{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Hvor er der meget, der er en jungle {{forumTopicSubject}}

Jeg synes det er vildt, at det er lovligt, at have så mange forskellige priser på samme ting, det er ikke kun ting, vi kan gå ud og købe håndgribeligt, nej, det er benzin, el, olie, service på bil, syn test, det kan jo tage flere dage, før man finder ud af, hvad der er billigst af diverse - men det er nok i konkurrencens tjeneste og demokratiets navn, at det er sådan ...

Jeg synes bare, det er møg irriterende - for det er slet ikke overskueligt og helt umuligt at sammenligne priser, for der er altid noget mere med eller mindre ift konkurrenten.

Det er da ikke forbruger venligt - det samme gælder banker og alle deres gebyrer, jeg har lige haft et møde i dag med min, og de havde helt glemt, hvem de skulle have møde med hi hi - jeg fik min vilje - men helt ærligt, så gider jeg ikke bruge energi på det, det burde være ens for alle, men sådan er det slet ikke.

Hvordan har du det med "Junglen" og alle de mange forskellige priser på samme ting ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er der meget, der er en jungle
  • #1   26. feb 2016 Me Tarzan, You Jane.... smiley smiley

  • #2   26. feb 2016 Dejligt kys til dig min skat ... smiley smiley smiley

  • #4   26. feb 2016 ja det er et værre rod, når bank direktøren ikke vil have sine penge i egen bank så er der noget der siger mig at vi alle bliver snydt med gebyrer.
    Men hvor har du ret Jetset. smiley smiley


  • #5   26. feb 2016 Jeg har i alle de år, jeg har været selvstændig haft en kassekredit, ud og ind - og den skal fornys nu og da og det skal da ikke koste en krone - jeg ved ikke, hvad der sker med banker, men man skal bare true dem med bål og brand - jeg synes, det er blevet værre, for jeg kan ikke huske, at jeg skulle beramme møde derom - de har jo alle vores penge at skalte og valte med, så de bør begynde at dyrke os noget mere.

    Ja, det er blevet som et markedet i Uganda, vi skal prut-prut om prisen smiley - men så er der også el-en - kan I finde ud af den, jeg kan ikke, det er lige før jeg kaster håndklædet i ringen, lige pt handler det om DONG og Energinord, jeg er ved at få spat, Energinord har ikke afgifter på deres regninger, men det har DONG, hold nu kæft .... smiley smiley smiley


  • #6   26. feb 2016 Jeg har to gange prøvet at blive indkaldt til møde i banken, tid og sted berammede de.
    Nu er det sådan at jeg skylder ikke Nordea 1 krone, tværtimod gav jeg dem for mange år siden 200.000 at lege med fordelt på 25% danske aktier, 25% udenlandske aktier og 50% indeksobligationer. Disse penge rundede på forunderligste vis 1 million på et tidspunkt.
    Gad vide om de har ondt et eller andet sted.

    Behøver jeg skrive at jeg ikke kom til de møder.

    Libbie.

    Også store kys til dig min skat. smiley smiley smiley


  • #7   26. feb 2016 Nej, det behøver du ikke min skat smiley smiley smiley smiley

    Banker elsker at lege med vores penge - der var engang i 90'erne det var en fornøjelse - det var den gang, men sådan er det ikke mere, vil min bank ikke dyrke mine penge, så skal jeg nok selv finde ud af det, men det er ikke blevet lettere med årene - og de synes heller ikke, at jeg er let smiley smiley smiley smiley smiley


  • #8   26. feb 2016 Men er der nogen, som kan forklare mig, hvorfor Energinord ikke har afgifter på deres regninger, som DONG på et senere tidspunkt skal indkassere fordi det nu er deres område, jeg fatter hat smiley smiley

  • #9   26. feb 2016 Jeg fik engang et godt tilbud af nogle smarte sælgere i Amagercentret om at skifte til Nordjysk elforsyning da det var billigere end DONG.
    Det blev en kort fornøjelse, for nu fik jeg regninger både fra dem og DONG, jeg syntes det blev meget dyrere.

