Hjælp... Hjemløs??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Har forsøgt at finde et sted hvor jeg kan stille mine spørgsmål i frustration, faldt over dette forum og vil forsøge om der er nogle kloge folk
Min lillebror lejede en lejebolig 15/12-2012 - siden da har han boet der. Jeg er lige flyttet ind og vi skal bo der sammen, sammen med mine to piger.
Der er lavet en bolig lejekontrakt som han først stod alene på selvfølgelig og nu står jeg der ligeledes...
Igår er jeg på kommunen for at få flyttet min folkeregister adresse, det kan jeg ikke få lov til! Fordi adressen ikke eksistere det er erhvervsejendom og ikke godkendt til beboelse!
(Skal siges at min bror ikke hidtil har flyttet sin adresse, han har bl.a. ADHD - det er en sidebemærkning for at det giver mening hvorfor det ikke er opdaget tidligere)
Jeg ringer til ejendomsselskabet og oplyser dem, og de siger: Ja det er rigtig, det er erhvervsejendom og det kan vi nok ikke lave om på ?!?!
Hvor efterlader det så os??? Hjemløs med to børn? kan man lave en lejekontrakt for beboelse på en ejendom der ikke er godkendt til beboelse?? Nogen der har oplevet noget lignende, har nogle gode råd eller andet?? Det håber jeg..
Mange hilsner Stine
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 60
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.933
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Spørgsmål... Er en lejekontrakt så gyldig når man ikke lovmæssigt må bo der og ikke er oplyst på forhånd om forholdsreglerne
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 390
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.777
Tag kontakt til din advokat og lad dem klare den for dig
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 22 Svar: 131
Hvis de har lavet lejekontrakt hvor der står det udlejes som beboelse så har udlejer gang i noget ulovligt hvis han ikke får boligen registreret som beboelsesejendom.
Men i det store hele vil jeg sige, find noget andet, en bolig med en ordenlig udlejer
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 13 Svar: 49
Men ja, som der bliver sagt, kontakt LLO (Lejernes Landsorganisation) de kan helt sikkert hjælpe dg med sagen. De er meget hårde i filten og holder absoult med lejerne (dig).
Jeg har selv udlejningsejendomme, dog kun erhverv idag.
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 123
Kan jo være udlejeren ikk har troet det sku bruges til beboelse..
Ellers må i opsige det og finde noget andet..
Det er jo ik udlejeren den er gal med her..
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 13 Svar: 49
Der er lavet en bolig lejekontrakt som han først stod alene på selvfølgelig og nu står jeg der ligeledes...
Når du udlejer, så ved du om det du har er erhverv eller privat ejendom. Selvfølgelig kan man god udleje noget som har status som erhverv til alm værselsudlejning. Men bygningerne skal være godkendt til det..Og det lyder det til er problemet her.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 390
jul 2010
Følger: 1 Svar: 18
under disse forhold vil jeg nesten skydepå at din broder ikke har nogle form for forsikring osv . tænk på hvad der vil ske vis lordet brander eller vis der er fyldt med svarmp ol . så står bin broder virklig med lorden ...
mig råd flydt i en fart og sagsø udlejeren for en form for erstating ...
vis du / i ikke er medlemmer hos llo er jeg ikke sikker på de vil hjælpe jer . men alle komuner i dk har gratis advukat hjælp og du kan finde fler oplysinger på din komunes hjemmesiden ..
mvh g
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 123
For hvis der står det er en privat lejebolig så er den jo ugyldig i og med at det er en erhvervs bygning og kan derfor opsiges fra dag til dag da udlejeren ikk opfylder kravene..
Skrue lige ned for dampen inden i hugger hovedet af mig ikk
jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
Der er ikke andet at gøre end at finde en anden lejlighed
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er desværre ikke medlem af LLO (endnu) men vil ringe til dem og forelægge sagen, det har man jo altid mulighed til...
Jeg vil endvidere påpege at der ingen steder i kontrakten står noget om erhverv, samt det på intet tidspunkt er oplyst (så havde jeg ikke sat mig i denne situation med mine to børn)
Da jeg snakker med boligselskabet igår oplyser de at de udemærket ved det er erhvervsbygning men at det ikke kan være deres problem - det samme får jeg at vide da jeg påpeger at jeg vil mene det er lejet ud under falske forudsætninger (idet kontrakten bygger på et lejemål til beboelse)
Ligeledes opfordre de mig til at bedrage kommunen...
Men der er ingen tvivl her, jeg har her til morgen sendt brev til min advokat - jeg mener ikke at nogle der bevidst bedrager folk skal slippe ved jeg bare flytter... Hvilket desværre heller ikke er det letteste når man er alene med 2 børn...
Men tusind tak til jer alle...
Hjælp... Hjemløs???