{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Frakendelse af kørekort-hvor sent ude? {{forumTopicSubject}}

For snart to uger siden blev jeg pænt vinket ind af færdselspolitiet, da jeg havde kørt for stærkt, og overskredet fartgrænsen med 60 %
Det udløser en bøde på ca. 2500 og betinget frakendelse af kortet - dvs. jeg godt må føre køretøjer, men jeg skal op til både køreprøve og teori prøve.

Jeg har endnu ikke fået en hilsen fra dem, og ved ikke hvordan jeg skal forholde mig, andet end at jeg venter.. Nu har jeg så hørt at hvis de ikke har sendt brevet ud om hvordan jeg forholder mig mht. kontakt af kørelærer, prøver osv. indenfor en tidsramme, så frafalder 'sigtelsen'... Dette har jeg dog kun hørt, men er der nogle der ved mere, og kan dokumenter det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frakendelse af kørekort-hvor sent ude?
  • #1   25. jun 2009 Hvordan generalisere?

    Jeg håber bare at der er en form for en frist - men synes også det lyder plat, at for de ikke sendt brevet ud indenfor x antal uger, så kan man ikke straffes... Ved det sku ikke...

    Det var vist i en byzone smiley


  • #2   25. jun 2009 Nej, det passer desværre ikke. Der kan sagtens gå rigtigt lang tid, før du får brevet, men indtil da, må du (mener jeg) køre som ustraffet.

  • #3   25. jun 2009 Der kan gå op til måneder før brevet kommet.

    I am a Hero, 30% udløser klip, 60% udløser betinget frakendelse eller værre .


  • #4   25. jun 2009 Dennis - Øv bøv... Ved du nogen steder det står som dokumentation - kan snart ikke blive klog på mere på ppliti.dk
    Men ja, jeg må godt køre bil, men hammeren slår selvfølgelig noget hårdere hvis jeg bliver taget i noget ulovligt igen.


  • #5   25. jun 2009 Ingen med noget link til dokumentation?

  • #6   25. jun 2009 Louise - Så har du ikke overskredet det med 60%?

  • #7   25. jun 2009 Batman: Der kan sagtens gå meget længere tid.

    Bettina: Jeg har desværre ikke noget dokumentation på det, men jeg har efterhånden betalt de bøder jeg skulle, vil jeg mene, så jeg er ret sikker smiley


  • #8   25. jun 2009 altså, du ønsker få en dokumention for hvornår du får dit bødeforlæg? .... den kan godt blive lidt svært. man kun sige 1dag - 3 måneder .

    og du skal ikke gøre noget før du har det på papir.


  • #9   25. jun 2009 Kenzi - Nej - i kan umuligt kommentere hvornår JEG får mit bødeforlæg...

    Jeg mener blot om der er en tidsfrist - altså om man skal have modtaget papiret indenfor tre uger eller tre måneder - at det må stå et sted, så man ved hvad man har at forholde sig til, mere konkret, end 'at der kommer et papir en af dagene'...

    Men det lyder ikke til det.. smiley


  • #10   25. jun 2009 færdselpolitiet er meget presset for tiden. der har osse længe været en overdreven lang ventetid på køreprøver.

    din bøde kommer, bare svært at sige hvornår. så vent med at gøre noget til du hører fra dem, din betinget frakendelse vil nemlig osse først løbe fra den dag der er afsagt dom i sagen. og altså ikk fra den dato du blev målt.


  • #11   25. jun 2009 Alf - Tak for det.. Jeg må jo tålmodigt bare se tiden an smiley

Kommentér på:
Frakendelse af kørekort-hvor sent ude?

Annonce