{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

K
K
Tilmeldt:
1. jun 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Emner: 75 Svar: 1.485

Betinget frakendelse af kørekort (2 klip?) {{forumTopicSubject}}

Hvis man nu bliver taget med 80-85 ca i en 50'Zone, så får man jo en betinget frakendelse af kortet pga man overstiger de 60%.
Man har kun 2 klip når man ikke har haft kortet længere end fx 1 år.

Får man kun 1 klip og så betingetfrakendelse i 3 år og 2000-2500 i bøde eller får man mere/mindre?

Skal man selv bestille køre og teoriprøve, eller gør politiet det, siden de skriver de indkalder en til køre samt teoriprøve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betinget frakendelse af kørekort (2 klip?)
  • Ja-Ja .
    Ja-Ja . Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 84 Svar: 169
    #1   5. jul 2012 du mister kortet og du skal selv opsøge køreskole



  • Marc E
    Marc E Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 104
    #2   5. jul 2012 eller du kan køre pænt så skal du ikke tænke over det

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #3   5. jul 2012 Du skal selv bestille igennem din kørerlærer. Og det er er kørselsforbud du får

  • #4   5. jul 2012 ved ikke om det er det samme, når man har haft kørerkort i mindre end 3 år.
    havde haft kørerkort i 7 år da jeg lavet en hastigheds overskridelse på mere end 60%, det kostede en bøde på 2500 (før bøde stigningerne) og en betinget frakendelse. det vil sige at jeg stadig måtte kører, skulle bare bestå en ny teori og køreprøve (orienterende) inden 3 måneder, består man er man frit kørende igen, dog med 2 klip i kortet som gælder 3 år.
    men dumper man en af prøverne, så mister du kortet indtil prøverne er bestået.. prøverne skal du selv sørge for at få bestilt, evt gennem en kørerlærer hvis du samtidigt vil have lidt teoritimer..


  • #5   5. jul 2012 okay, min smørre kan du ikke bruge til noget.

    men du får svar i dette link - http://www.xn--krekortportalen-5tb.dk/vaerd-at-vide/regler-vedr-koerekort/klip-i-koerekort/

    (link fjernet)


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #6   5. jul 2012 Nicolai K

    Det er ikke helt det samme.

    Ved betinget frakendelse får man, som du rigtigt skriver, 3 måneder til at bestå teori og praktisk prøve, og så beholder du kørerkortet. Du har også kortet i den mellemværende periode, og mister først retten til at føre bil hvis du ikke består prøverne inden den fastsatte periode.

    Da Benzo er 1. gangs erhverver der har ehvervet for mindre end 3 år siden, får han et kørselsforbud i stedet for en betinget frakendelse.

    Kørselsforbud betyder, at fra når det træder i kraft, må man ikke længere køre bil. Først EFTER at have haft særlig køreundervisning, teoriprøve og praktisk køreprøve må han køre bil igen.

    Et kørselsforbud er derved strengere end en alm betinget frakendelse.


  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #7   5. jul 2012 Og bøden er 3500kr efter de nye takster for 80-84kmt....
    4500 for 85kmt

    Dertil kommer selvfølgeligt udgifter til ekstra undervisning, teoriprøve og kørerprøve.


  • #8   6. jul 2012 kasper h - fik jeg også læst mig til i det første link.. vi må sgu få lært at kører ordentligt

  • #9   1. aug 2012 Kasper H: Til orientering så er bøden ved 85 km/t i 50 zone 'kun' 4000,- smiley

  • Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #10   3. aug 2012 Benzo:

    Du har selvfølgeligt ret. Jeg læste forkert. Det er 3000kr i bøde, og så 1000kr ekstra i højhastighedstillæg da det er over 30% overskridelse. Så 4000kr i alt som du korrekt skrev.


Kommentér på:
Betinget frakendelse af kørekort (2 klip?)

Annonce