    Så nej, det kan jeg ikke forklare dig Libbie.


  • #10   26. feb 2016 Jamen, så er det lige det samme jeg oplever - jeg er dialog med dem, og de lover at ringe tilbage - rend mig et vis sted, jeg gider ikke mundtlige dialoger, jeg skriver mail og de skal bare svare mig der.

    Det er sq da for meget - men jeg skal også have fat i ejerforeningen for der betaler jeg også EL.

    Det er det, jeg mener med en Jungle - det er sq ikke OK i veloplyste Danmark eller hva smiley


  • #11   26. feb 2016 Olie- og benzinpriser er op og ned - hver dag, bedst som man tro, nu er det nu, du skal tanke op, så var det slet ikke DAGEN, for du kunne have sparet næsten 100 øre, ja, det lyder ikke af så meget, men det kommer an på, hvor stor din tank er, og jo selvfølgelig bliver 100 øre til noget, uanset om det er en benzintank eller olietank .... og det er utroligt, så de priser kan accelerere.

  • #12   26. feb 2016 Tja. Jeg undrer mig lidt over jetset at hvis du er/har været selvstændig så burde du jo være velbevandret i alt det med konkurence på service og pris.
    Jeg er så gammel at jeg godt kan huske en tid hvor man havde maksimalpriser og ved du hvad - dengang var prisen altid den højeste man måtte tage og det gjorde det nu ikke billigere.
    Dengang man havde monopolselskaber var priserne osse væsentligt højere end i dag.
    Det kan godt være det er mere besværligt i dag at få et overblik, men gider man ikke, kan man jo bare lade være. smiley


  • #13   27. feb 2016 Der findes en app der viser hvor det er billigst at købe benzin i området.

    Ang. banker og el priser, må man ansætte en konsulent til at regne på det, eller have oceaner af tid.
    Mon ikke der er nørder der diskuterer emnerne i et eller andet forum?


  • #15   27. feb 2016 Jeg tanker også altid helt op, Torben - så kan den holde lidt - men vi må så finde os i de forskellige priser hver dag.

  • #16   27. feb 2016 #12 muligt, at jeg bør være inde i alt, dog kender jeg ikke nogen, som er inde i alt, men det jeg skal være inde i ift mit erhverv, det går meget godt smiley

  • #17   27. feb 2016 Jeg syntes at det er voldsomme priser man skal betale for El. jeg fik lige en kvartals regning i sidste uge, den lød på 3.665. kr og det kan jo godt undre når vi , ikke fyrer med elektriske apparater men en brændeovn. Godt nok har vi to radiatorer i 2 gæsteværelser, men de bliver kun brugt når vi har besøg af familien. Vi fik ellers også lavet vores om til grøn strøm, men det virker ikke som om det er blevet billigere. det vil sige at vi på års basis bruger el for 14.500 kr. jeg ved ikke hvad i andre bruger men vores hus er på 120. m2

  • #18   27. feb 2016 Det er hamrende meget dyrt, Kisser - hvor får i el fra ?? - men el-radiatorer er meget dyrt i drift smiley

  • #19   27. feb 2016 ja jeg syntes også at det er i overkanten, men måske skulle jeg have en ud fra el selskabet for at måle , hvordan det kan blive så meget. Vi får strøm fra S.E.A.S, Nordvest Sjælland. Vi har ikke så ofte tændt for de to el- olie radiatorer.

  • #20   27. feb 2016 Ja, synes det er i overkanten, men der bruges også el til det varme vand, el komfur vi har stort set el til det hele, jeg vil lige prøve at finde ud af, hvor meget jeg gir om året, jeg for fra DONG.

