{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.641 visninger | Oprettet:

Thomas
Thomas
Tilmeldt:
24. mar 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536

Kan jeg få gratis psykolog hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej baboom.

Dette er ekstremt svært at spørge til råds om da det er så personligt..

Sagen er den at jeg fra i Januar måned har haft en drepession. Har været med lægen og snakke med ham ( pga kommunen ville have det, så jeg forsat kunne få sygedagpenge )..

Jeg mindes at lægen sagde at hvis jeg stod i en dårlig økonomisk situation, så kunne kommunen tilbude en gratis psykolog? Gruden til min depression er at jeg er indblandet i en svindeltag, hvor jeg er blevet taget i røven og står og skal betale en masse penge tilbage.

Ikke nok med det, så gik min kæreste fra mig for 14 dage siden pga møgluderen var mig utro(op til flere gange igennem vores 5 års forhold)

Jeg er nu, totalt nede i bundkælderen.. Og det bliver bare værre og værre for hver dag.

Min sagsbehandler på kommunen / jobcenteret (som er okay sød at snakke med) sagde at jeg "sådan set selv skulle betale for psykolog hjælp" af mine sygedagpenge.
Problembet er sådan set bare at det kan jeg næsten ikke da jeg lægger hver en øre til side, skulle jeg blive dømt for den bedrageri sag..

Så.. Er der noget at komme efter for mit vedkommende? Kan jeg få en eller anden måde få psykolog hjælp gratis? Kan mærke jeg inderligt har brug for at snakke med en professional omkring de tanker jeg har, da venner ikke kan klare jobbet desværre.

På forhånd tak.

- Thomas Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg få gratis psykolog hjælp?
  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #2   11. mar 2012 Jens Lyn: Tak. Well tænkte at jeg lige ville give det et forsøg, da jeg imorgen vil ringe til min læge for at snakke med ham omkring dette.

    Oprettede det også fordi det kunne jo ske der sad en som sidste noget om den slags her.


  • #3   11. mar 2012 Du kan få en henvisning af lægen, som giver dig en stor rabat hos den psykolog du måtte vælge - Jeg mener det er 352,- du skal betale per gang med en henvisning.

  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #4   11. mar 2012 Pocahontas: Det er korrekt. Lægen sagde det blev omkring 300kr. Men står jo i den svære økonomiske situation at jeg ikke kan undvære 300kr. De skal gå til den retssag med tilbage betaling. Så håbede på at kommunen ville betale, så jeg kan få det bedre og komme i arbejde igen.

  • #5   11. mar 2012 Får du en henvisning kan du få det til halv pris, men du er desværre ikke en af dem der kan få et par gratis sektioner, det er kun traume sager som overgreb, abort Etc de giver gratis psykologhjælp til. Det står også på mange psykologers hjemmesider og diverse sundhedssider.

  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #6   11. mar 2012 Hej. Kender udmærket den med at man får at vide man selv skal betale, men altså du skal snakke med din læge om at du har behov for psykolog og høre om der ikke er noget distrikt psykiatri i området.
    Ved det da jeg selv starter hos psykolog, som jeg ikke selv skal betale, dog kræver det at man har en real grund til at komme til psykolog, hvilket du jo har pga din depression.

    Så håber mit svar kan hjælpe.

    Hilsen Søs.


  • #7   11. mar 2012 Det lyder som en ordenlig gang bæ smiley Føler med dig Thomas.
    Men ja hvis du snakker med din læge om at du gerne vil til Psykolog/Psykiater så koster det ikke en øre smiley Har selv været ved en Psykiater hvilket hjalp mig efter 14dage med at få det godt igen, men er desværre blevet afhænnig af de piller jeg fik mod det smiley Så snak du bare med lægen om at blive videresendt hurtigts muligt så du kommer på benene igen.

    fortsat god weekend smiley


  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #8   11. mar 2012 Takker for jeres svar og dit Søs. Bliver spændende at se imorgen hvad min læge siger til det.

    Busken: Min læge snakkede også om at jeg evt kunne komme på noget medicin men det er jeg stærkt imod, da jeg ved hvor vanedannende det kan blive smiley


  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #10   11. mar 2012 Er selv meget imod medicin og har af den samme grund altid takket nej. Men ville undre mig hvis ikke du kunne få gratis psykolog på noget distrikt psykiatri for det har jeg fået for år tilbage og igen nu, samt har en kæreste som også har fået gratis psykiater.

