{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Stine B
Stine B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp... Hjemløs??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Har forsøgt at finde et sted hvor jeg kan stille mine spørgsmål i frustration, faldt over dette forum og vil forsøge om der er nogle kloge folk smiley

Min lillebror lejede en lejebolig 15/12-2012 - siden da har han boet der. Jeg er lige flyttet ind og vi skal bo der sammen, sammen med mine to piger.

Der er lavet en bolig lejekontrakt som han først stod alene på selvfølgelig og nu står jeg der ligeledes...

Igår er jeg på kommunen for at få flyttet min folkeregister adresse, det kan jeg ikke få lov til! Fordi adressen ikke eksistere det er erhvervsejendom og ikke godkendt til beboelse!
(Skal siges at min bror ikke hidtil har flyttet sin adresse, han har bl.a. ADHD - det er en sidebemærkning for at det giver mening hvorfor det ikke er opdaget tidligere)

Jeg ringer til ejendomsselskabet og oplyser dem, og de siger: Ja det er rigtig, det er erhvervsejendom og det kan vi nok ikke lave om på ?!?!

Hvor efterlader det så os??? Hjemløs med to børn? kan man lave en lejekontrakt for beboelse på en ejendom der ikke er godkendt til beboelse?? Nogen der har oplevet noget lignende, har nogle gode råd eller andet?? Det håber jeg..

Mange hilsner Stine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp... Hjemløs???
  • Gedebuk
    Gedebuk Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 60
    #1   27. feb 2013 Så må du vel bare finde et andet sted og bo.......problem solved.

• #2   27. feb 2013 ta fat i udlejeren og få ham til at få det godkendt til beboelse?

• Stine B
    Stine B Tilmeldt:
    feb 2013

#3   27. feb 2013 Ja det har jeg også gjort Rasmus, men de siger det ikke kan lade sig gøre...

Spørgsmål... Er en lejekontrakt så gyldig når man ikke lovmæssigt må bo der og ikke er oplyst på forhånd om forholdsreglerne

• #4   27. feb 2013 Jeg kan da ikke forestille mig at den er gyldig, når man bryder loven, ved at leje den ud. Men prøve at ringe til LLO. De ved sikker meget mere, end babooms brugere smiley

• #5   27. feb 2013 Advokat .... say no more.
    Tag kontakt til din advokat og lad dem klare den for dig smiley

• #6   27. feb 2013 Kontakt LLO smiley
    Hvis de har lavet lejekontrakt hvor der står det udlejes som beboelse så har udlejer gang i noget ulovligt hvis han ikke får boligen registreret som beboelsesejendom.
    Men i det store hele vil jeg sige, find noget andet, en bolig med en ordenlig udlejer smiley Man skal lede længe mellem ordenlige udlejere desværre.

• #7   27. feb 2013 Du kan ikke lovligt udleje en erhvervsejendom til beboelse. Den skal være godkendt til det. Dette er ikke sådan lige at gøre, da det skal ændres på den BBR meddelelse, hvor ejendommen står. En BBR meddelse er lidt i stil med en registrerings attest på en bil. Det oplyser om alle de forhold, som der er indgået, givel tilladelse til og hvad der må ske med ejendommen osv.

Men ja, som der bliver sagt, kontakt LLO (Lejernes Landsorganisation) de kan helt sikkert hjælpe dg med sagen. De er meget hårde i filten og holder absoult med lejerne (dig).

Jeg har selv udlejningsejendomme, dog kun erhverv idag.

• #8   27. feb 2013 Kig på jeres kontrakt..
    Kan jo være udlejeren ikk har troet det sku bruges til beboelse..
    Ellers må i opsige det og finde noget andet..
    Det er jo ik udlejeren den er gal med her..

• #9   27. feb 2013 HS, jo udlejer er galt på den her:

Der er lavet en bolig lejekontrakt som han først stod alene på selvfølgelig og nu står jeg der ligeledes...

Når du udlejer, så ved du om det du har er erhverv eller privat ejendom. Selvfølgelig kan man god udleje noget som har status som erhverv til alm værselsudlejning. Men bygningerne skal være godkendt til det..Og det lyder det til er problemet her.

• #10   27. feb 2013 HS-Photo, hvordan pokker kom du frem til den konklusion? Hvis det ikke er udlejeren den er gal med, hvem er det så?

• den hjulbenet tattoovør
    den hjulbenet tattoovør Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 18
    #11   27. feb 2013 vis din broder har fåget en lejekontrakt på noget som ikke er godkent til bebolse så har udlejeren et stort problem . og din broder burde melde ham til polisen og der efter sagsøge ham . det er faktis meget ulovligt det han har gang i ...
    under disse forhold vil jeg nesten skydepå at din broder ikke har nogle form for forsikring osv . tænk på hvad der vil ske vis lordet brander eller vis der er fyldt med svarmp ol . så står bin broder virklig med lorden ...
    mig råd flydt i en fart og sagsø udlejeren for en form for erstating ...

vis du / i ikke er medlemmer hos llo er jeg ikke sikker på de vil hjælpe jer . men alle komuner i dk har gratis advukat hjælp og du kan finde fler oplysinger på din komunes hjemmesiden ..

mvh g

• #12   27. feb 2013 Det er derfor jeg siger at de ska tjekke på kontrakten om der står bolig lejekontrakt eller om der står noget andet..

For hvis der står det er en privat lejebolig så er den jo ugyldig i og med at det er en erhvervs bygning og kan derfor opsiges fra dag til dag da udlejeren ikk opfylder kravene..

Skrue lige ned for dampen inden i hugger hovedet af mig ikk smiley

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #13   27. feb 2013 selvom der er lavet en lejekontrakt må der ikke bo mennesker da ejendommen har staus af erhvervsejendom.
    Der er ikke andet at gøre end at finde en anden lejlighed

• Stine B
    Stine B Tilmeldt:
    feb 2013

#14   28. feb 2013 Tusind tak for hjælp og for opbakning i min sag...

Er desværre ikke medlem af LLO (endnu) men vil ringe til dem og forelægge sagen, det har man jo altid mulighed til...

Jeg vil endvidere påpege at der ingen steder i kontrakten står noget om erhverv, samt det på intet tidspunkt er oplyst (så havde jeg ikke sat mig i denne situation med mine to børn)

Da jeg snakker med boligselskabet igår oplyser de at de udemærket ved det er erhvervsbygning men at det ikke kan være deres problem - det samme får jeg at vide da jeg påpeger at jeg vil mene det er lejet ud under falske forudsætninger (idet kontrakten bygger på et lejemål til beboelse)
    Ligeledes opfordre de mig til at bedrage kommunen...

Men der er ingen tvivl her, jeg har her til morgen sendt brev til min advokat - jeg mener ikke at nogle der bevidst bedrager folk skal slippe ved jeg bare flytter... Hvilket desværre heller ikke er det letteste når man er alene med 2 børn...

Men tusind tak til jer alle...

Kommentér på:
Hjælp... Hjemløs???

Annonce