{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Hunter
Hunter
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 5

Fortrydelsesret? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en vare som jeg vil sende tilbage med min fortrydelsesret. Men jeg ville høre om sælgeren skal have varen indenfor 14 dage eller om den bare skal være sendt inden for 14 dage?

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortrydelsesret?
  • Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #1   22. dec 2012 Ring og spørg det sted du købte varen, de har helt sikkert åbent i morgen formiddag.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #2   22. dec 2012 Er det du vil fortryde købt på nettet..?

Ellers har du ingen fortrydelsesret,

• Hunter
    Hunter Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 5
    #3   22. dec 2012 købt på nettet ja

• #4   22. dec 2012 Du notere bare datoen for forsendelsen på din faktura/kvittering, og så kan du være ligeglad med om den dukker op efter de 14 dages returret. Post Danmark stempler den også efter hvornår pakken er indleveret.

• #5   22. dec 2012 Hvis du vil være på den sikre side, så send den så de har den inden de 14 dage.

Husk fortrydelsesretten kun gælder en uåbnet varer, eller risikere du den bliver sendt retur til dig for din omkostning.
    De kan afvise den hvis den har været åbnet. da fortrydelsesretten derfor ikke længere gælder

• #7   22. dec 2012 Varen behøver sgu da ik være uåbnet? smiley du må godt prøve tingene ligesom i en butik (alt efter hvad det er)

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #8   22. dec 2012 Der er godt nok mange af jer der er fejlinformeret eller mangel på samme!

• Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    sep 2007

Svar: 54
    #10   26. dec 2012 Hvis du f.eks. har købt en trøje der er pakket ind i plastik, så har du lov til at bryde plastikken og prøve trøjen, det er din ret som forbruger, at prøve den og sende den tilbage hvis den ikke passer.

Du har derimod IKKE lov til at bryde plastikken og lalle rundt i trøjen en uge og derefter sende den tilbage. Hvis varen, f.eks. en trøje er beskidt, lugter at røg, parfume, eller på anden måde bærer præg af at du har brugt varen, så har du også accepteret købet, og forhandleren er ikke længere forpligtiget til at tage den tilbage.

Det er det, de 14. dages fortrydelsesret er til.

Kommentér på:
Fortrydelsesret?

Annonce