    Hilsen Søs.


  • #11   11. mar 2012 Du skal først prøve din læge, som andre skriver. Enten henviser han dig gratis eller du får rabat

    En anden mulighed er at du henvender dig til den psykiske skadestue og der beder om at snakke med nogen. Så kan du vælge at indlægge dig selv eller måske de henviser dig til en du kan snakke med. Men det er til de alvorlige tilfælde.

    Ellers kan du ringe til forskellige kriselinier, som du kan google dig frem til.


  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #12   11. mar 2012 Dem der siger du kan få gratis psykolog hjælp. Der tror jeg de forveksler tingene med noget andet.

    Psykolog skal man selv betale. Men for du en henvisning fra lægen, kan du få det billigere som andre nævner.
    Og ellers skal du søge kommunen om "ansøgning af enkel ydelse"

    Der hvor man kan få gratis hjælp (skal ske via din læge)
    Det er hos psykiater.

    Psykolog behandler primær via samtaler.

    Psykiate behandler primær via medicin



  • #13   11. mar 2012 Kim P. Du kan få 2 x gratis psykolog sessions via f.eks. dit gymnasies studievejleder, så det du skriver er i hvert fald forkert smiley

  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #14   11. mar 2012 Kim P

    Jeg får gratis psykolog og har jeg altid fået og kender jeg mange andre der også får.
    Så det du skriver passer ikke.


  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #15   11. mar 2012 Jacob !
    Hvad hvis man ikke går på gymnasies?

    mikkel K
    Så må i meget gern forklare hvordan man kan få den hjælp.
    Jeg bor i Ringsted kommune, og jeg kan kun få en henvisning fra lægen som gør at det bliver billigere hos Psykolog.
    Men lige meget hvad, så skal jeg selv betale en del for at gå til Psykolog. Så lige nu venter jeg på at jeg forhåbelig for medhold over min klage på afslag som kommunen har givet mig.
    Og indtil da - Så kan jeg ikke gøre noget som helst. Går sygmeldt med depression.

    Psykiate - Det kunne jeg få alt det jeg vil, da jeg havde brug for det pga. ADHD sygdom. Så der skulle jeg intet betale, ud over medicin.


  • #16   11. mar 2012 Kim P, ja det ved jeg da ikke. Får forhåbentlig ikke brug for at vide det.

  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #17   11. mar 2012 Jacob !
    Du må da vide noget om hvordan man får gratis psykolog hjælp, siden du siger at mit usagn er forkert.
    Ellers er din udtalelse jo blot "varm luft"


  • #18   11. mar 2012 Det var da utroligt så dårligt du læser. Selvfølgelig er dit forkert, nu, hvor jeg fik gratis psykolog hjælp, via studievejlederen. De råder som sagt over 2 sessions, der har brug for det, pr elev.

    Nu ved jeg ikke om du kan læse, hvad du selv skriver, men du spørger mig, hvordan man kan få psykologhjælp, hvis man IKKE går på gymnasie. Dertil svarer jeg så, at selvfølgelig ved jeg ikke det. Men i og med du åbenbart selv har glemt, hvad du påstod, vil jeg da gerne copy/paste det for dig:

    Dem der siger du kan få gratis psykolog hjælp. Der tror jeg de forveksler tingene med noget andet.

    Psykolog skal man selv betale. Men for du en henvisning fra lægen, kan du få det billigere som andre nævner.
    Og ellers skal du søge kommunen om "ansøgning af enkel ydelse"

    Der hvor man kan få gratis hjælp (skal ske via din læge)
    Det er hos psykiater.


    Dertil siger jeg så "Det er forkert, i og med jeg har fået det"
    En ting er da at tage fejl, en anden ting er da så at påstå at det er MIG der lukker varm luft ud...


  • #19   11. mar 2012 - Det lød måske lidt tvært. Men det irreterer mig da, at du siger det er mig der lukker varm luft ud smiley

  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #20   11. mar 2012 Jacob -
    Hvis spørgeren gik i gymnasiet og kunne få gratis Psykolog hjælp der. Så tror jeg spørgeren havde gjort det.
    Så ud fra det, og hvad han skriver i første indlæg, så fortolker jeg det som at spørgeren IKKE går i skole/gymnasiet.

