Hvordan står jeg i dene situation {{forumTopicSubject}}
Da European consumer center er lukket her i ferien, og jeg skal bruge et svar lidt hurtigt, ville jeg lige høre hvad i har af bud herinde. Så i får sku bare lige det jeg ville have sendt til european consumer center
Hej
Jeg har i sidste uge handlet i Tyskland, over nettet på (link fjernet), hvor jeg købte en større Lava Lampe. Jeg ved af erfaring, at netop disse lamper, kan ske at have en defekt med, at væsken inde i dem bliver tåget, hvilket gør at man ikke kan se noget i dem. Så da jeg bestilte denne, skrev jeg i odren, at jeg meget gerne ville have, at de netop checkede for denne defekt. Jeg modtog så lampen ca 5 dage senere og trods det, at jeg havde bedt dem tjekke for dette, var den meget tåget, og altså ubrugelig. Jeg skrev strakts til forretningen, at jeg var noget skuffet over kvaliteten. Det eneste svar jeg fik var jeg kunne sende den tilbage til dem. Jeg svarede så, at hvis dette var løsningen, så ville jeg gerne have en retur label, så at jeg kunne sende lampen (det er en 10 kg tung lampe, der skal til tyskland). Men dette kunne åbenbart heller ikke lade sig gøre, da de ikke havde retur labels der virkede uden for tyskland, så jeg blev nødt til at sende den til dem "the regular way", som han forklarede det, hvilket i min verden lyder som om, at han vil have mig til at betale forsendelses omkostningerne.
Hvordan står jeg i denne situation? Hvad kan jeg forlange? Jeg foreslog ellers, at vi kunne slå halv skade, og at de så istedet, betalte halv delen af prisen tilbage, men dette ville de heller ikke gå med til. Det der irriterer mig i denne situation, er at jeg inden de sendte pakken bedte dem om at checke for netop denne defekt, hvilket de åbenbart bare har ignoreret og nu ligger de så problemet over på mig, trods det at det er dem, der har lavet fejlen.
Jeg er i tvivl, da varen er købt i tyskland og at der derfor jo nok gælder andre regler end herhjemme
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Synes du ikke det lyder lidt mystisk eftersom den jo skal sendes tilbage på baggrund af en fejl de har lavet ?
aug 2007
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135
aug 2007
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 135
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 155
man skal som udgangspunkt selv betale fragten i første omgang, så skal butikken retunere den bagefter..
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Hvis man sender en vare retur pga defekter så skal webshoppen / forretningen som udgangspunkt betale omkostningerne medmindre der ikke findes en fejl i produktet fra webshoppens / forretningens side.. Men hvis der findes en fejl har kunden faktisk krav på at få pengene for forsendelses omkostningerne
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Ja det er faktisk taget fra European Consumer siden.. Så det skulle gælde hele EU
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
Ja det var jo også lidt det jeg faldt for..
Hvordan står jeg i dene situation