag til mange soloulykker smiley


  • #19   2. nov 2016 Før hen havde jeg Storono system i min bil med mic så firmaet kunne kontakte mig, senere er det så blevet et integreret mobil system som kan aktiveres via mit rat - flere systemer er så stemmestyret med kommandoer.

  • #21   2. nov 2016 FHHH.

    Du har fuldstændig ret i det med de 3 km/t, men det fatter en afstumpet kvinde som Elena ikke.


  • #22   2. nov 2016 fhhh, jeg svarer kun til dig.

    de ekstra 3 km/t vil jeg så bruge på en undvigemanøver ....
    En der træder ud foran bilen fra en busk er selvmordskandidat, og skal tage det fulde ansvar for sin handling. ... der er selvfølgelig mere at sige det, men det er en anden diskussion.


  • #25   3. nov 2016 fhhh,
    Du glemmer bare proportionerne i dette eksempel.
    og så kan jeg oplyse dig at en speedometer i bilen sagtens kan have en afvigelse på 3 km/t. De er ikke kalibreret så præcist, især hvis det er en ældre bil.
    hils ellers ordensmagten fra mig smiley smiley smiley


  • #26   3. nov 2016 Rent teoretisk kan 3 kilometer betyde en stor forskel det kommer helt an på hvor uheldig man er. Men kører man 53 km hvor man må køre 50 km bliver man ikke straffet for det er den procentdel som fratrækkes ved en hastigheds måling.

    En person vader ud på kørebanen imellem 2 biler - umulig at undgå at ramme, men hvis man så havde kørt 3 km mindre så var personen måske ikke blevet ramt. Men at færdes i trafikken har 2 personer selv skyld i at færdes sikker.

    Jeg har selv oplevet at køre en ned som netop gik ud på kørebanen uden at se sig for - klask - hoftebrud og personen kom sig aldrig rigtigt. Det er hård at være vidne til det men jeg havde ikke en chance for at undvige. Det er ingen trøst og det tog mange år at kommer over det. Det har for mig gjort at jeg aldrig -nå næsten køre for stærkt men overhovedet ikke i byer, på lande vej kan den godt snige sig lidt op hvis man mener forholdende er der.


  • #27   3. nov 2016 Fedte.

    Jeg er fuldstændig autodidakt i afstumpethed, æd den. smiley


  • #28   3. nov 2016 ja det tager tid at udvikle smiley

Kommentér på:
Kriminalitet

Annonce