    Og 2 sessioner er godt nok ikke meget, hvis man er ramt af depression. Så hvad efter de 2 sessioner, skal man så betale?
    Jeg har været til nogle Psykologer, hvor første session er gratis, og derefter skal man betaler.
    Men hva hjælper det. Man skal skifte Psykolog hele tiden for at få det gratis?

    Det er vil lige meget at fortælle om de muligheder der er for at få gratis Psykolog hjælp, hvis der stiles krav for at kunne få hjælpen?
    Nogle fagforeninger tilbyder Psykolog hjælp.
    Nogle firma tilbyder deres ansatte Psykolog hjælp.
    Nogle uddannelses steder tilbyder elever Psykolog hjælp.
    Nogle organisationer tilbyder Psykolog hjælp.
    Nogle forsikrings selvskaber tilbyde Psykolog hjælp.


  • #21   12. mar 2012 Ja det kan da være lige meget. Faktum er, at du godt kan komme til psykolog gratis, og hvis du kan via gymnasiet, så tro da pokker, om du sikkert ikke også kan gøre det på en eller anden "smart" måde. Det er vel ikke kun gymnasierne, man har givet mulighed for dette, i hele samfundet, tror du? Derudover kan jeg da sige, at jeg havde de to sessions, hvilket jeg synes hjalp ufatteligt meget. Så igen, siger bare, det du skrev er i hvert fald forkert, eller som du nok ville kalde det, "varm luft", man kan godt komme til en psykolog gratis, basta.

  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #22   12. mar 2012 Kim P.

    Mens jeg boede i faxe kommune fik jeg en stillet til rådighed da jeg havde selvskadende adfær, og der var aldrig en læge ind over det var mine klasselære som kontaktede kommunen og på den måde fik jeg en.

    Men efter jeg er blevet 18 fik jeg en til psykolog til rådighed efter 1,5 års kamp, da jeg var ved at tage mit eget liv, drastisk ja, men det virkede jeg fik mig en psykolog på distrikt psykiatrien. (OG nej skal ikke tolkes som at det er det man skal gøre)

    Jeg starter igen til psykolog idag på distrikt psykiatrien hvor jeg er blevet henvist pga min diagnose som jeg har behov for hjælp til hvis jeg skal starte arbejde igen på et tidspunkt.

    Men altså nu er jeg ikke så kendt med ringsted, men min første psykolog var faktisk en fra ringsted kommune. Men jeg er sikker på der en distrikt psykiatri og så må du selv kæmpe for at komme der hen hvis ikke det er lige til.


  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #23   12. mar 2012 mikkel K
    Det er lige det jeg mener. Man kommer ikke bare lige til en gratis psykolog. Det skal man virkelig kæmpe for, og det er næsten kun muligt hvis det blandt andet er på grund af tanker/ønsker om at tage sit eget liv.
    Det er et mærkelig samfund at man først skal helt der ud, for at kunne få hjælp.

    Kender godt distrikt psykiatrien. Har gået der i over et år hos Psykiate.

    Men ja, hvis man er under 18år. Så mener jeg hellere ikke det koster penge at gå til Psykolog. Men over 18år koster det som regel.
    Lidt lige som at gå til tandlægen.


  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #24   12. mar 2012 Nu er det Mikkel K som skriver men Søs, låner bare lige profilen da jeg havde kendskab til problemstillingen.

    Altså jeg er hverken selvmords truet eller noget nu, jeg har bare brug for samtaler og blive erklæret stabil ved en psykolog.
    Og jeg har lige været ved gratis psykolog.


  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #25   12. mar 2012 Må man høre hvordan i får den gratis hjælp?
    For så lader det da til at kommunen og min læge har glemt at fortælle mig om denne mulighed.


  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #26   12. mar 2012 Jeg fik af min sagsbehandler at vide jeg skulle gå til lægen og få en henvisning til distrikt psykiatrien og så gjorde jeg det og så fik jeg en psykolog der ude.

    Så mere kan jeg desværre ikke sige, men altså ved man kan desværre så er det jo bare ikke alle der er lige heldige med at få hjælpen de fortjener.

    Og kan godt være jeg bare skal være glad for jeg får hjælp, men det irritere mig meget at andre som har brug for det ikke får.


