{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

kan jeg få ny..? {{forumTopicSubject}}

hvor mange gange skal min comp til reparation før jeg kan forlange en ny, eller pengene tilbage...

og skal det være samme fejl flere gange, hvis man skal kunne kræve ny, eller må det være forskellige fejl..!


min comp har netop været til rep. for 2. gang....

1. gang: Den blev sendt ind pga. at jeg ikke kunne noget med den. fik den så tilbage med ny harddisk.

2. gang: Den blev sendt ind pga. at den konstant fryser. (den fryser i 30sek og så køre den igen, som om intet var sket) jeg fik den så tilbage med en regning på 350,- da de ikke kunne finde nogen fejl, men jeg ved at fejlen er der. den gør det jo hele tiden. men hvordan forklare jeg dem så fejlen, når det bare konstatere at der ikke kan findes en fejl.?

jeg har så lige fået den hjem idag. har formateret den og den har nu allerede fryst en gang...

hvad stiller jeg op her..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan jeg få ny..?
  • #1   26. okt 2007 fejlen skal være den samme og hvis den er det 3 gange har du krav på nyt.

    Det er sådan jeg har forstået det.


  • #2   26. okt 2007 3 gange med SAMME fejl

  • #3   26. okt 2007 Som de andre siger, 3 gang med samme fejl ..

  • #4   26. okt 2007 Smeden det kunne vel ikke være et program du installere som får computeren til at bruge alle recurcer engang imellem.. Det har jeg oplevet før og det er ikke computeren der er noget galt med, men softwaren..

  • #5   26. okt 2007 okay... tak... men hvordan forklare jeg dem lige min fejl.. de konstatere jo at der ikke er en fejl. og hvis de konstatere det, så får jeg jo aldrig en ny, eller pengene retur....

    skal fejlen kostateres fra deres side 3 gange, eller skal den ike nødvendigvis konstateres fra deres side.?


  • #6   26. okt 2007 Du skal hele tiden påstå at fejlen er periodisk og at de skal langtids teste den. Samt skal du være pisse provokerende hele tiden og genere buikken hele tiden og konstant rykke dem for status. Nå ja og når de endlig finder fejlen eller krediterer produktet skal du have dine penge tilbage for de gange den har været til rep hvor de ikke har gjort en skid.

  • #7   26. okt 2007 Tonni--->

    ved ikka hvilke program det skule være...

    jeg har netop ikke instaleret noget vildt endnu, for at se om det er et progtram som forstyrre den. men den har allerede fryst en gang idag, så kunne ikke forrestille mig at det var et program..

    de programmer jeg har:

    msn
    Printer
    Mozilla firefox



  • #8   26. okt 2007 Hvis varen har været til særlig ulempe for køberen (dvs efter 3 gang den har været til reperation) kan køber forlange penge retur (dog med minus 10% af købsprisen).

    Sådan siger købeloven det ihvertfald. Tror ikke det behøver være samme fejl, så længe fejlen ikke er selvforskyldt.


  • #9   26. okt 2007 josip--->

    har netop beskrevet hvordan fejlen opstår og hvornår (kan så ikke siges hvornår, da den gør det når det passer den. til tider 5 gange om dagen, til andre tider gør den det 4 gange i timen)

    i min reparations rapport står der at den er blevet langtids testet...
    men det er jo noget røv at de bare sætter den til nogle forskellige ting og så lader den stå. man skal sidde ved den, for at se fejlen, da den netop ikke fryser helt. den fryser i ca. 30 sek og så køre den igen..!


  • #10   26. okt 2007 min gjorde det samme..det var blæseren der ikke kunne køle den ned nok.. (bærbar)

    Men som de andre siger, du skal bare ind, sige at det er en fejl der blir ved med at dukke op, selvom den er blevet tjekket. 3'ie gang du er inde med samme fejl, så har du krav (mener jeg) på at få dine penge retur eller et nyt produkt tilsvarende i pris.

    Er det en periodisk fejl, så er der intet de kan stille op, og så har de ikke noget valg, udover at give dig en ny, eller dine penge tilbage.. Er det så blæseren, så skal de betale for at sætte en større i.



  • #11   26. okt 2007 greve s--->

    ved du hvor jeg kan læse mere om dt du skriver..?

    kunne være rart med et link til netop det du skriver..!


  • #12   26. okt 2007 Smeden, jeg arbejder sådan et sted hvor vi tester produktet det er umuligt for os at sidde ved maskinen og konstant vente på fejlen. Men hvis du bliver ved med at påstå at fejlen er der bliver de nødt til at bukke sig.


  • #13   26. okt 2007 josip--->

    ja ved godt at i ikke kan sidde ved dem hele tiden, men det er nu træls at man får at vide, at der ikke konstateres nogen fejl...

    arbejder du tilfældigvis ved elektronik-centret i Århus.?


  • #14   26. okt 2007 Smeden:
    Har ikke noget link, det er generel forbruger viden smiley

    Men kig på forbrugerstyrelsens hjemmeside. Der står garanteret meget mere om emnet! smiley


  • #15   26. okt 2007 Nej smeden desværre, men som sagt bare bliv ved med at påstå fejlen er der, selv efter ulallige omformateringer.

  • #16   26. okt 2007 okay... tak allesammen....

  • #17   26. okt 2007 Smeden: Stress test computeren
    Brug de her programmer:
    Til Grafikkort: 3DMark du skal ind i settings og vælge KUN grafik test og set den til at loope (Det skal køres min 2 timer)
    http://www.futuremark.com/download/3dmark06

    Til CPU: Prime95 og vælg KUN CPU
    http://www.download.dk/index.asp?prog=33376&selOS=Windows
    (Min 2 timer)

    Derefter test dine ram med Memtest86+ (Min 2 timer)
    http://www.download.dk/index.asp?prog=33379&selOS=Windows

    Hvis den ikke crasher eller melder fejl eller stopper af sig selv så er det ikke hardwaren som er oversagen til det..

    Og hvis du får fejl i et af programmerne så skriver du ned hvilket program og hvor lang tid det har kørt før det har crashet.. og så ringer du og snakker med en suppoerter og siger " Jeg har testet computere med 'programmer' og den lavede fejl efter ' xx antal timer xx antal min.' jeg vil godt have den ombyttet til en ny da det er 3 gang jeg sender computeren ind.."

    Og så får du se hvad der sker...
    Det er den eneste måde du kan få noget ud af det på.. Med mindre du vil blive ved med at spilde dine penge på at sende den ind...


  • Lars M. S
    Lars M. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 57
    #18   26. okt 2007 3. gang for samme fejl har fået en ny af tdc, min var til reperation 4 gange 3 for sammen fejl
    så ga de mig en tilsvarende den gamle


  • #19   26. okt 2007 okay... TAK....

    Tonni--->

    prøver da lige... tak..!


  • #20   26. okt 2007 så gjorde den det så lige igen... lort...

    2 gange idag, og har lige fået den hjem fra rep... og den er nyformateret...


  • #21   26. okt 2007 kør de test der, og hvis der er problemer under testen ved du med sikkerhed det er hardware problem.. MEN HUSK at lukke ALLE andre programmer ned imens, det skal kun være test programmerne der køre.. og så skal man ikke pille ved noget andet imens..

  • #22   26. okt 2007 kunne man sætte den til at lave en test om natten.?

  • #23   26. okt 2007 ja men du skal stadig køre 3 forskellige test jo.. og et min af 2 timer stykket.. hellere 3 timer..

  • Lars M. S
    Lars M. S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 57
    #24   26. okt 2007 ok

Kommentér på:
kan jeg få ny..?

Annonce