  • #21   27. feb 2016 Ja det ville være godt, så har jeg noget at sammenligne med, syntes nemlig selv at det er for meget. smiley smiley smiley smiley

  • #22   27. feb 2016 Det er alt for meget, jeg er ved at finde ud af, hvor meget jeg betaler om året smiley - nå jeg kan ikke lige komme på netbank, må prøve senere smiley

  • #23   27. feb 2016 Jeg har i 2015 betalt 7.800,- for et hus på 170 kvd, jeg har ikke elvarme og heller ikke elkomfur, men har dog en fryser+køleskab smiley

  • #24   27. feb 2016 ja så kan jeg godt se at det er for dyrt for os. Vi har godt nok 2 frysere en stor og en lille, men de er a modeller. jeg må have det undersøgt, hvor er det sødt af dig at undersøge det, Tusind tak. smiley

  • #26   28. feb 2016 Min el regning svinger meget, og jeg ved ikke hvorfor....

    Men ca. 2200 i kvartalet, lejligheden er 92 m.

    Køleskab/fryser er noget gammelt lort, så det forklarer nok en del.


  • #27   28. feb 2016 Det afhænger vel af om jeres huse er isolerede ordentligt.
    I min forrige ejendom betalte vi 754kr om måneden. Dårlig isolering og mange fælles gange og lokaler.
    52 kvadratmeter lejlighed.


  • #28   28. feb 2016 Det har sådan set ikke noget med isoleringen at gøre, vi fyrer det hele op med en stor brændeovn, Vi har da godt nok en varmeblæser men den bruger vi sjældent.
    Jeg mener også at det er for meget i sommer månederne at betale 2. 700 i kvartalet, der bruger vi kun strøm til frysere, køleskab og vandvarmer. Der sidder vi udenfor og har ikke lamper tændt. Jeg må have en ud at se på om jeg også betaler naboens strøm. smiley smiley

    Markgreven, det er da også en stor regning ,du har syntes jeg.


  • #28   28. feb 2016 Men vi kan vel blive enige om, at el regningen ikke er blevet billigere efter at man henter mere end 50% fra vindmøller.
    Jeg troede vi alle skulle have glæde af at energien blev billigere at producere, men selvfølgelig tog jeg også fejl her.


  • #29   28. feb 2016 Næh Kisser hos jer er der noget galt, håber årsagen kan findes.

  • #30   28. feb 2016 ja Kirstine, det håber jeg også, det er totalt langt ude at skulle betale så mange penge, når det ingengang er med varmen inkluderet.

  • #32   28. feb 2016 Torben.

    Man burde trods alt mene at i et land som Danmark, var vind energi og bølgekraft, (sidstnævnte har man dog ikke investeret i), nok en guds gave til borgerne, og alt andet lige billigere end noget andet, men jeg tvivler på at borgernes elregninger nogensinde vil bære præg af det.
    Det er nok snarere aktionærerne i DONG der bliver forgyldt.


  • #34   28. feb 2016 #26 Alan - hvorfor vores el svinger meget, er fordi vi har sagt ja til variabel kwh, mine kvartalsregninger er også variable, der er en klog, som har bildt mig ind, at det godt kan betale sig, fremfor fast kwh.

    Jeg har selvfølgelig også en vaskemaskine og en opvasker og så må vi ikke glemme, at alt vores udstyr som står på standby er faktisk ret dyrt på årsbasis, nogen siger 500 kr og derover.


  • #35   28. feb 2016 Torben.

    Nej vi er ikke blevet lovet noget, men DONG var/er jo delvist statsejet, jeg ved ikke i dag efter Golman Sachs. - Da staten jo er os, burde der vel ikke ligefrem gives løfter, det burde vel være en selvfølge.


  • #36   28. feb 2016 Jeg husker at vi fik lovet at fjernvarme blev billigere for forbrugerne. Men det blev modsat... dyrere... og dyrere.

  • #37   28. feb 2016 Jeps, Kirstine, jeg er også glad for, at jeg ikke hoppede på den, der var ualmindelige lave omkostninger på det, hvis vi ønskede at være med, noget af en lokker, der er mange, som har fortrudt, og hvor kan det ses om vinteren, hvor fjernvarmen er, der er ikke sne og is, der hvor rørene er og hvem skal betale for det spild, det skal forbrugerne - jeg er meget glad for mit helt private system smiley

  • #39   28. feb 2016 Ja - og rent Torben - men fjernvarme ctr den jeg selv har, er ikke sammenligneligt, hvad årlige udgifter angår, så er mit eget anlæg langt billigere, alt efter hvilken beliggenhed vi har ift fjernvarmecentralen, jo længere væk jo større forbrug ift, hvor det varme vand - mine naboer klager over, at vandet skal løbe en tid, før det bliver varmt og det må da så også gælde varmen, de kan ikke få den ønskede temperatur, men må nøjes med og betale ved kasse 1, det er da ikke OK.