  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #27   12. mar 2012 Mikkel k
    Okay. Det var da værd at prøve (igen) og se om man kan få hjælpen gratis.
    For det har desværre ikke lykkes mig i ca. 2år. Og derfor sidder jeg selv fast i sysemet smiley

    Men de må jo så også være en anbefaling til spørgeren om at prøve det den vej, og se om spørgeren kan få hjælp der.


  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #28   12. mar 2012 Fedt ... Så er jeg lige kommet hjem fra lægen af nu her. Min egen læge, holder ferie hele denne uge her, og jeg fik så en totalt random læge at skulle åbne mig op over for. Det var virkelig ubehageligt da det virkede som om hun bare ville ha det overstået. Bl.a. ved bare at sige "Du skal på lykkepiller. slut" :S

    Har tid i næste uge hvor jeg skal snakke med min egen læge.. Åååhh et helvede simpelthen! :S


  • mikkel k
    mikkel k Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #29   12. mar 2012 Men håber det lykkes for jer begge to at finde en løsning.

  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #30   12. mar 2012 Thomas
    Jeg har også altid været modstander af at spise piller.
    Men jeg er blevet nød til at tage depressions piller (lykke piller) Og de hjælper altså om man vil det eller aj.
    Hvis jeg glemmer at tage dem. Så er der ingen der kan være i nærheden af mig, og jeg for det ekstrem dårligt.
    Så de hjælper så jeg i det mindste kan overleve dagen nogen lunde normalt.


  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #31   12. mar 2012 kim P: Jeg har netop lige læst omkring lykkepiller og jeg tør / vil ikke tage dem. Mange af de bivirkninger der er ved er jeg ikke interesseret i. Så hellere komme ud af denne depression ved egen hjælp.

    Og som jeg kan forstå så er det MANGE måneder man skal være på dem / op til år ! Det sagde hende lægen i hvert fald.

    Må håbe en psykolog kan hjælpe mig.


  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #32   12. mar 2012 Thomas
    Det er korrekt at der er mange bivikninger ved dem.
    Og det skaber så nye problamatiker.
    Men når alt kommer til alt, med alle bivikningerne og nye problemer. Så er det (for mig) bedre at tage dem, end at lade værd med det.

    Jeg har så også været rigtig mange forskellige mærker piller igennem for at finde dem som der giver mig mindst problamatisker. Og det har været et sandt helved at komme der til.

    Men helt korrekt. Kan man klare det uden piller. Så vil det ALTID være det bedste. Så det er vigtigt at finde ud af hvor svær grad af depression man har.

    Og er man først begyndt på depressions/lykke piller. Så skal man forvente at tae dem i mange år, da man ikke bare kan stoppe med det.
    I mit tilfælde, der for jeg alene i depressions piller minimum 200mg om dagen. Og nogle dage er jeg oppe over 350mg om dagen, hvilket er temmelig meget.


  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 133 Svar: 536
    #33   12. mar 2012
    kim P: Hold da op. Ønsker dig det bedste frem over! Det var sgu nogle høje doser.


  • jesper a
    jesper a Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #34   12. mar 2012 jakob du er da helt fra den.. find dog et andet sted til at diskutere..

  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 148
    #35   12. mar 2012 Thomas A
    Mange tak.
    Ang. om at få gratis hjælp kontra udgifter på medicin.
    Så vil jeg næsten vove at sig at det er billigere at betale psykolog, end det er at betale medicin i sidste ende.
    Hvis jeg skulle betale alt mit midicin selv. Så vil det koste over 3500kr om måneden.
    Og så skal man huske på at man som nævnt, skal tage det over en længere år rykke (forudsat at man har en svær depression)

    Men jeg håber at du kan finde den hjælp du har brug for, så du kan komme på fode igen.

    Et godt råd. Brug en masse tid på at læse andres sygdoms historier samt forskellige måder at blive udredt på.
    Det kan i mange tilfælde faktisk hjælpe en selv, ved at blive klar over symtomer og hvad der kan afhjælpe et.


  • Kleia M
    Kleia M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   18. jul 2013 Thomas,
    Jeg oprigtigt ked af det, depression er svært at leve ery.
    Hvis du er på udkig efter gratis rådgivning, her er et nyttigt link:

    gratispsykologhjælp.blogspot.dk




Kommentér på:
Kan jeg få gratis psykolog hjælp?

Annonce