{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 940 kr.
  • Udskift Geberit svømmeventil / indløbsventil 450 kr.
  • Græsslåning 1.000 kr.
  • Install 3x curtains and 1x mirror on a CONCRETE wall. 750 kr.
  • Udskiftning af 2 amaturer 1.100 kr.
  • Montering af to hylder og et køkkenskab i vaskerum. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modtage gave fra USA
  • #1   17. jul 2013 Her tænker jeg på f.eks et maleri eller andet som er hjemmelavet.

• #2   17. jul 2013 Du skal jo ikke betale told sf noget der er hjemme lavet så du får det bare sendt som en alm pakke og så kan de ikke rigtig gøre mere

• E h
    E h Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 73
    #3   17. jul 2013 Så er det tolden og ikke posten der tager det. Men der er ikke andet at gør end at tage chancen. Jeg har købt en del ting i USA, aldrig blevet taget i tiolden..

• #4   18. jul 2013 måske lidt offtopic, men hvor meget må man bestille for uden at risikere alle mulige ekstra regninger ?

• #6   18. jul 2013 Der skal betales moms(25%) og importgebyr(160kr) af gaver hvis den har en værdi af over 340kr og told hvis det har en værdi af over 1150kr(2,5%)

http://www.postdanmark.dk/da/privat-told/Sider/Gaver-uden-for-EU.aspx

Der skal betales moms og import gebyr på ting over 80kr

Der skal først betales told ved ting på over 1150kr

http://www.postdanmark.dk/da/privat-told/Sider/Varer-uden-for-EU.aspx

• #7   18. jul 2013 Jens Lyn : Det er både rigtig og forkert.. for selvom du får et firma til at pakke det ind og sende det, bliver du bonget alligevel.. hvis det er privat der sender det, så er der jo ingen pris da varen er gratis.. men så nytter det ikke der ligger en indlægsseddel i, med varenumre og priser på, for de har ret til at åbne den (:

Er det familie der sender en reel gave, er den gratis, og kun fragt der er betalt, så kan de ikke gøre så meget.. men igen.. det er en vuderingssag..

Den sidste pakke jeg modtog, stod der ingen priser på, og heller ikke nede i selvom de åbnede den.. så fik jeg et brev med jeg skulle sende en kopi af faktura med priser på, så de kunne fastsætte told og moms ud fra det (: og gjorde jeg ikke det, røg pakken tilbage til afsender efter 30dage mener jeg (:

• #8   18. jul 2013 Det er ikke længe siden at jeg læste et indlæg hvor en havde modtaget en katteseng i gave fra USA (Altså en hjemmelavet genstand fra en ven i USA) og hun skulle betale 400 et eller andet for at få den udleveret.

• Stella A
    Stella A Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #9   27. apr 2016 Min tante vil gerne sende nogle børne tøj til mig som gave til mine børn som hun har købt, hun bor i USA, skal jeg betale moms/told på varen?

• Stella A
    Stella A Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #10   27. apr 2016 Min tante vil gerne sende nogle børne tøj til mig som gave til mine børn som hun har købt, hun bor i USA, skal jeg betale moms/told på varen?

Kommentér på:
Modtage gave fra USA

Annonce