  • #41   29. feb 2016 Nææh - for når man først har den ene form for kollektiv varmeenergi, så kan de jo bare skifte den ud uden at spørge om lov, det er noget andet, når vi har privat varmeenergi, kan de jo ikke bare komme og nedlægge det, uden at spørge om lov - jeg holder meget af mit private, som er en forholdvis nyere installation, så de får mig ikke som kunde foreløbig smiley

  • #43   29. feb 2016 Jo Torben, det er ikke første gang i historien man hører sådanne historier, desværre.


  • #44   29. feb 2016 Hvor er det bare uartigt - men der er så meget, lejerne og andelshaverne skal finde sig i, jeg hørte forleden om en andelshaverforening, der var gået konkurs og nye administratorer kom til, hvor huslejen blev væsentligt sat op og andel ligeså - det er jo umuligt for andelshaverne at sælge og ligeledes skulle erlægge 100.000 mere - det er også en jungle - og ligepludselig skulle sende husleje til en adresse i langbordistan ...., andelshaverne havde også hyret en advokat - det er ikke for alm. mennesker smiley

  • #45   29. feb 2016 Jo det er da noget møj at skulle lede efter den billigste pris.. men man bestemmer jo selv om man gider.. !!
    Og ja jeg syntes det er helt okay at der ikke er ens priser for alle. Jeg har feks forsikringer for ca 80 kg. om året. Og køber brændstof for ca 300 kg om året.....
    Så syntes det er ok jeg kan forhandle lidt rabat !!


  • #46   29. feb 2016 Torben er det anddel? Der er vel regler om at informere?

  • #48   1. mar 2016 Og jeg som troede at lejeloven var til for at beskytte alle lejere. Hvad sir LO til det?

  • #50   1. mar 2016 Underligt tilfælde, Torben, og vi som er så demokratiske og statsstyrede generelt.
    Tænk at lejerne ingen rettigheder har??
    Almene boliger er jo ikke en mulighed længere, hvis man lever et normalt liv, naboerne er komplet udenfor pædagogisk rækkevidde. Så er der anddel tilbage. Hvor man må flytte væk fra sit netværk, for priserne er gået løbsk i storbyerne.
    Hvordan med fri proces i retssagen?

    Hvor længe har det stået på, Torben? Det kan slide på borgere den konflikt.


  • #51   1. mar 2016 Det må lige være noget for en god advokat, for det er da ude på dybt vand, så er det måske der, hvor man får lyst til at finde en anden bolig.

    Og andel - det er også usikkert, har du ikke hørt om den Andelsforening der gik konkurs i Valby, deres husleje steg prompte med 2000 mere pr. md + 100.000 mere i andel, det er andelshaverne, der kommer til at betale for denne konkurs, det er ikke så tit vi hører om fænomenet, så der findes ikke rigtig nogen lov for, om det kan tillades.


  • #52   1. mar 2016 #45 - jeg forstår ikke helt, men jeg kan spørger, om det er din legemsvægt, du der beskriver smiley smiley smiley

  • #54   1. mar 2016 Ja det hellige marked og efterspørgsel vil nok styre os fremover også. Fint Torben at du stadig har et valg.

  • #55   1. mar 2016 Ja, og bedst som tror, at nu har vi et sted, livet ud får vi en SMS, brev eller anden instans om, at vi ikke skal tro for meget, det er vildt så alt forandres ustandselig, hvorfor bliver alt stort set lavet om, det er ikke altid at det er til det bedre, tværtimod.

Kommentér på:
Hvor er der meget, der er en jungle

Annonce